Nisstor Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Witam Was Jak w opisie;pali 10,5/100km,zaświecił się Check Engine,przy następnym odpaleniu zgasł, po kilkunastu kilometrach ponownie się zaświecił. Nie zauważam różnicy w pracy silnika oprócz spalania Moje podejrzenie to sonda lambda. Mam pytania: -może ktoś miał podobne objawy ? -czy macie może opis (oznaczenia) z sondy oryginalnej do ALMERA N16 1,8 116KM ? -czy ktoś stosował zamiennik BOSCHA uniwersalny(w sklepie intercars 0 258 986 602 377,70 zł ) -może jakieś namiary na używkę (oryginał)ktoś posiada ? ZA wszelką pomoc z góry DZIĘKUJĘ i POZDRAWIAM. Widzę że większość z Was urlopuje; -udanego wypoczynku. Dzisiaj zmierzyłem napięcie na sondzie (czarny przewód) na zakresie 1V i w miarę jak sinik był jeszcze chłodny to było wachanie napięcia do 0,7V po nagrzaniu silnika napięcie stałe 0,9V. Pomiar: MULTIMETR APPA305 Sonda dała d... .Jutro zamawiam BOSCHA w Inter Cars . Może ktoś ma namiary na używkę np: z anglika Pozdrawiam czytających. P.S Almera 1,8 116KM 2003r przebieg 60tkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 ja bym sobie kupił za 88 zł NGK ale jak chcesz mi działa super w fiacie już z 500 km zrobiłem kup uniwersala podpięcie tylko 3 kabelków i już na starej wtyczce a koszty 3-4 krotnie mniejsze ,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nisstor Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Dziękuję za zainteresowanie. Przemyślę Twoją sugestię,tylko te 3przewody w sondzie to bez grzałki ,nie wiem czy to będzie dobrze chodziło. Mam możliwość kupienia używki 3- przewodowej która siedziała w Almerze 1,8 114 KM przed liftem(anglik) za 40 zeta co o tym sadzisz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Zastosowanie Sondy z modelu przed FL powinna pomoc o ile to sonda.. ale musisz zmienic wtyczki.. sondy uniwersalne są nielubiane przez almery.. Kup tylko dedykowaną Bosha.. NGK ma tylko tylnia oferowaną u siebie niestety. Polecam dzialajaca z allegro... najlepiej po FL Tu masz dla siebie sonde regulujaca: http://allegro.pl/item1116420770_nissan_almera_n16_1_8_sonda_lambda.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nisstor Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Witaj Majkel. Byłem pod tym adresem wcześniej ale co ciekawe : -ta sonda którą polecasz z Allegro ma inne oznaczenia niż ta która jest u mnie.Kupiłem natomiast od nich opisaną jako do modelu z silnikiem 1,5;oznaczenia na tej są identyczne z moimi. Próba zamontowania kupionej na razie nieudana ponieważ nie mogę wykręcić mojej. Klucz oczkowo płaski 22 bez możliwości pokręcenia(przeciąłem oczko kątówką ale kicha dalej) Po obiadku będę próbował inaczej może żabą. Pozdrawiam Ciąg dalszy Niestety nie obyło się bez wizyty w warsztacie. Sondę wykręcono przy pomocy specjalnego klucza,przy okazji wymieniłem olej (Sheel 5W40)oraz podpiąłem pod kompa. Sonda wymieniona "podjęła pracę" tak wynika z kompa(poprzednia była uszkodzona).Jak na razie na krótkiej trasie po mieście pali 13,5l/100!!!!!! z klimą tak pokazuje na wyświetlaczu. Po niedzieli przetestuję w trasie i przedstawię uwagi. Polecam serwis: Auto Agro ul. Floriańska 80 SIEDLCE tel. 25 633 04 47 W moim przypadku:"żeby mieć deskę nie trzeba mieć lasu i tartaku" Pozdrawiam. Witajcie Czas na podsumowanie tematu: -Uszkodzona sonda Lambda powoduje zwiększone zużycie paliwa i komunikat check engine (14l miasto/10,5ltrasa) -Oznaczenie sondy Lambda dla Almera 1,8 16V 116 KM po lifcie to:22690-AU000 NISSAN lub 0258 006 462 Bosch -Wymiana przy użyciu spec klucza ,-inne metody czyli oczkowy przecięty, płaski, 22" w moim przypadku zawiodły - Po wymianie i teście na trasie spalanie u mnie:7,2trasa ; 8,5 miasto. Ja wymieniłem na używaną z anglika. W najbliższym czasie będę śledził Wasze wpisy odnośnie hamulców tył i przód; bo czeka mnie wymiana klocków i może tarcz. Pozdrawiam czytających. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 wytłumaczcie mi jak jest różnica w działaniu sond cyrkonowych 2 stanowych pomijając ilości grzałek czy ich brak to zakres ich działania jest taki sam owszem sondy z katalogu mają wtyczki pod dane autko i za to dolicza producent różnica może być w szybkości czyli częstotliwości przy czym NGK są szybsze ... zakres działania 0-1 V pomijam sondy innego typu ? no nic sonda za 88 zł bardzo łanie mi oscyluje i autko spala w normie .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.