Gość PowerM Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Witam, Mam taki problem. Po wymianie opon na letnie (tak to łącze w czasie być może ma to znaczenie - dwa rożne profile na przodzie mniejszy na tyle większy)podczas jazdy przy ok. 100KM\h pojawia sie kontrolka ABS i juz nie gaśnie. Po wyłączeniu auta kontrolka pojawia sie i gaśnie tak jak być powinno. Po rozpędzeniu auta do określonej prędkości między 80 a 110km\h pojawia sie. Czy ktoś z Was maiał podobny problem?. Mam Almerke N16 1.5DCI z 2003roku. Bardzo proszę o poradę i pomoc. Może od razu znacie kogoś w okolicach Warszawy kto dobrze ogarnia temat naszych aut i można do niego podjechać?. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 sam odpowiedziałeś sobie na pytanie,rożne opony na osi,różne prędkości obrotowe kół(przy wzrastającej prędkości) i stąd problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 O kurde... Ja dzisiaj też zmieniłem z przodu opony, bo nadawały się tylko na śmietnik. Założyłem 195/50 R15 a były 195/55 R15. Z tyłu mam jeszcze te na profilu 55, ale żadna kontrolka mi się nie zapala... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 ABS widzi tylko 2 stany:kola się kręcą lub nie, więc różnica w średnicy opon nie powinna mieć tu znaczenia Jakie masz opony? Tu muszę się nie zgodzić ABS zlicza impulsy z pierścienia ABS zamontowanego na przegubie mierzy w ten sposób prędkość obrotową każdego z kół osobno. Czułość układu ABS zależy od jego generacji oraz rodzaju zastosowanego czujnika obrotów. Nowoczesne systemy ABS są przystosowane do współpracy z ESP (ESP korzysta przy stabilizacji samochodu z układu ABS, dokłada się tylko moduł elektroniczny ESP). Świecenie kontrolki ABS w twoim przypadku jest ewidentnie spowodowane różnicami w prędkościach obrotowych kół przednich i tylnych jak to już wcześniej pisali koledzy. Kiedyś byłem zmuszony w mercedesie założyć koła w dwóch różnych rozmiarach na jedną oś (zapas z letniego w zime), auto pokazało błąd i przeszło w tryb serwisowy. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.