Gość SSSM Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Witam wszystkich forumowiczów, To mój pierwszy post na tym forum więc proszę nie krzyczeć i nie odsyłać do szukajki. Jakiś czas temu w mojej Primerce wyskoczył check engine. Po wizycie u mechanika i podpięciu do kompa wyskoczyły dwa błędy. Czujnik spalania stukowego i druga sonda lambda. Pierwsze kroki jakie podjąłem aby uporać się z tym błędem to poszukiwanie wyżej wymienionego czujnika. Czujnik przyszedł do mnie wczoraj, wszystko pięknie. Tylko nie wiem gdzie on się znajduje w samochodzie, jak jest przymocowany, oraz czy dam radę go wymienić samemu pod blokiem. Był bym bardzo wdzięczny za wszelkie porady, mile widziane jest zdjęcie. Jeżeli czujnik jest w widocznym miejscu. PS: Mam jeszcze jedno pytanie, nie wiem jak sprawdzić. Czy za błąd drugiej sondy odpowiada uszkodzona sonda, czy padnięty katalizator. Jak sprawdzić sondę ? Pod które kabelki podłączyć miernik i co najważniejsze kiedy i w jaki sposób to zrobić. Mój samochód to Primera P11.144 z 2000r roku 2.0 + LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Witam wszystkich forumowiczów, To mój pierwszy post na tym forum więc proszę nie krzyczeć i nie odsyłać do szukajki. Jakiś czas temu w mojej Primerce wyskoczył check engine. Po wizycie u mechanika i podpięciu do kompa wyskoczyły dwa błędy. Czujnik spalania stukowego i druga sonda lambda. Pierwsze kroki jakie podjąłem aby uporać się z tym błędem to poszukiwanie wyżej wymienionego czujnika. Czujnik przyszedł do mnie wczoraj, wszystko pięknie. Tylko nie wiem gdzie on się znajduje w samochodzie, jak jest przymocowany, oraz czy dam radę go wymienić samemu pod blokiem. Był bym bardzo wdzięczny za wszelkie porady, mile widziane jest zdjęcie. Jeżeli czujnik jest w widocznym miejscu. PS: Mam jeszcze jedno pytanie, nie wiem jak sprawdzić. Czy za błąd drugiej sondy odpowiada uszkodzona sonda, czy padnięty katalizator. Jak sprawdzić sondę ? Pod które kabelki podłączyć miernik i co najważniejsze kiedy i w jaki sposób to zrobić. Mój samochód to Primera P11.144 z 2000r roku 2.0 + LPG zmienisz czujnik wyregulujesz instalację gazową prawidłowo i nie będzie checka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 zmienisz czujnik wyregulujesz instalację gazową prawidłowo i nie będzie checka Oki zobaczymy, sam zniknie czy będę musiał kasować błąd podłączając samochód do kompa ? PS: Tyle że dalej nie wiem w którym miejscu jest czujnik i jak się do niego zabrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Oki zobaczymy, sam zniknie czy będę musiał kasować błąd podłączając samochód do kompa ? trzeba wykasować, wejście na wtykę jakieś 50-80 złociszy, rozważ zakup fejsa na allegro ELM327 jakieś 90 złociszy a wszelkie błędy będziesz mógł sam wykasować i nie tylko ale trzeba mieć lapka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 trzeba wykasować, wejście na wtykę jakieś 50-80 złociszy, rozważ zakup fejsa na allegro ELM327 jakieś 90 złociszy a wszelkie błędy będziesz mógł sam wykasować i nie tylko ale trzeba mieć lapka Pisałem do któregoś ze sprzedawców tego ELM327 konkretnie do "AleBlanka". Pani stwierdziła że z moim autem on współpracować nie będzie. Bo końcówka nie taka. ( Tak się składa że mam tylko lapka). Nie da się jakoś inaczej kompa zresetować np odłączyć akumulator na jakiś czas. ? DINO, wiesz gdzie jest ten czujnik spalania stukowego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Pisałem do któregoś ze sprzedawców tego ELM327 konkretnie do "AleBlanka". Pani stwierdziła że z moim autem on współpracować nie będzie. Bo końcówka nie taka. ( Tak się składa że mam tylko lapka). Nie da się jakoś inaczej kompa zresetować np odłączyć akumulator na jakiś czas. ? DINO, wiesz gdzie jest ten czujnik spalania stukowego ? wyobraź sobie, że mam dokłądnie takie samo nismo i jakoś współpracuje z ELM-em, pod bezpiecznikami jest złącze OBD2, a co Pani stwierdziła?? nie kojarzę mam taki i działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 wyobraź sobie, że mam dokłądnie takie samo nismo i jakoś współpracuje z ELM-em, pod bezpiecznikami jest złącze OBD2, a co Pani stwierdziła?? nie kojarzę mam taki i działa Witam, Dziekuje za zainteresowanie moja oferta. Niestety ELM 327 nie bedzie dzialal z tym samochodem. Nie mam w tej chwili innego interfejsu, ktory spelnilby Pana oczekiwania. Bedziemy jednak caly czas rozszerzali oferte. Zapraszam na moje aukcje: www.AlleInterfejsy.na.allegro.pl Pozdrawiam, Blanka Laszczewska AlleBlanka Jak wrócę do domu załączę zdjęcie mojej kostki. Jak masz taką samą to też kupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Hej, Benzyniarze, odpowiedzcie nowemu gdzie jest ten czujnik, bo ze trzy razy już pyta! Wydaje mi się ( czytałem gdzieś na forum, chyba), że ten czujnik jest pod kolektorem dolotowym, ale pewności nie mam. Ja jestem "traktorzysta". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 (edytowane) Hej, Benzyniarze, odpowiedzcie nowemu gdzie jest ten czujnik, bo ze trzy razy już pyta! Wydaje mi się ( czytałem gdzieś na forum, chyba), że ten czujnik jest pod kolektorem dolotowym, ale pewności nie mam. Ja jestem "traktorzysta". Niestety szukałem i nie mogę znaleźć tego ustrojstwa, muszę jakoś spróbować to zobaczyć od dołu. Za to wstawiam skan kostki. Edytowane 22 Czerwca 2010 przez SteFan_Maj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinson85 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 złacze obd2 elm 327 bedzie dzialal sam mam takiego i tez kasuje sobie bledy sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Niestety szukałem i nie mogę znaleźć tego ustrojstwa, muszę jakoś spróbować to zobaczyć od dołu. Za to wstawiam skan kostki. OBD2 mam takie u siebie i ten fejs łączy się z nim bez problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 OBD2 mam takie u siebie i ten fejs łączy się z nim bez problemów OK dzięki, przynajmniej jeden problem mniej teraz tylko znaleźć czujnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Tak jak pisze emeryt03 czujnik jest pod kolektorem dolotowym do mocowany do bloku silnika dojście jest jedynie z kanału, ale jak go wykręcić nie mam pojęcia żaden klucz tam nie chce wejść, trzeba by było chyba dorwać jakiś na lince, ale dłoń też jest ciężko tam włożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Tak jak pisze emeryt03 czujnik jest pod kolektorem dolotowym do mocowany do bloku silnika dojście jest jedynie z kanału, ale jak go wykręcić nie mam pojęcia żaden klucz tam nie chce wejść, trzeba by było chyba dorwać jakiś na lince, ale dłoń też jest ciężko tam włożyć. znaczy że klucz jest za krótki czy jak ? A może po prostu wystarczy zdjąć, ale nie wiem czy więcej z tym będzie zabawy niż to warte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Miejsce gdzie jest zamontowany ten czujnik jest ciężkie do dojścia z normalnym kluczem płaskim. Nasadkowy także jest ciężko wcisnąć bo zaraz przed czujnikiem jest przewód układu chłodzenia i inna wiązka kabli trzeba się trochę nagimnastykować żeby w ogóle zdjąć wtyczkę z czujnika. Plus tego wszystkiego jest taki, iż nakrętka na czujniku jest mała wiec opór będzie mały. Moim zdaniem dobrze by było dorwać klucz z żmijką na pewno powinno to ułatwić robotę niestety nie robiłem tego jeszcze bo u mnie czujnik sam się naprawił i odpuściłem robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Miejsce gdzie jest zamontowany ten czujnik jest ciężkie do dojścia z normalnym kluczem płaskim. Nasadkowy także jest ciężko wcisnąć bo zaraz przed czujnikiem jest przewód układu chłodzenia i inna wiązka kabli trzeba się trochę nagimnastykować żeby w ogóle zdjąć wtyczkę z czujnika. Plus tego wszystkiego jest taki, iż nakrętka na czujniku jest mała wiec opór będzie mały. Moim zdaniem dobrze by było dorwać klucz z żmijką na pewno powinno to ułatwić robotę niestety nie robiłem tego jeszcze bo u mnie czujnik sam się naprawił i odpuściłem robotę. Chyba w takim razie odpuszczę sobie jego samodzielną wymianę i pojadę do kogoś kto mi w tym pomoże. Chyba najblizej mam do coobcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Chyba w takim razie odpuszczę sobie jego samodzielną wymianę i pojadę do kogoś kto mi w tym pomoże. Chyba najblizej mam do coobcia a podjąłeś chociaż próbę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 powiem tak ja odkręcałem w P10 wiec miejsce to samo choć bez kanału udało mi się wymienić ale wkręcanie tego 2ma palcami w ukłacie V tak jak Victoria poprostu przeje,,,, a i tak wyszło że 2gi też walnięty ,,, pozatym ten czujnik jak Ci spadnie albo gdzieś uderzysz to do śmietnika ... co do kodów mi wybłuskał wczoraj kod 11 --- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 (edytowane) a podjąłeś chociaż próbę ??? Na razie to ja go znaleźć moge. DINO, spokojna głowa ja zawsze muszę sam spróbować ale jak nie dam rady to będzie mi potrzebna pomoc. powiem tak ja odkręcałem w P10 wiec miejsce to samo choć bez kanału udało mi się wymienić ale wkręcanie tego 2ma palcami w ukłacie V tak jak Victoria poprostu przeje,,,, a i tak wyszło że 2gi też walnięty ,,, pozatym ten czujnik jak Ci spadnie albo gdzieś uderzysz to do śmietnika ... co do kodów mi wybłuskał wczoraj kod 11 --- No to pięknie, mam nadzieje że na poczcie mocno nim nie rzucali. Chociaż przeszedł w kopercie z bąbelkami, więc mam nadzieje że jest ok. Edytowane 24 Czerwca 2010 przez SteFan_Maj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 witam czujnik spalania stukowego jest faktycznie pod kolektorem dolotowym ja w SR20DE też go szukałem ale przypadkiem gdy popsuł mi się rozrusznik znalazłem go i dojście nie jest wcale takie złe jak się wykręci rozrusznik pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.