Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[W10] Moduł świeć żarowych PRIMERA


Friday71
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam doświadczonych forumowiczów :)

 

Moje pytanie jest o moduł grzania świec żarowych w primerze 94r. silnik CD20 wersja SLX

 

Najpierw jakis prad szedl na swiece ale krecil kilka razy nim odpalil (dluzsza chwile tak jezdzilem ale jak na krotko odpalalem swiece palil przy pierwszym obrocie)

 

Pozniej Albo prad caly czas szedl na przekaznik i odpalal swiece na stale (np. w nocy padal aku)

 

Albo w ogole nie szedl ani na przekaznik ani na swiece tym samym problem z rozruchem.

 

Zakladam,ze jest moduł, chociaz jeszcze sie do niego nie dokopalem bo po prostu nie mam czasu i chcialbym najpierw zaczerpnac pare porad na forum nim sie za to zabiore.

 

Wiec jakie awarie tego ukladu znacie i jak najlepiej to rozwiazac ?

 

 

 

 

qrcze kilka dni na kompa nie mialem czasu sie wbic, sobie mysle jakies ciekawe info wjechalo. A tu zonk yhyhy.

Czasu szukac modulu tez nie mialem ale sobie pomyslalem, ze to moze byc prostsze niz mysle :D Jak jeszcze troche pomysle i znajde chwile to wam napisze co było.

 

 

Swoja droga nikt nie pomoże ? Bo dziwny jest monolog na forum.

Edytowane przez Friday71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhy yhy Skoro Ty nie masz czasu to dlaczego my mamy mieć biggrin.gif

Za grzanie świec odpowiedzialny jest komp, a pobiera on sygnał z czujnika temperatury silnika. Na podstawie tych danych komp ustala czas grzania świec. Puszcza prąd na przekaźnik. Przekaźnik jedynie podaje prąd z aku na świece, a sterowany jest właśnie kompem. Jeśli nie dochodzi napięcie na przekażnik do sterowania załączeniem to zainteresuj się czujnikiem temperatury silnika, a potem samym kompem. Jeśli nie dochodzi napięcie do przekazania na świece no to leć po przewodach. Najpierw to sprawdź bezpieczniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak dochodzi - to na swiece dochodzi za malo (bo na krotko szybciej odpala)

Czsami dochodzi i nie rozlacza sie - grzeja sie non stop

Czasami nie ma w ogole

Bezpiecznik najpierw przepalil sie potem go zlutowalem

 

Bo ogolnie nie pasuje mi to do padnietego czujnika tylko wlasnie modul albo przewody. Przekaznik tez nie.

 

Czujnik ktory ? przy termostacie ? A gdzie jest moduł ? Najgorsze, ze czlowiek zapracowany i nie ma czasu.

 

No nic bede sie bawił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie to dochodzi albo nie Nie może być za małe albo za duzo Tam nie ma żadnego regulator napięcia bo po co. Coś tak się uczepił tego modułu Już ci napisałem że komp steruje na podstawie czujnika temperatury silnika znajdującego się w głowicy a nie przy termostacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dochodzi napiecie na swiece to odpala po 3 obrotach silnika

jak sam dam napiecie na swiece to pali od dotyku

taka historia jest And Pecu

 

w glowicy czujnik temp ?? ten sam co od zegarów ??

 

Co ten komp jeszcze robi w tym prostym silniczku ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurka ja jakoś cały czas myślę o P11 a przecież tu mowa o P10 Jeśli nie ma prądu na listwie albo jest słaby (a taki jest) to ewidentnie masz podpalone styki w przekaźniku Musisz go rozebrać i przeczyścić albo wymienić na drugi U ciebie to za całą imprezę odpowiada czujnik temperatury Przekaźnik steruje całym czasem grzania Sprawdź czy nie oberwała się masa od silnikaPS U ciebie to wogóle jest komp. Czym miałby niby sterować. Przecież pompa jest na linkę. Jedynie Egrem jeśli posiadasz i klimą jeśli masz. bo wiatraki chłodnicy to też są na czujniku a nie z kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sunny i pewnie u ciebie też, jest moduł pod plastikiem w okolicach pedałów hamulca i sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość moto-maniak ostróda

Witajcie! napisalem to juz na innym temacie ,ale widze daty 2005 wiec moze cos tu sie dowiem

 

Ja mam podobny problem tyle ze w P11 TD.

 

Primerka odpala mi za drugim podgrzaniem lub jak poczekam pare chwil po zagasnieciu kontrolki.

swiece sprawdzalem na aukumulatorze robia sie czerwone w 2 sekundy

sprawdzilem tez tą kostke w stacyjce mimo ze zlacze te dwa przewody swieczki nie grzeją i mysle ze tu jest bląd.

 

odizolowalem te dwa przewody i polaczylem zadnego efektu ,ale na jednym z nich jest napiecie co sprawdzilem kontrolką.

 

Kolega napisal ze moze to byc komputer. Czy ktos wie gdzie on moze byc w p11??

 

bede wdzieczny za odpowiedz

 

pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel a moze najpierw zrob autodiagnostyke i zobaczysz jakie wyskocza bledy. Pozniej dopiero bedziesz szukal ewentualnie komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość moto-maniak ostróda

Ale to co wiem to po włożeniu kluczyka swiece powinny grzac pare sekund ,a one grzeja dopiero po przekreceniu.

Edytowane przez moto-maniak ostróda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...