Author53 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Zobacz ile jest luzu, może da radę... A może kup felgi z ET 40 i nie kombinuj. Są do dostania po ok. 200 pln. Masz dużo taniej? Tu masz nowe felgi po 150 zł. Co prawda napisałi ze do Dustera ale takie same sa do QQ http://allegro.pl/nowe-felgi-stalowe-16-dacia-duster-i1886116129.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jubby Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Jesteś pewien, że pasują? Patrzyłem na konfigurator KFZ i u nich do dustera maja ET=50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Jak szukałem w zeszłym roku alu-felg do swojego, czasem podobały mi się felgi ale niestety ET odbiegało dużo od normy. Pisali mi więc że do QQ - można zakładać od ET 35 – do 40, później to już należałoby regulować dystansami. Z tego wynikałoby że to ET 47 jest za duże. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbodzio Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Zobacz ile jest luzu, może da radę... A może kup felgi z ET 40 i nie kombinuj. Są do dostania po ok. 200 pln. Masz dużo taniej? Na miejscu ET 47 nowe po 140zł, ale chyba dołożę trochę i kupię ET 40, jakby nie było, kupuje się je na dłuższy czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 (edytowane) Wstawiłem dziś zimówki, wyszło, że mają średnicę mniejszą o prawie 15 mm w stosunku do letnich. Wygląda na to, że letnie Kontynentalne PremiumContact2 215/60R17 zamiast 689mm mają ponad 700. Zimowe DobreRoki UltraGrip 8 215/65R16 trzymają wymiar i mają 686 mm średnicy. Jak się położy jedną na drugiej różnicę widać gołym okiem. Szkoda, bo będzie mniej miejsca na śnieg pod samochodem... Edytowane 21 Października 2011 przez JjS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jubby Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Co myślicie o tych felgach? http://allegro.pl/nowe-felgi-stalowe-16-5x114-3-nissan-qashqai-i1878510876.html jest sens dopłacać do KFZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Co myślicie o tych felgach? http://allegro.pl/no...1878510876.html jest sens dopłacać do KFZ? Na oko nie widzę róznicy od moich z napisem NISSAN, a i rozmiar jest taki sam . Pytanie jak sie bedą wywaźać?. Szkoda ze nie napisali kto jest producentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jubby Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Na oko nie widzę róznicy od moich z napisem NISSAN, a i rozmiar jest taki sam . Pytanie jak sie bedą wywaźać?. Szkoda ze nie napisali kto jest producentem. Pewnie jakiś chińczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 (edytowane) Pewnie jakiś chińczyk Nie zapominaj ze Chińczycy wynaleźli proch w XI wieku wiec i moze koło tez jest ich dziełem? Prawdopodobnie, wynaleziono je około 8 000 r.pne w Azji . Widziałem juz elektronike wykonana przez chinoli. Oczy wychodzily ze zdumienia. Czapki z głów. Edytowane 26 Października 2011 przez Author53 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Ja raz kupiłem nowe piękne alufelgi do passata made in china - pierwszy i ostatni raz, do swojego QQ kupiłem oryginały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Ja raz kupiłem nowe piękne alufelgi do passata made in china - pierwszy i ostatni raz, do swojego QQ kupiłem oryginały. Pewnie były robione w Chinach na zamówienie jakiejś firmy z Polski przy założeniu że: zawartość aluminium w aluminium ma wynosić 15%, a wypełniaczy 85%. Wszystko zależy od zamówienia. Oni naprawdę zaczynaja wyprzedzać światowa, zachodnia gospodarkę ale są też i elastyczni. Jak zamówisz badziewie to dostaniesz badziewie w myśl zasady "klient nasz pan". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Wstawiłem dziś zimówki, wyszło, że mają średnicę mniejszą o prawie 15 mm w stosunku do letnich. Wygląda na to, że letnie Kontynentalne PremiumContact2 215/60R17 zamiast 689mm mają ponad 700. Zimowe DobreRoki UltraGrip 8 215/65R16 trzymają wymiar i mają 686 mm średnicy. Jak się położy jedną na drugiej różnicę widać gołym okiem. Szkoda, bo będzie mniej miejsca na śnieg pod samochodem... A to Kolega potwierdza moje spostrzeżenia, które opisałem 05 wrzesień 2011, 10:53 w http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67122-zimowe-opony-i-felgi/page__st__380__p__814917?do=findComment&comment=814917 tyle, że ja mam zimówki Goodyear UG Performance 215/65/R16, które są jeszcze mniejsze, zatem u mnie różnica pomiędzy letnimi i zimowymi to aż 24mm, czyli cały cal. Czyli wybierając opony kierujemy się tym jakie mają osiągi, opinie, a tymczasem okazuje się, że jeszcze różnią się średnicą zewnętrzną i to znacząco. W uzupełnieniu dodam jeszcze słowo na temat felg - ja założyłem ATT640 i poza subiektywną oceną wyglądu jest jeszcze jeden aspekt, którego sobie nie uświadamiałem przy wyborze: okazuje się, że ATT640 mają wewnętrzny pierścień o średnicy nieco mniejszej niż średnica bębna, w rezultacie po założeniu ALU felg 16' widać od zewnątrz krawędź bębna (ok. 1,5cm). To jest może drobiazg, jednak nieco psuje wygląd. Moje oryginalne ALU 17' letnie nie miały takiej cechy i były idealnie spasowane z bębnem. Zatem wybierając ALU kierujemy się głównie wyglądem i czasami wybieramy na zimę 16 zamiast 17 aby było taniej, a nie bierzemy pod uwagę, spasowania z bębnem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Z tym wystawaniem bębna , mam to samo , musiałem pomalowć całe bębny na czerwono, ( aby jakoś ładniej to wyglądało), bo wystawał kawałek zardzewiałego bębna. No ale przy zakupie nie przyszło mi do głowy pytać o wymiar tej średnicy felgi w tym akurat miejscu, a nikt Ci tego nie podaje, trzeba by wyjść z takim zapytaniem samemu- mądry .. po szkodzie. Pozdaro........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbodzio Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 trzeba by wyjść z takim zapytaniem samemu- mądry .. po szkodzie. Mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym bębnem? Czy to przypadłość felg "Chińskich" ? Czy posiada ktoś felgi http://allegro.pl/no...1878510876.html o które pytał kolega? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
undefine Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 (edytowane) Co myślicie o tych felgach? http://allegro.pl/no...1878510876.html jest sens dopłacać do KFZ? Rok temu za namową kogoś z forum kupiłem tutaj: http://allegro.pl/no...1875510580.html. Wyglądają podobnie więc możliwe że to ten sam producent. I - bez zarzutu. Oponiarz montujący na nie oponki stwierdził że są ok, wyważenie nie było potrzebne jakieś specjalnie duże. Po prostu - ok. Jedno co - niepotrzebnie dałem sobie wcisnąć nakrętki stalowe - oponiarz (a w tym roku serwis) stwierdzili że lepiej przykręcać "oryginalnymi" nissanowskimi, bo wtedy "łepki" nie wystają i nie będą rdzewieć (więc jakby ktoś potrzebował to mam zbędne ) Edytowane 25 Października 2011 przez undefine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 (edytowane) Rok temu za namową kogoś z forum kupiłem tutaj: http://allegro.pl/no...1875510580.html. Wyglądają podobnie więc możliwe że to ten sam producent. I - bez zarzutu. Oponiarz montujący na nie oponki stwierdził że są ok, wyważenie nie było potrzebne jakieś specjalnie duże. Po prostu - ok. Jedno co - niepotrzebnie dałem sobie wcisnąć nakrętki stalowe - oponiarz (a w tym roku serwis) stwierdzili że lepiej przykręcać "oryginalnymi" nissanowskimi, bo wtedy "łepki" nie wystają i nie będą rdzewieć (więc jakby ktoś potrzebował to mam zbędne ) Racja , stosuje nakrętki do alu do stalowych , cały ubiegły sezon zimowy i wszystko OK. Edytowane 25 Października 2011 przez waszka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Racja , stosuje nakrętki do alu do stalowych , cały ubiegły sezon zimowy i wszystko OK. Nie zawsze mozna zastosowac nakretki od alu. U mnie przy alu 18" nakretki sa kryte (z zakrytymi łebkami) i do melalowych nie pasują. Poprostu nie dochodzą. Musiałem kupić nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Nie zawsze mozna zastosowac nakretki od alu. U mnie przy alu 18" nakretki sa kryte (z zakrytymi łebkami) i do melalowych nie pasują. Poprostu nie dochodzą. Musiałem kupić nowe. Przy doborze nakrętek ważne jest kilka parametrów: Rozmiar gwintu (w QQ chyba M12/1.25) - zła zniszczy gwint na szpilce Profil nakrętki - do felg stalowych powinny być stożkowe, do alu - w zależności od kształtu gniazda: stożkowe, sferyczne lub płaskie (z podkładką). W moim qq były stożkowe. Głębokość nakrętki (jeśli jest kryta, bez przelotu) - ten ostatni parametr można łatwo zweryfikować, sprawdzając ile obrotów trzeba wykonać nakręcając nakrętkę na szpilkę BEZ założonego koła, aż do wyczucia oporu, który oznacza, iż szpilka doszła do dna nakrętki. Następnie zakładamy koło i dokręcamy licząc obroty. Jeśli wyjdzie ich mniej niż bez koła, oznaczać to będzie, że koło jest dobrze dociśnięte, jeśli nie - znaczy, że nakrętka jest za płytka do tego typu felgi. Lepsze są nakrętki kryte, bo zimą nie nałazi syf na gwint. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 a czy do stalowych felg nie daje się czasem nakrętek kulistych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Nie spotkałem stalówek z kulistymi gniazdami... Ale może ktoś takie wymyślił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 tbodzio - Nie jest to żadna przypadłość konkretnych felg.Po prostu gdybym teraz wybierał felgi , to zwracał bym uwagę aby średnica na feldze w miejscu przylegania do bęba koła, była co namniej taka sama jak średnica tegoż bebna a nie mniejsza. Inaczej jeśli średnica w miejscu przylegania felgi di bębna jest np. o 3 cm. mniejsza to patrząc czołowo ( tym bardziej z góry) widać wystającą "przyrdzewiałą" ściankę 1,5 cm bębna i to wizualnie brzydko wyglada - jesli ma sie felge np. tylko 5-cio ramienną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 a czy do stalowych felg nie daje się czasem nakrętek kulistych? Co znaczy "kulistych"? Może z zamkniętymi główkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 (edytowane) Chodzi o profil w miejscu styku z felgą, a nie o kształt zewnętrznej główki krytych nakrętek. Zobaczcie na załączone obrazki. Stożkowe - do felg stalowych i alu ze stożkowymi gniazdami Sferyczne - do alu z gniazdami sferycznymi Płaskie - do alu z płaskimi gniazdami (felgi centrowane na środkowym otworze). Edytowane 27 Października 2011 przez JjS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Chodzi o profil w miejscu styku z felgą, a nie o kształt zewnętrznej główki krytych nakrętek. Zobaczcie na załączone obrazki. Stożkowe - do felg stalowych i alu ze stożkowymi gniazdami Sferyczne - do alu z gniazdami sferycznymi Płaskie - do alu z płaskimi gniazdami (felgi centrowane na środkowym otworze). Dokładnie tak. To zależy od profilu gniazda w feldze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbodzio Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Inaczej jeśli średnica w miejscu przylegania felgi di bębna jest np. o 3 cm. mniejsza to patrząc czołowo ( tym bardziej z góry) widać wystającą "przyrdzewiałą" ściankę 1,5 cm bębna i to wizualnie brzydko wyglada - jesli ma sie felge np. tylko 5-cio ramienną. Dzięki, myślałem, że chodzi o co inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.