Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] brak mocy na wolnych obrotach


Gość tomastomas

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomastomas

Witam wszystkich proszę o pomoc.

Kupiłem niedawno p11 z 2000r. kombi silnik 1.6 102 KM. Mam z nim same problemy najpierw wyrzuciłem gaz bo była zwykła instalacja i założyłem sekwencję, sprawdziłem kompresję na cylindrach i wyszła bardzo dobrze, pod kompa mechanik nie mógł się podpiąć, miał zły program i stwierdził że w serwisie się podepną. Silnik oleju nie bierze po założeniu sekwencji i wymianie przepływomierza chodzi równo obroty nie falują. Już myślałem że jest wszystko ok przyzwyczaiłem się że silnik jest mułowaty, ale niedopuszczalne jest żeby nie mógł ruszyć z pod stromego wzniesienia. Ostatnio nie miał siły wyjechać pod stromy podjazd, na szczęście pod domem, na jedynce to powinien kołami zamielić a nie zgasnąć, z "piskiem opon" też nie ruszy.

Sonda lambda pokazuje dobrze, mieszanka jest bogata.

Co może być przyczyną?

Źle ustawiony zapłon?

Przestawiony rozrząd?

Zbyt duże przełożenie na pierwszym biegu?

 

Dodam że auto nie było załadowane. Mam drugiego anglika na części i tam z tego co pamiętam nie miałem problemu z mocą, nie chce na razie przekładać silnika bo ten musi być dobry skoro ma kompresję i oleju nie bierze ani grama.

 

POMOCY! CO ROBIĆ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprwadź zapłon czy dobrze ustawiony,

a tak się dzieje na PB i LPG??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź zapłon a silnik działał wogóle prawidłowo i dopiero niedawno tak jest, czy od początku??

jak było na starej instalacji gazowej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomastomas

sprawdź zapłon a silnik działał wogóle prawidłowo i dopiero niedawno tak jest, czy od początku??

jak było na starej instalacji gazowej??

 

Silnik na poprzedniej instalacji chodził nierówno, ciężko odpalał i też był słaby, na benzynie było to samo ale to przez mikser od gazu zakłócał przepływomierz ( tak mówił gazownik). Teraz kultura pracy jest w miarę dobra tylko brakuję mu dynamiki zwłaszcza podczas ruszania. Czy jest możliwe że skrzynia biegów jest założona z innej wersji silnikowej (mocniejszej) czy da się to jakoś sprawdzić, mam drugiego w wersji hatchback 1.6 ale nie widzę różnicy w skrzyni biegów nie wiem jak wygląda w wersji 2l.

Najpierw pobawię się zapłonem, poprzedni właściciel zmieniał rozrząd być może wtedy zostało coś przestawione. Ogólnie jestem zadowolony z auta tylko chce znać przyczynę bo nie wydaję mi się że silnik 1.6 jest za słaby do tego modelu.

 

Poprzedni właściciel narzekał że szybko mu poleciało sprzęgło, i nie dziwię się bo u mnie też długo nie wytrzyma jak tego nie zrobię bo czasami go trzeba przytrzymać na "półsprzegle".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Najpierw pobawię się zapłonem, poprzedni właściciel zmieniał rozrząd być może wtedy zostało coś przestawione.

 

to sprawdź to dokładnie i jak dojedziesz do łądu na PB wtedy dopiero można cokolwiek stroić w LPG inaczej nie ma sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomastomas

to sprawdź to dokładnie i jak dojedziesz do łądu na PB wtedy dopiero można cokolwiek stroić w LPG inaczej nie ma sensu

 

 

Właśnie o to mi chodzi żeby go dobrze ustawić na PB bo o LPG to się nie martwię. Ja obstawiam że coś jest z rozrządem, przed chwilą kombinowałem z zapłonem i niewiele pomogło, niestety nie jestem pierwszym właścicielem wiec nie wiem co było dokładnie robione i kto grzebał przy tym. W ostateczności przełożę cały silnik ze skrzynią, jednak chciałbym najpierw sprawdzić ten rozrząd.

Jak dojdę co jest przyczyną to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...