Gość Dbrasko Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Czy ktoś wstawiał lub próbował wstawić silnik V8 3.5 lub 4 litry do od BMW do Terrano II. Czy on wogle się zmieści. A może jakiś inny silnik wejdzie, chodzi mi oczywiście o coś większego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Do Patrola takie silniki wrzucali bez problemu ... Kangury do Terrano wrzucają na potęgę Commodore V6 Są dostępne nawet zestawy montażowe ... Zestaw z Australii , silnik z USA i gotowe ... Ja tak kupiłem swój V8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dbrasko Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Lubię brzmienie V8 a cenowo silniki od BMW SA w moim zasięgu. Tylko czy któryś z nich się zmieści. Również będzie trzeba skrzynię biegów zmienić i wstawić od Patrola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat125 Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Ciekawym pomysłem byłoby wstawienie KA24DE-T czyli poczciwego 2.4 benzyniaka z nissana 240 sx uturbionego domowym sposobem. Silnik to oprócz głowicy (i pewnie osprzętu) to samo co KA24E wiec pasuje pewnie idealnie. Amerykanie niesamowite moce z tego wyciągają - 7 sekund na ćwiartkę w budize sportowej. www.ka-t.org Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 odkopuje bo ciekawy temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Dodam że VG30ET 230HP nie wejdzie, trzeba wyciąć z jednej strony ramę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 (edytowane) To ja też go trochę pociągnę Podstawowe pytanie w jaką moc celujemy. Jeśli wystarczy 250-300KM i około 450Nm to silnik saaba B2X4/B2X5 może być dobrą alternatywą. I to będą tanie konie. Sterowanie Tronic, więc można stroić na oryginalnym komputerze, nie trzeba żadnych "świń" ani SA - jeszcze droższych. Skrzynia z Omegi 3.0V6 lub 3.2V6 i 2.2DTI (R30 z kodem HP, jest podobno mocniejsza i ma dłuższa piątkę niż R28 z 3.0V6). Tu jest mała uwaga, nie jest to Getrag ani ZF z BMW więc z momentem i mocą nie ma co szaleć. Choć można pokusić się o adapter i zastosować skrzynię od BMW R6, lecz należy pamiętać że przełożenie piątego biegu to 1,0 a w skrzyni z Opla 0,761/0,814 (w zależności od zastosowanego modelu). W miarę rozsądną opcją może być VR6 od VW (12V wystarczy), lecz ten jest wolnossący, więc trzeba go uturbić i tu koszty już rosną. Plusem jest to, że bez otwierania przyjmie więcej niż wolnossący 240SX bez otwierania. Skrzynia z LT 2.4TD, lecz od tego w którym silnik nie był pochylony (nie pamiętam sprzed którego roku) lub od Volvo serii 900 też diesel (tu silnik chyba nie był pochylony). W tym wypadku potrzebujmy ori kompa + "świnka" lub wysterowanie SA. A co z napędem na przód? Nie zgłębiałem co jak pożenić bo po takich zabiegach interesuje mnie tylko napęd na tył i asfalt. Oba silniki (długość do 60cm) mieszczą się w komorę TI, więc w TII też powinny. Można też pozostać w temacie Nissan pod maską i przełożyć motor z 200sx (SR20DET), ma już turbo i chyba 220KM w serii. Ale i tak najtańszą opcją będzie Saab przy powyższych założeniach i oczywiście pracy własnej (ale to tylko moje skromne zdanie) P.s. Jeśli ktoś ma dostęp do silnika BMW M50/52 (R6) i/lub M60/62 (V8) i może go pomierzyć na długość i wysokość będę wdzięczny - pojemności nie mają znaczenia. Z mojej strony jeśli ktoś jest zainteresowany mogę pomierzyć silnik BMW M30 czy tzn. dużą szóstkę. A tu link przydatny do obliczenia przędności obrotowej, prędkości jazdy, w zależności od rozmiaru opon, biegu, przełożeń skrzyni i przełożenia głównego - może komuś się przyda. http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html Edytowane 28 Maja 2016 przez Mariah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravdnl Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Odgrzewam troche kotleta. Ale na temat Bmw mam ogromne pojecie - wiele przelozonych aut BMW mnustwo wykonanych swapow i w zasadzie serie m50/52 i m54 mam w malym palcu. Mam tez kilka silnikow caly czas na stanie Natomiast o nissanie moja wiedza jest znikoma. Kupilem pierwsze terrano 2.4 12v i calosc dla mnie czarna magia. Ciekawą alternatywą bylo by m54b30 w budzie terrano jutro postaram sie pomierzyc mnie wiecej calosc. Bo odpalenie to blachostka. Odpalam te silniki na palecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 zmierz jak mozesz m50 bo tak mysle o b25 do t2 tylko potrzebuje dlugosc bo niestety nie mam juz zadnej pod reka. wlozyc odpalic itp to pikus mnie tylko martwi temat skrzyni/reduktora. Pisalem z osoba ktora robi flansze do skrzyn ale temat cenowo dosc gruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 m54b30? 231km chcesz przełożyć na to nieszczęsne przednie zawieszenie o skrzyni nissana już nie wspomnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 hehe dokładnie, to nie jest dobry pomysł. na początek zamontuj z przodu sztywny most. chyba że chcesz się ścigać na 1/4 mili. to ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Skrzynia skrzynią, zawieszenie zawieszeniem, ale komora nie jest z gumy i m50/m52/m54 nie widzę by się zmieściło. To nie patrol, gdzie r6 były montowane seryjnie. Też miałem różne zapędy, ale miarka wszystko weryfikuje. Kolego Ravdnl jeśli grzebiesz w silnikach to sprawdź jakie masz możliwości ze swoim (za oceanem masz kopalnie wiedzy o ka24e). Przy pracy własnej koszty są umiarkowane (jak na tuning oczywiście). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Powiedzcie mi jak laikowi - po co takie rzeźby skoro jest seryjny 2.7 TDI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 bo jest niedosyt? jak się wam nie śpieszy bardzo, to za jakiś trochę dłuższy czas się dowiem czy do t1 mieści się r6 z bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Ale czego niedosyt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Zolwik_Tuptus to tak jak ktoś pyta Cię na parkingu po co takie duże koła i ta rura z kominem koło szyby. Ty odpowiadasz by można wjeżdżać w błoto i topić samochód po klamki i nic mu nie będzie,a ta rura to snorkel. Po czym słyszysz... ale po co tam w ogóle wjeżdżać... Z tym jest tak samo. I każdy robi z innych pobudek. Jeden bo "seryjne rzeczy są nudne" (to stwierdzenie skradzione komuś z forum). Inny bo lubi i ma satysfakcję z grzebania pod maską. A jeszcze inny bo chce mieć coś co będzie odjeżdżało spod świateł (nie ważne, że to nie nadaje się na zakręty i kiepsko hamuje) lub może chce więcej pary kiedy będzie podjeżdżać pod długie strome piaszczyste wzniesienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Byłoby to całkiem fajne, ale pod warunkiem iż uda się to powiązać z napędem 4x4 i reduktorem. Jeśli nie to w terrano szkoda zachodu moim zdaniem (właśnie dlatego że nie skręca i nie hamuje, a przy większej mocy zwiększą się owe wady). Byłoby to fajne rozwiązanie w teren (więcej momentu) i na dojazdówki autostradowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Było to już przerabiane w serii.....jeput z hameryki. Jest moc....jest 5 minut i powrót na lawecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Mariah - Główną zaletą Terrano jest jego wszechstronność i mała awaryjność . Wsadzając inny silnik dostajesz rzeźbę, która skutecznie kasuje tą drugą cechę i znacznie umniejsza tą pierwszą. Snorkel czy duże koła to także rzeźba, ale w zdecydowanie mniejszej skali i o ile przełkniesz zwiększone zużycie paliwa (snorkel) a rozmiar kół będzie rozsądnie zwiększony, (nie będzie ukręcał napędów i da się auto prowadzić po drodze) to ilość zalet przewyższa ilość wad. Wymiana silnika na coś całkowicie innego (gabaryty, moc, moment, waga itd.) to sztuka dla sztuki (mam fał osiem) i permanentna zabawa w najsłabsze ogniwo (skrzynia / sprzęgło / mosty / wały / heble / zawias / rama / chłodzenie itd.) No chyba, że chodzi o to żeby robić a nie jeździć (historia zna takie przypadki ) albo po prostu mamy sezon ogórkowy na jazdę i dłubanie przy autach, to możemy sobie popisać żeby było weselej (wtedy ja chcę stare fał osiem z amerykańca, z kompresorem, żeby spod świateł unosiło przednią oś Garbatego Jednorożca do góry) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Główną zaletą Terrano jest jego wszechstronność i mała awaryjność . Nie polemizuję z tym, bo też tak uważam. Wsadzając inny silnik dostajesz rzeźbę, która skutecznie kasuje tą drugą cechę i znacznie umniejsza tą pierwszą. Tu już nie do końca się zgadzam. Wszystko zależy od projektu, przemyślenia jego założeń i wykonania, a także od czego przeznaczamy samochód. Nawet zakładając większe koła (31" uważane jako optimum w T) i upalając w terenie liczymy się z tym, że końcówki drążków wymieniamy częściej i wzmacniamy wąs przekładni. Czy to złe? Nie. To nazywam przemyśleniem projektu. Przy zmianie lub wzmocnieniu silnika powinniśmy stosować podobną zasadę. Żeby nie było niedomówień. Nikogo nie namawiam do jakichkolwiek zmian silnika i w silniku też nie. Pytania czy warto czy nie nie ma co zadawać. Przecież odpowiedź jest tylko jedna - nie warto. Tuning (jakikolwiek) jest nieopłacalny, ale cieszy kierownika. I o to chyba chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) wszytsko mozna poprawic jak sie chce.a oplacalonsc to duga strona calej zabawy bo jeden spedzi kilka weekndow w garazu i ponosi tylko koszta gratow a drugi chce ale nie umie lub nie moze oddaje do warsztatu i projekt osiaga cene juz nie oplacalna. a tak z ciekawosci ile wazy v6 z T1 lub 2.7td/3.0Di w t2? mowicie o przednim zawiasie ze slaby itp a podejrzewam ze roznica w wadze nie bedzie az tak duza. tak samo zderzak przedni stalowy wyciagraka i 100kg dodatkowe a auta smigaja. taki silnik m52 lub m54 jest z alu i wazy w granicach 120kg sama moc a w sumie Nm to 3.0di i m54b30 ma bardzo zblizone. wiec o to ze by mialo rozerwac mosty lub rame to bym sie raczej nie martwil jak ktos ma moziliwosc dorwania za dobre pieniadze adaptera skrzyni to mozna taki silnik polaczyc z taka skrzynia jaka by pasowala. wtedy juz tylko kwestia przerobienia sprzegla. robilem juz kilka swapu ale to w innych autach nie w terenowkach ale zasada ta sama i pojecie "oplacalnosc" rowniez. Edytowane 19 Stycznia 2017 przez chudy__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 TI 2.7td waga z dowodu 1820kg, waga rzeczywista 1975kg (bez zapasu i wieszaka na niego). Silnik 2.7 do lekkich nie należy na pewno, ale akurat r6 z bmw nie widzę w tej budzie bez jej cięcia, więc dla mnie odpada. Jakby nie było na polu walki zostaje r4 lub v6 lub modzenie tego co występowało w terrano seryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Kurde - te silniki od BMW to benzyniaki? A jak wygląda sprawa zmiany paliwa w dowodzie rejestracyjnym auta? do tego są potrzebne jakieś dodatkowe badania? Mariah, a w którą stronę się kręcą te silniki o których mówisz? W tą samą co w Nissanie? Kiedyś słyszałem o fajnym patencie silnika z Hondy do przednionapędowego forda (skrzynia IB5) po poskładaniu i odpaleniu okazało się, że auto ma pięć biegów do tyłu i jeden do przodu :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 na oko wydaje sie ze by weszlo r6 ale zeby konkretnie to stwierdzic to potrzebuje wymiar 6cyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekm Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 M57 /czyli 3.0d z BMW plus w Krakowie ktos ogarnia dzwon skrzyni, dowiem sie szczegolow i dam znac - taka odpowiedz uslyszalem od mechanika mojego kolegi pytajac go czy brac 2,7 czy 3,0 jak powiedzial ze 3.0 i wirus a jak zgotuje to bmke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.