balaam Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 (edytowane) Witam. Zalozylem ten temat ze wzgledu, ze niedlugo czeka mojego Tyrana wymiana oleju silnikowego. Obserujac jak to do tej pory robili w warsztatach nasluchalem sie co niemiara o tym jak jest to przechlapane. Chcialbym zrobic to sam i powoli rozgladam sie za narzedziami jakie mi sie przydadza. Glownie chodzi mi o klucz do filtra oleju. Jaki bedzie najodpowiedzniejszy? jaka dlugosc raczki itp. Mile widziane zdjecia a nawet adresy stron aukcyjnych. pozdrawiam Edytowane 13 Czerwca 2010 przez balaam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Witam, Jeżeli masz silnik TD27TI, czyli z puszką filtra oleju ustawioną pionowo pod turbosprężarką, to będzie Ci potrzebny klucz łańcuchowy z krótką dźwignią. Raczej mało jest tam miejsca do tej operacji a z racji sporych rozmiarów mocno trzyma. W ostateczności pręt przez puszkę i też odkręcisz ale to wersja ekstremalna. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balaam Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Piotr Dokladnie. Jest tam tak malo miejsca, ze mam obawy we wlasnym zkresie go wykrecac. Stad zalozylem temat z nadzieja na jakies podpowiedzi. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KingStar Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Tym kluczem wymieniam filtr oleju i silnika w 2.7 diesel bez problemu od 3 lat. Krótka instrukcja serwisu silnika co 10 000 tyś.: 1. Wymiana oleju: - na ciepłym zgaszonym silniku wymieniam olej - odkręcam śrubę z miski olejowej, nasadka 24 na grzechotce ( olej spływa pod autem do wcześniej podłożonego korytka ) - odkręcam filtr oleju i umiejętnie po wykręceniu go wyjmuje - czyszczę miejsce gdzie wkręcam nowy filtr oleju - smaruje uszczelkę na filtrze olejem przed wkręceniem - wkręcam filtr ręczne ( dosyć mocno ) - czyszczę śrubę i podkładkę przed wkręceniem jej do miski olejowej - wkręcam śrubę do miski - nalewam 5,2 litra oleju do silnika ( np. Castrol Tection 15W-40 ) - czyszczę elementy polane wcześniej zużytym olejem ( na misce i miejsca po odkręceniu filtra oleju ) 2. Wymiana filtru paliwa: - odłączam czujnik od filtra - między przewodami paliwa dostaje się kluczem do filtra - luzuje filtr, nie odkręcam całkiem - odkręcam dwie śruby od umocowania pompki paliwa i filtra ( chyba klucz 13 ) - całość przechylam by móc łatwiej wykręcić filtr paliwa, uważając na kabelek z wtyczką u dołu filtra - umiejętnie wyjmuje filtr - opróżniam go i wkręcam filtr paliwa do imadła - ściskiem lub innym kluczem odkręcam część plastikową u dołu filtra - czyszczę dokładnie ten element i wymieniam uszczelkę, po czym smaruje nową uszczelkę olejem i zakładam ją na element plastikowy - wkręcam go w nowy filtr paliwa - czyszczę dokładnie miejsce wkręcenia filtra paliwa oraz elementy polane po wykręceniu filtra paliwa - smaruje olejem uszczelkę na filtrze i wkręcam go ręczne dość mocno - mocuje całość na dwóch wcześniej odkręconych śrubach - podłączam czujnik - pompuje ręcznie intensywnie pompką paliwa nad filtrem po czym 2-3 sek. przerwy i znowu pompuje wolniej aż pompka stanie się twarda w docisku 3. Wymiana filtra powietrza: - zdejmuję 3 dociski z puszki gdzie znajduje się filtr - odkręcam motylka mocującego filtr powietrza - dokładnie czyszczę puszkę wewnątrz ( najlepiej sprężonym powietrzem ) - zakładam nowy filtr i zamykam puszkę Gotowe Odpalam silnik i gazuje tak dla jaj Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Witam, Wszystko się zgadza, bardzo cieszy własnoręczna wymiana filtra i oleju, ale przyznać uczciwie trzeba, że jeżeli chodzi o silnik TD27TI to dostęp do filtra jest wyjątkowo utrudniony. Nie popisał się w tym temacie konstruktor. Przy zalecanej 2 krotnej wymianie w roku może to być trochę irytujące. Nie wiem jak jest u Was ale u mnie bagnet zawsze jest skąpany w oleju. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 No to może mały quiz: Jakiej firmy filtr oleju zakładacie? Bo szukam dziury w całym i podejrzewam że może mi uszczelka w filtrze puszczać olej na mrozie lub jakaś rysa na gnieździe filtra jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 No to może mały quiz: Jakiej firmy filtr oleju zakładacie? Bo szukam dziury w całym i podejrzewam że może mi uszczelka w filtrze puszczać olej na mrozie lub jakaś rysa na gnieździe filtra jest. Filtron. Wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 I tu Rześ mnie Krzyś też zaskoczył. No to jeszcze napisz czy ma być z zaworem zwrotnym (tym co trzyma olej w kanałach po zgaszeniu silnika) czy bez, no i jaka jest różnica w oznaczeniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Filtron OP 588. Flitr jest zaworem ograniczającym ciśnienie tak jest to opisane w filtronie. Natomiast bosch nazywa to zaworem zwrotnym. Tak to wygląda w TI 2.7 TD Natomiast TII występuje filtr OP 588 oraz 588/1 różni się wysokością oraz gwintem, też ma zawór. Ciśnienie otwarcia zaworu 1.2 bar Katalog nie pokazuje innej opcji. Wszystkie mają zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 No właśnie nie jest to dla mnie jasne bo co innego jest zawór ograniczający ciśnienie (puszcza olej po za wkładem filtrującym gdy się przytka) a co innego zawór zwrotny, który utrzymuje olej w kanałach po wyłączeniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Nie bardz o wiem w czym tkwi Twój problem? Generalnie bosch i filtron czy co kolwiek zamieniają się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baalzebul Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 marka producenta filtra nie ma z tym wyciekiem nic wspólnego.(jesli chodzi o wyciek spod filtra) ani z modelem silnika nissana. normalna sprawa. wszystkie rzeczy sa i beda produkowane z coraz gorszej jakosci półproduktów, tak jak w przypadku takich uszczelek gumowych filtra. dlaczego?dlatego ze wiekszosc półproduktów pochodzi z recyklingu. z innego tematu:dlaczego dzisiejsze nowe samochody szybciej gnija. dzisiejsze blachy nie sa wytwarzane z surówek pochodzących od rud metali ale równiez z "puszek".. szybciej rdzewieja,sa mniejszej twardosci. a teraz wracajac do głównego tematu: dlaczego cieknie olej? poniewaz jest mróz. guma sie kurczy i nie uszczelnia.wówczas cieknie. mozna pokombinowac i dopasowac uszczelke z innego filtra lub opracowac ja samemu. ja opracowałem swego rodzaju podkładke z poliamidu.żmudna robota ponieważ inaczej sie toczy tulejke a inaczej cos tak cienkiego jak taka uszczelka. miałem ten sam problem.w ten sposób go rozwiazałem.wyciek ustał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 A ja u siebie w t II mam op 563 żadne 588 nie pasują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 baalzebu też mam taką teorię iż to guma się kurczy, ale dlaczego tylko w moim aucie jest ten problem? Pocieszam się iż gdyby to faktycznie rosło nadmiernie ciśnienie to już by dawno uszczelniacz na wale albo turbinę szlak trafił. Muszę coś z filtrem pokombinować. Kurcze filtr mam zawsze po wymianie lekko pokancerowany bo pewnie mechanior sobie trochę kluczem pomaga bo mu ciężko rękę wsadzić. Może za mocno dociska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki84 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Taka opcja jest możliwa z za mocnym dociskiem. Ja pracuję przy ciężarówkach i nawet tam filtry od oleju dociska się tylko ręką ile pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Jak zmieniałem olej też mi na początku lał się olej. Ale później go dokręciłem i już dwa miesiące jest ok. Może gdzieś podwineła się uszczelka albo jakaś wadliwa. Odkręć keszcze raz filtr obejrzyj i jak jest wszystko dobrze to go porządnie przykręć. Tylko jak t,en filtr jest pokancerowany to może dobrze Ci nei przylega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabro2 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 A ja nigdy więcej Filtrona i to do żadnego pojazdu ,po tym jak mi się zablokował w iveco daily ,przesiadłem się na Boscha i Manna. Wycieków z pod uszczelki na Mannie nie zauważyłem . Ja przy montażu uszczelkę nawilżam olejem i dociskam tylko ręką bez żadnego klucza, jak mi się zablokował to poprostu nie było smarowania i żadnego uszczelniacza nie wywaliło bo przy pompie jest zawór przeciążeniowy który w razie nadmiernego ciśnienia poprostu śę otwiera . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baalzebul Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 baalzebu też mam taką teorię iż to guma się kurczy, ale dlaczego tylko w moim aucie jest ten problem? Pocieszam się iż gdyby to faktycznie rosło nadmiernie ciśnienie to już by dawno uszczelniacz na wale albo turbinę szlak trafił. Muszę coś z filtrem pokombinować. Kurcze filtr mam zawsze po wymianie lekko pokancerowany bo pewnie mechanior sobie trochę kluczem pomaga bo mu ciężko rękę wsadzić. Może za mocno dociska? ja tam wiem ze to wina materiału na uszczelki.a jesli ktos wkręcajac filtr uzywa za duzej siły - to jest prawdopodobienstwo ze lekko uszkodzi uszczelke.wkrecajac uszczelka ma tendencje do rozciagania a jesli jest sucha to deformowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 A ja u siebie w t II mam op 563 żadne 588 nie pasują Filtr który masz założony według katalogu stosowany jest między innymi w nissanie. Nissan patrol, pick up itd. Zaden katalog nie podaje terrano. Stosowany jest do pick upa 2.5 TD 76 kw. Wymiarami jest bardzo podobny do OP 588/1. Różni się ciśnieniem otawrcia zaworu. Według mnie ktos zastoswał Ci go jako zamiennik OP 588/1. Generalnie masz nie prawidłowy filtr założony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Dotarłem do producenta. Lusterko na teleskop i okazała się super marka MAX. Takie to to jak tu: http://www.sklepy24.pl/sklep/hdmot_pl/produkt/filtr-oleju-nissan-01-178-/196 Nie wiem skąd mechanior to wynalazł. Zakładał ktoś to do swojego auta? Ostatnie mrozy zweryfikowały objaw jeszcze dokładniej bo niestety nie mogłem korzystać z garażu. Przy -10 to się ledwie sączyło i zebrało troszkę oleju na filtrze. Przy -20 to już mi włosy urosły nie wiedziałem czy gasić czy nie. Wywaliło ze setkę oliwy i to równo szło do okoła filtra, więc żadnej rysy na gnieździe filtra nie ma. Nie sądzę żeby to odma przymarzała bo ciekło by niezależnie od temp. wystarczy żeby przeszła na minus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baalzebul Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 no widzisz.im zimniej tym gorzej. marke max znam z filtrów paliwa. kiedys zimą kupiłem do pick upa i w ciagu tygodnia zmieniałem trzykrotnie. dlatego nie polecam. moze olejowy byłby ok.ale ja odkąd zacząłem stosowac markę KNECHT - nie mam żadnych problemów.polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 (edytowane) Też miałem kiedyś taki filtr założony i nie miałem z nim problemu. Być może trafiłeś na wadliwy. Wykręć i obejrzyj dokładnie filtr oraz powierzchnie przylegania. Dla pewności i tak bym już założył nowy filtr. Zamontuj filtrona, manna, albo jak kolega pisze knechta. Edytowane 28 Stycznia 2013 przez krzys1001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Jak się ociepli zmiana oleju i pójdzie inny filtr. Filtron, man lub własnie knecht tylko numer katalogowy muszę zdobyć do 2,7 TD żeby mi w hurtowni odpowiedni dali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 (edytowane) filtron op 588 mann wp928/82 bosch 0986 452 046 knecht oc273 purflux ls897 Edytowane 28 Stycznia 2013 przez krzys1001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baalzebul Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 tutaj moze nie tyle chodzi o wadliwosc ale jakosc wykonania. podczas wymiany zobaczcie sami ze kazdy producent uzywa innych materiałów.filtry sa inaczej zbudowane.chodzi mi o wkłady dla silnika TD 27 - KNECHT OC 273 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.