Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] 2.0 Td 2001r


krzysiek1958
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Troche czasu juz walcze z tym problemem. Mianowice zrobilem autodiagnostyke opisana na forum i wyswietla kod 55 czyli nie ma bledow. Jak samochod chodzi na postoju to obroty sa takie jakie maja byc nawet po przygazowaniu zaraz wracaja do normalnych. Jednak gdy rusze autem 3,4 metry i wcisne sprzeglo to obroty sa powyzej tysiaca i po chwili dluzszej spadaja do mornalnych. Zaczyna mnie to juz z lekka denerwowac. Chcialbym nadnienic ze jak kupilem auto w marcu to zaraz wymienilem rozrzad( obydwa paski). Mysle sobie ze jakby byl przestawiony ten glowny rozrzad to by klepaly zawory.No chyba ze ten drugi pasek od pompy Vac jest przestawiony bo chwile trzea pokrecic zeby odpalil. Kolegi Mondeo odpala szybciej.POtrafi tez zgasnac najgorzej na krzyzowce ale tyle dobrze ze wspomaganie zostalo mi w rekach z gola2i jakos ciagne ta kierownica.I tak . To co czytalem na forum wszystkie objawy wskazuja na nastawnik ale nie ma bledu nr 18. Jeszcze jedno. Jak kupowalem nissana (mial byc igla) to sprzedajacy powiedzial ze przestawil pasek o zabek zeby odpalil. Czy jednak nalezy odwiedzic pompiarza?. Dziekuje za wszelkie sugestie. Moze kolega And pec ktory zawsze pomaga na forum cos podpowie. Dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odwiedź takiego mechanika, który ustawi Ci dobrze rozrząd i kąt wtrysku z czujnikiem zegarowym. Z tego co wiem, to jeżeli jest przestawiony rozrząd to nie można poprawnie ustawić kąta wtrysku. Nie jestem specjalistą, być może and_pec by Ci więcej na ten temat napisał. Mi samochód też ciężko palił na rozgrzanym silniku i gasł na skrzyżowaniu. Nie miałem żadnego błędu na komputerze. W ASO stwierdzili, że jest problem z pompą wtryskową (mógł to być również nastawnik), bo rzekomo dane wychodzące z pompy wtryskowej to była jakaś kaszana. Ja zdecydowałem się przeszczepić używaną pompę wtryskową. Mechanicy od razu ustawili mi kąt wtrysku i wg mnie teraz jest OK.

Jak kupowalem nissana (mial byc igla) to sprzedajacy powiedzial ze przestawil pasek o zabek zeby odpalil

Bez przesady. Skoro producent samochodu daje znaki do ustawienia rozrządu, to znaczy, że wg tego ma być ustawione. To nie jest zakładanie pasa napędowego do młockarni ;) Przestawianie o jeden ząbek nie jest żadnym rozwiązaniem i jakby mi tak zrobił sprzedawca to bym się poważnie zastanowił nad kupnem takiego auta.

Edytowane przez pako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odwiedź takiego mechanika, który ustawi Ci dobrze rozrząd i kąt wtrysku z czujnikiem zegarowym. Z tego co wiem, to jeżeli jest przestawiony rozrząd to nie można poprawnie ustawić kąta wtrysku. Nie jestem specjalistą, być może and_pec by Ci więcej na ten temat napisał. Mi samochód też ciężko palił na rozgrzanym silniku i gasł na skrzyżowaniu. Nie miałem żadnego błędu na komputerze. W ASO stwierdzili, że jest problem z pompą wtryskową (mógł to być również nastawnik), bo rzekomo dane wychodzące z pompy wtryskowej to była jakaś kaszana. Ja zdecydowałem się przeszczepić używaną pompę wtryskową. Mechanicy od razu ustawili mi kąt wtrysku i wg mnie teraz jest OK.

 

Bez przesady. Skoro producent samochodu daje znaki do ustawienia rozrządu, to znaczy, że wg tego ma być ustawione. To nie jest zakładanie pasa napędowego do młockarni ;) Przestawianie o jeden ząbek nie jest żadnym rozwiązaniem i jakby mi tak zrobił sprzedawca to bym się poważnie zastanowił nad kupnem takiego auta.

Wiesz pako byl wymieniony po kupnie rozrzad i palil jak wsciekly. Po wymianie nie byl ustawiany kat wtrysku tak jak pisze w linku do rozrzadu. MOze to jest przyczyna. Piszesz ze Tobie tez nie pokazywalo bledow a jednak walniety byl nastawnik. W Strzelinie pompiarz jak do niego kiedys dzwonilem to wspominal cos o 200zl ustawienie z rozrzadem. Trzeba bedzie go odwiedzic. Tylko zastanawia mnie to ze na postoju ok, a jak rusze to amba. Ten rozrzad o ktorym piszesz to od pompy wtryskowej?. Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha Widzisz Nawet sam się przyznał że rozrząd skopany. Nic tam się nie przestawia o ząbek Ma być tak jak powinno czyli 43 zęby na pasku pomiędzy wałem korbowym a rozrządu i 29 zębów pomiędzy wałkiem rozrządu a napędem pompy. Kąt wtrysku ma wynosić 0,89 +/- 0,08 mm Jeśli jest zła liczba zębów to nie ustawisz pompy (statyczny kąt wtrysku) bo wartość będzie poza zakresem regulacji

 

Jeśli masz problemy z odpalaniem i towarzyszy temu obfity biały obłok śmierdzący paliwem to jak nic rozrząd skopany.

Samo ustawienie kąta to koszt 50-80 zeta. Z korekcją napędu pompy około 100 a całego rozrządu to mogą wziąć i z 200

 

Z tymi obrotami to może być jeszcze to że nastawnik został źle ustawiony na pompie, w wyniku czego została źle ustawiona dawka wtrysku. Należy przesunąć go delikatnie chyba w stronę części wysokociśnieniowej pompy, ale skontaktuj się z Gawa to powie Ci na 100%. On tu ma najlepszą wiedzę co do ustawiania i problemów nastawnika

 

Pozdro Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha Widzisz Nawet sam się przyznał że rozrząd skopany. Nic tam się nie przestawia o ząbek Ma być tak jak powinno czyli 43 zęby na pasku pomiędzy wałem korbowym a rozrządu i 29 zębów pomiędzy wałkiem rozrządu a napędem pompy. Kąt wtrysku ma wynosić 0,89 +/- 0,08 mm Jeśli jest zła liczba zębów to nie ustawisz pompy (statyczny kąt wtrysku) bo wartość będzie poza zakresem regulacji

 

Jeśli masz problemy z odpalaniem i towarzyszy temu obfity biały obłok śmierdzący paliwem to jak nic rozrząd skopany.

Samo ustawienie kąta to koszt 50-80 zeta. Z korekcją napędu pompy około 100 a całego rozrządu to mogą wziąć i z 200

 

Z tymi obrotami to może być jeszcze to że nastawnik został źle ustawiony na pompie, w wyniku czego została źle ustawiona dawka wtrysku. Należy przesunąć go delikatnie chyba w stronę części wysokociśnieniowej pompy, ale skontaktuj się z Gawa to powie Ci na 100%. On tu ma najlepszą wiedzę co do ustawiania i problemów nastawnika

 

Pozdro Andrzej

Czesc Andrzej. Wiesz ten z rozrzad to ja mam teraz ustawiony dorze . Tak mysle. To sprzedawca przestawil a ja go po kupnie wymienilem u kolegi ktory sie tym zajmuje. Dzieki za wiadomosc jak ustawione maja byc zeby. Dzisiaj dzwonilem do pompiarza i mam byc u niego w poniedzialekTak jak piszesz jesli cos z rozrzadem to ok 200-250 zl.Byljakos miesiac temu samochod pod komputerem i wyszlo na komputerze zawor sterujacy (poprawil laczenie) i tez poprawil laczenie z wentylatorami . Poza tym powiedzial ze z silnikiem wszystko w porzadku. A czy jak jest skopany rozrzad to pokaze na komputerze? Tamten elektryk mial chyba program Carman bo wyskoczyl jakis dziwny blad i powiedzial ze Carman mu nic nie pokazuje na temat tego bledu. Natomiast ten ze Strzelina pompiarz powiedzial ze mu komputer pokaze czy rozrzad jest skopany. Wiesz walka z tymi obrotami przypomina mi walke z obrotami w zimie z golfem na gazniku tym elektroniczym.Golf poszedl a ja sie dalej mecze. Z nastawnikiem bylem tez juz u mechanika i dalej to samo. Kolega tez mowil ze wstawia opornik hermetyczny do nastawnika zeby oszukac komputer. Tak zrobil u siebie w Audi. No ale tez ceni 200zl za robote. Pozdrawiam Krzysiek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakoś niezły czarodziej musi być z tego mechanika jak mu na kompie pokaże że rozrząd skopany. Wszyscy ustawiają na znaki a tu wystarczy podpiąć kompa i wiadomo biggrin.gif To nie VW gdzie sprewę załatwiasz VAGiem. Carman, KTS a nie daj bóg VAG to kompy nie do naszych Nismo Ja tam osobiście wieżę tylko w diagnostykę spinaczem i kody błyskowe opisane http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/. do nas jest CONSULT i ewentualnie elm , choć też w jego prawdomówność powątpiewam

Jeśli faktycznie masz skopany wtryskiwacz to i owszem może kopcić na biało a na kodach błyskowych wywali błąd zaworu kąta wtrysku, lub ten i błąd wtryskiwacza.

 

Na Carmanie i KTSie to najczęściej pokazuje błąd P1206 który dotyczy awarii na szóstym cylindrze (dla jasności są tylko 4)biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakoś niezły czarodziej musi być z tego mechanika jak mu na kompie pokaże że rozrząd skopany. Wszyscy ustawiają na znaki a tu wystarczy podpiąć kompa i wiadomo biggrin.gif To nie VW gdzie sprewę załatwiasz VAGiem. Carman, KTS a nie daj bóg VAG to kompy nie do naszych Nismo Ja tam osobiście wieżę tylko w diagnostykę spinaczem i kody błyskowe opisane http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/. do nas jest CONSULT i ewentualnie elm , choć też w jego prawdomówność powątpiewam

Jeśli faktycznie masz skopany wtryskiwacz to i owszem może kopcić na biało a na kodach błyskowych wywali błąd zaworu kąta wtrysku, lub ten i błąd wtryskiwacza.

 

Na Carmanie i KTSie to najczęściej pokazuje błąd P1206 który dotyczy awarii na szóstym cylindrze (dla jasności są tylko 4)biggrin.gif

Czesc Andrzej. Nareszcie moge odpisac. Wiesz ten pompiarz ze Strzelina jak do niego dzwonilem w pierwszym momencie powiedzial ze nie zrobi nic bo ma uniwersalne zlacze. Jak ja mu powiedzialem ze u mnie jest zlacze trapezowe to kazal mi przyjechac. Powiem Ci Andrzej ze on tak zle nie pali ,ale nie tak jak powinien w/g mnie dlatego chce sprawdzic ten kat wtrysku. Najgorzej to te cholerne obroty. Wobec tego powiedz mi czy jest sens jechac do niego skoro ma on zlacze uniwersalne. I jeszcze jedno. Dawke wtrysku na nastawniku tez ustawi komputerowo. Znowu skoro ma to zlacze uniwersalne to czy zrobi to dobrze. Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym on tam dysponuje i jak robi więc nie mogę się wypowiedzieć. W Lublinie jest Woliński Bosch w Wierzchowiskach i tam ustawiają dawkę na kompie, ale jest to zakład z profesjonalnym wyposażeniem i profesjonalistami. Jest też drugi Woliński w kol Skrobów i też tam ponoć ustawiają na kompie, a jest to mały rodzinny zakładzik, ale z profesjonalną obsługą. Oczywiście nie będziesz jechał do nich, Jedynie chcę zaznaczyć że jeśli ma się odpowiedni program to jak najbardziej da się to wykonać na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym on tam dysponuje i jak robi więc nie mogę się wypowiedzieć. W Lublinie jest Woliński Bosch w Wierzchowiskach i tam ustawiają dawkę na kompie, ale jest to zakład z profesjonalnym wyposażeniem i profesjonalistami. Jest też drugi Woliński w kol Skrobów i też tam ponoć ustawiają na kompie, a jest to mały rodzinny zakładzik, ale z profesjonalną obsługą. Oczywiście nie będziesz jechał do nich, Jedynie chcę zaznaczyć że jeśli ma się odpowiedni program to jak najbardziej da się to wykonać na kompie.

Czesc. W poniedzialek pojade do goscia do Strzelina. Mam byc u niego po osmej rano. Jesli to bedzie program ELM to sie zdecyduje u niego robic.Jezeli nie to postawie go do konca miesiaca i w sierpniu pojade do zakladu w Sobotce bo oni maja program do nissana dieselka.Tak twierdzil gosciu jak do niego dzwonilem tylko do konca lipca sa na urlopie. Oczywiscie powiadomie Cie jak to wyszlo. Milego weekendu.

 

Otoz Panowie Kicha. Dzisiaj bylem na ustawieniach i tak. Podlaczyl pod komputer (widze KTS 550) pytam sie czy pasujedo mojego dieselka gosc mowi ze to do aut do 2010r. Nie polaczyl sie z autkiem. Chcialo mi sie smiac (And-pec pisal ze KTS nie do naszego)i bylem zly bo 60km w plecy. Najlepsze jest to ze umawialem sie z nim na ustawienie kata wtryskua po przyjezdzie okazalo sie ze gosc nie ma czujnika do ustawienia.Pozostanie przesunac samemu nastawnik i czekac do srody bo mam dzwonic do nastepnego fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obserwuję właśnie takich mądrych - mam komputer i jestem gość. Jak już przyjdzie co do czego to rozkładają ręce. Ja się przekonałem, że w małym zakładzie goście mieli czujnik zegarowy a w dużym nie mieli. A najśmieszniejsze jest to, że większość próbuje się podłączać VAGami albo innymi wynalazkami i wychodzi z tego niezła kaszana. Kupiłbym na Allegro tego Consult'a (Conzult), ale problem polega na tym, że chyba nie obsługuje silnika CD20T (nie ma na liście) :(

Brakuje mechaników z krwii i kości. Jestem zaryzykować stwierdzenie, że nie zarabia się na naprawie uszkodzenia a na odczycie błędów (zresztą często błędnych odczytach). I tak właśnie człowiek jeździ w kółko szukając serwisu. W ostateczności pozostanie Ci (tak jak mi) pojechanie do serwisu ASO Nissana i podłączenie pod Consult'a. Tylko, że w ASO też matoły są. Tak źle i tak niedobrze ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obserwuję właśnie takich mądrych - mam komputer i jestem gość. Jak już przyjdzie co do czego to rozkładają ręce. Ja się przekonałem, że w małym zakładzie goście mieli czujnik zegarowy a w dużym nie mieli. A najśmieszniejsze jest to, że większość próbuje się podłączać VAGami albo innymi wynalazkami i wychodzi z tego niezła kaszana. Kupiłbym na Allegro tego Consult'a (Conzult), ale problem polega na tym, że chyba nie obsługuje silnika CD20T (nie ma na liście) :(

Brakuje mechaników z krwii i kości. Jestem zaryzykować stwierdzenie, że nie zarabia się na naprawie uszkodzenia a na odczycie błędów (zresztą często błędnych odczytach). I tak właśnie człowiek jeździ w kółko szukając serwisu. W ostateczności pozostanie Ci (tak jak mi) pojechanie do serwisu ASO Nissana i podłączenie pod Consult'a. Tylko, że w ASO też matoły są. Tak źle i tak niedobrze ;/

Czesc Pako. Za godzine mam dzwonic do nastepnego zakladu zeby ustawic ten kat wtryskuu i przy okazji wyklyczyc zle ustawienie rozrzadu. A to z tego wzledu ze jak mu podalem rok produkcji auta to ma sprawdzic czy polaczy sie z autem.Zastanawia mnie jedno . Do czego im program skoro kat ustawia sie czujnikiem zegarowym. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek1958 no właśnie o tym mówię. W VAGu ponoć tak można ale w Nissanie nie słyszałem o czymś takim. Mi kolesie czujnikiem zegarowym wszystko ustawili. Samochód dobrze odpala gdy jest ciepły (wcześniej miał grube problemy) i nie zostawia chmury śmierdzącego dymu. Myślę Krzysiek że możesz zacząć szukać kolejnego mechanika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek1958 no właśnie o tym mówię. W VAGu ponoć tak można ale w Nissanie nie słyszałem o czymś takim. Mi kolesie czujnikiem zegarowym wszystko ustawili. Samochód dobrze odpala gdy jest ciepły (wcześniej miał grube problemy) i nie zostawia chmury śmierdzącego dymu. Myślę Krzysiek że możesz zacząć szukać kolejnego mechanika ;)

Miales racje. Tylko nie moge zrozumiec takich gnojow co kaza ci przyjechac a jak pezyjedziesz to zaczynaja sie problemy. Stwierdzil tylko to co ja mu wczoraj mowilem ze mozna na czujnik ale on tego nie zrobi bo duzo roboty. Nic tylko ubic gnoja. Jutro mam byc w takim malym zalkadzie i ma mi ustawic ten kat. Mam pytanie do Ciebie. W ktora strone przesunac ewentualnie pasek o zabek jesli by nalezalo przy opoznionym zaplonie?Chodzi mi czy w strone kabiny czy od. Wiem ze masza pompa ma lewe obroty. Na manualu na pewno to jest ale nie znam angielskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam na mechanice. Z tego co mi wiadomo, to pasek powinien być ustawiony zgodnie ze znakami, które są na pasku i rolkach. And_pec pisał ile to dokładnie ma być zębów ustawionych cytuję:

Nic tam się nie przestawia o ząbek Ma być tak jak powinno czyli 43 zęby na pasku pomiędzy wałem korbowym a rozrządu i 29 zębów pomiędzy wałkiem rozrządu a napędem pompy. Kąt wtrysku ma wynosić 0,89 +/- 0,08 mm Jeśli jest zła liczba zębów to nie ustawisz pompy (statyczny kąt wtrysku) bo wartość będzie poza zakresem regulacji

Tak więc należy najpierw poprawnie ustawić rozrząd (ewentualnie sprawdzić czy jest dobrze ustawiony) a następnie wyregulować kąt wtrysku czujnikiem zegarowym. Opis jak się to robi jest gdzieś na forum. Wyszukiwarka powinna to odnaleźć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam na mechanice. Z tego co mi wiadomo, to pasek powinien być ustawiony zgodnie ze znakami, które są na pasku i rolkach. And_pec pisał ile to dokładnie ma być zębów ustawionych cytuję:

 

Tak więc należy najpierw poprawnie ustawić rozrząd (ewentualnie sprawdzić czy jest dobrze ustawiony) a następnie wyregulować kąt wtrysku czujnikiem zegarowym. Opis jak się to robi jest gdzieś na forum. Wyszukiwarka powinna to odnaleźć ;)

Czesc ,mysle ze sie dokladnie nie zrozumielismy. Ja nie mam zamiaru przestawiac tego paska. Chodzilo mi tylko o sytuacje gdy trzeba bedzie zrobic korekcje napedu pompy podczas ustawiania kata wtrysku. Wiesz ja mu podam dokladna wartosc kata i przydaloby sie zebym wiedzial co dalej gdy trzeba wlasnie robic ta korekcje. Jeszcze bede na ten temat szukal. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz manuala a nie znasz angielskiego to jest coś pomocnego w internecie jak "google tłumacz" który ci pomoże większość przetłumaczyć, wystarczy wkleić angielski tekst a po chwili wyskakuje prawie to samo po polsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak wlasnie zrobilem jak pisze Gawa. Dzisiaj wyczyscilem nastawnik (nie rozbieralem go na czesci tylko pistoletem do ropowania) i dalej to samao z tymi obrotami. Najgorsze jest to ze nie pokazuje zadnych bledow. Zaczynam podejrzewac sam potencjometr HDK albo ten potencjometr przy pedale gazu bo umnie obroty spadaja pozniej i niz puszczony pedal gazu. Panowie nie mam juz sil. Jak juz jestem w temacie to chcialbym sie zapytac bo po zalozeniu nastawnika po dopaleniu wyskoczyl blad nr13. Skasowalem go i check nie swieci. Dodam tylko ze nastawnik byl calkowicie odlaczony od pompy. Moze jednak skoro sie pokazal ten blad to szukac tego czujnika.

 

Witam. Nie bede zakladal nowego tematu. Otoz czujnik temperatury wymieniony.Blad zniknal. Ale klopoty z obrotami dalej zostaly. Po rozmowie z Gawa (za co mu dziekuje) dzisiaj wyropowalem nastawnik(poszlo ponad 2 litry ropy)mialem nadzieje ze juz bede mial spokoj. Jednak okazalo sie ze nie. Dalej podbija i po dluzszej chwili dopiero wraca do normalnych. Jak juz pisalem na wolnych OK, dzieje sie to dopiero podczas jazdy. Doszedlem do wniosku ze skoro na wolnych Ok to nastawnik musi byc dobry bo na wolnych obrotach tez by wariowal. Dzisiaj juz nie mialem czasu(wiadomo sobota to kapanie) ale w poniedzialek wezme jeszcze i wymontuje pedal gazu i go sprawdze moze ten potencjometr sie zacina z lekka i reaguje z opoznieniem. Rada kolegi Gawy. Nie rozbieramy nastawnika na czynniki pierwsze. Tylko sciagamy i traktujemy czystym olejem napedowym pistoletem do ropowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko dla jasności dodam że nissany diesle nie palą tak ładnie jak VW. U nas mówi się że auto pali na dotyk jak odpalanie wygląda tak : chłi,chłi,chłi,chłi - bruum. Obroty spadają z około pół sekundowym opóźnieniem. A druga moja myśl jest taka. Otóż jeżeli obroty nie głupieją gdy auto stoi tylko podczas jazdy to siłą rzeczy musi to mieć związek z jazdą. Pierwsza myśl - problem jest gdy silnik jest obciążony ale zmiany obrotów (podczas zmiany biegów) robi się na wciśniętym sprzęgle więc to raczej nie to. Dlatego sobie pomyślałem że może w naszych nyskach jest czujnik rejestrujący włączony bieg. Benzynowe wersje (zdaje się 1.6) tak mają i tam usterka tego czujnika powoduje problem z obrotami i gaśnięcie silnika na skrzyżowaniach. Trzeba ustalić czy 2.0 TD ma czujnik włączonego biegu. I proponuję zajrzeć do filtra powietrza,może jakieś liście ograniczają wlot powietrza.

Edytowane przez hary7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko dla jasności dodam że nissany diesle nie palą tak ładnie jak VW. U nas mówi się że auto pali na dotyk jak odpalanie wygląda tak : chłi,chłi,chłi,chłi - bruum. Obroty spadają z około pół sekundowym opóźnieniem. A druga moja myśl jest taka. Otóż jeżeli obroty nie głupieją gdy auto stoi tylko podczas jazdy to siłą rzeczy musi to mieć związek z jazdą. Pierwsza myśl - problem jest gdy silnik jest obciążony ale zmiany obrotów (podczas zmiany biegów) robi się na wciśniętym sprzęgle więc to raczej nie to. Dlatego sobie pomyślałem że może w naszych nyskach jest czujnik rejestrujący włączony bieg. Benzynowe wersje (zdaje się 1.6) tak mają i tam usterka tego czujnika powoduje problem z obrotami i gaśnięcie silnika na skrzyżowaniach. Trzeba ustalić czy 2.0 TD ma czujnik włączonego biegu. I proponuję zajrzeć do filtra powietrza,może jakieś liście ograniczają wlot powietrza.

Czesc. U mnie odpala moze bez tego czwartego chli. Hary wyczytalem na forum ze u nas nie ma tego czujnika o ktorym piszesz .Duzo czytalem na ten temat tez na innych forach i tez maja z tym klopoty.Jutro pomierze te opornosci na tym potencjometrze od gazu. Jesli ten potencjometr bedzie w porzadku to umowie sie na ustawienie dawki. Czytajac nasze i inne fora problem gasniecia i podbicia obrotow istnieje przy zlym ustawieniu nastawnika czyli dawki.Wiesz dziwne to troche bo u mnie ten problem pojawil sie nie od razu po kupnie tylko za jakis czas.Moze do sprzedazy bylo cos ruszne.Sprobuje jeszcze zaslepic zawor EGR. Dzieki za podpowiedzi bo myslalem ze juz temat obyty i nikt sie nie zainteresuje. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój odpala na dotyk, a właśnie sąsiad judła swojego Passata. To nie chodzi o markę, a o ustawienie kata wtrysku, rozrządu , kondycji świec i układu paliwowego .Jeśli dawka wtrysku jest za mała to też będzie ciężko kręcił. Jeśli nastawnik był nie ruszany to zaczął bym od sprawdzenia świec a potem kąta wtrysku, Przed tym sprawdzenie /wymiana filtrów powietrza i paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój odpala na dotyk, a właśnie sąsiad judła swojego Passata. To nie chodzi o markę, a o ustawienie kata wtrysku, rozrządu , kondycji świec i układu paliwowego .Jeśli dawka wtrysku jest za mała to też będzie ciężko kręcił. Jeśli nastawnik był nie ruszany to zaczął bym od sprawdzenia świec a potem kąta wtrysku, Przed tym sprawdzenie /wymiana filtrów powietrza i paliwa

Andrzej. Nastawnik byl sciagany do ropowania. Mysle wiec ze po prostu dawka zle ustawiona bo nie trafisz idealnie. Rozrzad sprawdzony i jest dobrze ustawiony. Swiece sprawdzone,dobre. Filtry byly wymienione przy zmianie oleju jakies 4tys km. U nas trudno sie umowic na jakakolwiek regulacje do nissana (traktuja go jak trad).Nie wiem czego sie tak boja. .Czyli tak jak pisalem wczesniej pozostaje kat wtrysku do sprawdzenia i ewetualnie poprawienia i dawka do ustawienia.Kupilbym ten czujnik mikrometryczny do ustawiania kata ale to na dzien dzisiejszy za duzy wydatek. Nawet tam gdzie naprawiaja pompy tez nie maja tych czujnikow.A powinni miec. Mam dzwonic i uwowic sie na dawke do zakladu w Kamiencu Zabkowickim (Serwis samochodowy Auto-Bogus ul. Kolejowa10 ). Jako jedyni polaczyli sie z moim Nissanem.Mowil mi cos o zmiamie pinow. Powiem od razu niech sprawdza kat wtrysku. Ja pompy nie ruszalem . Nie wiem co robil ten co go sprowadzil. Jak te dwie rzeczy zrobie to dam znac co i jak.Czesc.

 

Otoz pomierzylem dzisiaj opornosci na pedale gazu. Komputer pokazywal temperature zewnetrzna 25stopni. Nie wyciagalem go z samochodu. Wyszlo tak. 1. Calkowicie zamkniety-1,05 KOHMA. 2. Czesciowo otwarty-1,29do 1,3 KOHMA. 3. Zupelnie otwarty- 1,67do 1,7 KOHMA. Troche te wartosci roznia sie od manuala. Tam jest pozycja 1 w przyblizeniu 1,2 i pozycja 3 w przyblizeniu 1,9. Pozycja 2 jest 1,2 do 1,9. Moze byla inna temperatura przy pedale i dlatego takie wyniki. Prosilbym o jakies sugestie. Tak na marginesie pomierzylem tez opornosci na plywaku bo myslalem ze to on oszukuje ale pomiary wzorcowe w/g manuala.Czyli zegar wali glupa.Zegar sobie darujemy. Chce nadmienic ze nie pokazuje zadnych bledow.Czesc.

 

W piatek bylem na ustawieniu dawki paliwa. Ja po czyszczeniu nastawnika ustawilem na 2 jednostki(czyli nie trafilem a bylem blisko). Mechanik ustawil mi na 5 jednostek i jest teraz dobrze . Obroty nie podbijaja.Przydaloby sie ustawic tak na 4,5 jednostki ale to przy okazji jak bede u niego.Czyli z tego wniosek ze sprzedawca wsadzil lapy do nastawnika zeby mu lepiej odpalil. Tylko nie wiem czego on tam szukal skoro kat wtrysku byl ustawiony dobrze. Mam nadzieje ze skoncza sie moje problemy z tymi obrotami. Jednak sprawdzenie dawki paliwa przy podbijaniu obrotow jest bardzo wazne. Cena ustawienia dawki 100zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...