KUBEK1978 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Mam skrzynie automatyczną i jest OVERDRIVE. Gdy jest wciśnięty to automat redukuje tak ,że jeździ sie w zasadzie poniżej 2 tyś obrotów ,a to nie dobre dla silnika . Gdy da sie gaz płynnie to robi kickdown i ciągnie obroty i gdy sie puści gaz i da jeszcze raz to wbija wyższy bieg. Po mieście z włączonym overdrive jeździ sie dziwnie bo cały czas zmienia biegi i redukuje gdy sie utrzymuje 50-60/h Natomiast po wyłączniu O.Drive świeci sie kontrolka na desce i obroty na każdym biegu ciągnie do końca ale jak wymusić w tym trybie zmiane biegu na wyższy gdy nie chce np. jeździć na 4 tyś obrotów po mieście ? Podobno w tym trybie nie ma 4 biegu. Czy skrzynia pracuje prawidłowo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 oczywiście, że prawidłowo. Ovedrive zapinasz jak ciągniesz coś na haku, wtedy nie grzejesz automata i dodatkowo załącza się chłodnica skrzyni. Po prostu przeciągane są biegi i nie włączy się ostatni bieg - nadbieg 4 lub 5 ( zależy od skrzyni ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBEK1978 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 No tak ale większość pisze ,że nie ma 4 biegu jak overdrive jest włączony ,a u mnie w instrukcji jest że jak OVERDRIVE wyłącze to nie ma 4 biegu (czy nadbiegu) i każdy bieg ciągnie wtedy do końca obrotów i zmienia. Tylko teraz czy moge sobie zmienić bieg na wyższy(bez trybu OVERDRIVE) żeby mi nie ciągnął na dwójce np do 6 tyś . Myślałem że jak sie lekko zdejmie noge i da gaz to wtedy ale to działa tylko w trybie OVEDRIVE . Nie moge tego skumać . To mój 1 automat. Denerwuje mnie jeszcze jedno ,że gdy jade sobie spokojnie przy obrotach 2 tyś np. na 2 czy 3 i chce przyspieszyć ale nie mocno to on robi kickdown . Czy nie może pociągnąć mi na bierzącym biegu do wyższych obrotów ? Myślałem że kick robi wtedy gdy potrzebuje konkretnego buta np przy wyprzedzaniu. Ale gdy lekko chce sobie przyspieszyć to robi mi redukcje . To w trybie oczywiście z włączonym overdrive. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Kolego zapodaj co za auto, który rok i jaki silnik to będziemy mniej więcej znali charakterystykę pracy motoru i może się wypowie też ktoś, kto ma takie auto jak Ty. Teraz poczytałem trochę ze zrozumieniem twój post i wszystko działa należycie w twoim autku. Ogólnie jak się pali kontrolka O/D na desce to masz tylko 4 biegi bez nadbiegu. Jak Ciśniesz mu buta to zawsze zrzuci o 1 lub 2 biegi w dół. Silnikowi łatwiej zmieniać biegi i przyspieszać na wysokich obrotach niż przy 2 tyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Prairie Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 No tak ale większość pisze ,że nie ma 4 biegu jak overdrive jest włączony ,a u mnie w instrukcji jest że jak OVERDRIVE wyłącze to nie ma 4 biegu (czy nadbiegu) i każdy bieg ciągnie wtedy do końca obrotów i zmienia. Tylko teraz czy moge sobie zmienić bieg na wyższy(bez trybu OVERDRIVE) żeby mi nie ciągnął na dwójce np do 6 tyś . Myślałem że jak sie lekko zdejmie noge i da gaz to wtedy ale to działa tylko w trybie OVEDRIVE . Nie moge tego skumać . To mój 1 automat. Denerwuje mnie jeszcze jedno ,że gdy jade sobie spokojnie przy obrotach 2 tyś np. na 2 czy 3 i chce przyspieszyć ale nie mocno to on robi kickdown . Czy nie może pociągnąć mi na bierzącym biegu do wyższych obrotów ? Myślałem że kick robi wtedy gdy potrzebuje konkretnego buta np przy wyprzedzaniu. Ale gdy lekko chce sobie przyspieszyć to robi mi redukcje . To w trybie oczywiście z włączonym overdrive. hmmmmm......over drive to nic innego jak tzw nadbieg i wcale nie sluzy do ciagniecia przyczepy " sproboj kolego ciagnac przyczepe majac na obrotomierzu kolo 1,5tys obrotow ciekawe jak daleko zajedziesz over drive to jest tzw nadbieg ;p tak jak 6 bieg w manualu i sluzy do jazdy w przedziale 80-120km/ bo przy takiej predkosci sie wlacza czyli przy przekroczeniu 80km/h podczas dluzszych podrozy zeby zminalizowac spalanie paliwa i to cala filozofia z O/D Mam skrzynie automatyczną i jest OVERDRIVE. Gdy jest wciśnięty to automat redukuje tak ,że jeździ sie w zasadzie poniżej 2 tyś obrotów ,a to nie dobre dla silnika . Gdy da sie gaz płynnie to robi kickdown i ciągnie obroty i gdy sie puści gaz i da jeszcze raz to wbija wyższy bieg. Po mieście z włączonym overdrive jeździ sie dziwnie bo cały czas zmienia biegi i redukuje gdy sie utrzymuje 50-60/h Natomiast po wyłączniu O.Drive świeci sie kontrolka na desce i obroty na każdym biegu ciągnie do końca ale jak wymusić w tym trybie zmiane biegu na wyższy gdy nie chce np. jeździć na 4 tyś obrotów po mieście ? Podobno w tym trybie nie ma 4 biegu. Czy skrzynia pracuje prawidłowo ? ak np oczywiscie ze po wylaczeniu O/D swieci sie kontrolka na desce ale tym nie powinies sie martwic , na wylaczonym O/D samochod bedzie bardziej dynamicznie jezdzil i tak naprawde gdy jezdzac po miecie ponizej 80km/h nigdy nie wlaczy ci sie nadbieg wiec nie ma sensu wlaczac go jedzac po miescie tak jak wczesniej pisalem O/D sluzy do redukcji spalania benzyny ale dopiero po przekroczeniu predkosci w ktorym sie wlacza czyli tak jak to jest umnie dopiero po przekroczeniu 80km/h , twoja skrzynia jak najbardziej pracuje prawidlowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBEK1978 Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 OK. Dzięki za odp. ale nurtuje mnie jedno ... tzn nigdy nie miałem automata i nie mam znajomych którzy by mieli przynajmniej z tych starszych modeli . Czy jest to normalne gdy jadę sobie z włączonym OD np 100/h (pewnie wtedy jest ten 4 nadbieg )i gdy dodam lekko gazu to on redukuje na 3 . Czy nie da sie cholera tak żeby jechał na tym biegu co jest bo obroty ma przecież 3 tyś. Powtarzam tylko ,że nie robie kickdowna. Czy jest coś zepsute ? Chyba przy wył OD już tak nie ma ,są 3 biegi i inaczej troche się zachowuje automat. Jednak miałem raz tak że gdy jechałem pod górkę to nie zredukował i ciągnął na tym nadbiegu . Czyli nie wiem ale to jest tak że ten nadbieg nie służy do przyspieszania tylko przestawia się gdy już jedziemy ze stałą prędkością ? Jeśli tak to straszna lipa z tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.