Gość bogesnr1 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Zapytam czy ten sposób dziala tez w silnikach diesla 2,2 di???????? mieszkam w niemczech i bylem teraz na przegladzie i nie przeszedl mi emisji spalin:/ bo komputer wykazal ze jest cos nie tak z obrotami silnika i ze za dlugi ma czas z 5000 tys obrotów na te jalowe 720. z gory dzieki za odpowiec POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Kolego "Sznurek", powiedz mi i pokaż gdzie ty widzisz manual do p11.144. Tam nic nie ma w tym linku co podałeś!!! Tu: http://letitbit.net/download/14599.1b07d200469e8805a9310ce17a72/Nissan_Primera_P11-144_Factory_Service_Manual.zip.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyao Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Witam! Jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc. czy procedura nauki wolnych obrotow dla p11 z silnikiem 1.8 jest taka sama, jak pisana przez Bumcyk dla prmerki p12?? pozdrawiam, dzięki i sorry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 - kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund - odpalić silnik na co najmniej 28 sekund - odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund - poczekać 20 sekund - odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok Mam pytanie czy w tej procedurze TPS należy odłączyć na pracującym silniku, myślę że tak ale nie jest to dokładnie napisane w tym poście i oryginalnym manualu w PDF. Będę wdzięczny za wskazówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Czesc. Oczywiscie ze na pracujacym silniku. Mala uwaga to tego. Czujnik ten musisz zalozyc z powrotem w ciagu 5 sekund od wypiecia. Jesli bedzie to dluzszy czas to kicha. Musisz jeszcze raz probowac az do skutku.Jak odlaczysz czujnik tps to obroty opadaja i przez chwile utrzymymuja sie na poziomie 750 (wlasnie w tym momencie kiedy te obroty sa na tym pozionie trzeba wpiac wtyczke od tps) bo potem nagle wzrastaja . Potem dalej jak instrukcja kaze . Kolega robil to 5 razy az w koncu mu sie udalo ustawic te obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Czesc. Oczywiscie ze na pracujacym silniku. Mala uwaga to tego. Czujnik ten musisz zalozyc z powrotem w ciagu 5 sekund od wypiecia. Jesli bedzie to dluzszy czas to kicha. Musisz jeszcze raz probowac az do skutku.Jak odlaczysz czujnik tps to obroty opadaja i przez chwile utrzymymuja sie na poziomie 750 (wlasnie w tym momencie kiedy te obroty sa na tym pozionie trzeba wpiac wtyczke od tps) bo potem nagle wzrastaja . Potem dalej jak instrukcja kaze . Kolega robil to 5 razy az w koncu mu sie udalo ustawic te obroty Dzięki, próbowałem dziś wypiąć tę wtyczkę ale mi się nie udało w ogóle tego zrobić. Wstyd się przyznać, ale mam problem z tymi zielonymi zabezpieczeniami ze strzałką na sprężynkach - jak to się zdejmuje? Poddałem się po pół godzinie walki, nie chciałem uszkodzić wtyczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac_brutek Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam, mam podobny problem z wolnymi obrotami tzn. obroty faluja a po gwałtownym przygazowaniu obroty spadaja i silnik gasnie!9robi sie tak i na benzynie i na lpg) Przy normalnym dodawaniu gazu nic takiego sie nie dzieje. Dodatkowo zauważyłem że z pod rurki EGR przy kolektorze pierdzi spalinami! Czy jest tam jakiś pierscień uszczelniający czy trzeba wymienić całą rurke? Dokręciłem śrube ale nic to nie dało. Silnik SR20DE Primera P11 2.0 140 KM 200R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lancer901 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 w mojej p11.144 1.8 2000r po odpieciu tps ida w gore przez 2sek i potem autko gasnie tak ma byc? myslalem ze po odpieciu autko nie zgasnie tylko beda wyzsze obroty tak? mi sie ciagle utrzymuja na 500 550 i w trakcie jazdy norma 750;p gasnie na cieplym, na zimnym czasami brakuje ssania;p czujnik temp zly? jezeli tak to chyba nauka obrotow nic nie da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kya Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 mam problem z ustawieniem wolnych obrotów, a mianowicie było czyszczenie przepustnicy i wymiana przepływki i krokowiec już drugi siedział. Obroty wolne są 1300 - 1500 (czasem falują) i nie mogę ich ustawić na nominalną wartość 750. Podczas nauki wolnych obrotów w momencie odpięcia TPS obroty jeszcze bardziej rosną. co może być przyczyną ? Może ktoś przesłać zdjęcie jaki powinien być oryginalny czujnik położenia przepustnicy albo podać numer ? Coś mi się wydaje że u mnie ktoś wcześniej przekładał bo kable od wtyczki TPS są lutowane wszystkie. Miałem z jednym wejściem na wtyczkę - po kupieniu w bdb stanie przepustnicy z czujnikami (TPS i krokowcem) mam TPS z dwoma miejscami na wtyczkę te gniazdo niżej to do automata więc nie jest podpięty, a krokowiec miał inną wtyczkę (obudowa się różniła wtyczki więc obciełem z wierzchu a środek już pasował). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocur196 Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 (edytowane) NAUKA WOLNYCH OBROTÓW w PRIMERA P12 1,8 (bez użycia komputera) Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio) Koła wyprostowane. 1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy 2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek. 3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek. 4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy 5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać. 6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe. 7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu. 8.Włączyć silnik 9.Odczekać 20sek. 10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy. Zastosowałem tę procedurę po czyszczeniu przepustnicy. Obroty ciężko schodziły w zakresie 1500-1000 obr/min i zostawały na poziomie około 1000 Po nauce wszystko jest ok i mam książkowe obroty. Dokładny opis jest w serwisówce w dziale EC na stronie 55. Może komuś się przyda. Pozdrawiam. Przed przystąpieniem do "operacji" silnik musi być ciepły (70-99 stopni), wszystko co pobiera prąd ma być wyłączone, koła wyprostowane. I teraz po kolei: - kluczyk w pozycji ON przez 1 sekundę - kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund - odpalić silnik i poczekać aż załączą się wentylatory czy tylko aż wskazówka temp. będzie w pozycji pionowej ? - kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund - odpalić silnik na co najmniej 28 sekund - odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund - poczekać 20 sekund - odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok Podepnę sie pod temat. Nie wiem co jest nie tak. Robie tak jak jest opisane z zegarkiem w ręku nie mryga check i nic sie z nim nie dzieje w drugiej opcji odłączam tps obroty rosną i spadaja w i podłączam TPS'a i nic dalej obroty falują. Czy rozebranie i czyszczenie przepustnicy krokowca i samego TPS'a mogło wpłynąć na obroty falujące w zakresie 650 - 700rpm. Pomóżcie już mnie drażni ta falująca wskazówka. Edytowane 30 Listopada 2012 przez kocur196 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Mam pytanie bo jestem troche zielony. Którą wtyczkę należy wypiąć i wpiąć w ciągu 5 sekund?? Bo widzę 3 wtyczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Brązową na samej górze. Ta niżej jest od skrzyni CVT (neutralne położenie lewarka chyba), ta najniżej to sterowanie zaworem AAC (krokowiec). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocur196 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 (edytowane) Przed przystąpieniem do "operacji" silnik musi być ciepły (70-99 stopni), wszystko co pobiera prąd ma być wyłączone, koła wyprostowane. I teraz po kolei: - kluczyk w pozycji ON przez 1 sekundę - kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund - odpalić silnik i poczekać aż załączą się wentylatory czy tylko aż wskazówka temp. będzie w pozycji pionowej ? - kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund - odpalić silnik na co najmniej 28 sekund - odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund - poczekać 20 sekund - odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok Podepnę sie pod temat. Nie wiem co jest nie tak. Robie tak jak jest opisaine z zegarkiem w ręku nie mryga check i nic sie z nim nie dzieje w drugiej opcji odłączam tps obroty rosną i spadaja w i podłączam TPS'a i nic dalej obroty falują. Czy rozebranie i czyszczenie przepustnicy krokowca i samego TPS'a mogło wpłynąć na obroty falujące w zakresie 650 - 700rpm. Pomóżcie już mnie drażni ta falująca wskazówka. Witam ponownie poradzi ktos o co chodzi z tymi obrotami? Pamietam ze przy czyszczeniu tpsa zamocowalem go identycznie tak jak byl wczesniej chodzi o polozenie lewo prawo to jest idealnie na srodku. Jesli chodzi o przrpustnice to po czyszczeniu regulowalem srubka do calkowitego zamkniecia przepustnicy. Czy tak ma byc? Przy zamknietej przepustnicy linka od gazu jest luzna i tak jakby odstaje ku gorze. Z tego co czytalem to jak by tps byl uszkodzony lub zle ustawiony t o obroty skakaly by grubo ponad 1000 a u mnie 650/700 jak cieply czy gaz czy benzyna. Prosze o ewentualne sugestie pozdrawiam Edytowane 11 Lutego 2013 przez kocur196 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 kocur196 ale jaki Ty masz problem? :-) bo z tego co piszesz to wszystko jest u Ciebie ok, linka ma być luźna, obroty 700 są ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocur196 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Chodzi o to ze faluja w zakresie 650 750 i wskazowka obrotomierza faluje wlasnie w tym zakresie i to tylko o to chodzi. Przepustnica i krokowiec oraz przeplywomierz wyczyszczone. Zostal mi tylko egr czy to moze byc przyczyna a i przy okazji wspomne ze check mi wywala p0420 czyli pada kat. Ma on cos wspolnego z obrotami? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 raczej tak ,może tuleja powinna ci pomóc ,i skasować "czeka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocur196 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Juz zakupilem emulator katowy tylko nie mam kiedy go zamontowac. znajac zycie sonda bedzie zapieczona czy moge nakretke od sondy rozgrzac opalarka zeby moc ja odkrecic? Czy moge ja tylko zepsuc? Z gory dziekuje za kolejne sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 chyba nie ,powinna zejś popsikaj wd40 lub czymś podobnym poczekaj trochę lekko ostukaj dobry klucz i heja do roboty,myślę że opalarką nie bardzo ,może ktoś jeszcze sie wypowie w temacie ,grunt że zakup zrobiony,a obroty już sie uspokoiły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocur196 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Niestety obroty nadal faluja:-( w sobote zobaczymy czy da sie ta sonde drgnac. Najlepszy sposob to chyba wd-40 piwo i do tego ridgid z dluga rura i nie ma bata zeby nie drgnelo.. Zobaczymy:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) W takim razie jeszcze 2 sugestie. Pamietam ze przy czyszczeniu tpsa zamocowalem go identycznie tak jak byl wczesniej chodzi o polozenie lewo prawo to jest idealnie na srodku. Tego nie ustawisz na oko. Mają tu znaczenie dziesiąte milimetra. Reguluje się podpinając miernik do skrajnych przewodów TPS, wartość na wolnych obrotach musi być między 0,35 a 0,65V na rozgrzanym ale wyłączonym silniku (włączony zapłon). Przy okazji można sprawdzić pełne otwarcie czy jest zalecane 3,7 - 4,5V. Jesli chodzi o przrpustnice to po czyszczeniu regulowalem srubka do calkowitego zamkniecia przepustnicy. Tutaj też znaczenie ma każdy ułamek milimetra, może się przepustnica jednak nie domyka. Ja regulowałem tak że wykręciłem te śrubkę tak aby nie dotykała stopki (wtedy przepustnica się trochę zacina) i wkręcąłem ją bardzo powoli aż przestała sie zacinać. To naprawdę delikatna robota. I trzeba to zrobić zanim zacznie się ustawiać TPS. Powyższe czynności nie musza być przyczyną Twoich problemów, ale warto to najpierw sprawdzić, bo jest to dużo łatwiejsze niż to co zamierzasz zrobić :-) Edytowane 13 Lutego 2013 przez nrb 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocur196 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Dzieki kolego za popowiedzi w sobote sie z tym pobawie. Jesli chodzi o sonde to i tak musze zastosowaf emulator zeby pozbyc sie ciagle palacej sie laampki check. Podziele sie osiagnieciami po zabawie z primerka. Pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 może za nim przystąpiłeś do zabawy z ustawieniem obrotów warto by zresetować bo Tps ma swoja pamiec . nrb to elegancko opisal,tak na szybko nie wiem gdzie to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocur196 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Witam. Obroty jak falowaly tak faluja jak bedzie cieplo juz to sie za to wezme. Rozbiore przepustnice jeszcze raz wyczyszcze i bede robil wszystko po kolei lacznie z ustaawieniem Tps miernikiem przy okazji zmierze przeplywke. Na przepustnicy znalazlem druga srubke regulujaca mniejsza i to chyba ona domknie ja calkowicie bo na niej mocno sie opiera. Czekamy do wiosny a przy okazji mam dohra nowine. Emulator katowy sondy lambda zainstalowany i check juz sie nie pali:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 no to git że jedna sprawa ogarnieta , a z obrotami to sie uporasz, fakt oby do wiosny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amper Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 witam mam taka sprawe odpinałem TPS'a i rosły obroty zamiast malec niby ustawiło sie w przedziale od 900-1100 na ciepłym silniku ale nadal jak jade to przy zmianie biegów najpierw jest 1500 obr/min potem 10-5 s spada powoli. niewiem co jest przyczyną czysiciłem przepustnice ale niewiem jak sprawa wyglada z krokowcem i z sondą. sprawa dotyczy p11 2.0i 131 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.