Gość kamil-lublin Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 (edytowane) Witam po długiej nieobecności... Ostatnio walnęła mi półoś. Podczas wymiany wyciekło mi z 0,3 - 0,5 l oleju ze skrzyni. Próbowałem odkręcić korek od wlewu (taki z kwadratową nasadką) i niestety nie dałem rady - wszystko się zapiekło!!! 1) Jak dolać ten olej??? 2) A może ktoś z Was ma za dużo takich "korków" - ten stary bym jakoś rozwiercił, rozwalił... itp 3) Jaki olej do skrzyni dolać??? Syntetyk, półsyntetyk, minerał??? P11 - 2.0 - 131 KM z góry dzięki za info Pozdrawiam :-) Edytowane 22 Czerwca 2010 przez kamil-lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Nalej olej przez odpowietrznik. Potrzebna ci bedzie strzykawka i kawałek weżyka .W aptece takie strzykawki mozna dostać .Naciagnij oleju i przez weżyk włozony w odpowietrznik lej olej:) Ja tak robie i jest gut.A jaki olej tam masz o juz nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 dobry pomysł zapomniałem o tym ustrojstwie mam chyba2 takie rury to jest jakieś wietrzenie skrzyni czy coś ,,?? olej to 75w90 gl4 ja kupiłem i mam valvoline pół syntetyk 32 zł ./l i muszę dolać ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Korek wlewu jest na stożku Jak jakiś Madej go dokręcił to nie pójdzie tak łatwo. Zadne rozwiercanie nic tu nie da. Nawlatuje ci opiłków do skrzyni i dopiero będziesz miał wesoło. Te korki wykręca się na gorąco, a wcześniej przyspawuje się śrubę do niego abyś miał za co kręcić, Jak się urwie to znowu spawara, aż do skutku. Dajesz stary z przyspawaną śrubą i pamiętając że to stożek nie kręcisz na hama. Lejąc przez odmę nigdy nie wiesz czy już dość. Jedynie jak spuścisz całość to jakoś tam odmierzysz. Olej 75W90 GL4. GL5 nie nadaje się do naszych skrzyń Za dużo uszlachetniaczy mogących źle wpływać na elementy skrzyni. Ja tam bym nie szalał z Valvoline w końcu to nie bolid czy salonowe Zwykły Castrol wystarczy, bo tych K2 czy innych to nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 (edytowane) Piesze że 300- 500 ml ubyło więc nie ma sprawy wie ile dolać ..wlej 400 żeby było po srodku..:)Tylko patrz gdzie lejesz .Nie wiem nic o dwóch rurach,Ja mam jedną,Na wierzchu skrzyni jest kawałek metalowej rurki na której siedzi gumowy waż ok 10 mm srednicy i długi na jakiec 25 cm sciagasz go i przez wezyk na strzykawce aplikujesz odpowiednia iość Edytowane 23 Czerwca 2010 przez sten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 ja zawsze lałem olej przez ślimak od licznika. odkręcasz śróbkę na 10 klucz, wyjmujesz ślimak i przez lejek z wężem. tylko ja wypuszczałem cały olej i lałem tyle ile trzeba (u mnie 3l.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 (edytowane) nowak! a skąd to wiesz, że do TD wchodzi tylko 3 l, skoro nie odkręcasz korka wlewu/przelewu?! Na forum były kiedyś wartości z manuala i w/g tego do TD wchodzi 3,6 - 3,8 l. Może jest ktoś kto wie ile napreawdę wchodzi do skrzyni w 2.0TD? Doczytałem,że do 2,0 D wchodzi 2.9 l, do P11.144, tak jak podałem, ale ile do P11 2,0TD??? A może ktoś wie jaki typ skrzyni jest w tym traktorku? Edytowane 23 Czerwca 2010 przez emeryt03 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Własnie rozmawiałem ze znajomym który majac kłopoty z odkręceniem korka wlewowego po prostu obok na tym samym poziomie wywiercił wiertłem 5 otwór i nagwintował a na górze w miejscu odpowietrznika zrobił tez otwór wiertłem 14 i też nagwintował i wkręcił kawałek nagwintowanej rurki .Olej spuszcze korkiem spustowym a wlewajac swiezy od góry odkręca śrubkę 5 i patrzy kiedy zacznie wypływac oil i wie że jest stan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 nowak! a skąd to wiesz, że do TD wchodzi tylko 3 l, skoro nie odkręcasz korka wlewu/przelewu?! Na forum były kiedyś wartości z manuala i w/g tego do TD wchodzi 3,6 - 3,8 l. Może jest ktoś kto wie ile napreawdę wchodzi do skrzyni w 2.0TD? Doczytałem,że do 2,0 D wchodzi 2.9 l, do P11.144, tak jak podałem, ale ile do P11 2,0TD??? A może ktoś wie jaki typ skrzyni jest w tym traktorku? Ja wymieniałem olej w swojej skrzyni, jej symbolu nie pamiętam, ale jeśli chodzi o ilość oleju, to po spuszczeniu całości (ojej ściekał dość długo) weszło praktycznie niecałe 4L ojeju. Niewiele zostało z czwartej butelki gdy olej pokazał się we wlewie. Obstawiam, że 3,8L to wynik bliski prawdy. 3L to dużo za mało. U mnie obydwa korki odkręciły się w miarę przyzwoicie, mniejszy kluczem kwadrat, a ten większy pokrętką 1/2" z założoną rurką. Najpierw sprzedałem z wyczuciem kilka młotków w ten korek, bo wiadomo, że przy aluminiowej obudowie jeden fałszywy ruch i szukasz skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Dzięki nicchi! Cztery butle zakupione, w przyszłym tygodniu wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Ja jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów w P11. Powiem ze skrzynia chodzi o niebo lepiej, wczesniej mi dwojka haczyła i mialem problemy z wrzuceniem biegu a po wymianie jak rea odjal. stary olej byl czarny jak go mechanik zlewal i mowil ze ktos wczesniej jakiego syfu nalał mineralnego. Wlał mi olej Valvoline 75W90. Powiedzial ze powinno sie olej wymieniac co 60.000km, bo pozniej sa problemy ze skrzynia biegow. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 nowak! a skąd to wiesz, że do TD wchodzi tylko 3 l, skoro nie odkręcasz korka wlewu/przelewu?! Na forum były kiedyś wartości z manuala i w/g tego do TD wchodzi 3,6 - 3,8 l. Może jest ktoś kto wie ile napreawdę wchodzi do skrzyni w 2.0TD? Doczytałem,że do 2,0 D wchodzi 2.9 l, do P11.144, tak jak podałem, ale ile do P11 2,0TD??? A może ktoś wie jaki typ skrzyni jest w tym traktorku? jakiś "mądry" człowiek z serwisu nissana. dzwoniłem, powiedziałem jaki motor, rok itp, i powiedział że równe 3l. przepraszam za błędne info. zaraz sobie doleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Ja jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów w P11. Powiem ze skrzynia chodzi o niebo lepiej, wczesniej mi dwojka haczyła i mialem problemy z wrzuceniem biegu a po wymianie jak rea odjal. stary olej byl czarny jak go mechanik zlewal i mowil ze ktos wczesniej jakiego syfu nalał mineralnego. Wlał mi olej Valvoline 75W90. Powiedzial ze powinno sie olej wymieniac co 60.000km, bo pozniej sa problemy ze skrzynia biegow. Pozdrawiam Witam A wiesz może kolego jaki dokładnie Valvoline zalał ci mechanik?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balbina Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Witam. Znalazłem sposób na szybkie wlanie oleju do skrzyni przez odpowietrznik. Potrzebujemy dobrej szprycy do oleju. Rozkręcamy ją na górze, wyjmujemy tłoczysko i zalewamy ok. 1/2 pojemności szprycy. Wkładamy tłoczysko do szprycy i kilka krótkich i szybkich szybkich ruchów, tak aby tłoczysko nie dotykało oleju. Tym sposobem wytwarzamy podciśnienie w skrzyni które zasysa olej. Idzie naprawdę szybko. Wlanie ok. 3,7 l zajęło mi dosłownie 15 minut, gdzie przy luźnym laniu przez lejek trwało by całą wieczność ( gęstość oleju + mały przekrój przewodu ). Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnua Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Problem: Zapieczona śróba do zlania oleju ze skrzyni biegów Właśnie rozpracowałem z teściem temat a więc słuchajcie "Gwintownik M20 zeszlifować na miarę (wytrzymałość 60) , gwintownik wkładamy do korby od imadła maszynowego ,do środka + przedłużamy to kawałkiem 1,2m rury i dopiero da radę odkręcić, bo się nic nie gnie. " Dodam tylko że olej mógł być oryginalny 14-letni, chociaż mógłbym przysiądz ,że 2 razy za to płaciłem , w tym raz nawet mechanik mi bajdurzył że "dobra decyzja" "że trzeba było wymienić"... A śruba na stożku zapieczona tak że NIGDY NIKT tego nie odkręcał, olej czarny pełno opiłków. Także bejsbola kupuje i z nim na ramieniu będę doglądał patalachów mechanicznych, urlop będę brał na taką okazję bo inaczej się nie da...no chyba że z teściem u teścia. To jak gładko teraz chodzą biegi ...poezja. PS> Olej jaki wlałem to syntetyk klasyfikacji GL4 : Elf Tranself NFP 75W-80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chicco Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 (edytowane) Podepnę się pod temat, co by nowego nie zakładać. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów, ponieważ delikatnie się sączy między skrzynią a silnikiem oraz podejrzewam że od nowości nie był wymieniany. Jaki olej zalać? syntetyczny czy pół syntetyczny? Realny przebieg to 220k km, ile oleju wchodzi do mojego silnika jedni piszą, że ok 2,9 litra inni, że 3,8? jaki rodzaj zalać? 75w90 czy 80w90 ? Podepnę się pod temat, co by nowego nie zakładać. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów, ponieważ delikatnie się sączy między skrzynią a silnikiem oraz podejrzewam że od nowości nie był wymieniany. Jaki olej zalać? syntetyczny czy pół syntetyczny? Realny przebieg to 220k km, ile oleju wchodzi do mojego silnika jedni piszą, że ok 2,9 litra inni, że 3,8? jaki rodzaj zalać? 75w90 czy 80w90 ? Podbijam temat ponieważ zależy mi na szybkiej odpowiedzi... Edytowane 10 Czerwca 2013 przez Chicco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Chicco do SR20 wchodzi 3,8-3,9 L do GA16 około 2,9 L Lej 75W90 będzie lepiej znosił mrozy - niższa temperatura krzepnięcia. Ja u siebie też się zastanawiam nad zmianą - albo zostanie zalany 75W90 albo 75W140 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chicco Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Dzięki kolego za odpowiedź. Bo właśnie się zastanawiam czy kupić 3 czy 4 butelki w razie jakby się okazało, że jednak wejdzie trochę wiecej niż te 2,9 litra. A który olej będzie lepszy ten http://allegro.pl/valvoline-maxlife-mtf-gl-4-75w90-1l-gl4-gear-oil-i3250324182.html czy http://allegro.pl/valvoline-durablend-gl-4-75w-90-1l-warszawa-torun-i3283259947.html ? bo olej 80W90 to olej mineralny tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 (edytowane) Czy 80W90 będzie mineralny? Niekoniecznie - przykład Motul http://www.motolizak.pl/motul-gearbox-sae-80w90-olej-przekladniowy-syntetyczny-1l-p-157.html Oleje Valvoline jak i Liqui Moly czy Motul są ze dwie półki wyżej niż Castrol i inne pochodne, półkę wyżej niż Mobil i półkę niżej niż Millers - to jest to czego się ostatnio dowiedziałem i usłyszałem jak rozglądałem się za olejem do silnika do siebie. Do skrzyni szukaj oleju ze specyfikacją GL-4. To który wybrać to niestety, ale trzeba poszukać informacji na necie. Edytowane 10 Czerwca 2013 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chicco Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 (edytowane) Ja jakoś bardziej jestem przekonany do tego 75W90 oczywiście GL-4 trochę się przestraszyłem tego 80W90 po obejrzeniu tego filmiku facet wlał 80W90 a miał 75W90 i miał problemy z wrzucaniem wlał z powrotem stary i problem ustąpił kupię chyba ten http://allegro.pl/valvoline-durablend-gl-4-75w-90-1l-warszawa-torun-i3283259947.html bo nie bardzo wiem czym się różni od tego w czerwonej butelce. Edytowane 10 Czerwca 2013 przez Chicco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Ja bym na alledrogo nie kupował. Wybierz się do sklepu i kup w sklepie. Albo zadzwoń tu i się zapytaj http://www.oilcenter.pl/home Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chicco Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 (edytowane) Już wiem czym się różnią, ten w czerwonej butelce jest w pełni syntetyczny a ten w niebieskiej półsyntetyczny na pewno wystarczy do mojej skrzyni 2,9l tego oleju? czy lepiej kupić 4 litry i mieć spokój ? Edytowane 10 Czerwca 2013 przez Chicco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 To co napisałem było z service manuala - zawsze możesz wziąć lepiej mieć więcej niż za mało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czeki21 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Witam Mam P11 1,6 benzyne W jaki sposób dolać olej przez odpowietrznik? Wymieniałem pękniętą półośkę i wylało mi się ze skrzyni jakie 1,3 l oleju. Śruba do wlewania jest tak zapieczona że strach mocno walić. Jedyna moja szansa to albo odpowietrznik albo przez speedometer z tyłu skrzyni, Chyba że jest jeszcze jakiś inny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Przez odpowietrznik może być ciężko .... Osobiście bym spróbował przez czujnik prędkości - tez z tyłu skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.