Gość FoQs Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 (edytowane) witam na wstepie domyslam sie ze juz taki temat byl poruszany ale pragne powiedziec ze szukalem i nie znalazlem niczego co by mnie poinformowalo o ponizszym problemie a wiec sprawa jest tego typu, ze silnik mi sie dosc mocno poci olejem po prawej stronie - okolice paska pompy wtryskowej, co musze zrobic, wymienic dokladnie by tego sie pozbyc ?? i co najwazniejsze kiedy silnik pracuje po odkreceniu korka strasznie chlapie olejem a nigdy tak nie bylo, wiecie moze co jest nie tak ?? ;/ silnik to 2litrowy Diesel Edytowane 22 Czerwca 2010 przez FoQs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Moze puszczac uszczelka pokrywy zaworów z reguły wycieki sa dookoła silnika na gorze, moze tez byc tylko z prawej - koszta male robota prosta Moze poszlo uszczelnienie napedu pompy to gorzej ale nie wiadomo jak to u ciebie wyglada W kwesti chlapania to bedzie chlapac bo olej CHLAPIE z walka rozrzadu - normalne Nienormalne jak DMUCHA olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Tak jak kolega wyżej pisze Ma chlapać ale nie dmuchać Jak masz pocenie przy napędzie pompy to najprędzej puszcza uszczelniacz wału. zawsze trzeba go wymieniać przy okazji rozrządu i pamiętać że są prawo i lewo skrętne. Może uszczelka spod pokrywy zaworów cieknie. Trzeba ją koniecznie (zalecane przez producenta) uszczelnić kitem przy zakładaniu. Tylko nie hermetykiem a zwykłym sylikonem a najlepiej kitem do misek olejowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FoQs Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 aha rozumiem, koledzy ale to jest takie chlapanie ze ledwo odkrecac korek olej jest juz wszedzie... tzn sporo tych kropli leci, normalnie ledwo odkrecilem a rece juz zachlapane... wiec chyba to zbyt przesadne chlapanie co ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Nie da rady okreslic czy jest przesaadne jesli tego nie widzialismy ogolnie kreci sie tam walek rozrzadu i napewno z niego chlapie. Jesli silnik ma juz przebieg i sa przedmuchy to bedzie pluł stamtad olejem. Ewentualnie jesli zalozyc, ze masz silnik w gorszej kondycji to i tak musisz zakrecic ten korek i dalej jezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FoQs Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 no przebieg to ma z 330tys km i doslownie masz racje pluje... a to cos ma co do jazdy, zywotnosci, dynamiki jazdy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek_178 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Nie przejmuj sie tam ma chlapac olejem i to dobrze szczegolnie po rozgrzaniu oleju tylko takimi malymi kropelkami. Krzywka walka rozrzadu znajduje sie bezposrednio pod korkiem (widac ją) plus sila odsrodkowa i chlapac musi, gorzej jakby nie chlapalo bo to by znaczylo ze krzywki nie maja smarowania. Co do dmuchania to tez ma dmuchac nie ma idealnie szczelnego ukladu cylinder-tlok poza tym tam jest stopien sprezania 22:1. Wiem bo mam cd20 made in japan:))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Przepraszam, że odgrzebuje. W moim P11 CD20T strasznie dmucha po odkręceniu tego korka. Tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 sprawdz czy na cieplym odpalonym jak wyjmiesz bagnet oleju tez dmucha wtedy bym sie martwil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Po płukance silnika i wymianie oleju z pół syntetycznego Castrola na syntetyczny Millers problem przedmuch drastycznie się zmniejszył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Dmuchać zawsze coś tam będzie, bo wałek zaworów nie może chodzić na sucho, a jest on na górze. Przedmuch jest wtedy gdy masz walniętą uszczelkę albo głowicę. Jeśli masz przedmuch do układu chłodniczego to najprawdopodobniej silnik był przegrzany i jest walnięta głowica Zobacz czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju, oraz czy nie widać wydobywających się pęcherzyków powietrza w zbiorniku ma rozgrzanym silniku. Czy pod korkiem oleju nie ma "masła" Sprawdź odmę silnika. Odkręć osłonę na pokrywie zaworów i zobacz czy nie jest zapchana. Dlaczego zmieniłeś olej na rzadszy i do tego jeszcze płukałeś silnik Kontroluj stan płynu i oleju Przy walniętej czapce będzie szybko ubywać chłodziwa, a po wyłączeniu silnika jest charakterystyczny odgłos z zbiorniczka wyrównawczego, jakbyś spuszczał wodę w sedesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Źle mnie zrozumiałeś. W moim przypadkiem przedmuchem nazwałem powietrze wydobywające się z pod korka pokrywy zaworów. Przed płukaniem silnika w moim odczuciu dmuchało dość mocno, teraz dmucha "normalnie"? jeśli tak to można nazwać. Po za tym wszystko jest w jak najlepszym porządku. Pytasz dlaczego zmieniłem olej na rzadszy? Polecam lekturę http://nz/viewtopic.php?t=13837 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.