stachz Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Co znaczy "kulistych"? Może z zamkniętymi główkami? nie jestem fachowcem a nie znalazłem precyzyjnej nazwy, pisząc o kulistch chodziło mi o sferyczny stożek, miałem takie w VW Golfie III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
undefine Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Nie zawsze mozna zastosowac nakretki od alu. U mnie przy alu 18" nakretki sa kryte (z zakrytymi łebkami) i do melalowych nie pasują. Poprostu nie dochodzą. Musiałem kupić nowe. U mnie też są kryte i dochodzą. Ale mam 17-ki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 zmontowałem kołpaki-podróbki z dość popularnej aukcji na allegro, ktoś chce zobaczyć na żywo? zejdę cyknąć kilka fot wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Jasne - dawaj fotki paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Jasne - dawaj fotki paba spoko Ed - mój brudny QQ jest w galerii http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70851-galeria-naszych-qq/page__st__20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 spoko Ed - mój brudny QQ jest w galerii http://forum.nissank...qq/page__st__20 No widzisz, szukałeś, przebierałeś i muszę powiedzieć że na ciemnym ładnie się prezentują te kołapki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 No widzisz, szukałeś, przebierałeś i muszę powiedzieć że na ciemnym ładnie się prezentują te kołapki nie mogłem się zdecydować ale te naklejki Nissana tandetne - jedynie co, to nie chciało mi się ich odklejać i przemywać resztek kleju takie kołpaczki 80zł, a oryginały nie wiem ile, nowe Renault od 300-350zł za komplet i się denerwujesz czy ukradną czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kam1l Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 (edytowane) Koledzy Felgi od Renault stalówki 7'x16" podejdą na zime do QQ? ET 47. Niestety nie wiem jaki rozmiar otworu centrującego. Widze że pare stron temu temat poruszany ale nie pisało jaka szerokość. Edytowane 2 Listopada 2011 przez Kam1l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Koledzy Felgi od Renault stalówki 7'x16" podejdą na zime do QQ? ET 47. Niestety nie wiem jaki rozmiar otworu centrującego. Widze że pare stron temu temat poruszany ale nie pisało jaka szerokość. srednica otworu 66,1mm pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 (edytowane) Koledzy Felgi od Renault stalówki 7'x16" podejdą na zime do QQ? ET 47. Niestety nie wiem jaki rozmiar otworu centrującego. Widze że pare stron temu temat poruszany ale nie pisało jaka szerokość. Prawidłowy rozmiar to 6 1/2J x 16 H2 Rozstaw śrub 5x114,3 ET 40 Otwór centrujący 66 mm Edytowane 2 Listopada 2011 przez Author53 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kam1l Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Więc wychodzi że będzie 2 cm głębiej w nadkolu. Nikt nie testował takiego zestawu? Więc chyba trzeba zalożyć i sprawdzić jak się będzie zachowywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Więc wychodzi że będzie 2 cm głębiej w nadkolu. Nikt nie testował takiego zestawu? Więc chyba trzeba zalożyć i sprawdzić jak się będzie zachowywać Sądzę że nic się nie powinno dziać bo jest pewien zapas w odległościach opon od nadkoli. Zobacz na obecnych kołach jakie sa odległości od nadkola z tyłu i z przodu przy maksymalnym skręcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dino55 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Czy ktoś już testował to cudo? http://allegro.pl/nowe-felgi-16-5x114-3-nissan-almera-juke-qashqai-i1895337302.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papierki2 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 (edytowane) Tak, mam podobne z tym, że 17", jako 2-gi komplet. Zdjęcia w galerii... Edytowane 2 Listopada 2011 przez PiotrekP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutenet Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Czy ktoś już testował to cudo? A co tu testować, ładne więc brać i się cieszyć z jazdy. Ja dzisiaj otrzymałem ofertę z ASO kółka z felgą stalową i BFGoodrich Winter Slalom KSI 16" w cenie 700zł za kpl. kółko. Myślę, że cena w miarę i będę chyba celował w ten komplecik. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Czy ktoś już testował to cudo? http://allegro.pl/no...1895337302.html Jak zdecydujesz się na te felgi i będą szły z Suwałk to dopilnuję, żeby moje chłopaki na sortowni potraktowali twoją paczkę po "królewsku", no i oczywiście zapodamy jakieś dodatkowe naklejki nie rzucać, ostrożnie itd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dino55 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Jak zdecydujesz się na te felgi i będą szły z Suwałk to dopilnuję, żeby moje chłopaki na sortowni potraktowali twoją paczkę po "królewsku", no i oczywiście zapodamy jakieś dodatkowe naklejki nie rzucać, ostrożnie itd. Pozdrawiam Dzięki! Decyzję podejmę w przyszłym tygodniu. W razie czego dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxyy777e Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 (edytowane) A co tu testować, ładne więc brać i się cieszyć z jazdy. Ja dzisiaj otrzymałem ofertę z ASO kółka z felgą stalową i BFGoodrich Winter Slalom KSI 16" w cenie 700zł za kpl. kółko. Myślę, że cena w miarę i będę chyba celował w ten komplecik. Pozdr Kolego żadna okazja jak dla mnie. Będziesz miał stalowe felgi które niebawem będą porysowane od rozpórek w kołpakach, zaraz wyjdzie w tych miejscach korozja, do tego trzeba kupić kołpaki. Kiepskie kołpaki które popękają ok. ~ 100 zł, oryginalne 150 zł, do tego obowiązkowo opaski zaciskowe. Ja ostatnio kupiłem od osoby która sprowadza z Niemiec używane koła/ogumienie, oryginalne używane alusy nissana 16ki za 800 zł. Wygląda to dużo lepiej niż zestaw o którym piszesz. Dostałem nawet fakturkę.. Jak już się upierasz nowa felgę stalową poza ASO kupisz za 150 zł/szt + opona ok. ~ 450 zł = 600 zł koło, więc jest zdecydowanie taniej. Kupisz w jednym miejscu to montaż i ważenie pewnie będzie w cenie. Edytowane 3 Listopada 2011 przez xxyy777e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 (edytowane) oryginalne kołpaki Nissanowskie 16" ciężko kupić za 150 oryginalny realna kwota to 2-2.5x wyższa za tę cenę to w stanie dobrym używki na allegro okazja potwierdzam, żadna w internecie też handluje się oryginalnymi felgami zarówno stalowymi, jak i alu mam felgę stalową Nissan poza ASO, sporo tańszą u siebie tak samo opony - ze złota w ASO nie są, a te Goodrich za rewelacyjne to nie są, a swoje kosztują generalnie chyba lepiej deko dołożyć i kupić sobie używane alu w dobrym stanie i oponę średniej klasy (Uniroyal, Fulda, Sava) lub wyższej (Goodyear Ultragrip 8, najnowszy Alpin Michelina czy najnowszy Dunlop) Edytowane 3 Listopada 2011 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jyrek23 Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Zamówiłem sobie oponki http://sklepopon.com/produkt-nokian-nokian-wr-g2-suv,p-13377 - będą jutro - teraz czas na felgi / alusy - 5x114.3 a jakiego ET szukać i szerokości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 17 x 6,5 J (JJ) ET 40, rozstaw śrub 5 x 114,3, otwór środkowy 66,00. Zajrzyj jeszcze do swojego świadectwa homologacji, będziesz miał napisane czy te pasują do Twojej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jyrek23 Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 A czy ET 39 będzie OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 A czy ET 39 będzie OK? Powinno być O.K. Nie wolno jednak generalizować i należy do sprawy zmiany odsadzenia zawsze podchodzić indywidualnie. Faktycznie producenci samochodów dopuszczają zmianę rozstawu kół w zakresie około 2%. Co oznacza że np. przy rozstawie kół 160cm dopuszczalna zmiana będzie wynosiła 3,2cm(32mm). Daje nam to dopuszczalną zmianę odsadzenia ET 16mm na stronę. Oczywiście powinno się dodatkowo założyć, że szerokość felgi i rozmiar opon nie ulegną zmianie. Należy też brać pod uwagę indywidualne przypadki, gdzie producent samochodu pozostawił bardzo mało miejsca w nadkolach i jakakolwiek zmiana ET lub szerokości felgi może, zwłaszcza przy dużym obciążeniu pojazdu, spowodować obcieranie kół o błotniki. Przy zbyt dużym zwiększeniu ET problemem może być tarcia felgi o zacisk hamulcowy. Dlatego też, przy planowanych zmianach odsadzenia koła trzeba sprawdzić odległości felgi fabrycznej od krawędzie nadkoli, zaciski hamulcowe, kolumny McPhersonów). Nie należy zapominaś również, iż według polskich przepisów koło nie może wystawać poza obrys błotnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 (edytowane) Powinno być O.K. Nie wolno jednak generalizować i należy do sprawy zmiany odsadzenia zawsze podchodzić indywidualnie. Faktycznie producenci samochodów dopuszczają zmianę rozstawu kół w zakresie około 2%. Co oznacza że np. przy rozstawie kół 160cm dopuszczalna zmiana będzie wynosiła 3,2cm(32mm). Daje nam to dopuszczalną zmianę odsadzenia ET 16mm na stronę. Oczywiście powinno się dodatkowo założyć, że szerokość felgi i rozmiar opon nie ulegną zmianie. Należy też brać pod uwagę indywidualne przypadki, gdzie producent samochodu pozostawił bardzo mało miejsca w nadkolach i jakakolwiek zmiana ET lub szerokości felgi może, zwłaszcza przy dużym obciążeniu pojazdu, spowodować obcieranie kół o błotniki. Przy zbyt dużym zwiększeniu ET problemem może być tarcia felgi o zacisk hamulcowy. Dlatego też, przy planowanych zmianach odsadzenia koła trzeba sprawdzić odległości felgi fabrycznej od krawędzie nadkoli, zaciski hamulcowe, kolumny McPhersonów). Nie należy zapominaś również, iż według polskich przepisów koło nie może wystawać poza obrys błotnika. Z ET na 99% będzie OK. Oponę masz przepisowego wymiaru, ten 1 mm mniej niż wynosi tolerancja wymiarów opon, które w zależności od producenta różnią się nawet o kilkanaście mm, mimo nominalnie identycznego rozmiaru. ET jednak to nie wszystko. Ważny jest też kształt samej felgi. Koledzy pisali wcześniej, że niektóre Alu mają za mało wypełnienia w środkowej części i po zamontowaniu na tył widać bębny hamulca ręcznego, co psuje estetykę. Ja do Hila zakupiłem stalówki do opon terenowych, ET zgodne ze dopuszczalnym zakresem, ale okazało się, że tarcza felgi haczy o zacisk. Przymierzałem felgi z innym ET, ale różnica polegała na miejscu przymocowania obręczy do tarczy felgi, a nie profilu tejże tarczy. Dłuższe dochodzenie pokazało, iż mój egzemplarz ma wzmocnione hamulce, czego nie uwzględniały konfiguratory firm produkujących felgi. Ostatecznie skończyło się na wycinaniu laserem dystansów i wymianie szpilek na dłuższe. Po zakupie KONIECZNIE przymierz felgi zanim założysz opony. Sprawdź, czy nie ocierają o zaciski, czy dobrze leżą z tyłu oraz czy gniazda pasują do kształtu posiadanych przez Ciebie nakrętek (nie daj się naciągnąć na niepotrzebny zakup, choć może się zdarzyć, że kupisz felgi z innym profilem gniazda niż oryginały nissana i będą potrzebne nowe). Po założeniu opon najczęściej pozbawisz się prawa zwrotu felg, jeśli coś byłoby nie tak. Edytowane 10 Listopada 2011 przez JjS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jyrek23 Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Dzięki za info :-) Jeśli jeszcze możecie powiedzcie mi czy takie będą pasować http://www.alufelgi.net/index.php?products=product&prod_id=1084 -> szerokość 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.