Gość Greg30_gd Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Witam serdecznie, Panowie mam nowy problem. Wszystko zaczęło się jakoś miesiąc temu... Pewnego ranka poprostu nie mogłem opalić, nawet nie kręcił, a przy przekręcaniu kluczyka gasły mi wszystkie kontrolki. Pomyślałem, że pewnie padł mi akumulator, byłoby to dziwne tak nagle, ale ok. Kiedy zdjąłem klemy okazało się, że całe klemy i końcówki akumulatora są w biuałym proszku. Akumulator naładowałem, klemy wyczyściłem i było dobrze jeden dzień. Zmieniłem akumulator i było dobrze jakieś dwa tygodnie. Póżniej znowu to samo, aku padł, klemy białe. Wyczyściłem wszysto tak dokładnie jak nowe, aku naładowałem i było super... do wczoraj. Znowu to samo.. wszystko zaśniedziałe, białe. Ale gdy wyczyściłem, podłączyłem nowy aku i na klemy z innym autem, samochód kręci dobrze ale nie zaskakuje... Wszystkie bezpieczniki ok. 2,0TD. Macie móże jakieś przemyślenia? Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Popatrz czy przewód ujemny jest dobrze przymocowany do karoserii. O ile dobrze pamiętam jest to poniżej akumulatora. Z moich obserwacji wnioskuję że klemy śniedzieją wtedy gdy akumulator już chce na emeryturę i wtedy gdy nie łączy któryś z kabli od akumulatora. Nie wiedzieć dlaczego najczęściej pada ujemny. A ten biały nalot łatwo się zmywa zwykłą wodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Greg30_gd Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 rzeczywiście pod akumulatorem jest brany przewód gdzie styka się z karoserią, zwrócę na to uwagę , dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 jak tak szybko pada aku to może na początek wpiąć miernik i zobaczyć czy coś nie pobiera prądu po wyłączeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rop69 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Najczęściej powodem powstawania białego nalotu jest to że końcówki akumulatora są ołowiane natomiast klemy są miedziane ale całe pobielone i jak przy czyszczeniu klem zjedziesz je za bardzo papierem ściernym i zetrzesz do miedzi to wtedy miedz się utlenia i powstaje biały nalot.Zrób tak wyczyść końcówki i klemy jak najdrobniejszym papierem żeby nie było dużych wżerów załóż klemy na akumulator i całość posmaruj wazeliną bez kwasową w szczególności łączenie od góry klemy z akumulatorem żeby odciąć dopływ powietrza. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Greg30_gd Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Rzeczywiście, po wizycie u elektryka wychodzi na to, że to jednak akumulator. Wymieniłem na nowy, klemy czyste, zasmarowałem vazeliną, narazie jest super, mam nadzieję, że to koniec tematu. dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.