huling Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 A co ze spalaniem? Wg moich obserwacji do około 90-100 km/h udaje się utrzymać poniżej ośmiu. Potem gwałtownie rośnie w kierunku 9-10 l/100km W normalnych "drogowych" warunkach bardzo trudno jest precyzyjnie określić spalanie. Droga musiałaby być idealnie płaska. Wystarczy, że jest lekko z górki, czy pod górę i już mamy zupełnie inne wyniki. Żeby to zmierzyć dokładnie trzeba postawić auto na rolki. Tylko, że wtedy będziemy mieli wyniki nijak nie przystające do rzeczywistości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 A co ze spalaniem? Wg moich obserwacji do około 90-100 km/h udaje się utrzymać poniżej ośmiu. Potem gwałtownie rośnie w kierunku 9-10 l/100km U mnie jeszcze jest nieduży przebieg ok. 10 000km, podobno po około 15 tyś spalanie trochę spada (ile 0.5l 100/km?)... Oczywiście wszystko z tempomatem, ręcznie (a w zasadzie "nożnie") ciężko jest precyzyjnie utrzymać prędkość z minimalnym spalaniem... Pozdrawiam Mariusz Przy jeździe tempomatem, przy prędkości, metoda znaki +10km/h, co w rezultacie daje prędkośc ograniczenia spalanie jest jak : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/57547-qq-2-0-benz/page__st__40 Na niemieckich autostradach, przy stabilnej (tempomat) prędkosci 140-180 km/h spalanie na wyświetlaczu jest od 9,5 do 10,8, (dwie osoby, bagaż urlopowy). Przez parę minut jechałem stabilnie na liczniku 200 km/h, wskaźnik zużycia (po wyzerowaniu) pokazywał 11,7 l/100km. Autostrada była pozioma, pusta i sucha, żona spała. Rzeczywiste zużycia to wskazania miernika + 5% jp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
denzo Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Super, jednak diesle to silniki wolnoobrotowe ;-) Pytanie tylko czy przy 120km/h na szóstym biegu masz niskie spalanie, podobne jak przy 80-90km/h na szóstce ;-) U mnie jest różnica około 2l :-/ Pozdrawiam Mariusz. Był to odcinek drogi szybkiego ruchu 40 km, przed wjazdem zresetowałem komputer teren pagórkowaty, prędkość 120 km/h miałem w 90% drogi, 140 km/h jechałem tylko dla sprawdzenia obrotów spalanie według komp. 6.2 Nie przywiązuje wagi do spalania. Silnik 1.5 dCI w sumie nie pamiętam aby przekroczył 6.5 l/100 chyba że w okresie docierania Sumując, jak ktoś chce robić wyniki w niskim spalaniu, to przy prędkości 90-100 km/h na piątym biegu zejdzie do 5l/100 ale po co, trzeba korzystać z przyjemności jazdy i tak mało pali denzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 (edytowane) Trochę odgrzebuję temat, ale mam prośbę. Czy któryś z kolegów posiadających silnik 2.0 dci i wskaźnik zmiany biegu na wyświetlaczu mógłby podać przy jakiej prędkości komputer zaleca wrzucenie piątki i szóstki? Oczywiście przy założeniu powolnego przyspieszania/stabilnej jazdy. Myślę, że zalecenia dla QQ i QQ+2 będą takie same. Dzięki. Podbijam temat bo sprawa stała się dla mnie ważna a trudno mi uwierzyć, że nikt nie może pomóc. Przy prędkości 74 km/h na tempomacie realna prędkość to ok. 69 km/h. Czyli w sam raz tyle, żeby nie zarobić mandatu na 50-tce. Policaje przeważnie ustawiają blokadę suszarki na 70. Martwią mnie jedynie obroty na piątce przy takiej prędkości. U mnie jest to ok 1600 obr/min. Czy to nie za mało? Można jechać na czwórce ale spalanie jest o litr większe. Sprawę przesądzić może Nissan za sprawą wskaźnika widocznego w wersji Euro 5. Po drodze z Warszawy mam prawie 40 km ciągłego ternu zabudowanego niezbyt zabudowanego i już dwa razy zarobiłem mandat. Oczywiście w niedzielę rano gdy praktycznie nie było ruchu, a już na pewno żadnych dzieci z piłkami. Edytowane 9 Stycznia 2012 przez luc123456 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 No właśnie, a silnik mówi że: 1500 to za mało, 1700 napewno dobrze a przy 1600 sam się nie może zdecydować........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Mam takie pytanie-czy skrzynia 6cio biegowa w dieslu i w benzynie jest taka sama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Mam takie pytanie-czy skrzynia 6cio biegowa w dieslu i w benzynie jest taka sama? chyba nie DCI 2.0 http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/66/55/83/2266558396 BENZ 2.0 http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/56/15/54/2256155483 widać, że inny kształt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 (edytowane) chyba nie DCI 2.0 http://img18.allegro...5/83/2266558396 BENZ 2.0 http://img01.allegro...5/54/2256155483 widać, że inny kształt Na pewno dobry dobór zdjęć? Jak bym nie patrzył wydają się takie same Ale skrzynie bywają różne: 1,5dci http://nissan4u.com/parts/qashqai/el_j10e/2007_1/type_17/power_train/manual_transmission_and_transaxle_and_fitting/ 2.0 benz MR20DE - wygląda podobnie ale różni się numerem http://nissan4u.com/parts/qashqai/el_j10e/2007_1/type_3/power_train/manual_transmission_and_transaxle_and_fitting/ 1.6 benz HR16DE - całkiem inna http://nissan4u.com/parts/qashqai/el_j10e/2007_1/type_14/power_train/manual_transmission_and_transaxle_and_fitting/ 2.0 dci M9R - jeszcze inna http://nissan4u.com/parts/qashqai/er_j10e/2007_11/type_20/power_train/manual_transmission_and_transaxle_and_fitting/ Edytowane 2 Maja 2012 przez luc123456 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 (edytowane) Na pewno dobry dobór zdjęć? Jak bym nie patrzył wydają się takie same zobacz na obudowę, jedna ma łuczek u góry, druga jest w tym miejscu prosta - to na przykład a dobrałem zdjęcia, że są identycznie sfotografowane z boku musi być inna w dieslu Edytowane 2 Maja 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 (edytowane) Na pewno dobry dobór zdjęć? Jak bym nie patrzył wydają się takie same Z foto wynika ze takie same są hm... a jest u góry inna przylgnia zgadza sie jest inna Edytowane 2 Maja 2012 przez boom-er Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 To wystarczy w zupełności aby rozwiać wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 (edytowane) Choć trzeba sobie uzmysłowić to, że jak skrzynie troszeczkę inaczej wyglądają na "spojeniu" z silnikiem - wcale nie oznacza, że "wewnątrz" nie są takie same . Najprawdopodobniej wygląda to tak, że wspomniane spojenie jest inne (nic dziwnego) a wewnątrz mechanika jest tak sama - choć pewnie dla silników wysokoprężnych i benzynowych zastosowano różne przełożenia. Nie zmienia to jednak faktu, że skrzyni z dCi nie da się przełożyć do benzyniaka i na odwrót. Edytowane 2 Maja 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.