Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Automat pytanko o overdrive


KUBEK1978

Rekomendowane odpowiedzi

Mam skrzynie automatyczną i jest OVERDRIVE. Gdy jest wciśnięty to automat redukuje tak ,że jeździ sie w zasadzie poniżej 2 tyś obrotów ,a to nie dobre dla silnika . Gdy da sie gaz płynnie to robi kickdown i ciągnie obroty i gdy sie puści gaz i da jeszcze raz to wbija wyższy bieg.

Po mieście z włączonym overdrive jeździ sie dziwnie bo cały czas zmienia biegi i redukuje gdy sie utrzymuje 50-60/h

 

Natomiast po wyłączniu O.Drive świeci sie kontrolka na desce i obroty na każdym biegu ciągnie do końca ale jak wymusić w tym trybie zmiane biegu na wyższy gdy nie chce np. jeździć na 4 tyś obrotów po mieście ? Podobno w tym trybie nie ma 4 biegu.

Czy skrzynia pracuje prawidłowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek
:shifty: oczywiście, że prawidłowo. Ovedrive zapinasz jak ciągniesz coś na haku, wtedy nie grzejesz automata i dodatkowo załącza się chłodnica skrzyni. Po prostu przeciągane są biegi i nie włączy się ostatni bieg - nadbieg 4 lub 5 ( zależy od skrzyni ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale większość pisze ,że nie ma 4 biegu jak overdrive jest włączony ,a u mnie w instrukcji jest że jak OVERDRIVE wyłącze to nie ma 4 biegu (czy nadbiegu) i każdy bieg ciągnie wtedy do końca obrotów i zmienia. Tylko teraz czy moge sobie zmienić bieg na wyższy(bez trybu OVERDRIVE) żeby mi nie ciągnął na dwójce np do 6 tyś . Myślałem że jak sie lekko zdejmie noge i da gaz to wtedy ale to działa tylko w trybie OVEDRIVE . Nie moge tego skumać . To mój 1 automat.

Denerwuje mnie jeszcze jedno ,że gdy jade sobie spokojnie przy obrotach 2 tyś np. na 2 czy 3 i chce przyspieszyć ale nie mocno to on robi kickdown . Czy nie może pociągnąć mi na bierzącym biegu do wyższych obrotów ? Myślałem że kick robi wtedy gdy potrzebuje konkretnego buta np przy wyprzedzaniu. Ale gdy lekko chce sobie przyspieszyć to robi mi redukcje . To w trybie oczywiście z włączonym overdrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Kolego zapodaj co za auto, który rok i jaki silnik to będziemy mniej więcej znali charakterystykę pracy motoru i może się wypowie też ktoś, kto ma takie auto jak Ty.

 

Teraz poczytałem trochę ze zrozumieniem twój post :whistle: i wszystko działa należycie w twoim autku. Ogólnie jak się pali kontrolka O/D na desce to masz tylko 4 biegi bez nadbiegu. Jak Ciśniesz mu buta to zawsze zrzuci o 1 lub 2 biegi w dół. Silnikowi łatwiej zmieniać biegi i przyspieszać na wysokich obrotach niż przy 2 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No tak ale większość pisze ,że nie ma 4 biegu jak overdrive jest włączony ,a u mnie w instrukcji jest że jak OVERDRIVE wyłącze to nie ma 4 biegu (czy nadbiegu) i każdy bieg ciągnie wtedy do końca obrotów i zmienia. Tylko teraz czy moge sobie zmienić bieg na wyższy(bez trybu OVERDRIVE) żeby mi nie ciągnął na dwójce np do 6 tyś . Myślałem że jak sie lekko zdejmie noge i da gaz to wtedy ale to działa tylko w trybie OVEDRIVE . Nie moge tego skumać . To mój 1 automat.

Denerwuje mnie jeszcze jedno ,że gdy jade sobie spokojnie przy obrotach 2 tyś np. na 2 czy 3 i chce przyspieszyć ale nie mocno to on robi kickdown . Czy nie może pociągnąć mi na bierzącym biegu do wyższych obrotów ? Myślałem że kick robi wtedy gdy potrzebuje konkretnego buta np przy wyprzedzaniu. Ale gdy lekko chce sobie przyspieszyć to robi mi redukcje . To w trybie oczywiście z włączonym overdrive.

 

 

hmmmmm......over drive to nic innego jak tzw nadbieg i wcale nie sluzy do ciagniecia przyczepy " sproboj kolego ciagnac przyczepe majac na obrotomierzu kolo 1,5tys obrotow ciekawe jak daleko zajedziesz :P over drive to jest tzw nadbieg ;p tak jak 6 bieg w manualu i sluzy do jazdy w przedziale 80-120km/ bo przy takiej predkosci sie wlacza czyli przy przekroczeniu 80km/h podczas dluzszych podrozy zeby zminalizowac spalanie paliwa i to cala filozofia z O/D

 

Mam skrzynie automatyczną i jest OVERDRIVE. Gdy jest wciśnięty to automat redukuje tak ,że jeździ sie w zasadzie poniżej 2 tyś obrotów ,a to nie dobre dla silnika . Gdy da sie gaz płynnie to robi kickdown i ciągnie obroty i gdy sie puści gaz i da jeszcze raz to wbija wyższy bieg.

Po mieście z włączonym overdrive jeździ sie dziwnie bo cały czas zmienia biegi i redukuje gdy sie utrzymuje 50-60/h

 

Natomiast po wyłączniu O.Drive świeci sie kontrolka na desce i obroty na każdym biegu ciągnie do końca ale jak wymusić w tym trybie zmiane biegu na wyższy gdy nie chce np. jeździć na 4 tyś obrotów po mieście ? Podobno w tym trybie nie ma 4 biegu.

Czy skrzynia pracuje prawidłowo ?

ak np

oczywiscie ze po wylaczeniu O/D swieci sie kontrolka na desce ale tym nie powinies sie martwic , na wylaczonym O/D samochod bedzie bardziej dynamicznie jezdzil i tak naprawde gdy jezdzac po miecie ponizej 80km/h nigdy nie wlaczy ci sie nadbieg wiec nie ma sensu wlaczac go jedzac po miescie tak jak wczesniej pisalem O/D sluzy do redukcji spalania benzyny ale dopiero po przekroczeniu predkosci w ktorym sie wlacza czyli tak jak to jest umnie dopiero po przekroczeniu 80km/h , twoja skrzynia jak najbardziej pracuje prawidlowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

OK. Dzięki za odp. ale nurtuje mnie jedno ... tzn nigdy nie miałem automata i nie mam znajomych którzy by mieli przynajmniej z tych starszych modeli . Czy jest to normalne gdy jadę sobie z włączonym OD np 100/h (pewnie wtedy jest ten 4 nadbieg )i gdy dodam lekko gazu to on redukuje na 3 . Czy nie da sie cholera tak żeby jechał na tym biegu co jest bo obroty ma przecież 3 tyś. Powtarzam tylko ,że nie robie kickdowna. Czy jest coś zepsute ?

Chyba przy wył OD już tak nie ma ,są 3 biegi i inaczej troche się zachowuje automat.

Jednak miałem raz tak że gdy jechałem pod górkę to nie zredukował i ciągnął na tym nadbiegu .

Czyli nie wiem ale to jest tak że ten nadbieg nie służy do przyspieszania tylko przestawia się gdy już jedziemy ze stałą prędkością ? Jeśli tak to straszna lipa z tym :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...