Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

gąbka w dolocie


Gość conan_librarian

Rekomendowane odpowiedzi

Gość conan_librarian

Witam. Mam sunny N14 1.4 na gaźniku elektronicznym i gaz założony przez patałachów. Kiedyś przeglądając co i jak pod maską odkryłem w dolocie wsadzoną brudną szmatę. Po jej wyjęciu samochód na gazie odpalił ale przygazowanie skończyło się zgaśnięciem. Zamiast tej szmaty wsadziłem gąbkę (kombinowałem z jej grubością tak żeby fura była jak najżwawsza). na benzynie chodzi pięknie bez gąbki (z gąbką wiadomo - jest lekko zduszony). Zdarza się też że przy większej prędkości po wrzuceniu luzu samochód gaśnie. Pytanie - co jest do zrobienia żeby jeździł dobrze bez tej gąbki na gazie (muszę ją prać co jakiś 1000 km bo zastępuje filtr powietrza i się zapycha a wtedy fura muli i spalanie wzrasta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazik na śrubkę pewnie, może blos załatwił by sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A której generacji masz gaz ?

Mój ojciec w astrze miał (być może) podobny problem.

Instalka 2 generacji, auto na trasie po wrzuceniu na luz gasło. Okazało się, że przyczyną było gaśniecie płomienia. Instalacja mieszalnikowa, za dużo powietrza dostawało się do silnika i gasł. Podkręcanie gazu nic nie dało. W końcu założyliśly na dolot aluminiową rurę. Po prostu wdziewasz ją na gumową rurę doprowadzającą powietrze a wlot ustawiasz tak, żeby pęd powietrza nie walił bezpośrednio w nią, czyli np. odwracasz w stronę silnika. Nie gwarantuję, że Tobie też pomoże, bo dziwne to rozwiązanie, ale pomogło. Być może dlatego, że proste. W dodatku groszowa sprawa, a magicy od gazu za każdą regulację liczą sobie nie mało. Astra lata już 3 rok, zima lato i jest spoko. Wcześniej jeździć w ogóle się nie dało, a o niebezpieczeństwie gdy zgaśnie przy wyprzedzaniu już nie wspomnę.Spróbuj, bo kiedyś wciągnie Ci tę gąbkę ;)

http://allegro.pl/item1091033905_rura_przewod_dolot_waz_powietrza_aluminium_hit.html

W marketach budowlanych tego szukaj.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam, dobrze dobrany mikser i auto będzie pracować poprawnie

niestety tylko ten kolega ma racje i jeszcze poprawna regulacja

rura o której piszesz będzie jeszcze ograniczać moc silnika ...

pozatym nie ma czegoś takiego jak za dużo powietrza w silniku poto się montuje stożki i kompresory i turbo wiecej powietrza wieksza moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z tego co się orientuje szmata była tam włożona specjalnie. instalacje gazowe nie lubią jak zmienna ilość gazu jest dostarczana przez różną prędkość. Proponuje udać się do gazownika na regulację. (Szmata to może przesada, wystarczyło kawałek rurki i odkręcić koniec w kierunku tyłu samochodu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...