Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] pilot nie działa po wymianie baterii


Gość andamir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam zagłostkę, przeszukałem forum, ale nie widzę podobnych tematów, więc pewnie problem jest banalny albo mam pecha.

 

Po wymianie baterii w kluczyku z NATS (almerka 2.2d 2001r.) pilot przestał działać, próbowałem kilkukrotnie przekręcania stacyjki, żeby się zakodował ale nic

to nie daje. Bateria na 100% sprawna. Auto normalnie odpala z kluczyka, nie mruga żadna kontrolka ani nic. Miał ktoś podobny problem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten temat było b. dużo. Poszukaj dobrze. To pierwszy temat o tym, który znalazłem:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/14111-p11wp11-programowanie-pilota/page__p__152844&?do=findComment&comment=152844

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem forum i sprawdziłem metody kodowania tam przedstawiane, niestety nie działają! Dlatego pytam dokładnie o almere z 2001r. a nie o primerkę czy inne modele. W książce i instrukcji obsługi nie ma nic odnośnie ponownego kodowania,również przy wymianie baterii nikt się nawet nie zająknął czy trzeba po tym kodować kluczyk czy powinien działać bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.

2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.

3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.

4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy. u mnie to zadziałało.

 

to jest sposób na 5WK4 86 masz na kluczyku napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woocash przecież napisałem, że to nie działa u mnie, teoretycznie po wymianie baterii nic nie powinno się zmienić, powinien działać pilot bez programowania, jutro sprawdzę jeszcze na nowej baterii, jak nie zadziała to będe sprawdzał styki :/

 

edit:

- okazało się, że jeden ze styków sie ułamał :/

 

Dziękuje wszystkim za pomoc.

Edytowane przez andamir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Serdecznie

 

Przeglądałem archiwalne posty, lecz do tej pory nie odnalazłem przypadku podobnego do mojego. Problem polega na niedziałającym pilocie po wymianie baterii. Przed wymianą, działał coraz gorzej. Trzeba było wielokrotnie naciskać aby w końcu otworzył lub zamknął auto.

 

Po wymianie baterii pilot przestał całkowicie działać. Bateria sprawdzona - sprawna, wiec zabrałem się za programowanie wielokrotnie opisywane i tu pojawia się problem.

Zgodnie z instrukcją, 6 razy przekręcam kluczyk w pozycję zapłon i wył, po 6-tym razie w pozycję ACC - kierunkowskazy mrugają 2 razy.

Następnie wciskam przycisk dolny na pilocie - unlock i przytrzymując go naciskam 3 razy górny przycisk - lock i tu czekam na mrugnięcie kierunkowskazów dla potwierdzenia - BRAK potwierdzenia kierunkowskazami!

Programowanie kończę przekręceniem kluczyka w pozycję zapłon - znów podwójne mrugniecie i pilot jak nie działał tak nie działa.

 

Może ktoś z was miał podobny przypadek i wie jak się z nim uporac? Dla formalności, sprawa dotyczy almerki N16 2003 HB (tej po fl).

 

Z góry dziękuje za pomoc i zainteresowanie

Pozdrawiam

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim stanie masz styki na płytce i tzw.cycki :P w przyciskach od spodu ?

Rozbierz i sprawdź, jeśli masz uszkodzony pilot wewnątrz to wymiana baterii nie pomoże.

Jak samemu spróbować naprawić pilota jest na pewno opisana na forum, a jak się nie chcesz bawić to kup To .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim stanie masz styki na płytce i tzw.cycki :P w przyciskach od spodu ?

Rozbierz i sprawdź, jeśli masz uszkodzony pilot wewnątrz to wymiana baterii nie pomoże.

Jak samemu spróbować naprawić pilota jest na pewno opisana na forum, a jak się nie chcesz bawić to kup To .

 

 

Dzieki za sugestie Grimm

 

Styki po rozłożeniu widzę, ze są oba (zarówno ten dotykający baterię jak i ten przy baterii. Wygląda jakby były prawidłowo powyginane. Co do przycisków, to jeszcze nie rozbierałem, ale podczas wciskania wyraźnie słychać tzw "clik" nic nie lata, wszystko na swoim miejscu. Pokombinuje jeszcze później z tym programowaniem. Narazie dzięki wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie Grimm

 

Styki po rozłożeniu widzę, ze są oba (zarówno ten dotykający baterię jak i ten przy baterii. Wygląda jakby były prawidłowo powyginane. Co do przycisków, to jeszcze nie rozbierałem, ale podczas wciskania wyraźnie słychać tzw "clik" nic nie lata, wszystko na swoim miejscu. Pokombinuje jeszcze później z tym programowaniem. Narazie dzięki wielkie

 

 

ja kiedyś miałem podobny problem i jakoś programowałem pilota po takiej wymianie. znalazłem info w necie jak to zrobić w moim modelu alarmu. trzymałem jakąś kombinację guzików przy włączaniu zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś miałem podobny problem i jakoś programowałem pilota po takiej wymianie. znalazłem info w necie jak to zrobić w moim modelu alarmu. trzymałem jakąś kombinację guzików przy włączaniu zapłonu

 

 

Dzięki za jakże wyczerpujące wskazówki mlodzian :D Teraz pewnie zrobię jak piszesz i będzie gites ;)

 

żarcik...

 

Pozdrawiam i dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak: wciśnij jakąś kombinację z tym bocznym guzikiem(albo lewy albo prawy dodawałem). włącz zapłon na 3 sek i wyłącz. zobacz czy pomogło. robiłem to z 2 lata temu więc nie pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Podczas kodowania trzeba naprawdę szybko wciskać przyciski. Te 3 kliknięcia trzeba wykonać w niespełna 2 sekundy.

W pilotach z wersji przed liftu (taki sam mam w Primerze po lifcie) często wysiadają microswiche i wyrabiają się gumki na nich, co powoduje potem zrobienie się dziury w pilocie. Oczywiście pada styk od otwierania. Ja zakupiłem nowy styk w sklepie z elektroniką za jakieś grosze (1,10 PLN) i dałem pilota znajomemu co lutuje kompy. Najlepiej to zanieść pilota do jakiegoś zakładu RTV lub komputerowego, aby nie przepłacić za usługę. W elektronice pojazdowej to życzą sobie o zgrozo od 50 zetów za tzw naprawę pilota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość bartlomiej27

Witam mam problem z Primera P12 2004r 1.9dci po wymianie bateri w kluczyku nie otwiera i zamyka dzwi ,pewnie trzeba zakodowac.Czy mozna to zrobic we wlasnym zakresie czy trzeba sie udac do sevisu? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z Primera P12 2004r 1.9dci po wymianie bateri w kluczyku nie otwiera i zamyka dzwi ,pewnie trzeba zakodowac.Czy mozna to zrobic we wlasnym zakresie czy trzeba sie udac do sevisu? pozdrawiam

Próbowałeś już instrukcji z tego tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...