Loopezik Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Witam. Mam problem z gazem. Dokładniej sytuacja wygląda tak, że auto generalnie dobrze pali, wolne obroty czasem lekko falują, ale w granicach normy (choć samo falowanie nie jest pewnie wcale normalne), ale silnik nie reaguje na pedał gazu tak jak powinien, tylko z opóźnieniem, jakby był na gumie a nie na przekazie elektronicznym. I ogólnie jest jakby trochę zamulony. Wymieniłem filtr powietrza i paliwa - oczywiście bez zmian. Check się czasem zaświeci, ale gaśnie i nie mam możliwości sprawdzenia domowym sposobem, bo kostka diagnostyczna jest już ta trapezowa, chyba OBDII. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Witam. Mam problem z gazem. Dokładniej sytuacja wygląda tak, że auto generalnie dobrze pali, wolne obroty czasem lekko falują, ale w granicach normy (choć samo falowanie nie jest pewnie wcale normalne), ale silnik nie reaguje na pedał gazu tak jak powinien, tylko z opóźnieniem, jakby był na gumie a nie na przekazie elektronicznym. I ogólnie jest jakby trochę zamulony. Wymieniłem filtr powietrza i paliwa - oczywiście bez zmian. Check się czasem zaświeci, ale gaśnie i nie mam możliwości sprawdzenia domowym sposobem, bo kostka diagnostyczna jest już ta trapezowa, chyba OBDII. Jakieś pomysły? Trzeba dobrze poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Trzeba dobrze poszukać Racja, teraz też już znalazłem, ale miałem jakąś zawiechę szukajki dlatego założyłem temat. A tak btw, bo jeszcze nie sczytałem błędów, (o ile w ogóle dam radę) to jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RobsonX Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 To taka mała droga przez mękę, ale bez gwarancji sukcesu. 1. Nawiedzić dobrego gazownika (czasami jest to kwestia złego programu, zbyt bogata albo zbyt uboga mieszanka) 2. Przewody wysokiego napięcia + świece (zwłaszcza przy gazie to zmora) I nieco bardziej ogólnie 1. Wizyta w ASO - diagnostyka elektroniki (nie mówię o samym sczytaniu błędów) 2. Czyszczenie przepływomierza 3. Czyszczenie przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 To taka mała droga przez mękę, ale bez gwarancji sukcesu. 1. Nawiedzić dobrego gazownika (czasami jest to kwestia złego programu, zbyt bogata albo zbyt uboga mieszanka) 2. Przewody wysokiego napięcia + świece (zwłaszcza przy gazie to zmora) I nieco bardziej ogólnie 1. Wizyta w ASO - diagnostyka elektroniki (nie mówię o samym sczytaniu błędów) 2. Czyszczenie przepływomierza 3. Czyszczenie przepustnicy A może zamniast dawać "dobre rady", nalezy poczytać ze zrozumieniem?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Loopezik przy tych objawach co piszesz podejrzewam zbyt małą dawke paliwa , należałoby się pewnie wyczyścić nastawnik a potem go ustawić prawidłowo na pompie. Przy zbyt małej dawce paliwa silnik wchodzi na obroty z opóźnieniem. Było coś grzebane przy pompie czy stało ci się to tak z dnia na dzień? najpierw proponowałbym zwiększyć delikatnie dawke i zobaczyć jaka reakcja gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Najpierw to sprawdź kody tak jak to podałem w instrukcji dla OBD2 Pewnie będzie tradycyjnie 18 ale może i cos jeszcze pokaże Dawka dawką ale zaświergolenie nastawnika i suwaka zamuli traktora tak że przesuwanie nastawnika nic nie da Falowanie może być też od wtryskiwacza sterującego dlatego najpierw sprawdź kody zanim zaczniesz ściągać nastawniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 No i jest tak. Wymigałem błąd 21 "zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej" cokolwiek by to znaczyło ;] Skasowałem go, przejechałem się i już się nie pojawił. Ale reakcja gazu bez zmian, nadal jak na gumie od gaci :] Różnica w przyspieszaniu jest nawet większa, niż przy ok. 2200 rpm czyli przy załączaniu turbo. Tak jakby przez pierwsza około sekundę pooooowolutku przyspieszał i w końcu jazdaaaaa. Falowania wolnych obrotów nie zauważyłem. Nie wiem od kiedy tak jest, auto jest świeżo kupione (wiosną) chyba raczej już z tą usterką, choć jakby wcześniej było to mniej zauważalne. W pompie nic nie grzebałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Jak masz turbodziurę to Przepływlka do sprawdzenia (napięcie) EGR do sprawdzenia (ewentualnie wywalenia) Kasowanie kodów nie usuwa usterki Jeśli pojawi się ponownie 21 to sprawdź filtr paliwa i wtryskiwacz sterujący. Linki to tematu o przepływce i EGR masz w FAQ dla CD20T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RobsonX Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 (edytowane) A może zamniast dawać "dobre rady", nalezy poczytać ze zrozumieniem?! Dzięki za "dobrą radę" ;-) Edytowane 8 Lipca 2010 przez RobsonX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Na razie sprawdzę przepływkę i EGR, ale w razie W jak sprawdzić ten wtrysk sterujący? (filtr paliwa nówka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Pomiar napięcia i oporów Procedura w serwisówce do pobrania z forum (jedynie wersja angielska, nie ma innej) plik ec_cd20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Napięcie na przepływce 1.99-2.02 V, powiedzmy, że w normie. Zaślepienie EGRa chyba nic nie dało, nie widzę różnicy, gaz dalej jak na gumce. Czyli pozostało mi sprawdzenie wtrysku? Chyba nie bardzo wiem jak się do tego zabrać :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.