Gość energy259 Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Witam podczas ruszania przy skreconych kołach słysze jakieś stukniecie lub obtarcie o coś metalowego przeważnie tak jest przy bardziej skreconych kołach na zakretach sie nic nie dzieje podczas mocnego skrętu wyjazd z bramy wjazd itd. nie wiem co jest tego przyczyną słyszę stuki podczas zjeżdżania z krawężnika na wstecznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 1. Ograniczniki skretu 2. Jesli masz zapiete 4 to sprzegielka. uzyj opcji szukaj bylo i o tym i o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 faktycznie u mnie tez trze cos az milo przy skręcie na full a cale zawieszenie wymieniłem, sprawdzę te ograniczniki, dobry trop ;D bigi wydaje mi sie tez ze może byc to ten drążek, (nie wiem do czego on jest) wychodzi od dołu z wahacza tulejka na nim była zjechana a to gniazdo w które ten drążek wchodzi ma średnicę ze dwa razy większą jak powinien mieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 faktycznie u mnie tez trze cos az milo przy skręcie na full a cale zawieszenie wymieniłem, sprawdzę te ograniczniki, dobry trop ;D bigi wydaje mi sie tez ze może byc to ten drążek, (nie wiem do czego on jest) wychodzi od dołu z wahacza tulejka na nim była zjechana a to gniazdo w które ten drążek wchodzi ma średnicę ze dwa razy większą jak powinien mieć Witam, Troszkę będzie nie w temacie, ale jeżeli, kolego "teranozaur" ten element na Twoim zdjęciu jest tym łącznikiem wahacza z załączonego rysunku z serwisówki i zaznaczonego na nim elementu to musisz koniecznie to zrobić. Zawieszenie przednie - elementy.pdf A w sprawie stuków przy skręconych kołach to polecam temat http://forum.nissank...nicznik-skretu/ w którym kolega "drewniany" przedstawia jak skutecznie wyeliminować te stuki. Moja metoda na nie to skręcam (jak już muszę) do oporu a później trochę odpuszczam i jest bez stukania (podobnie w praktyce stosuje kolega "azm-61") - tak na marginesie. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 5891michal Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 witam koledzy. O ile się nie mylę to jest mocowanie drążka reakcyjnego wahacza. Wymieniałem to ustrojstwo ostatnio:) W serwisie ceny wyglądają następująco podkładka 17zł-sztuka (potrzebne są 2 lub 4) guma (potrzebujemy 2 sztuki) 35zl za sztukę i tulejka na drążek 75zł (potrzebujemy jedna sztukę) Ja kupiłem zamiennik ashika-czy jakoś tak (2x podkładka, 2xguma, 1xtuleja) za całość z przesyłką 53zł. Wymiana trwa ok 30-45min warto zaopatrzyć się w klucz płasko oczkowy (chyba 24) do odkręcenia drążka od ramy - niestety na grzechotkę za mało miejsca. Oraz długą nasadkę z przedłużką na grzechotkę chyba 19 i oczywiście grzechotkę. Ja użyłem jeszcze WD40 oraz szczotki drucianej do wyczyszczenia gwintów przed odkręceniem. Pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 musisz koniecznie to zrobić. Pozdrawiam Piotr no tak ale co zrobić ???? a powiedzcie mi przy okazji do czego jest konkretnie ten drążek i co on ma robić, czy można go wywalić ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 no tak ale co zrobić ???? a powiedzcie mi przy okazji do czego jest konkretnie ten drążek i co on ma robić, czy można go wywalić ??? Witam, Miałem na myśli to, że musisz poskręcać wszystko razem, czyli gumowe (prawdopodobnie u Ciebie są z poliuretanu) poduszki śrubą. Dokładnie tak jak opisał to kolega "maJkelv6" w poście nr 5. Jest tam wszystko w temacie łącznie z cenami. Przenosi on siły wzdłużne, nie działają na niego siły zginające i odpowiada za prawidłowe prowadzenie koła oraz za geometrię zawieszenia. Ten drążek reakcyjny musi koniecznie być skręcony! Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 5891michal Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Tak, jak napisał kolega "piotr323f" ten drążek musi być. Ja dodam od siebie jeszcze to że gdy mocowanie drążka jest zużyte to podczas jazdy po nierównościach (większość naszych dróg oraz teren) jak i podczas zjeżdżania z górki,wzniesienia i chamowania słychać pisk i zgrzyt podobny do dźwięku wydawanego przez zużyte ograniczniki skrętu lecz wyższy. Podczas gramolenia się na górkę, wzniesienie nie słychać nic. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 poelecam zastosowac poliuretany na drazek reakcyjny z firmy top deuter czy jakos tak, sam mam takie (jak i w innych miejscach) i naprawde daja rade. Sa ciut wieksze ale na chama da sie dokrecic, jak podasz im wymiary to i tulejki stalowe dotocza bo ja mialem polamane. A ogranicznikami skretu nie ma sie co przejmowac - u mnie juz ich nie ma. wystarczy polatac po lesie i same znikna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.