Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Wzrastająca temp silnika przy włączonej klimie


Gość Maxjack77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Maxjack77

Witajcie

Mam problem.

Rosnie mi temperatura jak włącze klimatyzacje do niebezpecznej wartości.

Podczas jazdy 140 jest oki ale jak zwolnie to z "normalnej" temperatury wzrasta do granicznej wartości (podchodzi pod czerwoną kreske).

Czy ktoś miał podobną sytuacje? Co to moze byc ?

 

Dzis wymieniłem czynnik i odgrzybiłem ale dalej sie tak dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie powodów może być kilka. Wprawdzie średnio się na tym znam ale próbowałbym to wytłumaczyć tak:

 

1) Za mała ilość płynu w chłodnicy (sprawdź poziom w zbiorniczku wyrównawczym).

2) przypchana chłodnica.

3) uszkodzony termostat.

 

Kolega miał podobnie w Oplu Astra i okazało się że chłodnica do wymiany bo się coś z nią porobiło, że nie chłodziła całą powierzchnią. O klimie przy małych prędkościach nie było mowy, a w korku musiał włączać ogrzewanie żeby temp za bardzo nie wzrastała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek8301

Witajcie

Mam problem.

Rosnie mi temperatura jak włącze klimatyzacje do niebezpecznej wartości.

Podczas jazdy 140 jest oki ale jak zwolnie to z "normalnej" temperatury wzrasta do granicznej wartości (podchodzi pod czerwoną kreske).

Czy ktoś miał podobną sytuacje? Co to moze byc ?

 

Dzis wymieniłem czynnik i odgrzybiłem ale dalej sie tak dzieje.

Witam

 

Nie przejmuj sie to jest normalne !!!! też byłem w szoku jak stałem w korku w Chorwacji przy temp. zewn. ok 45st.C (w słońcu) Temperatura bardzo się podniosła ale przy normalnej jeździe na trasie schłodziła się i wszystko wróciło do normy. W kazdej instrukcji obsługi samochodu z klimą jest napisane że przy wysokiej temperaturze zewnętrznej ,załączonej klimie i jeździe miejskiej rosnie temperatura cieczy chłodzącej - termostat i wentylator powinien sobie poradzić z takim zjawiskiem,przed wejściem wskaznika na CZERWONE POLE !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi nie wzrasta aż tak bardzo także nie jest to raczej normalne, moze trzeba przeczyścić chłodnicę z zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maxjack77

Jak byłem serwisowac klime to podpowiedzieli mi ze moze to byc zapchana właśnie chłodnica, dziwne bo jak auto stało i właczona była klima to wszystko było oki dopiero po ruszeniu zaczeła wzrastać temperatura i jak wskaźnik zbilzył sie do czerwonego pola to wyłączyłem klime i po chwili spadała temperatura. Płynu jest dość i obydwa wentylatory chodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wentylatory chłodnicy pracują u Ciebie na drugim biegu czy tylko na pierwszym? Pracę na drugim biegu łatwo rozpoznać - huczą jak kombajn :rolleyes: i z okolic przednich nadkoli leci bardzo dużo gorącego powietrza.

I jeszcze jedna sprawa. U mnie po włączeniu klimy temperatura silnika jakby delikatnie spada. Wskaźnik temp. silnika opuszcza się o 1-2 mm. Podczas normalnej temperatury silnika jest w pozycji poziomej. A więc do czerwonego pola jest jeszcze baaardzo daleko.

Edytowane przez hary7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maxjack77

A wentylatory chłodnicy pracują u Ciebie na drugim biegu czy tylko na pierwszym? Pracę na drugim biegu łatwo rozpoznać - huczą jak kombajn :rolleyes: i z okolic przednich nadkoli leci bardzo dużo gorącego powietrza.

I jeszcze jedna sprawa. U mnie po włączeniu klimy temperatura silnika jakby delikatnie spada. Wskaźnik temp. silnika opuszcza się o 1-2 mm. Podczas normalnej temperatury silnika jest w pozycji poziomej. A więc do czerwonego pola jest jeszcze baaardzo daleko.

 

 

Oj nie wiem bede musial sprawdzic ale wydaje mi sie ze tylko na 1 pracuja.

Podczas normalnej jazdy mam dokladnie poziomo wskaznik temp silnika, a jak odpale klime to po chwili dochodzi do czerwonego pola nie ryzykowalem dajszej jazdy na klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz jeździć do tego testu. Zaparkuj sobie gdzieś,włącz klimę i poczekaj z 10 minut. W tym czasie auto powinno się rozgrzać na tyle aby załączyły się wiatraki. Możesz nawet dać lekko gazu (tak ze 2000 obrotów) Moim zdaniem układ chłodzenia jest skonstruowany tak aby w trasie wiatraki nie pracowały wcale a w miarę wzrostu temperatury cieczy chłodzącej termostat otwiera najpierw duży obieg cieczy a jak to nie wystarczy to wtedy załączają się wiatraki,najpierw na pierwszym biegu i to z reguły wystarcza. Jeśli jest włączona klima to jej chłodnica oddaje duże ilości ciepła i wiatraki na pierwszym biegu nie dają rady schłodzić chłodnicy cieczy chłodzącej silnik i wtedy powinien załączyć się drugi bieg wiatraków. Generalnie wiatraki służą do wymuszenia obiegu powietrza przez chłodnicę,jeśli jedziesz powietrze samo przepływa przez chłodnicę jeśli stoisz (np. w korku) muszą pracować wiatraki.

I jeszcze jedno - jeśli wiatraki się nie załączą to wtedy rośnie temperatura silnika i niestety też rośnie temperatura chłodnicy klimatyzacji. I podejrzewam że jest jakiś czujnik temperatury chłodnicy klimy który wyłącza klimę gdy jej chłodnica osiągnie zbyt wysoką temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w momencie włączenia klimy wiatraki załączają się odrazu nie ma znaczenia żadna temperatura silnika ani cieczy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w momencie włączenia klimy wiatraki załączają się odrazu nie ma znaczenia żadna temperatura silnika ani cieczy,

Tak,oczywiście tylko że załączają się na pierwszym biegu a w czasie upałów nie zawsze to wystarcza. Dlatego u niektórych rośnie temperatura silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj auto stało 15 minut i pracowala klima na srednim nadmuchu i temperatura byla oki dopiero jak sie ruszy autem to wzrasta do niebezpiecznej temperatury

 

wygląda na to, że układ chłodzenia nie wyrabia przy obciążeniu może z jakiegoś powodu rozłącza się wentylator podczas jazdy, ale to tylko takie moje gdybanie co bym sprawdzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób tak. Jak temperatura Ci podniesie się pod czerwone pole to zatrzymaj się i zobacz czy wiatraki pracują na pełnych obrotach. Normalnie z włączoną klimą kręcą się dosyć leniwie a na drugim biegu zapiepszają jak szalone. Nie sposób pomylić tych dwóch trybów pracy. No przynajmniej w mojej primie tak jest. A test na postoju robiłeś z podniesionymi obrotami silnika? Ma to na celu symulowanie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że koledze nie włącza się drugi bieg wiatraków. U mnie jak temp dojdzie do normalnej w połowie wskaźnika temperatury wskaźnika to nie drgnie na milimetr do góry nawet w upale jak dziś (pokazywało 35 stopni). A przyczyny mogą być różne : walnięty czujnik temperatury, walnięty termostat, walnięty przekaźnik pracy wentylatorów, na końcu może być przytkana chłodnica. Tak w ogóle zalecam jednak wymianę płynu chłodzącego co 3 lata. Wszędzie zbiera się syf od elementów metalowych i wymiana płynu z przepłukaniem układu to jak wymiana filtra powietrza/oleju. Odżałujcie 2 godziny pracy i 50-70 zł za płyn a zawsze lepiej wpłynie na jakość chłodzenia i trwałość poszczególnych elementów układu chłodzenia.

 

 

EDIT:

 

Sprawdziłbym jeszcze pompę wody i pasek klinowy czy jest dobrze naciągnięty i czy pompa nie jest zatarta.

Edytowane przez baciarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

EDIT:

 

Sprawdziłbym jeszcze pompę wody i pasek klinowy czy jest dobrze naciągnięty i czy pompa nie jest zatarta.

 

wtedy by się gotował a silnik bez klimy lata normalnie, i nawet z klimą jak stoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maxjack77

To zrób tak. Jak temperatura Ci podniesie się pod czerwone pole to zatrzymaj się i zobacz czy wiatraki pracują na pełnych obrotach. Normalnie z włączoną klimą kręcą się dosyć leniwie a na drugim biegu zapiepszają jak szalone. Nie sposób pomylić tych dwóch trybów pracy. No przynajmniej w mojej primie tak jest. A test na postoju robiłeś z podniesionymi obrotami silnika? Ma to na celu symulowanie jazdy.

 

 

Będe musiał zrobic bo nie robiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kyniu1985

Witam.Mam bardzo podobny problem otoz w trakcie jazdy na klimie wszystko jest w porzadku ale jazda w miescie albo na postoju z wlaczona klima jest masakra.Temperatura dochodzi do 3/4 skali i wylancza sie klima.Dodam ze wymieniona jest pompa wody i plyn chlodniczy.Dzis sprawdzalem i wentylatory pracuja.Moze jest tak jak piszecie ze niewlancza sie drugi bieg wiatrakow,jak to sprawdzic czy po prostu wymienic sam czujnik od temp.Moje auto to P11 2.0 131km.Dodam ze zaobserwowalem cos takiego ze jak stoje na postoju i temp silnika jest poza polowa skali to sprezarka tak jakby pompowala bez przerwy do momentu az sie wlylonczy,podejrzewam ze z przegrzania bo wtedy zaczyna leciec cieple powietrze.

Edytowane przez kyniu_1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie tego nie sprawdzałem ale teoretycznie wiatraki powinny się włączyć gdy zewrzesz ze sobą dwa przewody od czujnika temperatury przy chłodnicy. Bądź ostrożny gdyż najprawdopodobniej załączą się nawet przy wyłączonym zapłonie. A na 100% załączą się jak je podłączysz na "krótko" Tylko uważaj bo tam jest mało miejsca(cobyś rąk nie pokaleczył)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kyniu1985

Mam problem otoz jak silnik jest zimny klima na postoju sie wlancza i wylancza czyli jest prawidlowo.Natomiast problemem jest to ze podczas jazdy po miescie w upale temp.silnika podchodzi pod czerwone pole i wylancza mi klime.Wazne zaobserwowalem dzis ze jezeli auto jest rozgrzane i stoi w miejscu na wlaczonej klime to sprezarka pompuje non stop,temp silnika sie podnosi.Dziwne bo sprezarka powinna sie rozlanczac a ona bije non stop jak silnik jest goracy.Dodam ze wentylatory wszystkie dzialaja.Czym takie cos moze byc spowodowane?W miejscu jeszcze temp.jest do zniesienu ale jazda po miescie na klime jest masakra,musze ja wylanczac bo przegzreje mi silnik.Zastanawia mnie to czego sprezarka pompuje non stop tylko na goracym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem otoz jak silnik jest zimny klima na postoju sie wlancza i wylancza czyli jest prawidlowo.Natomiast problemem jest to ze podczas jazdy po miescie w upale temp.silnika podchodzi pod czerwone pole i wylancza mi klime.Wazne zaobserwowalem dzis ze jezeli auto jest rozgrzane i stoi w miejscu na wlaczonej klime to sprezarka pompuje non stop,temp silnika sie podnosi.Dziwne bo sprezarka powinna sie rozlanczac a ona bije non stop jak silnik jest goracy.Dodam ze wentylatory wszystkie dzialaja.Czym takie cos moze byc spowodowane?W miejscu jeszcze temp.jest do zniesienu ale jazda po miescie na klime jest masakra,musze ja wylanczac bo przegzreje mi silnik.Zastanawia mnie to czego sprezarka pompuje non stop tylko na goracym silniku.

 

 

Ja nadal obstawiałbym w twoim przypadku i w przypadku wyżej wiatraki... miałem tak w 206, w czasie jazdy wszystko było ok - bo pęd powietrza robił swoje, kiedy jednak sie stało w korku, temperatura rosła do czerwonego, winny był wiatrak który pracował dość szybko dla postronnego widza - ale nie wystarczająco szybko aby schłodzić układ, winna była kostka połączeniowa tego wentylatora (jej umiejscowienie nisko z przodu auta) która nie była dość szczelna i utleniły się i skorodowały przewody szybkiego biegu wentylatora. naprawdę przypatrzcie się dokładnie wiatrakom.

 

Jeśli jednak nie one są winne warto sprawdzić termostat czy nie zaciął się na małym obiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kyniu1985

Dodam ze pompa wody oraz termostat byly wymienione.Zastanawia mnie tylko jedno czego jak silnik jest goracy sprezarka bije caly czas i sie nie wylancza.Co odpowiada za wlanczanie drugiego biegu wentylatorow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze pompa wody oraz termostat byly wymienione.Zastanawia mnie tylko jedno czego jak silnik jest goracy sprezarka bije caly czas i sie nie wylancza.Co odpowiada za wlanczanie drugiego biegu wentylatorow??

 

 

 

nie "kotłuje" ci sie czasem w pojemniczku cieczy chłodzacej? uszkodzenie uszczelki pod głowicą może oszukiwać czujnik temperatury i nie załączać wentylatora.

 

Ja jednak w pierwszej kolejności obstawiałbym elektrykę - sprawdź przewody i kostki wychodzące z wentylatorów, co steruje wentem nie jestem pewien jak jest w P11, obsatwiałbym czujnik temperatury, aczkolwiek w wiekszości aut włączenie klimy powoduje w niedługim czasie załączenie wentylatora (zależnie od temperatury otoczenia i silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kyniu1985

Zaciekawila mnie jeszcze jedna rzecz jak wlanczam klime i silnik jest zimny to wentylatory startuja ale wylanczaja sie z chwila rozlaczenia sprezarki czyli pracuja tylko wtedy jak zasprzeglona jest sprezarka,ale jezeli sie nagrzeje to chodza obydwa non stop ,tylko niemoge zauwazyc czy wlancza sie drugi bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zepnij na krótko wentylatory niech cały czas latają i wtedy zobacz czy rośnie temperatura jak tak to nie ma co się ich czepiać i trzeba szukać dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawila mnie jeszcze jedna rzecz jak wlanczam klime i silnik jest zimny to wentylatory startuja ale wylanczaja sie z chwila rozlaczenia sprezarki czyli pracuja tylko wtedy jak zasprzeglona jest sprezarka,ale jezeli sie nagrzeje to chodza obydwa non stop ,tylko niemoge zauwazyc czy wlancza sie drugi bieg.

 

 

tak powinno być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...