Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Moment dokręcania nakrętki półosi


egiptos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakim momentem dokręcacie nakrętkę półosi w P11 (mam silnik 1,6 rocznik 1996)

 

W manualu Haymesa jest że ma być >300Nm

 

Znaczy się max 300??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak podał Haynes jak napisane że 300 Nm to tak ma być . To jest wartość graniczna która ustawia się na kluczu dynamometrycznym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowił mnie znak > zawsze spotykałem się z wartościami konkretnymi a nie >300 (210 się łapie i 250 i 280)??

 

O moment dokręcania nie pytałem bez przyczyny. Wymieniałem ostatnio wałek półosi i zewnętrzny przegub. Po montażu trochę głośniej pracuje piasta, podejrzewam że łożysko. Nakrętka dokręcona momentem ok. 280Nm. Co może być przyczyną głośniejszej pracy piasty, w której grzebałem. Raczej nie są to hamulce bo tarcze przetoczone, klocki ok a tłoczek zacisku się cofa dość lekko. Koło nie ma luzu. Może sam uszkodziłem łożysko, bo przejechałem ok. 100m z niedociągniętą właściwym momentem nakrętką przegubu??

Może ktoś miał już podobny przypadek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanowił mnie znak > zawsze spotykałem się z wartościami konkretnymi a nie >300 (210 się łapie i 250 i 280)??

 

Kolego! Nie łapie się ani 210, ani 250, ani 280. Teoretycznie nie łapie się nawet 300. Taki znaczek > czyta się "większa niż", czyli zapis > 300 oznacza, ze trzeba przykręcić z siłą większą niż 300 jednostek. W praktyce tak jak napisał Kolega wcześniej 300 to wartość graniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście nie zastanawiałem się nad znakiem który rzeczywiście jest znakiem większości. Zawsze do tej pory miałem wartości przy tych śrubach poniżej 300 i z automatu stwierdziłem, że to mniej niż 300. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u siebie wymienialem różne przeguby to zawsze przykrecałem na siłe stając na kluczu bez żadnych miar na kluczu.Łożyska czy przeguby nie klepały ani łożysko nie wyło a zrobilem dość duzo km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem tylko potwierdzenia czy moment z jakim dokręciłem nakrętkę półosi ma wpływ na zachowanie łożyska. Mam po prostu łożysko uwalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...