Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zimowe opony i felgi


Gość jawrob
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Nie zawsze mozna zastosowac nakretki od alu. U mnie przy alu 18" nakretki sa kryte (z zakrytymi łebkami) i do melalowych nie pasują. Poprostu nie dochodzą. Musiałem kupić nowe.

U mnie też są kryte i dochodzą. Ale mam 17-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No widzisz, szukałeś, przebierałeś i muszę powiedzieć że na ciemnym ładnie się prezentują te kołapki

 

nie mogłem się zdecydować :D

ale te naklejki Nissana tandetne - jedynie co, to nie chciało mi się ich odklejać i przemywać resztek kleju

 

takie kołpaczki 80zł, a oryginały nie wiem ile, nowe Renault od 300-350zł za komplet i się denerwujesz czy ukradną czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy

Felgi od Renault stalówki 7'x16" podejdą na zime do QQ? ET 47. Niestety nie wiem jaki rozmiar otworu centrującego.

Widze że pare stron temu temat poruszany ale nie pisało jaka szerokość.

Edytowane przez Kam1l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy

Felgi od Renault stalówki 7'x16" podejdą na zime do QQ? ET 47. Niestety nie wiem jaki rozmiar otworu centrującego.

Widze że pare stron temu temat poruszany ale nie pisało jaka szerokość.

 

 

srednica otworu 66,1mm

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy

Felgi od Renault stalówki 7'x16" podejdą na zime do QQ? ET 47. Niestety nie wiem jaki rozmiar otworu centrującego.

Widze że pare stron temu temat poruszany ale nie pisało jaka szerokość.

 

Prawidłowy rozmiar to 6 1/2J x 16 H2

 

Rozstaw śrub 5x114,3

 

ET 40

 

Otwór centrujący 66 mm

Edytowane przez Author53
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wychodzi że będzie 2 cm głębiej w nadkolu. Nikt nie testował takiego zestawu? Więc chyba trzeba zalożyć i sprawdzić jak się będzie zachowywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wychodzi że będzie 2 cm głębiej w nadkolu. Nikt nie testował takiego zestawu? Więc chyba trzeba zalożyć i sprawdzić jak się będzie zachowywać

 

 

Sądzę że nic się nie powinno dziać bo jest pewien zapas w odległościach opon od nadkoli. Zobacz na obecnych kołach jakie sa odległości od nadkola z tyłu i z przodu przy maksymalnym skręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam podobne z tym, że 17", jako 2-gi komplet. Zdjęcia w galerii...

Edytowane przez PiotrekP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś już testował to cudo?

A co tu testować, ładne więc brać i się cieszyć z jazdy.

Ja dzisiaj otrzymałem ofertę z ASO kółka z felgą stalową i BFGoodrich Winter Slalom KSI 16" w cenie 700zł za kpl. kółko. Myślę, że cena w miarę i będę chyba celował w ten komplecik.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś już testował to cudo?

http://allegro.pl/no...1895337302.html

Jak zdecydujesz się na te felgi i będą szły z Suwałk to dopilnuję, żeby moje chłopaki na sortowni potraktowali twoją paczkę po "królewsku", no i oczywiście zapodamy jakieś dodatkowe naklejki nie rzucać, ostrożnie itd.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdecydujesz się na te felgi i będą szły z Suwałk to dopilnuję, żeby moje chłopaki na sortowni potraktowali twoją paczkę po "królewsku", no i oczywiście zapodamy jakieś dodatkowe naklejki nie rzucać, ostrożnie itd.

Pozdrawiam

Dzięki!

Decyzję podejmę w przyszłym tygodniu. W razie czego dam znać.

:wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu testować, ładne więc brać i się cieszyć z jazdy.

Ja dzisiaj otrzymałem ofertę z ASO kółka z felgą stalową i BFGoodrich Winter Slalom KSI 16" w cenie 700zł za kpl. kółko. Myślę, że cena w miarę i będę chyba celował w ten komplecik.

 

Pozdr

 

Kolego żadna okazja jak dla mnie. Będziesz miał stalowe felgi które niebawem będą porysowane od rozpórek w kołpakach, zaraz wyjdzie w tych miejscach korozja, do tego trzeba kupić kołpaki.

Kiepskie kołpaki które popękają ok. ~ 100 zł, oryginalne 150 zł, do tego obowiązkowo opaski zaciskowe.

 

Ja ostatnio kupiłem od osoby która sprowadza z Niemiec używane koła/ogumienie, oryginalne używane alusy nissana 16ki za 800 zł.

Wygląda to dużo lepiej niż zestaw o którym piszesz.

 

Dostałem nawet fakturkę..

 

Jak już się upierasz nowa felgę stalową poza ASO kupisz za 150 zł/szt + opona ok. ~ 450 zł = 600 zł koło, więc jest zdecydowanie taniej.

Kupisz w jednym miejscu to montaż i ważenie pewnie będzie w cenie.

Edytowane przez xxyy777e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalne kołpaki Nissanowskie 16" ciężko kupić za 150 oryginalny :) realna kwota to 2-2.5x wyższa :)

za tę cenę to w stanie dobrym używki na allegro

 

okazja potwierdzam, żadna

 

w internecie też handluje się oryginalnymi felgami zarówno stalowymi, jak i alu

mam felgę stalową Nissan poza ASO, sporo tańszą u siebie

 

tak samo opony - ze złota w ASO nie są, a te Goodrich za rewelacyjne to nie są, a swoje kosztują

 

generalnie chyba lepiej deko dołożyć i kupić sobie używane alu w dobrym stanie i oponę średniej klasy (Uniroyal, Fulda, Sava) lub wyższej (Goodyear Ultragrip 8, najnowszy Alpin Michelina czy najnowszy Dunlop)

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ET 39 będzie OK?

 

 

Powinno być O.K.

Nie wolno jednak generalizować i należy do sprawy zmiany odsadzenia zawsze podchodzić indywidualnie. Faktycznie producenci samochodów dopuszczają zmianę rozstawu kół w zakresie około 2%. Co oznacza że np. przy rozstawie kół 160cm dopuszczalna zmiana będzie wynosiła 3,2cm(32mm). Daje nam to dopuszczalną zmianę odsadzenia ET 16mm na stronę. Oczywiście powinno się dodatkowo założyć, że szerokość felgi i rozmiar opon nie ulegną zmianie. Należy też brać pod uwagę indywidualne przypadki, gdzie producent samochodu pozostawił bardzo mało miejsca w nadkolach i jakakolwiek zmiana ET lub szerokości felgi może, zwłaszcza przy dużym obciążeniu pojazdu, spowodować obcieranie kół o błotniki.

Przy zbyt dużym zwiększeniu ET problemem może być tarcia felgi o zacisk hamulcowy. Dlatego też, przy planowanych zmianach odsadzenia koła trzeba sprawdzić odległości felgi fabrycznej od krawędzie nadkoli, zaciski hamulcowe, kolumny McPhersonów). Nie należy zapominaś również, iż według polskich przepisów koło nie może wystawać poza obrys błotnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Powinno być O.K.

Nie wolno jednak generalizować i należy do sprawy zmiany odsadzenia zawsze podchodzić indywidualnie. Faktycznie producenci samochodów dopuszczają zmianę rozstawu kół w zakresie około 2%. Co oznacza że np. przy rozstawie kół 160cm dopuszczalna zmiana będzie wynosiła 3,2cm(32mm). Daje nam to dopuszczalną zmianę odsadzenia ET 16mm na stronę. Oczywiście powinno się dodatkowo założyć, że szerokość felgi i rozmiar opon nie ulegną zmianie. Należy też brać pod uwagę indywidualne przypadki, gdzie producent samochodu pozostawił bardzo mało miejsca w nadkolach i jakakolwiek zmiana ET lub szerokości felgi może, zwłaszcza przy dużym obciążeniu pojazdu, spowodować obcieranie kół o błotniki.

Przy zbyt dużym zwiększeniu ET problemem może być tarcia felgi o zacisk hamulcowy. Dlatego też, przy planowanych zmianach odsadzenia koła trzeba sprawdzić odległości felgi fabrycznej od krawędzie nadkoli, zaciski hamulcowe, kolumny McPhersonów). Nie należy zapominaś również, iż według polskich przepisów koło nie może wystawać poza obrys błotnika.

Z ET na 99% będzie OK. Oponę masz przepisowego wymiaru, ten 1 mm mniej niż wynosi tolerancja wymiarów opon, które w zależności od producenta różnią się nawet o kilkanaście mm, mimo nominalnie identycznego rozmiaru.

 

ET jednak to nie wszystko. Ważny jest też kształt samej felgi. Koledzy pisali wcześniej, że niektóre Alu mają za mało wypełnienia w środkowej części i po zamontowaniu na tył widać bębny hamulca ręcznego, co psuje estetykę.

Ja do Hila zakupiłem stalówki do opon terenowych, ET zgodne ze dopuszczalnym zakresem, ale okazało się, że tarcza felgi haczy o zacisk. Przymierzałem felgi z innym ET, ale różnica polegała na miejscu przymocowania obręczy do tarczy felgi, a nie profilu tejże tarczy. Dłuższe dochodzenie pokazało, iż mój egzemplarz ma wzmocnione hamulce, czego nie uwzględniały konfiguratory firm produkujących felgi. Ostatecznie skończyło się na wycinaniu laserem dystansów i wymianie szpilek na dłuższe.

 

Po zakupie KONIECZNIE przymierz felgi zanim założysz opony. Sprawdź, czy nie ocierają o zaciski, czy dobrze leżą z tyłu oraz czy gniazda pasują do kształtu posiadanych przez Ciebie nakrętek (nie daj się naciągnąć na niepotrzebny zakup, choć może się zdarzyć, że kupisz felgi z innym profilem gniazda niż oryginały nissana i będą potrzebne nowe).

 

Po założeniu opon najczęściej pozbawisz się prawa zwrotu felg, jeśli coś byłoby nie tak.

Edytowane przez JjS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...