Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144]Katalizator i sondla lambda


Gość rased
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem świeżym użytkownikiem Primery z roku 2002 z silnikiem 1.8 i mam problem

Mianowicie mam uszkodzony katalizator, pali się kontrolka, kataliztor grzechocze i auto muli.

Używałem szukajki, ale teraz jestem taki zamotany stąd moje pytania do Was.

Czy w tym modelu jest jedna sonda czy dwie?

Czy można wywalić kataliztor i zamiast niego wstawić tłumik?

Bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam Łukasz

Edytowane przez rased
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem świeżym użytkownikiem Primery z roku 2002 z silnikiem 1.8 i mam problem

Mianowicie mam uszkodzony katalizator, pali się kontrolka, kataliztor grzechocze i auto muli.

Używałem szukajki, ale teraz jestem taki zamotany stąd moje pytania do Was.

Czy w tym modelu jest jedna sonda czy dwie?

Czy można wywalić kataliztor i zamiast niego wstawić tłumik?

Bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam Łukasz

 

raczej dwie

a jaki błąd się świeci?? drugi kat jest za sondami jeśli mówimy o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem świeżym użytkownikiem Primery z roku 2002 z silnikiem 1.8 i mam problem

Mianowicie mam uszkodzony katalizator, pali się kontrolka, kataliztor grzechocze i auto muli.

Używałem szukajki, ale teraz jestem taki zamotany stąd moje pytania do Was.

Czy w tym modelu jest jedna sonda czy dwie?

Czy można wywalić kataliztor i zamiast niego wstawić tłumik?

Bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam Łukasz

 

sondy są dwie, pierwsza na kolektorze wydechowym, a druga na katalizatorze

jak wywalisz katalizator i wsadzisz zwykły tłumnik to jak podłączysz drugą sondę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sondy są dwie, pierwsza na kolektorze wydechowym, a druga na katalizatorze

jak wywalisz katalizator i wsadzisz zwykły tłumnik to jak podłączysz drugą sondę?

 

a to ciekawe ;) ja mam jedną w kolektorze i kat wywalony, a druga jest przed drugim katem a nie na nim także można normalnie ją podłączyć w katalizatorze nie ma montowanej żadnej sondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w 2.0 tez mam tylko jedna sonde wkrecona w kolektor wydechowy.Co do jej uszkodzenia,mysle ze powinien to wykazac analizator spalin.

 

check wyskoczy, jak padnięta to będzie szedł bogato

analizator sprawdzi Ci skład mieszanki i czy kat jeszce działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal17781

a to ciekawe ;) ja mam jedną w kolektorze i kat wywalony, a druga jest przed drugim katem a nie na nim także można normalnie ją podłączyć w katalizatorze nie ma montowanej żadnej sondy

 

Dino,

 

Ja też u siebie chcę wykonać coś takiego jak jest u Ciebie. Tyle ze ja mam silnik 1.8. Ale jak już wiesz mam stały problem z błędem 0420. Wymieniłem już tez 2 sondę, bo myślałem ze bede szedł z w dobrym kierunku, ale nowa sonda i koszka. Błąd jak był tak jest (pojawia sie co 100-200 km). Już mnie trafia widok tej kontroli (chek). I albo wywale kata, albo jeszcze 1 sonde podmienie (tyle ze ona ma 3 przewody a mi została po wymianie z 4 przewodami) albo wyjmę zarówke od kontrolki abym nie widział problem.

Auto smiga jak ta lala, a jest problem.

 

Co radzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może masz coś z mieszanką?? nie tak dawkuje, I sondę możesz sobie sprawdzić, wepnij miernik na rozgrzanym i zobacz czy faluje, bo to ona za to odpowiada, a na II zastosuj coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal17781

a może masz coś z mieszanką?? nie tak dawkuje, I sondę możesz sobie sprawdzić, wepnij miernik na rozgrzanym i zobacz czy faluje, bo to ona za to odpowiada, a na II zastosuj coś takiego

 

Nic mi to nie mówi. Mozesz coś janiej mi napisac. Nie znam sie na elektryce bardziej na mechanice. A tu typowa elektrnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mi to nie mówi. Mozesz coś janiej mi napisac. Nie znam sie na elektryce bardziej na mechanice. A tu typowa elektrnika.

 

rezystor i kondensator, to nie elektronika jeszcze ;)TU masz jak to wygląda jak jest zlutowane i trzeba to podłączyc do sondy w szary i czarny, białe to grzałki, nie wiem na 100% czy to pomoże ale koszt to jakieś 2zł czyli warto spróbować, emuluje to sygnał sondy dla sprawnego kata, choć ja w swoim wywaliłem kata i się nie świeci nic,

 

mi też się zapaliła od dziadowskiego gazu jak zalałem w trasie, po zalaniu dobrego i wykasowaniu błąd się nie pojawił, także może warto też ten aspekt sprawy rozważyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...