Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana filtra oleju


balaam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki!

Może jak zmienię filtr na inszy to zacznie trzymać olej po wyłączeniu silnika i po ponownym uruchomieniu nie trzeba będzie czekać 3-5s do zgaśnięcia kontrolki ciśnienia.

 

Pamięta ktoś średnicę podkładki pod korek spustowy w misce? Zwykła czy "dmuchana"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wymieniłem olej. zalałem COMMA 10w40. filtra knechta nie dostałem na miejscu wiec wstawiłem filtrona - op588.  z tego co wiem op588/1 ida do silników po 98 r.

co do wycieków spod uszczelki:

 

tak jak pisałem wcześniej o kurczeniu sie gumy przy niskich temperaturach - to teraz miałem pełny obraz tego co sie działo przez 2 miesiace stania na mrozie. filtr odkręciłem bez zadnego klucza.bezoporowo. zmierzyłem też uszczelkę i porównałem z nową w sklepie w tym samym filtrze. różnica (uważam) była straszna. uszczelka skurczyła sie o prawie 1 mm. mysle ze to duzo i wystarczajaco aby powstały wycieki.pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie wymieniłem. nie było potrzeby. ale moge Ci podesłać pomysł gdzie ja szukam takich rzeczy. wszelkie podkładki (nawet pod wtryskiwacze) szukam w sklepach rolniczych. oczywiscie nie mówie ze do nissana. albo mierze stara albo niose na wzór. czasem korzystam ze sklepu internetowego FarmExpert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zakupem no problem. Tylko jak spuszczę olej to już nie będzie czym podjechać no i będzie pozamykane wszystko. :-)

No nic jakoś to ogarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzem jak tam ta podkładka, znalazłeś ?

w serwisówkach nie ma podanych wymiarów elementów są tylko czasem jakieś regulacyjne np. że dokręcać korek 29-39Nm

zgodnie ze sztuką trzeba by było wymienić podkładkę, ale jeśli teraz nie cieknie to jak użyjesz drugi raz to też będzie ok.

drugi silnik sobie leży więc jak nadal aktualne to pójdę i zmierzę ale to jutro rano najwcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w IC Ajusa 18001200 ale brak na stanie a w necie brak zdjęć z wymiarami. Teraz nie cieknie nic ale chciałem wymienić. Najwyżej wymienię następnym razem nic nie odkręcaj :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wakacje,

tak stoi na razie bez oleju, a co miało by się mu stać ? jak jest wyłączony to i tak cały olej w misce

umer części nissana dla silnika td27 to 01351-1702M

 

i info znalezione w necie

Aluminium
Wewnętrzna średnica 17mm zewnętrzna 22.2mm

i=http%253A%252F%252Fpds2.exblog.jp%252F

 

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=auto&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fgaragekun.exblog.jp%2Fi14%2F3%2F

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech Ty to "człowiek orkiestra" jesteś. Dzięki!

 

Miedziana da radę czy ogniwo się wytworzy? Jak myślisz mus alu. dawać? Rozumiem że płaska była nie "dmuchana"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod tym linkiem co dałem gość coś pisał że była miedziana której resztki widać - wyglądają na to że była dmuchana a ze w nissanie dali mu to co w torebce czyli alu,

ja nie znalazłem u siebie podkładki, może Misza zgubił jak spuszczał olej, albo słabo szukałem bo mi się resztki na podłogę zaczęły wylewać.

generalnie co nie weźmiesz to będzie dobrze, nie wkręcasz tego w alu więc raczej niewielkie znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tą stronę to chyba przez wywiad Mossadu wytropiłeś ;-)

Coś tam też napisali o różnych średnicach uszczelki we filtrach. Ja już ściągam Manna i zobaczymy co z tego będzie jak stary zdejmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma się rożne wiadomości, zdolności i kontakty .. i trochę sprytu



a jednak znalazłem podkładkę, była tak wciśnięta w śrubę że jej nie widziałem jak sie spieszyłem bo resztki oleju się wylewały

 

podkładka jest aluminiowa,

gwint ma Φ16,2 z zewnątrz

podkładka ma Φ25 z zewnątrz



a jeszcze mam takie przemyślenia że u mnie jakoś ciężko w najbliższych sklepach z podkładka alu, wszędzie miedziane mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie też zdziwiło że alu. bo zwykle po sklepach miedź leży. Wydaje mi się że bardziej o twardość materiału chodzi żeby się ładnie wprasowało. Środowisko "tłuste" więc sie raczej "bateria" potencjałów nie wytworzy i elektroliza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ciekawy jestem czy upolowałes podkładke alu bo ja niegdzi nie moge znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale nie szukałem zbyt mocno. Odpuściłem i w pierwszym sklepie zakupiłem miedź.

 

Zlałem tylko ok 5l oleum. Coś tam jeszcze we filtrze zostało. Kolega mnie zachęcał żeby na zlanym jeszcze raz zakręcić rozrusznikiem by wywaliło resztkę ale jakoś nie miałem odwagi :-) Wlałem ok 6l i było pod max na miarce, no może 2/3 skali.

Edytowane przez Dżem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

"Olej sączy się z pod filtra oleju po spadku temperatury poniżej 0, MAX filtr -filtr oleju. Było testowane już kilka sezonów na różnych filtrach i to samo"

Problem wyeliminowany. Ostatnią podmiankę oleju przeprowadziłem z DUŻĄ pomocą kolegi od Discavery (wiadomo disco ma, mechanikowaty musi być :-)) Przy demontażu filtra kolega stwierdził że coś za lekko trzymał. Włożyłem przezornie 2x droższy filtr MAN-a

Dokręcaliśmy łapami aż łzy kapały bo dostęp słaby ale podziałało, ponadto kontrolka oleju szybciej gaśnie. 

Mechanior dokręcał prawdopodobnie kluczem łańcuszkowym do odkręcania filtrów bo zawsze był pokancerowany a wiadomo że zanim wybrał luz na łańcuszku to już ramię opierało i niewiele to musiało dawać.

 

Wniosek: co  możesz spier..sam zrób to a nie oddawaj komuś kto spier... to za Ciebie biorąc jeszcze kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, filtr dokręca się rękoma , i to ma wystarczyć ... do odkręcania owszem, różne wspomagacze są, ale filtrów w życiu chyba z kilkadziesiąt wymieniłem i zawsze bez uchwytów dokręcałem , nic nie ciekło a przy nast. wymianie był tak zassany że albo szpikulec wbijałem ( ale wtedy po łokciach kapało, wiadomo) albo wspomagałem się kluczem z łańcucha lub taśmowym ( tylko wcześniej zamiast tych "pryszczy" dziury na wylot w nim poprzebijałem, żeby wewn. powierzchnię miał jak tarka kuchenna)

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie przesadzam ... widziałem jak kumpel tak wykręcał kiedy o własnym aucie nawet jeszcze nie marzyłem ... i myślałem, że to jedyna metoda  :huh:

przez parę lat tak właśnie wykręcałem filtr, przecież robisz to nad naczyniem w garażu a nie w pokoju na dywanie w białych rękawiczkach

trzeba umieć sobie radzić w każdej sytuacji, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak trochę was pogodzę bo jeden i drugi dobrze gada .. dać im wódki

według producenta naszych pojazdów, filtr należny dokręcić aż poczujemy lekki opór a potem jeszcze przynajmniej 2/3 obrotu - nie ważne czym zależy kto jakie ma łapy

oil.bmp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...