paweleknowakowski Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 zadzwoniłem i umówiłem się na sprawdzenie co się stało i ewentualną poprawkę. jak odbiorę to dam znać co i jak wyszło. i się okazało że mam malutką dziurkę w chłodnicy od tyłu i nikt wcześniej jej nie wykrył, czynnik najnormalniej w świecie wyleciał i to tyle. teraz szukam chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Kup nową POLCARu a nie używkę Taki radiator to nie majątek, od razu przy okazji wymień odwadniacz Odwadniacz POLcar 50 zeta NISSEN około 100 Radiator POLcar około 300 używka od 60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 dzięki, napewno to przemyślę, a o odwadniaczu to itak myślałem żeby go przy okazji wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 and_pec a jak tam Twoja klima? Zrobiona już na tip-top? Jeśli tak to napisz co tak naprawdę wymagało wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Na razie okres urlopowy. Nie wiem jak to ma działać w 144 ale jak upały odpuściły to wali chłodem (wcześniej zamrażarą przed serwisem). Tak sobie to tłumaczę że po prostu klima nie wyrabiała. W sumie to musiała ochłodzić o prawie 30 stopni. Jak robiłem pomiary to temp na wlotach obok maski dochodziła do 58. Dlatego też jak korzystałem z obiegu zamkniętego szybciej osiągałem zamierzony efekt, bo ssało oziębione powietrze i z prostego bilansu cieplnego temperatura na wyjściu była niższa Po powrocie pojadę sprawdzić czy czynnika nie ubyło. Może kurka gdzieś mam mikrometrową dziurę w obiegu i po malutku czynnika ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4rox Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Witam, Panowie czy pokusił się może ktoś aby sprawdzić ile czynnika chłodzącego powinno być w układzie? Z tego co udało mi się znaleźć to katalogowo powinno być 1000g. a wszyscy "nabijacze" nabijają chyba nas w butelkę bo walą 600g. Może dla tego takie problemy z klimą po uzupełnieniu. Kolego wg. serwisówki powinno być: 0,60kg +/- 0,05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bumcyk Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Witam, Panowie czy pokusił się może ktoś aby sprawdzić ile czynnika chłodzącego powinno być w układzie? Z tego co udało mi się znaleźć to katalogowo powinno być 1000g. a wszyscy "nabijacze" nabijają chyba nas w butelkę bo walą 600g. Może dla tego takie problemy z klimą po uzupełnieniu. Słuszna uwaga. U mnie w P12 1.8benzyna znamionowo jest 0,5kg R134A i 200ml oleju PAG.Sam wypróżniowalem i nabiłem układ co do 5g bo taką miałem wagę.Klima chłodzi całkiem nieźle,lepiej niż przed dłubaniem ale w VW Touranie teściowej działa wydajniej.Po prostu w Nissanie jest gorsza Odnośnie wcześniejszych wypowiedzi kolegów,moim skromnym zdaniem kisiel w układzie zrobił się bo ktoś wpuścił zły olej albo inny niż R134A czynnik. Osuszacza u siebie nie wymieniałem.Jeśli padnie osuszacz to się będzie zamrażał i wywali HP.W klimie samochodowej nie siedzę ale trochę splitów serwisowałem a zasada działania układu taka sama.Z drugiej strony jeśli ktoś często grzebał przy klimie to przy każdorazowym doładowywaniu odrobinka wilgoci może wejść zwłaszcza jak sie nie przedmucha wężyków.W 10 letnim aucie w sumie można profilaktycznie wymienić osuszacz.I taka ciekawostka jeszcze. w tym roku ciężko jest na rynku z czynnikiem R134 i firmy sprzedaja po 50-100zł za kg a rok temu sam sprzedawałem po 25zł/kg.I teraz już wiecie ile Was kroją za serwis klimy.Skoro średnio z 1kg zrobi sie 2 auta i koleś kupuje czynnik po 50zł/kg Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 wnissanie nie jest wcale gorsza w nissanie jak masz automatyczną to nie zejdziesz z temperturą po niżej 18C to na wtjściu temp to 11-12C po odłączeniu czyjnika schodzi do ok -3C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugi Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 a o którym odłączonym czujniku mówisz? tym w kabinie koło zegarów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Ja mam kompletnie odwrotny problem. Mam za wydajna klime daje cos w granicach 0 stopni, a jak przekrece pokretlo w pozycje cieple na maxa to leci troche cieplejsze ale nie wiele. W tino moge miec wlaczona klime i ogrzewanie i wtedy grzeje, a tu? Bez klimy normalnie dziala regulacja cieple-zimne. Do czego sluzy to pokretlo przy srodkowych nawiewach, miedzy kratkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bugi Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 (edytowane) z tego co się orientuje to pokrętło jest od klapy która wpuszcza powietrze z zewnątrz(kropka niebieska), lub ogrzane z komory silnika (kropka czerwona). Chyba w tym temacie było że jeżeli tak klima chłodzi to może być czujnik odpięty.. Edytowane 25 Kwietnia 2011 przez bugi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Tyle ze ja mam zwykla p11, tam tez jest czujnik? Minal juz rowny tydzien od kad nabilem klime. Polowe tygodnia dzialala ok, a druga polowe cos zeslabla i nie dawala rady chlodzic. Pojechalem tam gdzie nabijalem klime i wszystko posprawdzal i niby mowi ze ok, zadnych ubytkow itp, wedlug niego ok, ale ja wiedzialem ze cos jest nie tak, bo pare dni temu chlodzila jak trzeba.... Przyjechalem do domu i zaczalem sprawdzac: Gruba rura ledwo chlodna, a cienkie tak gorace ze sie poparzylem. Po chwili myslenia przypomnialem sobie ze nie dziala ten drugi wentylator, okazalo sie ze wogule byl nie podlaczony, bo nie bylo go do czego podlaczyc. Przeprowadzilem kabel do niego i dolaczylem sie z nim do tego dzialajacego wiatraka i chodza oba, ten jest nawet szybszy od tego obok aku. Zapalilem, wlaczylem klime i gruba rura zrobila sie bardzo lodowata, tak jak kiedys i leci teraz znowu 0 stopni, a nie 10, w sumie ciekawe co za debil(poprzedni wlasciciel) odcial ten drugi wiatrak?czyli wytlumaczenie jest proste: Gdy nabijalem klime bylo cos okolo 10 stopni na zewnatrz i dawal sobie rade jeden wiatrak, ale gdy zrobilo sie goraca to juz musza byc dwa bo jeden nie daje rady, chociaz dziwne bo wskazowka nie poszla ponad polowe, a u was jak jest dziala jeden czy dwa? I czy moze mi ktos powiedziec czy zwykla p11 tez ma jakis czujnik w parowniku czy gdzies tak jak pisal kolega wyzej/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Na parowniku jest czujnik ale musisz mieć dodatkową kostkę do wentylatora od klimy,poszukaj w okolicy osuszacza czy nie masz wolnej kostki na 2 piny. Wentylator od klimy ma większą prędkość obrotową niż tez od wody . Sprawdź jakie masz napięcie na dodatkowej instalacji którą poprowadziłeś do wentylatora od klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Na przeprowadzonej instalacji jest 12V. Kostki zadnej nie mam kolo osuszacza, czyli ten czujnik bedzie odlaczal wentylator zeby czynnik byl cieplejszy i nie bedzie dawal takiej niskiej temperatury? A u was jaka jest temp. na wylocie z kratek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylvester007 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 (edytowane) Jeżeli problem jest jeszcze aktualny , to mam pewne sugestie z mojego przypadku dla kolegi And Peca. W mojej nysce P11.144 2000 TD też występowały problemy z wydajnością chłodzenia po wymianie i uzupełnieniu substancji chłodzącej. Dopiero w porządnym serwisie klimazytacji stwierdzono ,że osuszacz jest sasyfiony i nie spełnia swojej funkcji. Jego wymiana rozwiązała problem. Dowiedziałem się wtedy też ,że w modelu P 11.144 montowano trzy różne rodzaje osuszaczy różniące się średnicą i rozstawem otworów pod rurki. Przy jego wymianie trzeba najlepiej zostawić stary na wzór. Życzę chłodnego powiewu - Sylvester. Edytowane 28 Kwietnia 2011 przez Sylvester007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Mam jakis dziwny problem z tymi nawiewami. Dzisiaj jak dawalem klime na maxymalnie zimne to wszedzie mrozilo( mialem ustawiony nawiew na szybe, nogi, i glowe). Jak ustawilem klimatyzacje na cieplejsze to na nogi kierowcy wialo cieple, a wszedzie indziej zimne. Gdy wylacze klime i mam ustawione nawiewy w tej samej pozycji to jest to samo. Wogule cieple powietrze nie chce isc na gore (szybe i kratki). Wczesniej tego nie bylo, co to moze byc, cos sie zapchalo? Denerwujace jest to ze wszedzie wieje chlod a na nogi cieplo, powinno wszedzie leciec to cieplejsze powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tnt_gt Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 and_pec Udało Ci się znaleźć przyczynę Twojego problemu? Mam te same objawy i nie za bardzo wiem, gdzie szukać rozwiązania. and_pec Udało Ci się znaleźć przyczynę Twojego problemu? Mam te same objawy i nie za bardzo wiem, gdzie szukać rozwiązania. Pojechałem do serwisu, w którym nabijałem klimatyzację i okazało się, że zamiast 0,6kg czynnika zostało tylko 0,25kg. Po wstępnych oględzinach nie widać żadnych wycieków z instalacji. Uzgodniłem z mechanikami, że zostawię im wóz na dłużej, to dokładniej przejrzą całą instalację w tym tygodniu. Dam znać jakie były efekty przeglądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek85fcb Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Dołączę się do tematu, mianowicie, na początku lipca nabiłem klimatyzacje. W serwisie na maszynie stwierdzili ze układ jest szczelny, ilość czynnika dodanego do klimy to 600. Od sierpnia zacząłem zauważać coraz słabsze działanie klimatyzacji, a dziś to już wogóle chłodem nie powiało ;/ Dodam, że przy uruchamianiu słyszę charakterystyczny syk (zawór rozprężający? ) I może jest to głupie pytanie, ale czy taki stan rzeczy (ubytek czynnika po 2,5 miesiąca) nadaje się do reklamacji usługi ? Nieszczelność klimatyzacji może być na tyle mała, że nie będe w stanie udowodnić spartaczenia usługi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Jeżeli dodali Ci 600ml czynnika to znaczy, że układ był pusty, bo tyle tam wchodzi max... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tnt_gt Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 (edytowane) Dołączę się do tematu, mianowicie, na początku lipca nabiłem klimatyzacje. W serwisie na maszynie stwierdzili ze układ jest szczelny, ilość czynnika dodanego do klimy to 600. Od sierpnia zacząłem zauważać coraz słabsze działanie klimatyzacji, a dziś to już wogóle chłodem nie powiało ;/ Dodam, że przy uruchamianiu słyszę charakterystyczny syk (zawór rozprężający? ) I może jest to głupie pytanie, ale czy taki stan rzeczy (ubytek czynnika po 2,5 miesiąca) nadaje się do reklamacji usługi ? Nieszczelność klimatyzacji może być na tyle mała, że nie będe w stanie udowodnić spartaczenia usługi ? Miałem takie same objawy w swoim wozie. Jeżeli chodzi o uciekanie czynnika, to miejsce powinno być widoczne, gdyż czynniki zawiera kontrast. Niestety u mnie na razie nie stwierdzono miejsca wycieku. Jeszcze raz odświeżę temat. Czy może znaleźliście rozwiązanie na słabe chłodzenie klimatyzacji? And_pec, jaka była przyczyna słabego chłodzenia w Twojej Primerce? Szukałem trochę w instrukcji i w instrukcji serwisowej znalazłem takie rozwiązanie (jeszcze nie sprawdzone):̄ "Malfunctioning temperature control operation (airmix door position improperly adjusted)/Malfunctioning water cock operation (incorrect valve closure)" Muszę to sprawdzić. Edytowane 29 Lipca 2012 przez tnt_gt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 A ja opisze inny problem. Podczas włączenia nawiewu na 1 stopień podczas jazdy jak sie skręci kola w prawo słychać takie dziwne świszczenie jakby spod schowka. A gdy się da na 2,3 lub 4 stopień to zanika. Ale zawsze jest na 1 stopniu nawiewu.Na klimie nie ma takich objawów. Wiem ze za schowkiem jest klima wraz z filtrem i tym całym sprzętem. Filtr wymieniony Klimka nabita była we Francji jeszcze i ładnie chłodzi oraz dmucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomus75 Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Kolego za schowkiem jest cały silniczek od dmuchawy trzeba go odkręcić jest zamocowany trzema śrubami. Następnie ściągasz czarną rurkę połączoną z silniczkiem. Wyciągasz cały mechanizm na zewnątrz i rozbierasz. Na dole tego silniczka są takie gumowe zabezpieczenia z tego co pamiętam to chyba 4. Wciskasz je do środka i rozbierasz obudowę, wtedy smarujesz dwa łożyska jedno w górnej części korpusu drugie w dolnej. Najlepiej zrobić to smarem sylikonowym bo WD40 najpierw nasmaruje ale jest suchy i pomorze tylko na chwilkę. I składamy wszystko a i jeszcze jedno proponuję wymienić szczotki jak już jest wszystko rozebrane. Składamy i cieszymy się błogą ciszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 ok jak tylko dostane samochód to zaraz się wezmę za to póki ciepło Dzięki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomus75 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 i co pomogło kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Zrobiłem tak jak napisałeś. Fakt pomogło-ale. skrzypi teraz jak skręcam w lewo Zmieniła się strona heh ale jest ciszej więc uważam ze zadziałało nie przeszkadza juz tak jak przed rozebraniem Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.