Gość mazurp Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Cześć wszystkim. Mam primere 2.0 z gazem na sekfencji ostatnio zaczął mocno brać olej ok. 6-7 litów na 10 tyś km okazało się że mechanik jakiś czas temu wstawił filtr oleju zamiast op 595 op575 (są innej wielkości). Moje pytanie czy to mogło być przyczyną zużycia oleju. samochód nie kopci ani zimny ani ciepły nie stracił mocy brak wycieków . Ktoś może pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 taka ilość nie może sobie ot tak znikać, musi albo przepalać albo wyciekać pod ciśnieniem, sprawdź dokłądnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mazurp Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Wycieków nie ma na bank, lekkie zpocenie w okolic uszczelki pod miską i ewentualne zabrudzenia podczas dolewania. Gdyby wywalał pod ciśnienie byłby zarzygany, anie jest, gdyby wyciekał na postoju były by plamy, a nie ma. Nie sprawdzałem jaszcze kompresji, ostatnio mój mechanik zapomniał, ale albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 ale albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze. przecież pisałeś, że nie kopci i nie czuć olejem, to co mają tu pierścienie i uszczelniacze, a na połączeniu skrzyni i silnika też jest sucho?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mazurp Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Tak sucho. słyszałem jednak opinie że jak padły pierścienie zgarniające nie będzie kopcił. Zrobiłem nawet taki test- kolega trzymał kartkę papieru przy wydechu a ja porządnie go przegazowałem- i co ,ano nic kartka biała była przed próbą i po próbie. Na mój rozum gdyby padły pierścienie zgarniające nie przepaliłby takiej ilości oleju musiałby nim też pluć a wychodzi że nie pluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 słyszałem jednak opinie że jak padły pierścienie zgarniające nie będzie kopcił. hmm ja takich nie słyszałem w końcu olej szedłby też do cylindra i tam był by rozpoznawany czy pierścień zgarniający jest dobry czy nie?? ale mogę się mylić, no to jak wszędzie sucho czyli i od kolektora dolotowego rozrusznika i od skrzyni i od frontu, i nie kopci hmmm ciekawy przypadek, bo w ukłądzie chłodzenia też nie ma oleju?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mazurp Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 w układzie chłodzenia oleju nie ma jakisz czas temu wpadłem w popłoch bo znikał płyn chłodniczy i niewiedziałem co jest bo w oleju go nie było. Okazało się że zbiornik wyrównawczy jest pęknięty przy wężyku dolotowym i tamtędy się sączył. Pozostaje mi jeszcze sprawdzenie kopresji może wtedy coś się wyjaśni. Najechane mam prawie 230tyś i olej 15w40 castrola API:SG/CF ACEA:A2/B2. Nie wiem czy te symbole coś ci mówią. Jest to olej przeznaczony właśnie do silników wktórych występuje problem zużycia. Zalałem go pierwszy raz, wcześniej jeżdziłem na MOBIL 1 i na shelu Ale co do kopresji- zastanawiam się czy nie odczułbym straty mocy a wydaje mi się że moc ma ale może mi się tylko wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Z twojej wypowiedzi wnioskuję że zmieniłeś olej dla tego że na Mobilu też brał olej . Napisz ile przed wymiana brał oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bep Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 (edytowane) U mnie jest dokładnie taka sama sytuacja. Nie kopci, nie poci sie i nie zostawia plam. Jest bardzo duży ubytek mocy - odczuwalny przy dłuższej jeździe pod góre (np. Góra Świętej Anny a A4 lub wzgórki na S7 na Wawe). Sytuacja jest na tyle poważna - że pod góre wyprzdza mnie Matiz (nawet Kickdown nie pomaga.)Aczkolwiek na prostej przyspiesza normalnie i leci 200km/h bez większeo problemu :/ Może coś ze skrzynią?(automat) ile będzie kosztowała imreza u mechanika - jeśli nie bedzie kompresji i uszczelniacze do wymiany? Edytowane 20 Czerwca 2010 przez bep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mazurp Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Jak go kupiłem zalałem mobil 1 10w40 zniakał w ilości 1-2 litry na 10 tyś km. Dla mnie to norma tym bardziej że auto zarabia i ciąga przyczepę czasami załadowną ok 1 tony. Po założeniu gazu zaczęło ubywac więcej zalałem shela a później castrola 15w40. Teraz jest zalany castrol taki specjalny do silników z problemem zużyci oleju ale przejechałe po wymianie 500 km zobaczymy co będzie za kilka dni. Pisałem już że ubytku mocy nie czuć może z przyczepą załadowaną mu ciężko ale w końcu ma co robić a to nie ciężarówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Mobil i Castrol zrobił się do d..y a nie do silnika. Trzeba zmienić olej. Ja teraz będę lał Valvoline. W skrzyni biegów mi się sprawdził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.