Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Długotrwały postój


ranger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z szanownych kolegów sprawdzał, jak długo może stać Notek z załączonym alarmem bez ryzyka rozładowania akumulatora? Moje cacko przez pewien okres będzie właśnie stało i zastanawiam się, czy nie będzie ryzyka rozładowania akumulatora do poziomu uniemożliwiającego rozruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh,dwa dni :D

Ponad dwa tygodnie stał Notek i kopnął od pierwszego razu.Z tym ze nie wyjaśnioną mam zagadkę...wkładam kluczyk do stacyjki,bez przekręcania! i zostawiam tak na około cały dzień ...i już nie odpalę-zero wścieklizny w aku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh,dwa dni :D

Ponad dwa tygodnie stał Notek i kopnął od pierwszego razu.Z tym ze nie wyjaśnioną mam zagadkę...wkładam kluczyk do stacyjki,bez przekręcania! i zostawiam tak na około cały dzień ...i już nie odpalę-zero wścieklizny w aku!

 

Jacko myślę że odpowiedz jest ukryta pod strutem NATS. Generalnie jest to immobilizer, ale troszeczkę rozbudowany. Ponieważ jest to układ analogiczny do Inteligentnego kluczyka, wg schematu tylko bez kilku anten i tegoż modułu. A inteligentny kluczyk zasila stale instalację zarówno otwierania drzwi jak i imobilazera. Nawet jak wyłączysz zasilanie stacyjki to system monitoruje obecność kluczyka w środku samochodu. Np. nie zamkniesz drzwi jak w samochodzie został jakikolwiek kluczyk. O czym przekonałem się dobitnie jak moja ślubna postanowiła zostawić w bagażniku torebkę i wystąpił problem z zamknięciem samochodu, oczywiście w środku był zapasowy kluczyk :).

 

Reasumując sądzę że włożenie kluczyka umieszcza immobilizer w zasięgu anteny (przy inteligentnym kluczyku anten jest więcej i łapią całe wnętrze auta) i NATS uruchamia zasilanie dla części układów elektrycznych

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko myślę że odpowiedz jest ukryta pod strutem NATS. Generalnie jest to immobilizer, ale troszeczkę rozbudowany. Ponieważ jest to układ analogiczny do Inteligentnego kluczyka, wg schematu tylko bez kilku anten i tegoż modułu. A inteligentny kluczyk zasila stale instalację zarówno otwierania drzwi jak i imobilazera. Nawet jak wyłączysz zasilanie stacyjki to system monitoruje obecność kluczyka w środku samochodu. Np. nie zamkniesz drzwi jak w samochodzie został jakikolwiek kluczyk. O czym przekonałem się dobitnie jak moja ślubna postanowiła zostawić w bagażniku torebkę i wystąpił problem z zamknięciem samochodu, oczywiście w środku był zapasowy kluczyk :).

 

Reasumując sądzę że włożenie kluczyka umieszcza immobilizer w zasięgu anteny (przy inteligentnym kluczyku anten jest więcej i łapią całe wnętrze auta) i NATS uruchamia zasilanie dla części układów elektrycznych

Ha!No widzisz! A ja stary zachodziłem w głowę co to się może dziać,jesteś lepszy niż elektryk z serwisu! :D

Dzięki za wyjaśnienie,...ale żeby to tak szybko załatwiało bateryjkę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując sądzę że włożenie kluczyka umieszcza immobilizer w zasięgu anteny (przy inteligentnym kluczyku anten jest więcej i łapią całe wnętrze auta) i NATS uruchamia zasilanie dla części układów elektrycznych

 

Dokładnie tak jest. Włożenie kluczyka do stacyjki już powoduje uruchomienie wielu obwodów elektronicznych. Chyba nawet gdzieś w instrukcji jest napisane, żeby nie zostawiać kluczyka w stacyjce - nawet w pozycji OFF.

Z tego co wiem, sam immobilizer jest tak sam w samochodach z klasycznym kluczykiem i inteligentnym. Na dobrą sprawę - w dużym uproszczeniu oczywiście można stwierdzić, że oba systemy różnią się tylko kluczykiem i sposobem jego komunikacji z samochodem (czujniki inteligentnego kluczyka itp.).

 

Słyszałem kiedyś relację kolegi który twierdził, że jego samochód w lecie wytrzymał z załączonym alarmem miesiąc postoju i odpalił i pierwszego razu.

 

Ha!No widzisz! A ja stary zachodziłem w głowę co to się może dziać,jesteś lepszy niż elektryk z serwisu! :D

Dzięki za wyjaśnienie,...ale żeby to tak szybko załatwiało bateryjkę???

 

Ale nie chodzi tu raczej o bateryjkę tylko o aku ;). Nie wiem jak w Note, ale w niektórych samochodach z zaawansowaną elektroniką jest tak, że jak poziom energii w aku spodnie poniżej poziomu umożliwiającego rozruch, napięcie jest odcinane od rozrusznika.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz przypomina mi sie post w którym któryś z kolegów narzekał na to iż radio rozładowało mu bateryjke w kilka godzin.To by się zgadzało radio+kluczyk(obecność obowiązkowa w stacyjce)=czarne oczko w bateryjce.Makabra dla nie pamiętających.

 

No tak,bateryjka to oczywiście aku ,a nie bateryjka w kluczyku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz przypomina mi sie post w którym któryś z kolegów narzekał na to iż radio rozładowało mu bateryjke w kilka godzin.To by się zgadzało radio+kluczyk(obecność obowiązkowa w stacyjce)=czarne oczko w bateryjce.Makabra dla nie pamiętających.

 

W Citroenach jest taki myk, że jak sobie radyjko gra na postoju (z kluczykiem) i jak aku osiągnie minimalny stan do rozruchu, to radyjko zostanie automatycznie wyłączone. Ale tam nie ma tak zaawansowanego immo. W najnowszych Cytrynkach nie wiem, czy to jeszcze jest.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się mylę ale w note (acenta) po ok 15 minutach - w sytuacji, gdy silnik nie jest uruchomiony - radio też samo się wyłącza.Po ponownym przekręceniu kluczyka w stacyjce działa ponownie ok 15 minut itd.Takie zjawisko zaobserwowałem u mnie majstrując w garażu i słuchając radia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Warto jest, żeby podczas długiego postoju, opony były odciążone- wtedy przy tak małym rozmiarze kól, nie dochodzi do deformacji

koledze po miesiącu postoju zeszło prawie całe powietrze z opon, ale miał jakieś tanie opony więc pewnie to było przyczyną

 

Cenna rada mastach, ale nie przewiduję aż tak długiego postoju. Poza tym 15 calowe koła do najmniejszych chyba nie należą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto jest, żeby podczas długiego postoju, opony były odciążone- wtedy przy tak małym rozmiarze kól, nie dochodzi do deformacji

 

A przy większym dochodzi???laugh.gif Najlepiej koledzy, jak zostawiamy nota na dłużej niż np. 3 dni, to stawiajmy go na kołki, a i zaskoczenia nie będzie, jak ktoś nas ubiegnie i w nocy postawi nasze auto na cegłówkach bo mu się felgi spodobająlaugh.gif

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mastach,na kołkach można postawić na pół roku,rok,...na miesiac,półtora nie opłaca się,nie ma różnicy dla gumek,no chyba że luft zejdzie w tym czasie i felga klapnie gumkę.Ale majac na uwadze to że Notki to nówki,więc felgi sprawne i gumki też,więc glówka spokojna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...