Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Automat czy manualna skrzynia w patrolu ?


Gość maxfoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maxfoto

Witam serdecznie.

Jestem kolejną "świeżynką" w Klubie - chciałbym Was prosić o opinię i radę.

Przeczytałem wiele postów, ale nie natknąłem się temat, który mnie frapuje.

Mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem Patrola. Optuję przy roczniku 2005.

Moim marzeniem jest pojeździć automatem, lecz nie wiem jak ma się takie rozwiązanie do skrzyni manualnej.

Czy są duże różnice w eksploatacji, awaryjności, spalaniu ?

I ogólnie - co myślicie o moim wyborze ? Chciałbym kupić długą wersję, tę z nawigacją z dużym ekranem :)

Silniki w tych rocznikach mam nadzieję nie będą szwankowały ?

Pozdrawiam i liczę, że niebawem sam będę mógł sie tu udzielać :)

A - i jeszcze pytanko... Jako że to mój pierwszy post, to czy w przypadku, kiedy ktoś z Was napisze odpowiedź dostanę info na maila? Czy muszę monitorować temat ? Soorry za może głupie pytania, ale tak to jest z nowicjuszami :)

w razie czego mail do mnie : max@fotografowanie.pl

Edytowane przez maxfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli lubisz automaty to polecam

Skrzynia pancerna długodystansowa ... wytrzyma więcej od skrzyni manualnej

Minusy ... słabsza dynamika , zdecydowanie większe spalanie , wrażliwa na wodę ( topienie )

 

Ogólnie Patrol z tą skrzynią to wdzięczny samochodzik :)

 

Co do silników 3.0 ... no cóż , silniki Reno ... czysta loteria

Niby poprawili ... ale mój padł po 70 tyś , autko z 2006 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxfoto

Jeżeli lubisz automaty to polecam

Skrzynia pancerna długodystansowa ... wytrzyma więcej od skrzyni manualnej

Minusy ... słabsza dynamika , zdecydowanie większe spalanie , wrażliwa na wodę ( topienie )

 

Ogólnie Patrol z tą skrzynią to wdzięczny samochodzik :)

 

Co do silników 3.0 ... no cóż , silniki Reno ... czysta loteria

Niby poprawili ... ale mój padł po 70 tyś , autko z 2006 roku

Wielkie dzięki za odpowiedź - wiele wnosi i pozwala mi się utwierdzić w słusznej decyzji. Na paliwo mnie jak na razie stać, a jakichś szczególnych extremalnych wypraw i topienia (też jak na razie ) nie przewiduję :)

Co do silników - te które obserwuję mają przejechane z reguły ok 80 - 100 tys, więc pewnie już niespodzianek nie będzie. Chociaż jak piszesz - to loteria :)

Z tego co wyczytałem jesteś ekspertem w dziedzinie tu panującej, więc jeszcze jedno pytanko.

Nawiązując do większego spalania automatu ( z czym się oczywiście liczę ) - jakie to są różnice ?

Moja wiedza pozwala mi twierdzić, że manual pali średnio ok 13/100 a automat o ok. 2 litry więcej?

No i czy jest coś szczególnego, co powinienem wiedzieć ( oczywiście poza rzeczami oczywistymi typu stan ramy, wycieki itd ) przy oglądaniu i ocenianiu takiego autka ?

Edytowane przez maxfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś uważałem automat za gorsze rozwiąznie. Kupiłem jednak kiedyś taki samochód ze względu na znakomity stan techniczny i od tej pory uważam, że auto w automacie, to klasa wyżej od manuala. Jazda staje się przyjemnością. Mogę tylko polecić. Różnica w spalaniu była minimalna - w mieście palił trochę mniej, na trasie trochę więcej od manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxfoto

No i właśnie o to chodzi :)

do tej pory jeździłem manualami. Chcę się pobawić komfortową jazdą automatem, bez "mieszania" i męczenia lewej stopy :)

A że mam czas i nie śpieszę się z zakupem, toteż szukam odpowiedniej sztuki ze skrzynią automatyczną.

No ale jak to z prawem Murphy'ego bywa - wokół same manualne się oferują :) Pewnie gdybym szukał manuala byłoby odwrotnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w automacie trudniej kupić - było ich mniej a na zachodzie są bardziej poszukiwane i droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxfoto

No tak..... A jeśli do tego sobie wymyśliłem, że ma być długi i 5-drzwiowy, to w ogóle masakra :)

Ale śpieszę się powoli... Niebawem poinformuję szanowne Forum o efektach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do większego spalania automatu ( z czym się oczywiście liczę ) - jakie to są różnice ?

Moja wiedza pozwala mi twierdzić, że manual pali średnio ok 13/100 a automat o ok. 2 litry więcej?

No i czy jest coś szczególnego, co powinienem wiedzieć ( oczywiście poza rzeczami oczywistymi typu stan ramy, wycieki itd ) przy oglądaniu i ocenianiu takiego autka ?

Ogólnie nie powinno być większe niż 1.5 - 2 litry na 100/km

Sprawdź ...

- luzy na wałach

- szczelność przednich kul , nie powinny być mokre na dole

- Jak właściciel dbał o autko to kule przedniego mostu nie powinny być suche i zardzewiałe

W przyszłości załóż sobie kalamitki i raz w roku pakuj 0.8 kg smaru molibdenowego

- czy nie drży na wolnych obrotach ( oznaka padającego koła dwumasowego )

- ogólne wycieki z mostów i skrzyni ( powinny być suche )

- po piski z przodu silnika

Itp ...

Edytowane przez OFF-ROADER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ważny jest dla Ciebie dobry stan techniczny a nie żeby kupić jak najtaniej, to w Niemczech znajdziesz. Mobile ma w wyszukiwarce opcje pozwalajace wyselekcjonować auta w automacie, serwisowane, od pierwszego właściciela. Zakup w Polsce odradzam, bo sam przed zakupem oglądałem ze 20 egzemplarzy i wszystkie były odpicowanym szrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxfoto

 

- szczelność przednich kul , nie powinny być mokre na dole

- Jak właściciel dbał o autko to kule przedniego mostu nie powinny być suche i zardzewiałe

 

Dzięki za porady... Z pewnością się przydadzą.

Off-Roader - mogę Cię prosić o weryfikację Twojego wpisu ? Bo albo nie do końca rozumiem, albo nie powinno być tam jednego "nie" ( powinny być suche i zardzewiałe ? ) . Bo raz napisałes że nie powunny być mokre, a chwilę potem, że nie powinny być suche :)

Nie odbieraj prosze tego, że się czepiam albo co, ale naprawdę cenię Twoją wiedzę, więc wolę zapytać.

 

Niebora - sprawdzałem na Mobile - aktualnie nie ma tam nic godnego uwagi......

 

A może wspomogę się linkiem: co myślicie o tej sztuce:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13989437

Oczywiście mam świadomość, że bez sprawdzenia niewiele da się powiedzieć. Prosilem właściciela w zdjecia wnętrza, jeszcze nie dosłał.

Pytam Was, bo w światku Patrolowców być może ten egzemplarz jest znany.... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli są mokre na dole przy łożysku zwrotnicy to do wymiany jest uszczelniacz półosi

Komplet łożysk + uszczelniacze razem z robotą to koszt ok 2 tyś zł na stronę

 

Natomiast same kule powinny być gładkie i sprawiać wrażenie przesmarowanych

Wiadomo wtedy że jest smar w przegubach

Edytowane przez OFF-ROADER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie :)

Śpieszę się pochwalić, że dokonałem zakupu ślicznego Y61 i teraz pełną gębą mogę być tutejszym forumowiczem :)

Dziękuję wszystkim, którzy mi pomogli odpowiadając na moje zapytania i doradzali w sprawach techniczno-eksploatacyjnych.

Posprawdzałem wszystko wg Waszych wskazówek i mam nadzieję, że nie wpakuję się na jakąś minę.

Zresztą - w salonie dostałem 6-mies rękojmię na wady, więc gdyby jakieś niespodzianki wyszły to mam głowę spokojną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nawiązując do większego spalania automatu ( z czym się oczywiście liczę ) - jakie to są różnice ?

Moja wiedza pozwala mi twierdzić, że manual pali średnio ok 13/100 a automat o ok. 2 litry więcej?

 

Po przejechaniu ok 1500 km mam już pojęcie ile mi toto pali :)

Na trasie przy 4 osobach i oponach Goodrich bardziej terenowych niż szosowych wziął mi ok 11 - 11,5 litra /100km.

Przy prędkości max 120-130/h ( tam gdze można było ) to wynik raczej przyzwoity...

W mieście trochę gorzej - ok 14 l/100 przy dynamicznej jeździe.

Kupiłem już opony szosowe - zobaczymy jak to się będzie miało do spalania :)

 

A tak na marginesie - automat to naprawdę wdzięczne rozwiązanie. Pomimo tego że dłużej się zbiera do wyprzedzania to naprawdę komfort jazdy jest wielki :)

Będę się musial teraz rozejrzeć kto i gdzie organizuje jakieś off-roadowe wycieczki :))) Zawsze to lepiej dla żółtodzioba podkleić się do weteranów off-roadu :)

Pozdrawiam.

Edytowane przez maxfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...