Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Diagnostyka przeplywomierza ??


Gość grzesio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od pewnego czasu mam problem. W czasie jazdy od ok. 1500rpm do 2200 (wlaczenie turbo) przy gwaltownym wcisnieciu gazu auto sie dusi i kopci na czarno. Od momentu jak sie wlaczy turbo idzie normalnie. Bylem w ASO na kompie i wyszlo ze przeplywomierz (taka byla moja sugestia) w spoczynku ma napiecie 1,04 co jest norma, a przy obciazeniu ma od 2,2 - 2,48v z tym ze norma jest do 2,2.

Mechanik powiedzial ze to prawdopodobnie jest przeplywomierz, ale 100% nie daje.

Zrobilem na razie czyszcenie alkoholem izopropylowym w spray'u silnalem do przeplywomierza, wydaje sie ze jest troche lepiej - sprobuje zdemontowac sam czujnik ijeszcze raz go wyczyscic.

Biore tez pod uwage wymiane przeplywki ale: do 2004 2,7Tdi kosztuje bagatela 1790zl wyorca jest Bosch 0 281 002 596.

Widzialem tez inne do tego silnika rowniez robione przez Boscha z koncowka 207. Te kosztuja ok 250-300zl

czy miedzy nimi sa jakies wielkie roznice ? czy ktos to zamienial ?

 

dzieki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam hitahi przepływke i zrobiłem bardzo głupi błąd rozebrałem moj przepływomierz sa tam w srodku przewody posrebrzane ( w boschu pewnie też) wiec chciałem cie ostrzec przed moim błędem

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja mam przepływomierz Bosch 0 281 002 207, drugi numer to 22 680 7F400 i z racji niewielkiego jego kosztu a znacznego zabrudzenia wyszorowałem go benzyną i przedmuchałem. Napięć na nim nie sprawdzałem, ale jestem przekonany, że te 2,48V mieści się jeszcze w tolerancji. Tym bardziej, że pierwszy parametr masz prawidłowy. Czarny kolor spalin to tak jakby spalanie przy dużym niedostatku powietrza. Na testy rozłącz obudowy filtru powietrza.

 

Przy gwałtownym dodaniu gazu musi upłynąć chwila, zanim turbosprężarka rozpędzi się i wtłoczy odpowiednią ilość powietrza do cylindra - może to będzie jakiś trop. Zawsze możesz zmierzyć ciśnienie dostarczane przez turbosprężarkę zdejmując wężyk od jej zaworu obejściowego i tam dokonując pomiaru. Ciśnienie powinno wynosić ok 0,1MPa.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja mam przepływomierz Bosch 0 281 002 207, drugi numer to 22 680 7F400 i z racji niewielkiego jego kosztu a znacznego zabrudzenia wyszorowałem go benzyną i przedmuchałem. Napięć na nim nie sprawdzałem, ale jestem przekonany, że te 2,48V mieści się jeszcze w tolerancji. Tym bardziej, że pierwszy parametr masz prawidłowy. Czarny kolor spalin to tak jakby spalanie przy dużym niedostatku powietrza. Na testy rozłącz obudowy filtru powietrza.

 

Przy gwałtownym dodaniu gazu musi upłynąć chwila, zanim turbosprężarka rozpędzi się i wtłoczy odpowiednią ilość powietrza do cylindra - może to będzie jakiś trop. Zawsze możesz zmierzyć ciśnienie dostarczane przez turbosprężarkę zdejmując wężyk od jej zaworu obejściowego i tam dokonując pomiaru. Ciśnienie powinno wynosić ok 0,1MPa.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

Sprezarka sparwdzona, i podobno tak powiedizal mechanik podaje dobre cisnienie.

Dziwne jest ze to sie pojawia przed wlaczeniem sprezarki, tak jakby przeplywka dawala zle dane o ilosci powietrza...

 

 

a co do tych posrebrzanych czesci to co ? bo nie zrozumialem ?

 

moj przeplywomierz ma symbol 0 281 002 596 Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od pewnego czasu mam problem. W czasie jazdy od ok. 1500rpm do 2200 (wlaczenie turbo) przy gwaltownym wcisnieciu gazu auto sie dusi i kopci na czarno. Od momentu jak sie wlaczy turbo idzie normalnie. Bylem w ASO na kompie i wyszlo ze przeplywomierz (taka byla moja sugestia) w spoczynku ma napiecie 1,04 co jest norma, a przy obciazeniu ma od 2,2 - 2,48v z tym ze norma jest do 2,2.

Mechanik powiedzial ze to prawdopodobnie jest przeplywomierz, ale 100% nie daje.

Zrobilem na razie czyszcenie alkoholem izopropylowym w spray'u silnalem do przeplywomierza, wydaje sie ze jest troche lepiej - sprobuje zdemontowac sam czujnik ijeszcze raz go wyczyscic.

Biore tez pod uwage wymiane przeplywki ale: do 2004 2,7Tdi kosztuje bagatela 1790zl wyorca jest Bosch 0 281 002 596.

Widzialem tez inne do tego silnika rowniez robione przez Boscha z koncowka 207. Te kosztuja ok 250-300zl

czy miedzy nimi sa jakies wielkie roznice ? czy ktos to zamienial ?

 

dzieki za odp.

 

Przepływka jak padnie to napięcie się nie zmienia i jest ok 1V

zaślep sobie Zawór EGR i odżyje

I TO JEST W PEŁNI UZASADNIONY PRZYPADEK ZAŚLEPIANIA EGR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka jak padnie to napięcie się nie zmienia i jest ok 1V

zaślep sobie Zawór EGR i odżyje

I TO JEST W PEŁNI UZASADNIONY PRZYPADEK ZAŚLEPIANIA EGR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mozesz mi machnac foto gdzie to zaslepic ?

 

dzisiaj sprobuje przeczyscic czujnik w myjce ultradzwiekowej i benzynie kestrakcyjnej. Pomysly mi sie koncza co to moze byc. Diagnostyka na kompie w ASO nie pomogla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz mi machnac foto gdzie to zaslepic ?

 

dzisiaj sprobuje przeczyscic czujnik w myjce ultradzwiekowej i benzynie kestrakcyjnej. Pomysly mi sie koncza co to moze byc. Diagnostyka na kompie w ASO nie pomogla.

 

Wytnij sobie z blachy aluminiowej taką zaślepkę jak na rysunku

Przepraszam za marny rysunek

wymiary musisz sobie dobrać nie mogę znaleźć tych co robiłem

post-21673-1277156332,7493_thumb.jpg

zaślepka EGR terrano II.bmp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czas uplynal, watek umknal.

Tak wiec wymienilem wklad przeplywki na nowy Boscha. (taki sam jak ten co wyjalem) objawy nie ustapily.

W miedzyczasie "teoretycznie" byly sprawdzone wtryski, ale glowy za to sobie nie dam uciac co mechanik z tym robil. Poprawy nie ma, kopci jak kopcil. Teraz postanowilem sie za to wziac.

 

Tak wiec po przestudiowaniu forum wnioski mam takie :

 

-wtryski do sprawdzenia - ale juz u jakis specow od pomp,

-potencjometr od gazu, bo moze tam szwankuje cos...

 

ew. jeszcze gdzies spotkalem temat sitka, jakiegos na przewodach do pompy,

 

 

ma ktos jeszcze jakies sugestie ?

 

Objawy o tyle dziwne ze od "dolu" czasem brakuje mocy dusi sie do momentu wlaczenia sprezarki/ Jak sie dusi to zakopci na czarno, a jak juz go pusci to czasem na bialo. Jeszcze co charakterystyczne spaliny strasznie smierdza - nadmiar paliwa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas uplynal, watek umknal.

Tak wiec wymienilem wklad przeplywki na nowy Boscha. (taki sam jak ten co wyjalem) objawy nie ustapily.

W miedzyczasie "teoretycznie" byly sprawdzone wtryski, ale glowy za to sobie nie dam uciac co mechanik z tym robil. Poprawy nie ma, kopci jak kopcil. Teraz postanowilem sie za to wziac.

 

Tak wiec po przestudiowaniu forum wnioski mam takie :

 

-wtryski do sprawdzenia - ale juz u jakis specow od pomp,

-potencjometr od gazu, bo moze tam szwankuje cos...

 

ew. jeszcze gdzies spotkalem temat sitka, jakiegos na przewodach do pompy,

 

 

ma ktos jeszcze jakies sugestie ?

 

Objawy o tyle dziwne ze od "dolu" czasem brakuje mocy dusi sie do momentu wlaczenia sprezarki/ Jak sie dusi to zakopci na czarno, a jak juz go pusci to czasem na bialo. Jeszcze co charakterystyczne spaliny strasznie smierdza - nadmiar paliwa ??

 

cześć podjedz do Smietany w Kobiórze pewno coś doradzi wierz mi zna sie na pompkach etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

W TD mam zdjęte przewody z podciśnieniem z EGR-a i przepustnicy.  Zrobię podobnie w TDI. Czy w TDI też EGR współpracuje z przepustnicą na dolocie powietrza (jeszcze się nie zdążyłem rozpatrzeć bo IC sporo zasłania)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Mój też nie idzie. Wkręca się w jeździe ale bardzo powoli, co ciekawe jak odłączyłem elektronikę z przepływki auto odżyło, ale tylko do ok 2,2rpm. Czy to może być przepływka ?  Pytam ekonomicznie, bo:

Wpięcie w komputer 100 zł

Przepływka (używka) 100 zł

Jakieś pomysły? Filtr powietrza i paliwowy nowe.

Zrobiłem test  na diodzie 1n4148, jednak bez efektu.

 

 

Edytowane przez morisPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...