Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/WP11.144] Spadające obroty


Gość Bakus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapytam czy ten sposób dziala tez w silnikach diesla 2,2 di????????

 

mieszkam w niemczech i bylem teraz na przegladzie i nie przeszedl mi emisji spalin:/ bo komputer wykazal ze jest cos nie tak z obrotami silnika i ze za dlugi ma czas z 5000 tys obrotów na te jalowe 720.

 

z gory dzieki za odpowiec

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "Sznurek", powiedz mi i pokaż gdzie ty widzisz manual do p11.144. Tam nic nie ma w tym linku co podałeś!!!

 

Tu: http://letitbit.net/download/14599.1b07d200469e8805a9310ce17a72/Nissan_Primera_P11-144_Factory_Service_Manual.zip.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund

- odpalić silnik na co najmniej 28 sekund

- odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund

- poczekać 20 sekund

- odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok

 

Mam pytanie czy w tej procedurze TPS należy odłączyć na pracującym silniku, myślę że tak ale nie jest to dokładnie napisane w tym poście i oryginalnym manualu w PDF. Będę wdzięczny za wskazówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Oczywiscie ze na pracujacym silniku. Mala uwaga to tego. Czujnik ten musisz zalozyc z powrotem w ciagu 5 sekund od wypiecia. Jesli bedzie to dluzszy czas to kicha. Musisz jeszcze raz probowac az do skutku.Jak odlaczysz czujnik tps to obroty opadaja i przez chwile utrzymymuja sie na poziomie 750 (wlasnie w tym momencie kiedy te obroty sa na tym pozionie trzeba wpiac wtyczke od tps) bo potem nagle wzrastaja . Potem dalej jak instrukcja kaze . Kolega robil to 5 razy az w koncu mu sie udalo ustawic te obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Oczywiscie ze na pracujacym silniku. Mala uwaga to tego. Czujnik ten musisz zalozyc z powrotem w ciagu 5 sekund od wypiecia. Jesli bedzie to dluzszy czas to kicha. Musisz jeszcze raz probowac az do skutku.Jak odlaczysz czujnik tps to obroty opadaja i przez chwile utrzymymuja sie na poziomie 750 (wlasnie w tym momencie kiedy te obroty sa na tym pozionie trzeba wpiac wtyczke od tps) bo potem nagle wzrastaja . Potem dalej jak instrukcja kaze . Kolega robil to 5 razy az w koncu mu sie udalo ustawic te obroty

 

Dzięki, próbowałem dziś wypiąć tę wtyczkę ale mi się nie udało w ogóle tego zrobić. Wstyd się przyznać, ale mam problem z tymi zielonymi zabezpieczeniami ze strzałką na sprężynkach - jak to się zdejmuje? Poddałem się po pół godzinie walki, nie chciałem uszkodzić wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem z wolnymi obrotami tzn. obroty faluja a po gwałtownym przygazowaniu obroty spadaja i silnik gasnie!9robi sie tak i na benzynie i na lpg) Przy normalnym dodawaniu gazu nic takiego sie nie dzieje.

Dodatkowo zauważyłem że z pod rurki EGR przy kolektorze pierdzi spalinami! Czy jest tam jakiś pierscień uszczelniający czy trzeba wymienić całą rurke? Dokręciłem śrube ale nic to nie dało. Silnik SR20DE Primera P11 2.0 140 KM 200R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Lancer901

w mojej p11.144 1.8 2000r po odpieciu tps ida w gore przez 2sek i potem autko gasnie :P tak ma byc? myslalem ze po odpieciu autko nie zgasnie tylko beda wyzsze obroty tak? mi sie ciagle utrzymuja na 500 550 i w trakcie jazdy norma 750;p gasnie na cieplym, na zimnym czasami brakuje ssania;p czujnik temp zly? jezeli tak to chyba nauka obrotow nic nie da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

mam problem z ustawieniem wolnych obrotów, a mianowicie było czyszczenie przepustnicy i wymiana przepływki i krokowiec już drugi siedział. Obroty wolne są 1300 - 1500 (czasem falują) i nie mogę ich ustawić na nominalną wartość 750. Podczas nauki wolnych obrotów w momencie odpięcia TPS obroty jeszcze bardziej rosną.

co może być przyczyną ?

 

Może ktoś przesłać zdjęcie jaki powinien być oryginalny czujnik położenia przepustnicy albo podać numer ?

Coś mi się wydaje że u mnie ktoś wcześniej przekładał bo kable od wtyczki TPS są lutowane wszystkie.

Miałem z jednym wejściem na wtyczkę - po kupieniu w bdb stanie przepustnicy z czujnikami (TPS i krokowcem) mam TPS z dwoma miejscami na wtyczkę te gniazdo niżej to do automata więc nie jest podpięty, a krokowiec miał inną wtyczkę (obudowa się różniła wtyczki więc obciełem z wierzchu a środek już pasował).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

NAUKA WOLNYCH OBROTÓW w PRIMERA P12 1,8 (bez użycia komputera)

Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio)

Koła wyprostowane.

1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy

2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek.

3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek.

4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy

5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać.

6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe.

7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu.

8.Włączyć silnik

9.Odczekać 20sek.

10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy.

 

Zastosowałem tę procedurę po czyszczeniu przepustnicy.

Obroty ciężko schodziły w zakresie 1500-1000 obr/min i zostawały na poziomie około 1000

Po nauce wszystko jest ok i mam książkowe obroty.

 

Dokładny opis jest w serwisówce w dziale EC na stronie 55.

Może komuś się przyda.

Pozdrawiam.

 

Przed przystąpieniem do "operacji" silnik musi być ciepły (70-99 stopni), wszystko co pobiera prąd ma być wyłączone, koła wyprostowane. I teraz po kolei:

- kluczyk w pozycji ON przez 1 sekundę

- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund

- odpalić silnik i poczekać aż załączą się wentylatory czy tylko aż wskazówka temp. będzie w pozycji pionowej ?

- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund

- odpalić silnik na co najmniej 28 sekund

- odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund

- poczekać 20 sekund

- odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok

 

Podepnę sie pod temat. Nie wiem co jest nie tak. Robie tak jak jest opisane z zegarkiem w ręku nie mryga check i nic sie z nim nie dzieje w drugiej opcji odłączam tps obroty rosną i spadaja w i podłączam TPS'a i nic dalej obroty falują. Czy rozebranie i czyszczenie przepustnicy krokowca i samego TPS'a mogło wpłynąć na obroty falujące w zakresie 650 - 700rpm. Pomóżcie już mnie drażni ta falująca wskazówka.

Edytowane przez kocur196
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie bo jestem troche zielony. Którą wtyczkę należy wypiąć i wpiąć w ciągu 5 sekund?? Bo widzę 3 wtyczki

tee5pfsfzsz4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brązową na samej górze. Ta niżej jest od skrzyni CVT (neutralne położenie lewarka chyba), ta najniżej to sterowanie zaworem AAC (krokowiec).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Przed przystąpieniem do "operacji" silnik musi być ciepły (70-99 stopni), wszystko co pobiera prąd ma być wyłączone, koła wyprostowane. I teraz po kolei:

- kluczyk w pozycji ON przez 1 sekundę

- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund

- odpalić silnik i poczekać aż załączą się wentylatory czy tylko aż wskazówka temp. będzie w pozycji pionowej ?

- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund

- odpalić silnik na co najmniej 28 sekund

- odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund

- poczekać 20 sekund

- odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok

 

Podepnę sie pod temat. Nie wiem co jest nie tak. Robie tak jak jest opisaine z zegarkiem w ręku nie mryga check i nic sie z nim nie dzieje w drugiej opcji odłączam tps obroty rosną i spadaja w i podłączam TPS'a i nic dalej obroty falują. Czy rozebranie i czyszczenie przepustnicy krokowca i samego TPS'a mogło wpłynąć na obroty falujące w zakresie 650 - 700rpm. Pomóżcie już mnie drażni ta falująca wskazówka.

 

Witam ponownie poradzi ktos o co chodzi z tymi obrotami? Pamietam ze przy czyszczeniu tpsa zamocowalem go identycznie tak jak byl wczesniej chodzi o polozenie lewo prawo to jest idealnie na srodku. Jesli chodzi o przrpustnice to po czyszczeniu regulowalem srubka do calkowitego zamkniecia przepustnicy. Czy tak ma byc? Przy zamknietej przepustnicy linka od gazu jest luzna i tak jakby odstaje ku gorze. Z tego co czytalem to jak by tps byl uszkodzony lub zle ustawiony t

o obroty skakaly by grubo ponad 1000 a u mnie 650/700 jak cieply czy gaz czy benzyna. Prosze o ewentualne sugestie pozdrawiam

Edytowane przez kocur196
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocur196 ale jaki Ty masz problem? :-) bo z tego co piszesz to wszystko jest u Ciebie ok, linka ma być luźna, obroty 700 są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to ze faluja w zakresie 650 750 i wskazowka obrotomierza faluje wlasnie w tym zakresie i to tylko o to chodzi. Przepustnica i krokowiec oraz przeplywomierz wyczyszczone. Zostal mi tylko egr czy to moze byc przyczyna a i przy okazji wspomne ze check mi wywala p0420 czyli pada kat. Ma on cos wspolnego z obrotami? Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zakupilem emulator katowy tylko nie mam kiedy go zamontowac. znajac zycie sonda bedzie zapieczona czy moge nakretke od sondy rozgrzac opalarka zeby moc ja odkrecic? Czy moge ja tylko zepsuc? Z gory dziekuje za kolejne sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie ,powinna zejś popsikaj wd40 lub czymś podobnym poczekaj trochę lekko ostukaj dobry klucz i heja do roboty,myślę że opalarką nie bardzo ,może ktoś jeszcze sie wypowie w temacie ,grunt że zakup zrobiony,a obroty już sie uspokoiły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety obroty nadal faluja:-( w sobote zobaczymy czy da sie ta sonde drgnac. Najlepszy sposob to chyba wd-40 piwo i do tego ridgid z dluga rura i nie ma bata zeby nie drgnelo.. Zobaczymy:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jeszcze 2 sugestie.

 

Pamietam ze przy czyszczeniu tpsa zamocowalem go identycznie tak jak byl wczesniej chodzi o polozenie lewo prawo to jest idealnie na srodku.

 

Tego nie ustawisz na oko. Mają tu znaczenie dziesiąte milimetra. Reguluje się podpinając miernik do skrajnych przewodów TPS, wartość na wolnych obrotach musi być między 0,35 a 0,65V na rozgrzanym ale wyłączonym silniku (włączony zapłon). Przy okazji można sprawdzić pełne otwarcie czy jest zalecane 3,7 - 4,5V.

 

Jesli chodzi o przrpustnice to po czyszczeniu regulowalem srubka do calkowitego zamkniecia przepustnicy.

 

Tutaj też znaczenie ma każdy ułamek milimetra, może się przepustnica jednak nie domyka. Ja regulowałem tak że wykręciłem te śrubkę tak aby nie dotykała stopki (wtedy przepustnica się trochę zacina) i wkręcąłem ją bardzo powoli aż przestała sie zacinać. To naprawdę delikatna robota. I trzeba to zrobić zanim zacznie się ustawiać TPS.

 

Powyższe czynności nie musza być przyczyną Twoich problemów, ale warto to najpierw sprawdzić, bo jest to dużo łatwiejsze niż to co zamierzasz zrobić :-)

Edytowane przez nrb
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za popowiedzi w sobote sie z tym pobawie. Jesli chodzi o sonde to i tak musze zastosowaf emulator zeby pozbyc sie ciagle palacej sie laampki check. Podziele sie osiagnieciami po zabawie z primerka. Pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może za nim przystąpiłeś do zabawy z ustawieniem obrotów warto by zresetować bo Tps ma swoja pamiec . nrb to elegancko opisal,tak na szybko nie wiem gdzie to jest :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Obroty jak falowaly tak faluja jak bedzie cieplo juz to sie za to wezme. Rozbiore przepustnice jeszcze raz wyczyszcze i bede robil wszystko po kolei lacznie z ustaawieniem Tps miernikiem przy okazji zmierze przeplywke. Na przepustnicy znalazlem druga srubke regulujaca mniejsza i to chyba ona domknie ja calkowicie bo na niej mocno sie opiera. Czekamy do wiosny a przy okazji mam dohra nowine. Emulator katowy sondy lambda zainstalowany i check juz sie nie pali:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to git że jedna sprawa ogarnieta , :wave: a z obrotami to sie uporasz, fakt oby do wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam mam taka sprawe

 

odpinałem TPS'a i rosły obroty zamiast malec niby ustawiło sie w przedziale od 900-1100 na ciepłym silniku ale nadal jak jade to przy zmianie biegów najpierw jest 1500 obr/min potem 10-5 s spada powoli. niewiem co jest przyczyną czysiciłem przepustnice ale niewiem jak sprawa wyglada z krokowcem i z sondą.

 

sprawa dotyczy p11 2.0i 131 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...