Gość maxfoto Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 (edytowane) Witam serdecznie. Jestem kolejną "świeżynką" w Klubie - chciałbym Was prosić o opinię i radę. Przeczytałem wiele postów, ale nie natknąłem się temat, który mnie frapuje. Mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem Patrola. Optuję przy roczniku 2005. Moim marzeniem jest pojeździć automatem, lecz nie wiem jak ma się takie rozwiązanie do skrzyni manualnej. Czy są duże różnice w eksploatacji, awaryjności, spalaniu ? I ogólnie - co myślicie o moim wyborze ? Chciałbym kupić długą wersję, tę z nawigacją z dużym ekranem Silniki w tych rocznikach mam nadzieję nie będą szwankowały ? Pozdrawiam i liczę, że niebawem sam będę mógł sie tu udzielać A - i jeszcze pytanko... Jako że to mój pierwszy post, to czy w przypadku, kiedy ktoś z Was napisze odpowiedź dostanę info na maila? Czy muszę monitorować temat ? Soorry za może głupie pytania, ale tak to jest z nowicjuszami w razie czego mail do mnie : max@fotografowanie.pl Edytowane 7 Lipca 2010 przez maxfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Jeżeli lubisz automaty to polecam Skrzynia pancerna długodystansowa ... wytrzyma więcej od skrzyni manualnej Minusy ... słabsza dynamika , zdecydowanie większe spalanie , wrażliwa na wodę ( topienie ) Ogólnie Patrol z tą skrzynią to wdzięczny samochodzik Co do silników 3.0 ... no cóż , silniki Reno ... czysta loteria Niby poprawili ... ale mój padł po 70 tyś , autko z 2006 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxfoto Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 (edytowane) Jeżeli lubisz automaty to polecam Skrzynia pancerna długodystansowa ... wytrzyma więcej od skrzyni manualnej Minusy ... słabsza dynamika , zdecydowanie większe spalanie , wrażliwa na wodę ( topienie ) Ogólnie Patrol z tą skrzynią to wdzięczny samochodzik Co do silników 3.0 ... no cóż , silniki Reno ... czysta loteria Niby poprawili ... ale mój padł po 70 tyś , autko z 2006 roku Wielkie dzięki za odpowiedź - wiele wnosi i pozwala mi się utwierdzić w słusznej decyzji. Na paliwo mnie jak na razie stać, a jakichś szczególnych extremalnych wypraw i topienia (też jak na razie ) nie przewiduję Co do silników - te które obserwuję mają przejechane z reguły ok 80 - 100 tys, więc pewnie już niespodzianek nie będzie. Chociaż jak piszesz - to loteria Z tego co wyczytałem jesteś ekspertem w dziedzinie tu panującej, więc jeszcze jedno pytanko. Nawiązując do większego spalania automatu ( z czym się oczywiście liczę ) - jakie to są różnice ? Moja wiedza pozwala mi twierdzić, że manual pali średnio ok 13/100 a automat o ok. 2 litry więcej? No i czy jest coś szczególnego, co powinienem wiedzieć ( oczywiście poza rzeczami oczywistymi typu stan ramy, wycieki itd ) przy oglądaniu i ocenianiu takiego autka ? Edytowane 7 Lipca 2010 przez maxfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Kiedyś uważałem automat za gorsze rozwiąznie. Kupiłem jednak kiedyś taki samochód ze względu na znakomity stan techniczny i od tej pory uważam, że auto w automacie, to klasa wyżej od manuala. Jazda staje się przyjemnością. Mogę tylko polecić. Różnica w spalaniu była minimalna - w mieście palił trochę mniej, na trasie trochę więcej od manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxfoto Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 No i właśnie o to chodzi do tej pory jeździłem manualami. Chcę się pobawić komfortową jazdą automatem, bez "mieszania" i męczenia lewej stopy A że mam czas i nie śpieszę się z zakupem, toteż szukam odpowiedniej sztuki ze skrzynią automatyczną. No ale jak to z prawem Murphy'ego bywa - wokół same manualne się oferują Pewnie gdybym szukał manuala byłoby odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Niestety w automacie trudniej kupić - było ich mniej a na zachodzie są bardziej poszukiwane i droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxfoto Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 No tak..... A jeśli do tego sobie wymyśliłem, że ma być długi i 5-drzwiowy, to w ogóle masakra Ale śpieszę się powoli... Niebawem poinformuję szanowne Forum o efektach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 (edytowane) Nawiązując do większego spalania automatu ( z czym się oczywiście liczę ) - jakie to są różnice ? Moja wiedza pozwala mi twierdzić, że manual pali średnio ok 13/100 a automat o ok. 2 litry więcej? No i czy jest coś szczególnego, co powinienem wiedzieć ( oczywiście poza rzeczami oczywistymi typu stan ramy, wycieki itd ) przy oglądaniu i ocenianiu takiego autka ? Ogólnie nie powinno być większe niż 1.5 - 2 litry na 100/km Sprawdź ... - luzy na wałach - szczelność przednich kul , nie powinny być mokre na dole - Jak właściciel dbał o autko to kule przedniego mostu nie powinny być suche i zardzewiałe W przyszłości załóż sobie kalamitki i raz w roku pakuj 0.8 kg smaru molibdenowego - czy nie drży na wolnych obrotach ( oznaka padającego koła dwumasowego ) - ogólne wycieki z mostów i skrzyni ( powinny być suche ) - po piski z przodu silnika Itp ... Edytowane 8 Lipca 2010 przez OFF-ROADER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Jeśli ważny jest dla Ciebie dobry stan techniczny a nie żeby kupić jak najtaniej, to w Niemczech znajdziesz. Mobile ma w wyszukiwarce opcje pozwalajace wyselekcjonować auta w automacie, serwisowane, od pierwszego właściciela. Zakup w Polsce odradzam, bo sam przed zakupem oglądałem ze 20 egzemplarzy i wszystkie były odpicowanym szrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxfoto Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 - szczelność przednich kul , nie powinny być mokre na dole - Jak właściciel dbał o autko to kule przedniego mostu nie powinny być suche i zardzewiałe Dzięki za porady... Z pewnością się przydadzą. Off-Roader - mogę Cię prosić o weryfikację Twojego wpisu ? Bo albo nie do końca rozumiem, albo nie powinno być tam jednego "nie" ( powinny być suche i zardzewiałe ? ) . Bo raz napisałes że nie powunny być mokre, a chwilę potem, że nie powinny być suche Nie odbieraj prosze tego, że się czepiam albo co, ale naprawdę cenię Twoją wiedzę, więc wolę zapytać. Niebora - sprawdzałem na Mobile - aktualnie nie ma tam nic godnego uwagi...... A może wspomogę się linkiem: co myślicie o tej sztuce: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13989437 Oczywiście mam świadomość, że bez sprawdzenia niewiele da się powiedzieć. Prosilem właściciela w zdjecia wnętrza, jeszcze nie dosłał. Pytam Was, bo w światku Patrolowców być może ten egzemplarz jest znany.... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 (edytowane) Jeżeli są mokre na dole przy łożysku zwrotnicy to do wymiany jest uszczelniacz półosi Komplet łożysk + uszczelniacze razem z robotą to koszt ok 2 tyś zł na stronę Natomiast same kule powinny być gładkie i sprawiać wrażenie przesmarowanych Wiadomo wtedy że jest smar w przegubach Edytowane 9 Lipca 2010 przez OFF-ROADER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxfoto Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Witam ponownie Śpieszę się pochwalić, że dokonałem zakupu ślicznego Y61 i teraz pełną gębą mogę być tutejszym forumowiczem Dziękuję wszystkim, którzy mi pomogli odpowiadając na moje zapytania i doradzali w sprawach techniczno-eksploatacyjnych. Posprawdzałem wszystko wg Waszych wskazówek i mam nadzieję, że nie wpakuję się na jakąś minę. Zresztą - w salonie dostałem 6-mies rękojmię na wady, więc gdyby jakieś niespodzianki wyszły to mam głowę spokojną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Witaj w klubie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxfoto Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 (edytowane) Nawiązując do większego spalania automatu ( z czym się oczywiście liczę ) - jakie to są różnice ? Moja wiedza pozwala mi twierdzić, że manual pali średnio ok 13/100 a automat o ok. 2 litry więcej? Po przejechaniu ok 1500 km mam już pojęcie ile mi toto pali Na trasie przy 4 osobach i oponach Goodrich bardziej terenowych niż szosowych wziął mi ok 11 - 11,5 litra /100km. Przy prędkości max 120-130/h ( tam gdze można było ) to wynik raczej przyzwoity... W mieście trochę gorzej - ok 14 l/100 przy dynamicznej jeździe. Kupiłem już opony szosowe - zobaczymy jak to się będzie miało do spalania A tak na marginesie - automat to naprawdę wdzięczne rozwiązanie. Pomimo tego że dłużej się zbiera do wyprzedzania to naprawdę komfort jazdy jest wielki Będę się musial teraz rozejrzeć kto i gdzie organizuje jakieś off-roadowe wycieczki )) Zawsze to lepiej dla żółtodzioba podkleić się do weteranów off-roadu Pozdrawiam. Edytowane 1 Sierpnia 2010 przez maxfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.