Friday71 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 (edytowane) Witam doświadczonych forumowiczów Moje pytanie jest o moduł grzania świec żarowych w primerze 94r. silnik CD20 wersja SLX Najpierw jakis prad szedl na swiece ale krecil kilka razy nim odpalil (dluzsza chwile tak jezdzilem ale jak na krotko odpalalem swiece palil przy pierwszym obrocie) Pozniej Albo prad caly czas szedl na przekaznik i odpalal swiece na stale (np. w nocy padal aku) Albo w ogole nie szedl ani na przekaznik ani na swiece tym samym problem z rozruchem. Zakladam,ze jest moduł, chociaz jeszcze sie do niego nie dokopalem bo po prostu nie mam czasu i chcialbym najpierw zaczerpnac pare porad na forum nim sie za to zabiore. Wiec jakie awarie tego ukladu znacie i jak najlepiej to rozwiazac ? qrcze kilka dni na kompa nie mialem czasu sie wbic, sobie mysle jakies ciekawe info wjechalo. A tu zonk yhyhy. Czasu szukac modulu tez nie mialem ale sobie pomyslalem, ze to moze byc prostsze niz mysle Jak jeszcze troche pomysle i znajde chwile to wam napisze co było. Swoja droga nikt nie pomoże ? Bo dziwny jest monolog na forum. Edytowane 22 Czerwca 2010 przez Friday71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Yhy yhy Skoro Ty nie masz czasu to dlaczego my mamy mieć Za grzanie świec odpowiedzialny jest komp, a pobiera on sygnał z czujnika temperatury silnika. Na podstawie tych danych komp ustala czas grzania świec. Puszcza prąd na przekaźnik. Przekaźnik jedynie podaje prąd z aku na świece, a sterowany jest właśnie kompem. Jeśli nie dochodzi napięcie na przekażnik do sterowania załączeniem to zainteresuj się czujnikiem temperatury silnika, a potem samym kompem. Jeśli nie dochodzi napięcie do przekazania na świece no to leć po przewodach. Najpierw to sprawdź bezpieczniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 U mnie jak dochodzi - to na swiece dochodzi za malo (bo na krotko szybciej odpala) Czsami dochodzi i nie rozlacza sie - grzeja sie non stop Czasami nie ma w ogole Bezpiecznik najpierw przepalil sie potem go zlutowalem Bo ogolnie nie pasuje mi to do padnietego czujnika tylko wlasnie modul albo przewody. Przekaznik tez nie. Czujnik ktory ? przy termostacie ? A gdzie jest moduł ? Najgorsze, ze czlowiek zapracowany i nie ma czasu. No nic bede sie bawił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Napięcie to dochodzi albo nie Nie może być za małe albo za duzo Tam nie ma żadnego regulator napięcia bo po co. Coś tak się uczepił tego modułu Już ci napisałem że komp steruje na podstawie czujnika temperatury silnika znajdującego się w głowicy a nie przy termostacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 jak dochodzi napiecie na swiece to odpala po 3 obrotach silnika jak sam dam napiecie na swiece to pali od dotyku taka historia jest And Pecu w glowicy czujnik temp ?? ten sam co od zegarów ?? Co ten komp jeszcze robi w tym prostym silniczku ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Kurka ja jakoś cały czas myślę o P11 a przecież tu mowa o P10 Jeśli nie ma prądu na listwie albo jest słaby (a taki jest) to ewidentnie masz podpalone styki w przekaźniku Musisz go rozebrać i przeczyścić albo wymienić na drugi U ciebie to za całą imprezę odpowiada czujnik temperatury Przekaźnik steruje całym czasem grzania Sprawdź czy nie oberwała się masa od silnikaPS U ciebie to wogóle jest komp. Czym miałby niby sterować. Przecież pompa jest na linkę. Jedynie Egrem jeśli posiadasz i klimą jeśli masz. bo wiatraki chłodnicy to też są na czujniku a nie z kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 to w jaki sposob ten czujnik zamyka obwod ??? tylko to zostalo mi do rozkminienia. Kompa to masz w P11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 W sunny i pewnie u ciebie też, jest moduł pod plastikiem w okolicach pedałów hamulca i sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 dzieki za info musze sie za to zabrac jak najszybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość moto-maniak ostróda Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Witajcie! napisalem to juz na innym temacie ,ale widze daty 2005 wiec moze cos tu sie dowiem Ja mam podobny problem tyle ze w P11 TD. Primerka odpala mi za drugim podgrzaniem lub jak poczekam pare chwil po zagasnieciu kontrolki. swiece sprawdzalem na aukumulatorze robia sie czerwone w 2 sekundy sprawdzilem tez tą kostke w stacyjce mimo ze zlacze te dwa przewody swieczki nie grzeją i mysle ze tu jest bląd. odizolowalem te dwa przewody i polaczylem zadnego efektu ,ale na jednym z nich jest napiecie co sprawdzilem kontrolką. Kolega napisal ze moze to byc komputer. Czy ktos wie gdzie on moze byc w p11?? bede wdzieczny za odpowiedz pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Pawel a moze najpierw zrob autodiagnostyke i zobaczysz jakie wyskocza bledy. Pozniej dopiero bedziesz szukal ewentualnie komputera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość moto-maniak ostróda Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 (edytowane) Ale to co wiem to po włożeniu kluczyka swiece powinny grzac pare sekund ,a one grzeja dopiero po przekreceniu. Edytowane 19 Listopada 2010 przez moto-maniak ostróda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.