Gość cezark Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 witam,ojciec kupił niedawno almerę 2.0D z 97 roku z silnikiem cd20e i pojawił się problem a mianowicie podczas jazdy pod górkę czasem zapali się check i auto zesłabnie czyli stan awaryjny,po chwili zgaśnie i wszystko wraca do normy,w okolicy nie mam możliwości podłączenia pod kompa bo nikt nie ma sprzętu na nissana ale zczytałem spinaczem błędy i wyświetlił 43,21,34 czyli błędy w obwodach kilku czujników.Może ktoś mnie oświecić co to oznacza? z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 W dziale diagnostyki powinno byc opisane jakie błędy to sa.Musisz dobrze poszukac. W primerach jest opis diagnostyki w td i kody błędów a i w twoim aucie pewnie znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cezark Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 W dziale diagnostyki powinno byc opisane jakie błędy to sa.Musisz dobrze poszukac. W primerach jest opis diagnostyki w td i kody błędów a i w twoim aucie pewnie znajdziesz. znalazłem tylko do primery TD ale nie wiem czy w almerze 2.0D oznaczają to samo czyli 21-zawór czasu kąta wtrysku 34-czujnik wzniosu igły pierwszego wtrysku 43-czujnik położenia pedału gazu czy ktoś może mi powiedzieć czy te błędy z primery TD pokrywają się z almerą D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Może napisz do and_pec na prywt wiadomosc on chyba powinien wiedziec. Bo zawsze pomaga jak ktos ma problemy z primera.A nissan może miec podobne wyposazenie. Tyle ci mogłem pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franc821 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Witam wszystkich. Wczoraj postanowiłem zrobić diagnostykę mojej Almy za pomocą zworki i wyskoczył mi kod nr 34. I tu powstaje pytanie: czy kody błędów od Primery(CD20T) pasują również do Almery(CD20)? Według kodów do Primery kod 34 oznacza "czujnik wzniosy igły na wtrysk. nr 1" natomiast wdłg. kodów do Almery oznacza "czujnik detonacji 1 Błąd w obwodzie elektrycznym" - rozumiem że to to samo lecz innaczej ujęte i chodzi o uszkodzenie wtrysku sterującego? PS. oto kody do Almery N-15 2.0 diesel(ze strony elektroda.pl): 11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd w obwodzie elektrycznym 23, Potencjometr przepustnicy z wolnymi obrotami/włącznik pełnego otwarcia przepustnicy Błąd w obwodzie elektrycznym 24, Potencjometr przepustnicy z wolnymi obrotami/włącznik pełnego otwarcia przepustnicy Błąd w obwodzie elektrycznym 25, Zawór regulacyjny wolnych obrotów Błąd w obwodzie elektrycznym 26, Czujnik ciśnienia doładowania Błąd w obwodzie elektrycznym 28, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Napięcie za niskie 31, - Żaden błąd nie zapisany!! 32, Rozrusznik Błąd w obwodzie elektrycznym 33, Czujnik O2 z podgrzewaczem Błąd w obwodzie elektrycznym 34, Czujnik detonacji 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 41, Czujnik temperatury powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 42, Czujnik temperatury paliwa Błąd w obwodzie elektrycznym 43, Potencjometr przepustnicy z wolnymi obrotami/włącznik pełnego otwarcia przepustnicy Błąd w obwodzie elektrycznym 44, - Żaden błąd nie zapisany!! 51, Zestaw dysz (pojedynczy) Błąd w obwodzie elektrycznym 54, Przekładnia automatyczna Błąd w obwodzie elektrycznym i dla porównania Primera 2.0 TD (z tego forum): 11 Camshaft Position Sensor (CMPS) (PUMP) Czujnik położenia wałka rozradu (CMPS) (pompa) 12 Mass Air Flow Sensor (MAFS) czujnik przepływu masy powietrza (MAFS) 13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor czujnik temperatury płynu chodzącego silnika 14 Vehicle Speed Sensor (VSS) czujnik prędkości pojazdu 15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS) czujnik kontroli położenia tuleji/nasówki ????? 17 Adjustment Resistor korekta rezystora jakiego rezystora 18, 22, 25 Electric Governor elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa 21 Injection Timing Control Valve zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej 23 Accelerator Switch (F/C) Przełącznik akceleratora (pedału gazu) 27, 31 Engine Control Module (ECM)-ECCS-D Control Module moduł kontroli silnika ECM 28 Cooling Fan (Overheat) przegrzanie wentylatora chłodzenia 34 Needle Lift Sensor (NLS) czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu 36, 37, 38 Fuel Cut Solenoid Valve odcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwa przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo 42 Fuel Temperature Sensor (FTS) czujnik temperatury paliwa 43 Accelerator Position Sensor czujnik położenia akceleratora (pedał gazu) 47 Crankshaft Position Sensor (TDC) czujnik polożenia wału korbowego 48 Governor Cut Circuit odcięcie obwodu nie wiem jakiego przypuszcvzam że nastawnika (Governor) 82 Barometric pressure (BARO) sensor, in ECM - incorrect signa Ciśnienie barometryczne (BARO) czujnika, w ECM - błędny sygnał 83 Glow plug relay- circuit malfunction przekażnik świec żarowych-awaria obwodu 84 Engine control module (ECM), reference voltage – incorrect moduł kontroli silnika (ECM), napięcie odniesienia - nieprawidłowe 85 AC relay – circuit malfunction przekażnik AC (klimatyzacji) awaria obwodu 86 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – circuit malfunction recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) elektromagnetyczny - awaria obwodu nie bardzo rozumiem zawór sterowany jest podciśnieniem, jedynie kostka rozdzielająca jest na elektromagnesie 87 Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction pozycja pedału hamulca (BPP) przełącznik I / II - awaria obwodu 91 Engine control module (ECM) – defective moduł kontroli silnika (ECM) - wadliwy 92 Engine control relay, shut-off time – too late Przekaźnik kontroli silnika, odcinający czas - za późno jaki czas i czego ??? 93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction wyłacznik zapłonu / ECM napięcie - awaria obwodu 94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunction awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa 96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signa moduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał 97 Malfunction indicator lamp (MIL) – circuit malfunction lampka check engine-awaria obwodu 98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.