Dżem Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Dzięki! Może jak zmienię filtr na inszy to zacznie trzymać olej po wyłączeniu silnika i po ponownym uruchomieniu nie trzeba będzie czekać 3-5s do zgaśnięcia kontrolki ciśnienia. Pamięta ktoś średnicę podkładki pod korek spustowy w misce? Zwykła czy "dmuchana"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baalzebul Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 wczoraj wymieniłem olej. zalałem COMMA 10w40. filtra knechta nie dostałem na miejscu wiec wstawiłem filtrona - op588. z tego co wiem op588/1 ida do silników po 98 r. co do wycieków spod uszczelki: tak jak pisałem wcześniej o kurczeniu sie gumy przy niskich temperaturach - to teraz miałem pełny obraz tego co sie działo przez 2 miesiace stania na mrozie. filtr odkręciłem bez zadnego klucza.bezoporowo. zmierzyłem też uszczelkę i porównałem z nową w sklepie w tym samym filtrze. różnica (uważam) była straszna. uszczelka skurczyła sie o prawie 1 mm. mysle ze to duzo i wystarczajaco aby powstały wycieki.pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Dzięki za odpowiedź. Wymieniałeś podkładkę korka spustowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baalzebul Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 nie nie wymieniłem. nie było potrzeby. ale moge Ci podesłać pomysł gdzie ja szukam takich rzeczy. wszelkie podkładki (nawet pod wtryskiwacze) szukam w sklepach rolniczych. oczywiscie nie mówie ze do nissana. albo mierze stara albo niose na wzór. czasem korzystam ze sklepu internetowego FarmExpert. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Z zakupem no problem. Tylko jak spuszczę olej to już nie będzie czym podjechać no i będzie pozamykane wszystko. :-) No nic jakoś to ogarnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baalzebul Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 moze nie musisz wymieniac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 dzem jak tam ta podkładka, znalazłeś ? w serwisówkach nie ma podanych wymiarów elementów są tylko czasem jakieś regulacyjne np. że dokręcać korek 29-39Nm zgodnie ze sztuką trzeba by było wymienić podkładkę, ale jeśli teraz nie cieknie to jak użyjesz drugi raz to też będzie ok. drugi silnik sobie leży więc jak nadal aktualne to pójdę i zmierzę ale to jutro rano najwcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 w IC Ajusa 18001200 ale brak na stanie a w necie brak zdjęć z wymiarami. Teraz nie cieknie nic ale chciałem wymienić. Najwyżej wymienię następnym razem nic nie odkręcaj :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 mam spuszczony olej, stoi i czeka to nie problem, sprawdzę i zapisze dla potomności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Trzymasz silnik bez oleum? Nic się złego nie dzieje? To kiedy przekładasz go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 (edytowane) w wakacje, tak stoi na razie bez oleju, a co miało by się mu stać ? jak jest wyłączony to i tak cały olej w misce umer części nissana dla silnika td27 to 01351-1702M i info znalezione w necie AluminiumWewnętrzna średnica 17mm zewnętrzna 22.2mm http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=auto&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fgaragekun.exblog.jp%2Fi14%2F3%2F Edytowane 5 Kwietnia 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ech Ty to "człowiek orkiestra" jesteś. Dzięki! Miedziana da radę czy ogniwo się wytworzy? Jak myślisz mus alu. dawać? Rozumiem że płaska była nie "dmuchana"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 pod tym linkiem co dałem gość coś pisał że była miedziana której resztki widać - wyglądają na to że była dmuchana a ze w nissanie dali mu to co w torebce czyli alu, ja nie znalazłem u siebie podkładki, może Misza zgubił jak spuszczał olej, albo słabo szukałem bo mi się resztki na podłogę zaczęły wylewać. generalnie co nie weźmiesz to będzie dobrze, nie wkręcasz tego w alu więc raczej niewielkie znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ale tą stronę to chyba przez wywiad Mossadu wytropiłeś ;-) Coś tam też napisali o różnych średnicach uszczelki we filtrach. Ja już ściągam Manna i zobaczymy co z tego będzie jak stary zdejmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 ma się rożne wiadomości, zdolności i kontakty .. i trochę sprytu a jednak znalazłem podkładkę, była tak wciśnięta w śrubę że jej nie widziałem jak sie spieszyłem bo resztki oleju się wylewały podkładka jest aluminiowa, gwint ma Φ16,2 z zewnątrz podkładka ma Φ25 z zewnątrz a jeszcze mam takie przemyślenia że u mnie jakoś ciężko w najbliższych sklepach z podkładka alu, wszędzie miedziane mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 No mnie też zdziwiło że alu. bo zwykle po sklepach miedź leży. Wydaje mi się że bardziej o twardość materiału chodzi żeby się ładnie wprasowało. Środowisko "tłuste" więc sie raczej "bateria" potencjałów nie wytworzy i elektroliza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 ciekawy jestem czy upolowałes podkładke alu bo ja niegdzi nie moge znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) Nie, ale nie szukałem zbyt mocno. Odpuściłem i w pierwszym sklepie zakupiłem miedź. Zlałem tylko ok 5l oleum. Coś tam jeszcze we filtrze zostało. Kolega mnie zachęcał żeby na zlanym jeszcze raz zakręcić rozrusznikiem by wywaliło resztkę ale jakoś nie miałem odwagi :-) Wlałem ok 6l i było pod max na miarce, no może 2/3 skali. Edytowane 12 Maja 2013 przez Dżem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 ale czy miedziane nie są lepsze ? fakt, jednorazowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 "Olej sączy się z pod filtra oleju po spadku temperatury poniżej 0, MAX filtr -filtr oleju. Było testowane już kilka sezonów na różnych filtrach i to samo" Problem wyeliminowany. Ostatnią podmiankę oleju przeprowadziłem z DUŻĄ pomocą kolegi od Discavery (wiadomo disco ma, mechanikowaty musi być :-)) Przy demontażu filtra kolega stwierdził że coś za lekko trzymał. Włożyłem przezornie 2x droższy filtr MAN-a Dokręcaliśmy łapami aż łzy kapały bo dostęp słaby ale podziałało, ponadto kontrolka oleju szybciej gaśnie. Mechanior dokręcał prawdopodobnie kluczem łańcuszkowym do odkręcania filtrów bo zawsze był pokancerowany a wiadomo że zanim wybrał luz na łańcuszku to już ramię opierało i niewiele to musiało dawać. Wniosek: co możesz spier..sam zrób to a nie oddawaj komuś kto spier... to za Ciebie biorąc jeszcze kasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Się w takowy zaopatrzyłem żeby łap nie męczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Też mam dokładnie taki sam ...hmmm choć może tylko wizualnie identyczny, bo kupiłem w Lidlu za całe 9,99 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 (edytowane) panowie, filtr dokręca się rękoma , i to ma wystarczyć ... do odkręcania owszem, różne wspomagacze są, ale filtrów w życiu chyba z kilkadziesiąt wymieniłem i zawsze bez uchwytów dokręcałem , nic nie ciekło a przy nast. wymianie był tak zassany że albo szpikulec wbijałem ( ale wtedy po łokciach kapało, wiadomo) albo wspomagałem się kluczem z łańcucha lub taśmowym ( tylko wcześniej zamiast tych "pryszczy" dziury na wylot w nim poprzebijałem, żeby wewn. powierzchnię miał jak tarka kuchenna) Edytowane 7 Lutego 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 wcale nie przesadzam ... widziałem jak kumpel tak wykręcał kiedy o własnym aucie nawet jeszcze nie marzyłem ... i myślałem, że to jedyna metoda przez parę lat tak właśnie wykręcałem filtr, przecież robisz to nad naczyniem w garażu a nie w pokoju na dywanie w białych rękawiczkach trzeba umieć sobie radzić w każdej sytuacji, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 tak trochę was pogodzę bo jeden i drugi dobrze gada .. dać im wódki według producenta naszych pojazdów, filtr należny dokręcić aż poczujemy lekki opór a potem jeszcze przynajmniej 2/3 obrotu - nie ważne czym zależy kto jakie ma łapy oil.bmp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.