Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TERRANO II 3.0 di


Gość voit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nazywam sie Pawel i od niedawna jestem posiadaczen nissana terrano 3.0 di 2003 r.

 

Mam pytanie - zaniepokoily mnie dziwne objawy w moim aucie. Po rozgrzaniu silnika - 10 min jazdy na 1 i 2 auto jest zrywne i ciagnie do przodu rowno - turbo dmucha ALE kiedy wrzucę 3 bieg silnik sie zamula i szarpie - przyspiesza caly czas ale wlancza sie turbo na 2 sek potem wylancza troche przyspieszy i znow sie wlacza na 2 sek i potem znowy sie wylaczy - wszystko sie to dziele w zakresie od 2 do 3 - 3,5 tys obrotów. na 4 biegu nie szarpie ale jest powolny . kiedy wrzuce na 5 bieg juz od 70 km/h ciagnie jak szalony i turbo nie przerywa.

Dziwi mnie to bo na 1,2 i 5 biegu jest wszystko ok. problem jest najwiekszy na 3 szarpie niemilosiernie. Wydaje mi sie ze temp silnika ma na to wplyw tylko czemu dotyczy to 3 i torche 4 biegu??? czy macie jakies sugestje ???? mi wyglada to na przeplywomierz -ale raczej objawy byly by na kazdym biegu co ??

 

dzieki za pomoc Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość bartekCBR

Witam!

W swoim nissanie mam dokladnie ten sam problem. Pojawilo mi sie to przy przebiego 205tys. Serwis nissana we wrocławiu po przegladzie i calej tej scieżce diagnostycznej wskazał na czujnik biegu jałowego. Jeszcze diagnosta zalecił mocniejsze dociskanie lewakiem zmiany biegów na tych biegach co nie ma mocy t.j na 3 mocno do przodu a na 4 mocno do tylu ale w praktyce i tak nic to nie daje. Nie chce mi sie wierzyć, że przyczyną jest ten czujnik dlatego jeszcze go nie wymienilem. Koszt nie jest duży bo w granicach 300zł. Wczesniej miałem problem z mocą na wszystkich biegach ale wtedy problemem byly poprzegryzane wieże podcisnieniowe przy turbinie. Teraz nikt nie ma pojecia co jest grane. Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, jeżeli byś miał problem z turbiną to by ciągle zamulał.

 

Bardziej mi to wygląda na problem z pompą wtryskową albo jej sterowaniem. Czy czujnik biegu jałowego pomoże... kto wie...

 

 

A jeszcze jedno... czy przy tym zamulaniu-odmulaniu silnik kopci z wydechu mocno czy w ogóle nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - samochod juz naprawiony winowajca byl - CZUJNIK LUZU SKRZYNI BIEGÓW - 400 ZŁ po wymianie samochód odzyskal moc - na kazdym biegu - niedosc ze wydawalo mi sie ze samochod idzie slabo na 3 i 4 biegu na 1 2 i 5 tez zauwazylem znaczna poprawe. Samochód nie kopcil wogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

Do Voit i Rafa65 mam też tego tereniaka 3,0 2004 juz jakieś 3 miesiące i tez miałem ten sam problem

Myślałem z poczatku że chyba coś nie tak z turbiną ale podpowiedź uzyskałem dopiero na tym forum także pozdro i jeszcze raz THX za podpowiedź

Czujnik Biegu Jałowego  powiedzieli w serwisie że chodzi o sygnał który skrzynia biegów wysyła do ECM-u czyli komputera jaki jest w danej chwili wrzucony bieg - jakoś tak to wytłumaczyli

Koszt 450 zł czujnik + 50 wymiana no i oczywiście 150 zł podpiecie komputera

Ten czujnik to chyba wada w większości tych modeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...