Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne zachowanie Maximy A32


Gość kowal_tom

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kowal_tom

Witam,

 

Mam problem z Maximą A32 3.0 automat. Trzy objawy:

- jadąc z dowolną prędkością (do ok. 110 km/h) wciskam gwałtownie pedał gazu do dechy, obroty rosną do 7 tys. a prędkość spada/rośnie do 80 km/h, silnik wyje i szarpie (prawdopodobnie komp. odcina zapłon), prędkość równo 80 km/h.

- jadę np. 160 km/h, puszczam pedał gazu, obroty spadają do ok. 1000, co powoduje, że po naciśnięciu gazu obroty wzrastają do odpowiedniej wartości ale oczywiście samochód dopiero po chwili dostaje kopa.

- przy delikatnym ruszaniu zmiana biegu następuje dopiero przy 3,5 do 4 tys. obrotów, a powinna przy ok. 2 tys.

 

W serwisie Nissana nic nie stwierdzili, komputer nie pokazuje żadnych błędów, zasugerowali uszkodzenie skrzyni biegów. Jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki w serwisie Nissana zasugerowali uszkodzenie skrzyni biegów i najprawdopodobniej mają rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno olej wymieniałeś ?

 

Jak podłączą pod komputer nie są w stanie stwierdzić kiedy był wymieniony olej.

Może ma zbyt mało.

Wymienia się co 60000 km. Jak nawet nie zrobisz tylu km to warto co 5 lat wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, a propos skrzynia w niektórych wersjach też jest sprawdzana komputerowo. Natomiast wymiana oleju to oczywista konieczność. W Twoim przypadku spróbowałbym wymienić cały olej, z oczywistą wymianą filtra. Są dostępne Midparts http://midparts.pl/. Może gdzieś jest taniej, ja zaopatruję się u nich. Natomiast olej wypompuj do dna, opisałem to na Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra nie musi wymieniac, wystarczy go dobrze umyc i przedmuchac sprzezonym powietrzem. Natomiast warto kupic uszczelke pod miske olejowa, ktora jest dostepna w sklepie o ktorym jest napisane w poscie wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, a propos skrzynia w niektórych wersjach też jest sprawdzana komputerowo. Natomiast wymiana oleju to oczywista konieczność. W Twoim przypadku spróbowałbym wymienić cały olej, z oczywistą wymianą filtra. Są dostępne Midparts http://midparts.pl/. Może gdzieś jest taniej, ja zaopatruję się u nich. Natomiast olej wypompuj do dna, opisałem to na Forum.

 

 

Skrzynie sprawdzisz tylko pod względem błędów, a nie pod względem kiedy był lub ma być wymiana oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

 

Mam problem z Maximą A32 3.0 automat. Trzy objawy:

- jadąc z dowolną prędkością (do ok. 110 km/h) wciskam gwałtownie pedał gazu do dechy, obroty rosną do 7 tys. a prędkość spada/rośnie do 80 km/h, silnik wyje i szarpie (prawdopodobnie komp. odcina zapłon), prędkość równo 80 km/h.

- jadę np. 160 km/h, puszczam pedał gazu, obroty spadają do ok. 1000, co powoduje, że po naciśnięciu gazu obroty wzrastają do odpowiedniej wartości ale oczywiście samochód dopiero po chwili dostaje kopa.

- przy delikatnym ruszaniu zmiana biegu następuje dopiero przy 3,5 do 4 tys. obrotów, a powinna przy ok. 2 tys.

 

W serwisie Nissana nic nie stwierdzili, komputer nie pokazuje żadnych błędów, zasugerowali uszkodzenie skrzyni biegów. Jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam.

 

 

Miałem chyba to samo, moim zdaniem straciłeś 2gi bieg (zmiana przy 3,5-4 tys obrotów) polecam warsztat bo ja jeździłem z ta usterką i po pewnym czasie straciłem 4ty bieg. objawy te same tj. jazda 110 km/h- gaz do dechy, obroty max i szarpanie jakby odcinało zapłon, zostałem z 1wszym i 3cim biegiem a w chwili obecnej szukam uzywanej skrzyni;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...