Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10]chlapie olejem i to mocno z pod korka wlewu oleju 2.0D


Gość FoQs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

na wstepie domyslam sie ze juz taki temat byl poruszany ale pragne powiedziec ze szukalem i nie znalazlem niczego co by mnie poinformowalo o ponizszym problemie :D

 

a wiec sprawa jest tego typu, ze silnik mi sie dosc mocno poci olejem po prawej stronie - okolice paska pompy wtryskowej, co musze zrobic, wymienic dokladnie by tego sie pozbyc ??

 

i co najwazniejsze kiedy silnik pracuje po odkreceniu korka strasznie chlapie olejem a nigdy tak nie bylo, wiecie moze co jest nie tak ?? ;/

 

silnik to 2litrowy Diesel

Edytowane przez FoQs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze puszczac uszczelka pokrywy zaworów z reguły wycieki sa dookoła silnika na gorze, moze tez byc tylko z prawej - koszta male robota prosta

 

Moze poszlo uszczelnienie napedu pompy to gorzej ale nie wiadomo jak to u ciebie wyglada

 

W kwesti chlapania to bedzie chlapac bo olej CHLAPIE z walka rozrzadu - normalne

Nienormalne jak DMUCHA olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisze Ma chlapać ale nie dmuchać Jak masz pocenie przy napędzie pompy to najprędzej puszcza uszczelniacz wału. zawsze trzeba go wymieniać przy okazji rozrządu i pamiętać że są prawo i lewo skrętne. Może uszczelka spod pokrywy zaworów cieknie. Trzeba ją koniecznie (zalecane przez producenta) uszczelnić kitem przy zakładaniu. Tylko nie hermetykiem a zwykłym sylikonem a najlepiej kitem do misek olejowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha rozumiem, koledzy

 

ale to jest takie chlapanie ze ledwo odkrecac korek olej jest juz wszedzie... tzn sporo tych kropli leci, normalnie ledwo odkrecilem a rece juz zachlapane... wiec chyba to zbyt przesadne chlapanie co ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da rady okreslic czy jest przesaadne jesli tego nie widzialismy ;)

ogolnie kreci sie tam walek rozrzadu i napewno z niego chlapie.

 

Jesli silnik ma juz przebieg i sa przedmuchy to bedzie pluł stamtad olejem.

Ewentualnie jesli zalozyc, ze masz silnik w gorszej kondycji to i tak musisz zakrecic ten korek i dalej jezdzic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacek_178

Nie przejmuj sie tam ma chlapac olejem i to dobrze szczegolnie po rozgrzaniu oleju tylko takimi malymi kropelkami.

Krzywka walka rozrzadu znajduje sie bezposrednio pod korkiem (widac ją) plus sila odsrodkowa i chlapac musi, gorzej jakby nie chlapalo bo to by znaczylo ze krzywki nie maja smarowania.

Co do dmuchania to tez ma dmuchac nie ma idealnie szczelnego ukladu cylinder-tlok poza tym tam jest stopien sprezania 22:1.

 

Wiem bo mam cd20 made in japan:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Po płukance silnika i wymianie oleju z pół syntetycznego Castrola na syntetyczny Millers problem przedmuch drastycznie się zmniejszył :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchać zawsze coś tam będzie, bo wałek zaworów nie może chodzić na sucho, a jest on na górze.

Przedmuch jest wtedy gdy masz walniętą uszczelkę albo głowicę.

Jeśli masz przedmuch do układu chłodniczego to najprawdopodobniej silnik był przegrzany i jest walnięta głowica

Zobacz czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju, oraz czy nie widać wydobywających się pęcherzyków powietrza w zbiorniku ma rozgrzanym silniku. Czy pod korkiem oleju nie ma "masła" Sprawdź odmę silnika. Odkręć osłonę na pokrywie zaworów i zobacz czy nie jest zapchana.

Dlaczego zmieniłeś olej na rzadszy i do tego jeszcze płukałeś silnik

Kontroluj stan płynu i oleju Przy walniętej czapce będzie szybko ubywać chłodziwa, a po wyłączeniu silnika jest charakterystyczny odgłos z zbiorniczka wyrównawczego, jakbyś spuszczał wodę w sedesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. W moim przypadkiem przedmuchem nazwałem powietrze wydobywające się z pod korka pokrywy zaworów. Przed płukaniem silnika w moim odczuciu dmuchało dość mocno, teraz dmucha "normalnie"? jeśli tak to można nazwać. Po za tym wszystko jest w jak najlepszym porządku. 

Pytasz dlaczego zmieniłem olej na rzadszy?

Polecam lekturę http://nz/viewtopic.php?t=13837

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...