Gość grzesio Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Witam, Od pewnego czasu mam problem. W czasie jazdy od ok. 1500rpm do 2200 (wlaczenie turbo) przy gwaltownym wcisnieciu gazu auto sie dusi i kopci na czarno. Od momentu jak sie wlaczy turbo idzie normalnie. Bylem w ASO na kompie i wyszlo ze przeplywomierz (taka byla moja sugestia) w spoczynku ma napiecie 1,04 co jest norma, a przy obciazeniu ma od 2,2 - 2,48v z tym ze norma jest do 2,2. Mechanik powiedzial ze to prawdopodobnie jest przeplywomierz, ale 100% nie daje. Zrobilem na razie czyszcenie alkoholem izopropylowym w spray'u silnalem do przeplywomierza, wydaje sie ze jest troche lepiej - sprobuje zdemontowac sam czujnik ijeszcze raz go wyczyscic. Biore tez pod uwage wymiane przeplywki ale: do 2004 2,7Tdi kosztuje bagatela 1790zl wyorca jest Bosch 0 281 002 596. Widzialem tez inne do tego silnika rowniez robione przez Boscha z koncowka 207. Te kosztuja ok 250-300zl czy miedzy nimi sa jakies wielkie roznice ? czy ktos to zamienial ? dzieki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 witam ja mam hitahi przepływke i zrobiłem bardzo głupi błąd rozebrałem moj przepływomierz sa tam w srodku przewody posrebrzane ( w boschu pewnie też) wiec chciałem cie ostrzec przed moim błędem pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Witam, Ja mam przepływomierz Bosch 0 281 002 207, drugi numer to 22 680 7F400 i z racji niewielkiego jego kosztu a znacznego zabrudzenia wyszorowałem go benzyną i przedmuchałem. Napięć na nim nie sprawdzałem, ale jestem przekonany, że te 2,48V mieści się jeszcze w tolerancji. Tym bardziej, że pierwszy parametr masz prawidłowy. Czarny kolor spalin to tak jakby spalanie przy dużym niedostatku powietrza. Na testy rozłącz obudowy filtru powietrza. Przy gwałtownym dodaniu gazu musi upłynąć chwila, zanim turbosprężarka rozpędzi się i wtłoczy odpowiednią ilość powietrza do cylindra - może to będzie jakiś trop. Zawsze możesz zmierzyć ciśnienie dostarczane przez turbosprężarkę zdejmując wężyk od jej zaworu obejściowego i tam dokonując pomiaru. Ciśnienie powinno wynosić ok 0,1MPa. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesio Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Witam, Ja mam przepływomierz Bosch 0 281 002 207, drugi numer to 22 680 7F400 i z racji niewielkiego jego kosztu a znacznego zabrudzenia wyszorowałem go benzyną i przedmuchałem. Napięć na nim nie sprawdzałem, ale jestem przekonany, że te 2,48V mieści się jeszcze w tolerancji. Tym bardziej, że pierwszy parametr masz prawidłowy. Czarny kolor spalin to tak jakby spalanie przy dużym niedostatku powietrza. Na testy rozłącz obudowy filtru powietrza. Przy gwałtownym dodaniu gazu musi upłynąć chwila, zanim turbosprężarka rozpędzi się i wtłoczy odpowiednią ilość powietrza do cylindra - może to będzie jakiś trop. Zawsze możesz zmierzyć ciśnienie dostarczane przez turbosprężarkę zdejmując wężyk od jej zaworu obejściowego i tam dokonując pomiaru. Ciśnienie powinno wynosić ok 0,1MPa. Pozdrawiam Piotr Sprezarka sparwdzona, i podobno tak powiedizal mechanik podaje dobre cisnienie. Dziwne jest ze to sie pojawia przed wlaczeniem sprezarki, tak jakby przeplywka dawala zle dane o ilosci powietrza... a co do tych posrebrzanych czesci to co ? bo nie zrozumialem ? moj przeplywomierz ma symbol 0 281 002 596 Bosch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Witam, Od pewnego czasu mam problem. W czasie jazdy od ok. 1500rpm do 2200 (wlaczenie turbo) przy gwaltownym wcisnieciu gazu auto sie dusi i kopci na czarno. Od momentu jak sie wlaczy turbo idzie normalnie. Bylem w ASO na kompie i wyszlo ze przeplywomierz (taka byla moja sugestia) w spoczynku ma napiecie 1,04 co jest norma, a przy obciazeniu ma od 2,2 - 2,48v z tym ze norma jest do 2,2. Mechanik powiedzial ze to prawdopodobnie jest przeplywomierz, ale 100% nie daje. Zrobilem na razie czyszcenie alkoholem izopropylowym w spray'u silnalem do przeplywomierza, wydaje sie ze jest troche lepiej - sprobuje zdemontowac sam czujnik ijeszcze raz go wyczyscic. Biore tez pod uwage wymiane przeplywki ale: do 2004 2,7Tdi kosztuje bagatela 1790zl wyorca jest Bosch 0 281 002 596. Widzialem tez inne do tego silnika rowniez robione przez Boscha z koncowka 207. Te kosztuja ok 250-300zl czy miedzy nimi sa jakies wielkie roznice ? czy ktos to zamienial ? dzieki za odp. Przepływka jak padnie to napięcie się nie zmienia i jest ok 1V zaślep sobie Zawór EGR i odżyje I TO JEST W PEŁNI UZASADNIONY PRZYPADEK ZAŚLEPIANIA EGR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesio Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Przepływka jak padnie to napięcie się nie zmienia i jest ok 1V zaślep sobie Zawór EGR i odżyje I TO JEST W PEŁNI UZASADNIONY PRZYPADEK ZAŚLEPIANIA EGR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mozesz mi machnac foto gdzie to zaslepic ? dzisiaj sprobuje przeczyscic czujnik w myjce ultradzwiekowej i benzynie kestrakcyjnej. Pomysly mi sie koncza co to moze byc. Diagnostyka na kompie w ASO nie pomogla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Mozesz mi machnac foto gdzie to zaslepic ? dzisiaj sprobuje przeczyscic czujnik w myjce ultradzwiekowej i benzynie kestrakcyjnej. Pomysly mi sie koncza co to moze byc. Diagnostyka na kompie w ASO nie pomogla. Wytnij sobie z blachy aluminiowej taką zaślepkę jak na rysunku Przepraszam za marny rysunek wymiary musisz sobie dobrać nie mogę znaleźć tych co robiłem zaślepka EGR terrano II.bmp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesio Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Czas uplynal, watek umknal. Tak wiec wymienilem wklad przeplywki na nowy Boscha. (taki sam jak ten co wyjalem) objawy nie ustapily. W miedzyczasie "teoretycznie" byly sprawdzone wtryski, ale glowy za to sobie nie dam uciac co mechanik z tym robil. Poprawy nie ma, kopci jak kopcil. Teraz postanowilem sie za to wziac. Tak wiec po przestudiowaniu forum wnioski mam takie : -wtryski do sprawdzenia - ale juz u jakis specow od pomp, -potencjometr od gazu, bo moze tam szwankuje cos... ew. jeszcze gdzies spotkalem temat sitka, jakiegos na przewodach do pompy, ma ktos jeszcze jakies sugestie ? Objawy o tyle dziwne ze od "dolu" czasem brakuje mocy dusi sie do momentu wlaczenia sprezarki/ Jak sie dusi to zakopci na czarno, a jak juz go pusci to czasem na bialo. Jeszcze co charakterystyczne spaliny strasznie smierdza - nadmiar paliwa ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Czas uplynal, watek umknal. Tak wiec wymienilem wklad przeplywki na nowy Boscha. (taki sam jak ten co wyjalem) objawy nie ustapily. W miedzyczasie "teoretycznie" byly sprawdzone wtryski, ale glowy za to sobie nie dam uciac co mechanik z tym robil. Poprawy nie ma, kopci jak kopcil. Teraz postanowilem sie za to wziac. Tak wiec po przestudiowaniu forum wnioski mam takie : -wtryski do sprawdzenia - ale juz u jakis specow od pomp, -potencjometr od gazu, bo moze tam szwankuje cos... ew. jeszcze gdzies spotkalem temat sitka, jakiegos na przewodach do pompy, ma ktos jeszcze jakies sugestie ? Objawy o tyle dziwne ze od "dolu" czasem brakuje mocy dusi sie do momentu wlaczenia sprezarki/ Jak sie dusi to zakopci na czarno, a jak juz go pusci to czasem na bialo. Jeszcze co charakterystyczne spaliny strasznie smierdza - nadmiar paliwa ?? cześć podjedz do Smietany w Kobiórze pewno coś doradzi wierz mi zna sie na pompkach etc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesio Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Auto zrobione. Jednak EGR :-) zostal zaslepiony i auto odzylo, Jezdzi normalnie, nie kopci i zbiera sie od dolu. Tak byc powinno :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Czy po zaślepieniu EGR w TDI nie masz komunikatów o błędach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 W TD mam zdjęte przewody z podciśnieniem z EGR-a i przepustnicy. Zrobię podobnie w TDI. Czy w TDI też EGR współpracuje z przepustnicą na dolocie powietrza (jeszcze się nie zdążyłem rozpatrzeć bo IC sporo zasłania)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morisPL Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 (edytowane) Mój też nie idzie. Wkręca się w jeździe ale bardzo powoli, co ciekawe jak odłączyłem elektronikę z przepływki auto odżyło, ale tylko do ok 2,2rpm. Czy to może być przepływka ? Pytam ekonomicznie, bo: Wpięcie w komputer 100 zł Przepływka (używka) 100 zł Jakieś pomysły? Filtr powietrza i paliwowy nowe. Zrobiłem test na diodzie 1n4148, jednak bez efektu. Edytowane 25 Marca 2019 przez morisPL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.