Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] górna śruba od rozrusznika


Gość skandal

Rekomendowane odpowiedzi

Gość skandal

Mam Primerę 1999 2,0 automat.

Ostatnio przestał kręcić mi rozrusznik.

Objawy były bardzo podobne do sytuacji, kiedy próbuje się odpalić na innej pozycji lewarka biegów niż P, czyli po przekręceniu kluczyka brak reakcji.

Zmyliło mnie to trochę i zacząłem grzebać przy skrzyni biegów (czujniki itp), na szczęście przy którejś z kolei próbie uruchomienia ruszył się z wielkim trudem rozrusznik, co nakierowało mnie na właściwą usterkę.

Dodam tylko że nie jestem mechanikiem.

Kiedy dostałem się do rozrusznika, udało mi się odkręcić tylko dolną śrubę, za nic nie mogę znaleźć łba śruby górnej. Jest nie widoczna. Wydaje mi się że zasłania ją skrzynia biegów, ale mogę się mylić.

Może ktoś ma na wierzchu silnik ze skrzynią automat, i mógłby zrobić jakieś foty na których widać było by łeb drugiej śruby.

Od strony rozrusznika jest gwint

Zdjcie696.jpg

 

Na chwilę obecną wymiana szczotek wystarczyła ale gdybym musiał wymienić cały rozrusznik to chciałbym się dowiedzieć jak to zrobić.

Przy okazji tematu rozrusznika może ktoś mi powie czy to normalne że w rozruszniku było pełno smaru z opiłkami? (trochę się nadłubałem żeby to doczyścić, niestety nie zrobiłem zdjęć po wyczyszczeniu, bo padła mi bateria w telefonie)

przed czyszczeniem wyglądało to tak:

Zdjcie703.jpg

Zdjcie701.jpg

Zdjcie704.jpg

Rozkręciłem rozrusznik przymocowany do silnika. Oczywiście w moim miasteczku nie mogłem nigdzie dostać od ręki (wyjazd na urlop :)) kompletnego "szczotkotrzymacza" fartem dostałem same szczotki, wymieniłem tylko te od plusowego kabla, bo te były kompletnie zużyte, wyczyściłem styki wirnika, poskładałem wszystko do kupy i zadziałało, mogłem pojechać na urlop :)

Liczę się z tym że wkrótce i tak będę musiał tam jeszcze zaglądać, choćby dlatego że wymieniłem tylko jedne szczotki, drugie były przygrzane do podstawy, a nikt mi nie chciał przygrzać nowych, a odradzono mi lutować. Może wtedy uda mi się zrobić więcej fotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolna ma łeb od strony rozrusznika, a górna od strony skrzyni biegów - tak jest to narysowane na manualu (również dla wersji z automatem) i pewnie tak jest w rzeczywistości - ja jak swój wyciągałem to zdaje się tak właśnie było. A co do opiłków metalu: jesteś pewien że to opiłki metalu, a nie kawałki szczotek? Ja u siebie wymieniałem cały szczotkotrzymacz + czyszczenie i smarowanie (Hitatchi - wersja z przekładnią więc podobny do Twojego) i jedyne co było to smar zasyfiony węglem od szczotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skandal

Dolna ma łeb od strony rozrusznika, a górna od strony skrzyni biegów - tak jest to narysowane na manualu (również dla wersji z automatem) i pewnie tak jest w rzeczywistości - ja jak swój wyciągałem to zdaje się tak właśnie było. A co do opiłków metalu: jesteś pewien że to opiłki metalu, a nie kawałki szczotek? Ja u siebie wymieniałem cały szczotkotrzymacz + czyszczenie i smarowanie (Hitatchi - wersja z przekładnią więc podobny do Twojego) i jedyne co było to smar zasyfiony węglem od szczotek.

 

Śruby są tak jak piszesz, widziałem to na rysunkach w manualach (ze 2godziny spędziłem na grzebaniu w necie) ale jak ją odkręcić? jakbym zobaczył to na zdjęciu bym wiedział jak się za nią zabrać.

Chyba że trzeba odkręcić skrzynię żeby zdjąć rozrusznik co było by trochę dziwne.

Odnośnie syfu w rozruszniku to mógł być to pył ze szczotek tylko trochę go dużo. Ale może poprzedni właściciel tylko wymienił szczotki a nie pozbył się brudu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby są tak jak piszesz, widziałem to na rysunkach w manualach (ze 2godziny spędziłem na grzebaniu w necie) ale jak ją odkręcić? jakbym zobaczył to na zdjęciu bym wiedział jak się za nią zabrać.

Chyba że trzeba odkręcić skrzynię żeby zdjąć rozrusznik co było by trochę dziwne.

Odnośnie syfu w rozruszniku to mógł być to pył ze szczotek tylko trochę go dużo. Ale może poprzedni właściciel tylko wymienił szczotki a nie pozbył się brudu...

 

 

U mnie łeb tej górnej śruby wystaje po stronie skrzyni biegów - dostęp jest od góry: otwierasz klape silnika, i łeb tej śuby widać zaglądając między akumulator i silnik - wystają zdaje się dwa łby identyczne - jeden od śruby trzymającej skrzynie do bloku silnika, a drugi od śruby która trzyma rozrusznik... pamiętam, że zanim zabrałem się za wyjmowanie rozrusznika to poluzwoałem właśnie tą śrube od góry żeby sprawdzić czy w ogóle pójdzie (no i poszła:-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie łeb tej górnej śruby wystaje po stronie skrzyni biegów - dostęp jest od góry: otwierasz klape silnika, i łeb tej śuby widać zaglądając między akumulator i silnik - wystają zdaje się dwa łby identyczne - jeden od śruby trzymającej skrzynie do bloku silnika, a drugi od śruby która trzyma rozrusznik... pamiętam, że zanim zabrałem się za wyjmowanie rozrusznika to poluzwoałem właśnie tą śrube od góry żeby sprawdzić czy w ogóle pójdzie (no i poszła:-) )

 

Ale ty masz 1,8 w manualu a ja mam 2,0 z automatem, jeśli zaglądałeś pod taką maskę to wiesz jak tam ciasno, nie ma szansy zobaczyć z góry rozrusznika co dopiero śruby. Dlatego zależy mi na fotce tej śruby na dokładnie takiej jednostce jak moja.

Pozdrawiam

 

 

Może jednak ktoś coś podpowie?...

 

up... może jednak ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tiptronika 2.0 96 kW i górną śrubę rozrusznika odkręca się od góry znajduje się ona pod przewodami stalowymi wody jest to jedyna śruba na klucz 13 ja troszkę czasu poświeciłem aby ją odkręcić pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tiptronika 2.0 96 kW i górną śrubę rozrusznika odkręca się od góry znajduje się ona pod przewodami stalowymi wody jest to jedyna śruba na klucz 13 ja troszkę czasu poświeciłem aby ją odkręcić pozdrawiam

 

Dzięki za odpowiedź to już trochę wyjaśnia, jeszcze mam pytania.

Czy dostałeś się do niej od góry przez komorę silnika czy od spodu samochodu?

I czy musiałeś odkręcać jeszcze jakieś elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź to już trochę wyjaśnia, jeszcze mam pytania.

Czy dostałeś się do niej od góry przez komorę silnika czy od spodu samochodu?

I czy musiałeś odkręcać jeszcze jakieś elementy?

wyjaśniam przez komorę silnika odkręcałem tylko tą śrubę (można rozkręcić połączenie rurek metalowych ale to jest troszkę więcej bawienia bo wodę trzeba spuścić nową uszczelkę ja sobie poradziłem bez rozkręcania tego połączenia) .metalowe rurki z wodą idą przy silniku ale nad skrzynią biegów w pewnym momencie jedna skręca pod kolektor dolotowy i wystarczy popatrzeć pod te miejsce są dwie śruby jedna na klucz 17 a jedna jak wcześniej wspomniałem na klucz 13 nie odkręcałem od góry niczego ale na od spodu silnika gdy wyciągałem rozrusznik to chyba wspornik wykręcałem jak będziesz wyciągać rozrusznik to zobaczysz czy coś ci będzie jeszcze przeszkadzać nie wiem jak tam dokładnie u ciebie wygląda dojście do tej śruby ja się męczyłem oczkową 13 dopiero po czasie pomyślałem i wykorzystałem klucze nasadowe z Przegubem Cardana wrzuciłbym zdjęcia ale nie stety nie mam aparatu jak mi się uda mi się od kogoś pożyczyć to wrzucę zdjęcia jak temat będzie jeszcze aktualny pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...