Gość deraa Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 chyba by można bez prasy tak samo jak przy wymianie szpilek podkładki troche mlotkiem i jest tak mi sie wydaje ale niech sie wypowiedzą inni bo niechce wprowadzać w błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Sworzeń da się radę wymienić bez prasy . Można na aucie ale sporo zabawy jest , lepiej zrobić to na wymontowanym wahaczu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 ja wymieniłem bez prasy i bez wyjmowania wahacza z auta. Zabrało jakieś dwie - trzy godziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 a ciężko wam wychodził z wachacza? młotkiem wtukaliście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 tak, młotkiem i pod niego drugi, taki 10kg podkładałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Pawel daj spokoj. Damiano juz drugi miesiac naprawia ten sworzen. Juz ma tyle napisane jak to zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Krzyśku, ja miałem wszystkie swoje prace dokumentować foto-aparatem, żeby wlepiać na form dla potomnych żeby mieli łatwiej, ale nawet dziś jak wymieniałem wtryski u ojca w aucie, to ostatnie o czym myślałem to robić zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 bo kolego krzysiu brak czasu! tyle spraw na gł§owie ze brak czasu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Daj to do zrobienia (mysle ze nieduzo zaplacisz ) a bedziesz mial jeden klopot z glowy. Jak bedziesz tak dluzej jezdzil to moze pojsc opona .Jest jeszcze jedna sprawa . Nie wiadomo czy kat pochylenia kola jest prawidlowy. Jesli robiles kiedys geometrie kol i byla ok to dobrze ale jesli nie to nie wiesz czy autko nie bylo np bite i kat jest przestawiony. Rozmawialem niedawno z kolega o tym kacie i tak samo jak u nas jest w vw polo (tez sworzen jest wprasowywany w wahacz) i mial niedobry kat pochylenia kola i robil regulacje poprzez ten sworzen .Musial przestawiac wahacz (przewierac dziury). Ja rok temu za wyniane sworzni , tulej wahczy i lacznikow stabilizatora i gum na drazku stabilizatora zaplacilem 120 zl. Albo 150. Wiec za same sworznie zaplacisz mniej. Ja rozumiem ze zycie gna jak szalone ale kiedys trzeba sie zatrzymac . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Partyzanci... w p10 i p11 za wyjątkiem p10kombi, nie ustawia się kątów pochylenia kół!! kąt pochylenia koła zależy w głównej mierze od górnego wahacza, jeżeli koło stoi na skos wahacz do wywalenia, dalej krzywo-zwrotnica i dopiero można przyjrzeć się dolnemu wahaczowi, musiałby być krzywy i to mocno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Wiem ze instrukcja obslugi podaje ze ustawia sie tylko zbieznosc.Ale przeciez jak jest po wypadku to trzeba kat pochylenia kola czy kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jakos wyregulowac. Sa diagnosci ktorzy sie na tym poddaja ale tez sa ktorzy wyreguluja . A jak ktos sobie zazyczy obnizenie zawieszenia i wtedy tez trzeba wyregulowac zawieszenie -nie tylko zbieznosc. Nie wiem czy sie myle ale w polo nie ma chyba wahacza gornego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 To wtedy reguluje się mcpersonem lub są na dolnym wahaczu lub zwrotnicy otwory fasolki. Wiem że ludzka wyobraźnia nie zna granic spotykam się z tym niekiedy w pracy, ostatnio mieliśmy gościa który podobnie zrobił, samochód walnięty z boku i doparty do drugiego, tak że koła się do siebie zbliżyły, przyjechał na wycenę dla ubezpieczyciela, dostał listę uszkodzonych elementów i na niej były min. zwrotnice niby nie widać gołym okiem skrzywień, ale farba z nich odpadła i się złuszczyła czyli musiały się ruszyć. Facet powiedział że sam wszystko powymienia i powymieniał za wyjątkiem zwrotnic bo drogie, w konsekwencji nowy amortyzator nie pasował i wpadł na ten sam pomysł, powiercił otwory 16mm w nowych amortyzatorach... Trzeba sobie jakoś radzić, ale jeżeli część z zawieszenia nie pasuje to albo jest felerna np. z innego modelu, albo coś się skoślawiło, wiercenie nowych otworów to ostateczna ostateczność, niekiedy rzeczywiście potrzebna, ale trzeba zadać sobie pytanie: czy chcecie takim czymś jeździć? Zeszliśmy trochę z tematu, a w tym temacie to prasą, nawet zrobioną z lewarka hydraulicznego wsadzonego w futrynę okna i dobrze wypartą, a jeszcze lepiej dać te 30-40zł za wymianę, młotkiem nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Wiesz tak jest . Ludzie jakos sobie radza Jak wzialem golfa od brata to byla jedna sruba zeszlifowana od amartyzatora zeby dobrze bylo kat ustawic. . Najwazniejsze jednak jest to co napisales na koncu zwlaszcza ze moze to nie sa za tak drogie czesci ale tez nie tanie Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 sworznie sam wymienie ale odrazu sie przymierzam wymienić sworznie, lewy przedni górny wachacz, amortyzatory wszystki i sprezyny! wiec narazie sie dowiaduje a wymienic wymienie wszystko sam tylko sworznie dam do wprasoania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 a mi za wymiane sworznia wahacza dolnego mechanik krzyknąl 100zł + 50zł sworzeń =150zl więc kupilem cały wahacz za 150zł ze sworzniem i sam założylem wydałem tyle samo a mam nowy sworzeń wahacz tuleje gdzie w tej cenie noey byłby tylko sworzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.