Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] 1.6 16v nie odpala, silnik dziwnie kręci


Gość wupasek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wupasek

Witam

Mam pewien problem.

N14 1.6 16v 1993r

Dzisiaj podczas proby odpalenia auta przez moment krecil normalnie a potem (bez zadnych dzwiekowych efektow specjalnych) zaczal krecic jakby mial mniejszy opor. No i niestety nie odpala.

Rozrzusznik dziala na bank poniewaz na biegu przy kreceniu samochod sie porusza, a bez biegu lipa, normalnie jakby tloki nie mialy oporu.

Kola pasowe z boku sie kreca normalnie.

Iskra jest, cisnienie na tlokach jest (nie wiem czy prawidlowe ale chyba tak)

 

Wczesniej wszystko bylo ok, spalanie w normie, moc w normie, nic nie wskazywalo na nadchodzacy armageddon :/

 

Czy to moze byc rozrzad? Troszke moze halasowal ale bez tragedii

Jakies pomysly? albo pytania pomocnicze? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Polecam odkręcić korek wlewu oleju i popatrzeć czy podczas kręcenia wałek ssący się kręci... powinien być widoczny po odkręceniu korka.

 

Jak się kręci to szukamy dalej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

troche to trwalo ale w koncu sprawdzilem

zdjalem po prostu pokrywe no i okazuje sie ze wszystko sie kreci, walki, lancuch rozrzadu tez, do tego wydaje sie byc mocno naciagniety

paliwo jest

wszystko zdaje sie byc ok tylko dziwnie 'lzej' kreci i troche go tyrpie/buja na prawa (chyba) strone

skonczyly mi sie pomysly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik wtrysk

iskre sprawdzilem tak dla spokojnego sumienia bo na bank nie ona jest winna

silnik ZUPELNIE inaczej brzmi przy kreceniu wiec akurat iskra nie ma tu nic do rzeczy

troche tak jakby nie mial kompresji albo nie krecil wszystkimi tlokami

przy czym to drugie jest raczej malo prawdopodobne bo na chlopski rozum w przypadku urwania tloka powinien byc jakis halas a potem pewnie juz by nie krecil ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz polecałbym sprwadzić ciśnienie na listwie jeżeli jest ok, to wtedy miernikiem, lub jakąś żaróweczką 12v max 2-3W sprawdzić czy impulsy dochodzą na cewki wtryskiwaczy... jak brak to trzeba kombinować, może czujnik wału albo sterownik...

 

Jakaś dziwna sprawa przypuszczam że rozrząd mógł się zje.. z góry widać górny łańcuch który jest napięty i jest ok, ale często spotykaną jest awaria łyżwy napinającej na dolnym łańcuchu, co skutkuje minimalnym przestawieniem/luzem w rozrządzie i w efekcie luźne przedmuchy.. (brak kompresji)

Podczas kręcenia można zapchać wydech i sprawdzić czy daje jakieś ciśnienie czy nie...

 

Może częściowo się przegrzał rozrusznik, dlatego dziwnie kręci,.. hipotez może być sporo.. zalecam udać się z tym do jakiegoś lekarza..

 

Pękających korb, wałów czy dziur w tłokach nawet w najbardziej zarżniętej nysce (jn1) jeszcze nie widziałem więc myślę że można to wykluczyć bo to nie fiat ani VW..

 

Pozdrawiam, czekam na opinię doktora co było;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...