Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła dzienne - sterowniki i LED


ranger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś bardzo luźno rozmawiałem z doradcą serwisowym w salonie Nissana w którym kupiłem swoje autko. Otóż okazuje się, że w Note jest podobno możliwość uruchomienia funkcji świateł dziennych - wywstarczy podobno tą funkcję tylko uaktywnić w komputerze. Z tego co wywnioskowałem w trybie tym, zaraz po uruchomieniu silnika, zapalają się tylko przednie światła mijania. Słyszał ktoś o takiej możliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, światła mijania włączają się automatycznie po włączeniu silnika. Oczywiście przełącznik świateł cały czas w pozycji "włączone".

 

@ notek-a

@ ranger

oczywiście macie rację, zastanawiałem się po co to, bo umknęło mojej uwagi, że od 4 maja dostosowaliśmy się do UE i już nie muszą palić się pozycyjne razem ze światłami do jazdy dziennej :)

 

 

sorry za zamieszanie

Edytowane przez wojtekpl
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, światła mijania włączają się automatycznie po włączeniu silnika. Oczywiście przełącznik świateł cały czas w pozycji "włączone".

 

Chyba nie o to chodziło.

 

Rozwiązanie, o którym Ranger piszesz, było by super - tylko ciekawe czy rzeczywiście można tak zrobić i ile za to by zaśpiewał serwis.

 

Z tego co pamiętam, to też pytałem się sprzedawcy o taką możliwość jeszcze przed zakupem auta i mówił, że można, ale po odbiorze serwis jakoś nie chciał ciągnąć tematu (inna sprawa, że serwis kiepski;)

Edytowane przez notek-a
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, światła mijania włączają się automatycznie po włączeniu silnika. Oczywiście przełącznik świateł cały czas w pozycji "włączone".

 

Nie o to chodzi. Zapalają się światła tylko z przodu - tył i rejestracja nie - w pozycji włącznika świateł "wyłączone". Po ustawieniu włącznika na pozycję "włączone" zapalają się (i gasną) światła mijania - przód i tył.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie da się to zrealizować, tylko minimum trzeba zainstalować moduł (zdaje się że jest to przekaźnik) Daytime light relay w skrzynce bezpieczników pod maską bo oryginalnie go niema. Jak ściągniesz sobie serwisówkę to jest to w pliku PG.pdf strona 82, a opis działania układu w pliku LT.pdf strona 35.

 

Ciekawe co jest w tym module i ile to może kosztować? No i czy wystarczy zapodać czy trzeba to jeszcze aktywować. A i jeszcze z ciekawostek, opis działania układu.

 

Jak silnik jest uruchomiony, przełącznik światem w pozycji wyłączone lub auto (ale jest jasno), oraz hamulec ręczny zwolniony to zapalają się światła do jazdy dziennej. A z ciekawostek żarówki lewa i prawa są zasilane szeregowo, czyli jasność światem jest o połowę niższa.

 

To zdaje się system stosowany w stanach i Kanadzie i pewnie dlatego niedostępny w modelach na rynek europejski. Ciekawe jak z legalnością użycia tego patentu. No i czy przekaźnik można gdzieś dostać, ewentualnie czymś zastąpić.

 

PS. No dobra, zadałem sobie trochę trudu i sprawdziłem. Przynajmniej w moim modelu 1.6 Tecna z 2007 nie ma instalacji elektrycznej pod to ustrojstwo. Jest tylko dziura w miejscu gdzie powinno być gniazdo pod przekaźnik. Tak więc konieczne jest wykonanie instalacji elektrycznej (no fakt wiele tego niema)

 

1. kabel od aku przez bezpiecznik 10A do przekaźnika

2. kabel od przekaźnika do masy

3. kabel od przekaźnika do IPDM wyprowadzenie 65

4. kabel od przekaźnika do masy H4 w prawym reflektorze (usunięcie oryginalnego kabla do masy)

 

Przekaźnik do dowolny przekaźnik do 10A na 12V z zestykiem RT (przełączny)

 

Miejsce jest roboty na 15-20 minut, tylko pytania czy trzeba to podpinać do CONSULAT-a aby zadziałało? Pewnie tak. O ile nie wycieli w ogóle tej funkcjonalności z modułu IPDM.

Edytowane przez Roxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś słyszałem, że w niektórych samochodach jest to realizowane poprzez światła "przeciw mgielne", które świecąc właśnie "na pół gwizdka", realizują funkcję świateł dziennych.

 

Trzeba za tem zweryfikować sprawę w ASO. Może jak ktoś z kolegów będzie np. na przeglądzie, niech przyciśnie serwis w tym temacie. Może warto :)

 

PS. No dobra, zadałem sobie trochę trudu i sprawdziłem. Przynajmniej w moim modelu 1.6 Tecna z 2007 nie ma instalacji elektrycznej pod to ustrojstwo. Jest tylko dziura w miejscu gdzie powinno być gniazdo pod przekaźnik. Tak więc konieczne jest wykonanie instalacji elektrycznej (no fakt wiele tego niema)

 

Tu może być sedno sprawy. Mój Note to rocznik 2010. Unia Europejska coś gmera przy przepisach odnośnie obowiązkowego wyposażania samochodów w światła do jazdy dziennej. Możliwe, że samochody już są na to przygotowane, tylko ze względu na brak spójności przepisów co do aspektów technicznych (jeszcze do niedawna u nas musiały się palić także pozycje z tyłu), ta opcja w samochodach jest póki co wyłączana.

 

Sprawdzę instalację u siebie.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opierałem się na dokumentacji do wersji 06-> czyli pierwszej serii.

 

Ze schematu wynika jasno że jeżeli jest instalacja to musi być przekaźnik i wtedy działają światła dzienne (tyle że o ile się nie mylę to nie zgodne z przyjętą w europie homologacją). Jeżeli nie ma tego przekaźnika musiała by siedzieć tam zwora ponieważ inaczej nie działałaby lewa lampa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opierałem się na dokumentacji do wersji 06-> czyli pierwszej serii.

 

Coś musi być na rzeczy, bo na kąciku Qashqai`a ktoś też pisał, że mu w ASO "uaktywnili" światła dzienne. Ktoś jednak "zbrechtał" człowieka i ten się już nie odezwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musi być na rzeczy, bo na kąciku Qashqai`a ktoś też pisał, że mu w ASO "uaktywnili" światła dzienne. Ktoś jednak "zbrechtał" człowieka i ten się już nie odezwał.

 

Ranger no to sprawdź, sprawa jest prymitywnie prosta, zaraz za chłodnicą i zbiornikiem wyrównawczym po prawej jest czarna podłużna skrzyneczka, naciskasz blokady po bokach i zdejmujesz całość, jeżeli masz po prawej stronie przekaźnik to super, jeżeli gniazdo pod przekaźniki to nie jest źle, a jeżeli dziura to znaczy że trzeba ciągnąć kable i ciąć instalację.

 

Gorzej jest ze sprawdzeniem czy komputer steruje domyślnie instalacją, ponieważ aby dostać się do złącza 65 w złączce E5 IPDM, trzeba wykręcić reflektor, a tego nie chce mi się robić, przynajmniej póki samochód jest na gwarancji bo i tak nie będę przerabiał instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne koledzy bo u mnie pod podanym opisem na pokrywie jest duży czarny przekaźnik "Made in Japan"

Jack mieszkamy niedaleko siebie,miałbyś kiedy ochotę na spotkanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne koledzy bo u mnie pod podanym opisem na pokrywie jest duży czarny przekaźnik "Made in Japan"

Jack mieszkamy niedaleko siebie,miałbyś kiedy ochotę na spotkanie?

 

No to koniecznie musisz Jacko sprawdzić możliwość uruchomienia świateł dziennych - o ile jeszcze nie masz innego rozwiązania.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

Dziwne koledzy bo u mnie pod podanym opisem na pokrywie jest duży czarny przekaźnik "Made in Japan"

Jack mieszkamy niedaleko siebie,miałbyś kiedy ochotę na spotkanie?

Witam.

Bardzo chętnie. Napisałem do Ciebie na gg. Dobrze byłoby porównać nasze egzemplarze jak wygląda ten przekaźnik albo miejsce na niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Właśnie sprawdziłem jak to jest u mnie. Rocznik 2008 i niestety tylko pusta dziura. Chociaż na pokrywie bezpieczników jest opis tego przekaźnika DTRL RLY

 

Acenta rocznik 2010 - niestety to samo. Coś mi się zatem wydaje, że w Note nie da się tego zrobić za pomocą prozaicznego uaktywnienia opcji w komputerze, chyba że to będzie działało na zasadzie świateł mijania, które automatycznie zapalą się po uruchomieniu silnika, co w przypadku pewnej automatyki która mamy seryjnie jest trochę bez sensu...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do tego jest potrzebny ten moduł,czy po prostu miałeś cały moduł wymieniony ze względu na skopanie?

Przybliż coś więcej,co zrobił i co musiał jeszcze wstawić aby te światła zadziałały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł miałem skopany, ale z tego co wywnioskowałem musiał tez coś przestawić w sofcie. Nie jest to funkcja którą mozesz uruchomić bez podpinania się do kompa. Dlatego salony za to kasują.

 

 

Ale jak zapewne przeczytałeś już powyżej, to jak w samochodzie nie ma przekaźnika to instalacja jest też inaczej wykonana i od samego przeprogramowania komputera fizycznie kabelki się nie poprzypinają i nie wypączkuje przekaźnik. A tych elementów niestety w większości modeli nie ma, a śmiem twierdzić że w żadnych sprzedawanych na rynku polskim. Dokumentacja note nie przedstawia dokładne procedurę diagnostyczną i nie ma ta wspominki o sprawdzeniu stanu aktywności w komputerze, z tego można domniemywać że funkcja jest zawsze aktywna o ile jest instalacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mastach ...konkrety! wiesz co się dzieje w tym temacie czy nie!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę odświeżę temat - byłem dziś w serwisie i przy okazji poruszyłem temat świateł dziennych - tak żeby te mijania włączały się po uruchomieniu silnika jeśli przełącznik świateł jest w pozycji wył.. Odpowiedź: da się, trzeba tylko zamontować przekaźnik, koszt to około 200zł (to bardzo szacunkowo podana kwota przez mechanika, pewnie mogą być rozbieżności przy końcowym rachunku, ale rząd wielkości jest zanany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa nie jest chyba do końca pewna. Odpowiedz jaką jakiś czas temu otrzymałem z ASO:

 

"KOSZT MONTAŻU TAKICH ŚWIATEŁ TO ok. 480 ZŁ , KONIECZNA JEST TAM DOROBIENIE DODATKOWEJ INSTALACJI , DEMONTAŻ ZDERZAKA ,CZAS TO OKOŁO 3-4 GODZINY ."

 

Nie wiem, czy ja i odpowiadający myśleliśmy o tym samym ;) niemniej sprawa nie jest do końca pewna. Żeby to miało sens, włączać by się musiały tylko przednie światła mijania. Jeżeli mają się włączać przednie i tylne tylko, że z automatu, szkoda zachodu. Trzeba pogadać z ASO ale nie "zdalnie" tylko przy okazji jakiegoś przeglądu, kiedy będą mieli dostęp do samochodu. Swoją drogą, rok modelowy 2011 który niebawem już powinien pojawić się w salonach, zgodnie z zarządzeniem unijnym, powinien już mieć typowe światła dzienne. Ciekawe jak to będzie rozwiązane w Note?

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby to miało sens, włączać by się musiały tylko przednie światła mijania. Jeżeli mają się włączać przednie i tylne tylko, że z automatu, szkoda zachodu.

 

 

 

Też myślałem o tym samym, ale nie wiem czy dobrze mnie zrozumiał ten człowiek z serwisu. Poza ty, tak jak pisałem, rzucił luźno kwotę, a jak przyjdzie co do czego, może się okazać dwa razy więcej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy do pojawienia się w salonach samochodów z roku modelowego 2011. Nie sądzę, żeby zastosowane w nich rozwiązanie było trudne do zaadoptowania w naszych samochodach. Oczywiście, jeżeli to będzie miało sens :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szanowni Użytkownicy Notków.Czy ktoś z Was może już sobie zainstalował światła do jazdy dziennej LED ?Jeśli tak to proszę o podzielenie się uwagami z montażu.pozdrawiam mist

Edytowane przez mist
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie aby się ktoś pokusił o tą innowację ,a to ze wzgledu na gwarancję ,serwis,potrzebę montażu automatu zmieniajacego światła.Note jest jeszcze młodym wyrobem i nie wiadomo gdzie i jak tak na prawdę wsadzić łapy w elektrykę żeby czegoś nie spaprać przy okazji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie aby się ktoś pokusił o tą innowację ,a to ze wzgledu na gwarancję ,serwis,potrzebę montażu automatu zmieniajacego światła.Note jest jeszcze młodym wyrobem i nie wiadomo gdzie i jak tak na prawdę wsadzić łapy w elektrykę żeby czegoś nie spaprać przy okazji...

 

To sprawa podstawowa. Poza tym bardzo ciężko zainstalować (chodzi o miejsce) takie światła w Note tak, aby było to zgodne z przepisami. W zasadzie pozostaje wlot powietrza do chłodnicy - na wysokości tablicy rejestracyjnej. Ale żeby zachować minimalny wymagany przepisami rozstaw takich reflektorów, musiałby być dość małe. Dodatkowo nie wiadomo, czy zmieścimy się przy takim montażu z odległością od krawędzi zewnętrznej. Naprawdę ciężko jest się "pomieścić" :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Debatowaliśmy nad tym nie raz.Moim zdaniem jedyne rozsądne miejsce to wnęki na światła przeciwmgielne

coś w tym stylu:

http://allegro.pl/item1198039653_swiatla_do_jazdy_dziennej_hella_led_okragle.html

http://allegro.pl/item1189860323_swiatla_do_jazdy_dziennej_z_homologacja_rl.html

http://allegro.pl/item1187818059_swiatla_do_jazdy_dziennej_dzienne_modul_homolog.html

i żeby to wszystko przyzwoicie wyglądało - należałoby jeszcze wyposażyć je w oryginalne ramki:

http://allegro.pl/item1164557221_nissan_note_06_ramki_na_halogeny.html

 

spora inwestycja, która ekonomicznie w żaden sposób się nie zwróci

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...