Gość daniel zl1 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 mam problem w nissanie primera 2.0 td 2000r otóż przy każdym przyspieszeniu i zwolnieniu mam stuki z przodu z lewej strony. Wymieniłem końcówki drążków i drążek kierowniczy sworznie i łożysko w piaście poduszki pod silnikiem sprawne. Stuki nie ustały nie wiem co dalej robić każdy mechanik mówi co innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 górne wahacze ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 (edytowane) Do sprawdzenia poduszki silnika i skrzyni oraz tuleje dolnego wahacza i tak jak napisał BACIAREK górny wahacz Edytowane 13 Czerwca 2010 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniel zl1 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 górne wahacze ?? [/quoteWITAM TAK ALE NA PRZEGLĄDZIE POWIEDZIELI ŻE GÓRNE WAHACZE OKEJ ŻE MOŻE PIASTA DO WYMIANY NO TAK ALE JA WŁOŻYŁEM DO NIEJ NOWE ŁOŻYSKO I CO ZNOWU WYWALAĆ NIEWIEM CO DALEJ ROBIĆ PIASTA 3.5 STÓWY ŁOŻYSKO 100 I CO RYZYKOWAĆ Do sprawdzenia poduszki silnika i skrzyni oraz tuleje dolnego wahacza i tak jak napisał BACIAREK górny wahacz WITAM TAK ALE NA PRZEGLĄDZIE POWIEDZIELI ŻE GÓRNE WAHACZE OKEJ ŻE MOŻE PIASTA DO WYMIANY NO TAK ALE JA WŁOŻYŁEM DO NIEJ NOWE ŁOŻYSKO I CO ZNOWU WYWALAĆ NIE WIEM CO DALEJ ROBIĆ PIASTA 3.5 STÓWY ŁOŻYSKO 100 I CO RYZYKOWAĆ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 (edytowane) Górne wahacze trzeba umieć sprawdzić. Ja mam teraz nadające się do wymiany a żaden jełop na szarpakach nie potrafi tego wychwycić. (z całym szacunkiem dla mechaników). Wiem to, że są do wymiany bo wiem jak stukają. EDIT: Przypomniałem sobie jeszcze o łożyskach na zwrotnicy, zestaw naprawczy 70 zł na jedną stronę. Ale ja dalej stawiam na górne wahacze. One podają miedzy 10-50 tyś km przebiegu w zależności od marki wahacza i dróg po jakich samochód jeździł. Edytowane 13 Czerwca 2010 przez baciarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylwek105 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 U mnie górne wahacze wytrzmały ok.25 tys.km (yamato),na szarpakach był dwa razy i nic nie stwierdzono, dopiero po odkręceniu zewnnętrznego mocowania wahacza widać jak na dłoni zużycie tulei,przy okazji łatwo wtedy wychwycić zużycie gornych łożysk zwrotnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniel zl1 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 górne wahacze ?? DZIĘKI ZA PODPOWIEDZ JUTRO KUPIE WAHACZ GÓRNY I BIORĘ SIĘ ZA ROBOTĘ MOŻE MI PODPOWIESZ JAK TO ZROBIĆ U mnie górne wahacze wytrzmały ok.25 tys.km (yamato),na szarpakach był dwa razy i nic nie stwierdzono, dopiero po odkręceniu zewnnętrznego mocowania wahacza widać jak na dłoni zużycie tulei,przy okazji łatwo wtedy wychwycić zużycie gornych łożysk zwrotnicy. DZIĘKI ZA PODPOWIEDZ JUTRO KUPIE WAHACZ GÓRNY I BIORĘ SIĘ ZA ROBOTĘ MOŻE MI PODPOWIESZ JAK TO ZROBIĆ chcę wymienić wahacz górny w nissanie primera 2.0 td 2000r może ktoś wie jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylwek105 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Proponuje najpierw sprawdzić czy to wahacz czy górne łożyska zwrotnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniel zl1 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Proponuje najpierw sprawdzić czy to wahacz czy górne łożyska zwrotnicy. NO DOBRA ALE JAK MAM TO ZROBIĆ POzdrawiam górne wahacze ?? A JAK Z ŁOŻYSKAMI ZWROTNICY BO RZADKO KIEDY ALE MAM WRAŻENIE ŻE PRZY OSTRYM SKRĘCIE W LEWO SŁYCHAĆ ŁOŻYSKO CZY TE ŁOŻYSKA ZWROTNICY MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO Z TYM CO MI PUKA PRZY DODAWANIU GAZU I COFANIU PRZECIEŻ JADĘ PO PROSTEJ POZDRAWIAM Proponuje najpierw sprawdzić czy to wahacz czy górne łożyska zwrotnicy. A JAK Z ŁOŻYSKAMI ZWROTNICY BO RZADKO KIEDY ALE MAM WRAŻENIE ŻE PRZY OSTRYM SKRĘCIE W LEWO SŁYCHAĆ ŁOŻYSKO CZY TE ŁOŻYSKA ZWROTNICY MAJĄ COŚ WSPÓLNEGO Z TYM CO MI PUKA PRZY DODAWANIU GAZU I COFANIU PRZECIEŻ JADĘ PO PROSTEJ POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimtom5 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Ja mam problem z taki m stukaniem i zabieram się właśnie za wymianę łożysk w zwrotnicy. U mnie jest zauważalny luz na zwrotnicy jak podniosłem samochód na lewarku zdjąłem koło i ruszałem tarcza znaczy piasta góra dół szarpałem.. to widać luz normalnie chodzi wszystko w zwrotnicy.Puka mi rożnie przy przyspieszaniu hamowaniu skręcaniu,jest luz to musi pukać Części kupione jutro wymieniam A górny wahacz to częściej ma problem ze skrzypieniem niż z pukaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Kolego górne wahacze też często pukają bez skrzypienia . A za pukanie przy szybkim ruszaniu i hamowaniu skrzynia winne są poduszki silnika i skrzyni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 mam problem w nissanie primera 2.0 td 2000r otóż przy każdym przyspieszeniu i zwolnieniu mam stuki z przodu z lewej strony. Wymieniłem końcówki drążków i drążek kierowniczy sworznie i łożysko w piaście poduszki pod silnikiem sprawne. Stuki nie ustały nie wiem co dalej robić każdy mechanik mówi co innego Kolego poczekaj z kupnem wachacza, miałem podobny problem przy dodawaniu i odejmowaniu gazu było stukanie, ja wtedy wymieniałem przegub no i musiałem odkręcić nakrętkę od łożyska, okazało się że po jakimś czasie trzeba dociągnąć łożysko jeszcze raz ja to zrobiłem i problem zniknął, piszesz że wymieniałeś łożysko dociągnij je troche kluczem ja stawiam że to będzie to pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniel zl1 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Kolego górne wahacze też często pukają bez skrzypienia . A za pukanie przy szybkim ruszaniu i hamowaniu skrzynia winne są poduszki silnika i skrzyni . tak ale poduszki na stacjach kątroloi były sprawdzane kilka razy i jest z nimi okej Kolego poczekaj z kupnem wachacza, miałem podobny problem przy dodawaniu i odejmowaniu gazu było stukanie, ja wtedy wymieniałem przegub no i musiałem odkręcić nakrętkę od łożyska, okazało się że po jakimś czasie trzeba dociągnąć łożysko jeszcze raz ja to zrobiłem i problem zniknął, piszesz że wymieniałeś łożysko dociągnij je troche kluczem ja stawiam że to będzie to pozdrawiam witam co do łożyska to raczej nie bo jak i przed wymianą tak i po wymianie jest to samo pozdrawiam Górne wahacze trzeba umieć sprawdzić. Ja mam teraz nadające się do wymiany a żaden jełop na szarpakach nie potrafi tego wychwycić. (z całym szacunkiem dla mechaników). Wiem to, że są do wymiany bo wiem jak stukają. EDIT: Przypomniałem sobie jeszcze o łożyskach na zwrotnicy, zestaw naprawczy 70 zł na jedną stronę. Ale ja dalej stawiam na górne wahacze. One podają miedzy 10-50 tyś km przebiegu w zależności od marki wahacza i dróg po jakich samochód jeździł. witam wymienię wpierw wahacz i dam znać czy stuki ustały pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 A co może pukać (i to głośno) podczas zjeżdżania z krawężnika? Szczególnie ze skręconymi kołami? Luzy w zawieszeniu niewyczuwalne. Górne wahacze mniej niż 20.000km. dolne mniej niż 10.000km. Auto prowadzi się niestabilnie(myszkuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 A co może pukać (i to głośno) podczas zjeżdżania z krawężnika? Szczególnie ze skręconymi kołami? Luzy w zawieszeniu niewyczuwalne. Górne wahacze mniej niż 20.000km. dolne mniej niż 10.000km. Auto prowadzi się niestabilnie(myszkuje) Zostały ci jeszcze drążki kierownicze, końcówki drążków, łożyska zwrotnicy, maglownica, luz na piaście (łożysko, może nie dokręcone), amortyzatory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Kłopot w tym że tylko podczas energicznego kręcenia kierownicą (lewo-prawo) słychać delikatne klebotanie. Reszta zawiechy jest sztywna. Łożyska ani drgną,końcówki ani drgną. Łączniki stabilizatora też OK. To musi być coś co ma wpływ na prowadzenie się auta. Amortyzator by miał taki wpływ? Oba mają po 86% sprawności. Mam takie wrażenie jakby któryś wahacz był niedokręcony ale wszystkie śruby są na ciasno skręcone. Nawet byłem z tym u mechanika (uczciwego) Powiedział że słyszy stuki ale zawieszenie jest tak p...e że trzeba czekać aż to coś złapie większy luz. Tylko może się zdarzyć że będę tak czekać nawet i rok Mam jeszcze taki domysł. Czy może to silnik tak stukać? Poduszki mam już nieciekawe - jak dodaję i ujmuję gazu na 1 czy 2 to mocno szarpie,ale nic nie stuka. Tyle że na chłopski rozum silnik nie miałby wpływu na prowadzenie się auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniel zl1 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Zostały ci jeszcze drążki kierownicze, końcówki drążków, łożyska zwrotnicy, maglownica, luz na piaście (łożysko, może nie dokręcone), amortyzatory witam drążki kierownicze wymieniona końcówki też łożysko teraz wymieniam wahacz a jak wymieniałem łożysko w piastę ciężko wchodziło to chyba piasta cała j€ż mam dość pół samochodu wymienię bo diagności nie potraią wybadać byłem na kilku i każdy 20 zł plus te części koszmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 danielzl1 na czuja to nie ma co wymieniać. Ja już ponad 1.000zł wsadziłem w zawiehę przednią i nadal nie jest tak jak być powinno Na pewno jeden dolny wahacz wymieniłem niepotrzebnie. Reszta wymagała wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniel zl1 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 górne wahacze ?? witam wymieniłem górny wahacz lipa dalej puka TAKI METALICZNY DŹWIĘK PRZY PRZYSPIESZANIU I ZWALNIANIU STAWIAM NA PRZEGUB ALE NA RAZIE BĘDĘ JEŹDZIŁ POCZEKAM NA ROZWÓJ WYDARZEŃ witam wymienię wpierw wahacz i dam znać czy stuki ustały pozdrawiam witam wymieniłem górny wahacz lipa dalej puka TAKI METALICZNY DŹWIĘK PRZY PRZYSPIESZANIU I ZWALNIANIU STAWIAM NA PRZEGUB ALE NA RAZIE BĘDĘ JEŹDZIŁ POCZEKAM NA ROZWÓJ WYDARZEŃ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Jeszcze wrócę do tych łożysk bo nie wiem czy się dogadaliśmy, Ty piszesz o łożyskach piasty a ja pisze o łożyskach zwrotnicy - są dwa na jedną stronę plus uszczelka, czy simering nie pamiętam jak się to nazywa. Więc którymi łożyskami się zajmowałeś ? Dodam jeszcze, że jak ruszałeś łożysko piasty to dokręć kilka razy nakrętkę tą na której jest zabezpieczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniel zl1 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Jeszcze wrócę do tych łożysk bo nie wiem czy się dogadaliśmy, Ty piszesz o łożyskach piasty a ja pisze o łożyskach zwrotnicy - są dwa na jedną stronę plus uszczelka, czy simering nie pamiętam jak się to nazywa. Więc którymi łożyskami się zajmowałeś ? Dodam jeszcze, że jak ruszałeś łożysko piasty to dokręć kilka razy nakrętkę tą na której jest zabezpieczenie. wymieniałem łożysko w piaście wszystko dokręciłem porządnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.