saf Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Witam Dobre i dwa lata ,niż płacić dla ASO ciężkie pieniądze.Ja naprawiłem luzy w ubiegłą sobotę ,zobaczymy na ile wystarczy,oby na dwa lata. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Też sposobkiem puszki od piwa i taśmą izolacyjną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Ja dostałem używany drążek który nie ma luzów. Będę to robił ale wydaje mi się że najpierw wymienię uszkodzone poduszki silnika bo jak trzęsie całym zestawem skrzynia-motor to moment i te tuleje będą tak samo rozklepane. Udało mi się tez kupić te elementy z tworzywa które wchodzą w te tuleje przy skrzyni - oryginalne - 45 zeta za 2 sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saf Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 (edytowane) Też sposobkiem puszki od piwa i taśmą izolacyjną ? U mnie wystarczyła sama puszka Edytowane 23 Marca 2012 przez saf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 hmm... Panowie... ja tez ma luzy an drązku zmiany biegów... mechanik mówil, że jakieś tulejki sa do wymiany, czy to to o czym wspominacie? pozbedę sie tego przy pomocy puszki od piwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Jeśli są to luzy na tym krzyżaku przy skrzyni od gałki biegów to można polikwidować te luzy za pomocą słynnej puszki od piwa i taśmy izolacyjnej Ja nie długo również muszę zajrzeć i zlikwidować te luzy bo już ciężko zaczyna wsteczny bieg wchodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Rozebrałem ten drążek który dokupiłem i jak na razie udało mi się ustalić to elementy wymienialne są tylko w jednym miejscu przy skrzyni biegów. W tym jakby podwójnym krzyżaku jedne tulejki są wyciagalne natomiast pozostają jeszcze dwie takie same - przy skrzyni i przy drążku zmiany biegów. Czy one są rozbieralne? W Środku jest metalowa tuleja do której wchodzi śruba a wokół jest taka tuleja z tworzywa. Czy da się ją wyciągnąć bo nie chcę czegoś uszkodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Dzisiaj rozebrałem tuleje przy skrzyni i zlikwidowałem luzy. Biegi milej wchodzą aż miło:) Roboty nie ma dużo i każdy kto ma jakieś zacięcie do majsterkowania to na pewno to zrobi Zrobiłem to nawijając taśmę izolacyjna Jeśli chodzi o ten podwójny krzyżak to jest rozbieralny przy skrzyni. To w pionie i poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Na co nawijałeś taśmę? Na śrubę mocującą? Ja się zastanawiam czy da się jakoś te plastiki wyciągnąć i dotoczyć na wzór ale nie chcę czegoś zdemolować. Na schemacie z Fast'a wygląda jakby były wyciągalne ale próbowałem i po dobroci nie pójdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 11 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 Na plastiki Udało mi się zdemontować wcześniej i tym razem też 1 widok z dołu 2 guma od drążka przykręconego na stałe 3 tuleja w pionie przykręcana 4 taśma przyklejona tak żeby w miarę weszły w metalową tuleje 5 tuleja przykręcona w poziomie 6 tuleja rozebrana bardziej 7 także taśma przyklejona w miare żeby lekko weszło 8 Wcześniejsza reanimacja i widać blaszkę po piwie teraz tylko samą taśmę naklejałem Myślę że foto będzie bardzo pomocne w taniej i szybkiej naprawie zajęło mi to może dobra godz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 W jaki sposób wyciągnąć te plastiki z 3 zdjęcia? Nie chcę czegoś popsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 Ja wyciągałem zwykłym śrubokrętem płaskim i w miarę wyszło bez oporu . Może spróbuj jakimś większym śrubokrętem płaskim. Jak bedzie opornie nie pójdzie to może tym sposobem Może spróbuj polać jakimś WD całą tuleje i pod plastik podłóż większy klucz nasadowy żeby tuleja weszła i spróbuj bić w tuleje takim kluczem średnicy tulejki metalowej i może coś ruszy bo to tuleje jednej długości to jak ruszy to już powinna być nadzieja .I dalej na jakimś imadle. A jak wyjdzie to już plastiki wyciągniesz bez problemu . I będziesz wiedział co zrobić . To foto się teraz przydały . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Jestem po naprawie mechanizmu z tym że nic nie rzeźbiłem w tych plastikach tylko przekładałem z innego samochodu części. Miałem dwa komplety drążków - z 2,0TD i z 1,8 po małym przebiegu więc w lepszym stanie. Z tych dwóch "skleciłem" jeden. Całe popołudnie roboty ale efekt jest - biegi wchodzą precyzyjnie a drążek idealnie wraca na środek i nie telepie się na boki. Jedyne co pozostało to fakt że drga od silnika. Myślę że jak się wyczyści nastawnik i ustawi pompę to nie będzie nim tak "rzucać". Największym problemem przy demontażu było z dwoma śrubami od spodu kabiny które przykręcone są do rej blaszki w kabinie. Gwinty były dość mocno skorodowane i w rezultacie to co było zgrzane do tej blachy puściło. Nie obyło się bez demolki ale miałem blachę z tego 1,8 w dobrym stanie więc problemu większego nie było. Co do reanimacji samego drążka to problem był z rozebraniem tego "jabłka" pod lewarkiem i przełożeniem go do drążka z TD (oba drążki są inne). Przełożyłem cały ten lewarek z jakbłkiem i dolną tuleją oraz ten "krzyżak" z przodu. Po tym zabiegu - nie ten samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 No powiem że cieszy jak nie ma już luzów na gałce biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 (edytowane) no to chyba w weekend będę broil Edytowane 15 Listopada 2012 przez siutek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość T0mekk1 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Te luzy na drążku to już chyba norma. Mi zlikwidowanie tego zajęło 40 minut. Oczywiście tą samą metodą co Wy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 No bolączka Ale można tanim i szybkim kosztem naprawić samemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VIXTHER Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Dziś zlikwidowałem mały luz na pierwszej tulei przy skrzyni biegów za pomocą taśmy,ale mam wrażenie że jest też luz pod samą gałką(ruszając lewarkiem przód-tył). Planuje tam zaglądnąć ale chciałem się upewnić czy tam też jest rozbieralne połączenie tulejkowo-gumowe? Czytając posty nie znalazłem odpowiedzi.Może któryś z klubowiczów mi odpisze i opisze jak to wygląda ta sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Na drugiej tulei też lubi być luz. A przy gałce to nie wiem jak i co ale co czytałem to jest tam sprężyna naciągająca lewarek biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VIXTHER Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Na krzyżaku miałem tylko mały luz na poziomej tulei,podobna występuje właśnie pod samym lewarkiem, gdzie jest zainstalowana sprężyna.Na szczęście u mnie ok.Cały lewarek jest zamocowany elastycznie na gumach stąd wrażenie luzu. Zauważyłem też,że w sprężynie jest czerwona rurka gumowa.która ma prawdopodobnie zapobiegać drganiom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Luzy mogą jeszcze być na "jabłku" pod lewarkiem. Temat dość ciężki bo raz że trudno to rozebrać a dwa zlikwidować. Ja wymieniłem jabłko oraz wszystkie tuleje tak że nie ma luzów jak się rusza ale jak się jedzie na 5 biegu to i tak coś tam dzwoni tyle że inaczej niż wcześniej. Nie wiem tylko czy dobrze zamontowałem ten krzyżak z przodu bo on jest minimalnie niesymetryczny i nie wiem czy go nie założyłem na odwrót. Może to mieć jakieś znaczenie dla tego "dzwonienia" ? Jest ktoś w stanie określić jak to powinno być prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goralski Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Pytanko - dzisiaj robiłem luzy na tym krzyżaku przy skrzyni, biegi wchodzą dobrze ale jest problem (od kiedy go kupiłem, 3 lata już) że drążek luźno lata pomiędzy biegami 1 i 3. Pomiędzy 3 a 5 jest prawidłowy opór, natomiast nie ma go przy wrzucaniu 1 lub 2 biegu. Jak rozumiem jakaś sprężyna jest pęknięta, po ściągnięciu krzyżaka przy drążku (od strony skrzyni) ruszałem wodzikiem skrzyni na boki i w jedną stronę był luz a w drugą wodzik chodził z lekkiem oporem. Czy sprężyna od położenia lewarka znajduje się w skrzyni (przy wodziku) czy pod lewarkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Dokładnie. Tam jest tylko jedna sprężynka i ona odpowiada za powrót lewarka tylko z jednej strony. Powrót z drugiej realizuje w sumie sama skrzynia biegów. Trzeba trochę pokombinować z tą sprężynką. Jeżeli czuć opór a lewarek nie wraca to może się okazać że sprężynka jest OK a jest za duże tarcie na samych tulejach. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Nie ma ktoś przypadkiem tej sprężyny powrotnej wyciągniętej? Żeby pomierzyć wymiary? Zamontowałem sobie short shiftera i na standardowej długości sprężynie lewarek chodzi dość ciężko, częściowo wina na pewno leży po stronie zbyt rozciągniętej sprężyny (przerobiony lewarek jest dłuższy pod jabłkiem). Chciałem dobrać coś dłuższego tylko nie znam wymiarów, a z rozbieraniem kupa roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Nie jest powiedziane że lewarek chodzi ciężko z powodu sprężyny. Może być też zbyt duże tarcie na którymś z krzyżaków. Sprężyna jest odpowiedzialna tylko za powrót lewarka z jednej strony. Nie powiem Ci teraz czy lewej czy prawej. Drugi powrót realizuje sama "skrzynia". W Micrze tak miałem że jak za mocno dokręciłem krzyżak to nie wracało na środek. Będę miał chwilę to sprężynę pomierzę bo mam je gdzieś na wierzchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.