Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

błęby silnika 2.7Tdi Sterowanie Zexel


mir-e
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy ktoś ma może jakąś serwisówkę do tego modelu Tyrana rok 96

 

numery błędów 17, 15 ,47,42

 

Proszę tylko o konkrety

 

Na forum są tłumaczenia błedów ale nie pasują do tego modelu

 

A było tak

Zajechałem do pracy dziś rano po około 3 godz chciałem jechać do domu już nie odpalił

 

Pilne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Samochodzik już śmiga to był nastawnik dawki :rolleyes:

Edytowane przez mir-e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc mirek nie wiem czy to masz ale powinno pasowac u mnie jak wiesz na zexelu sie zgadza

pzdr

 

ps . próbowałes je skasowac??????

 

Kody z tłumaczeniem wg and_pec:

 

11 Camshaft Position Sensor (CMPS) (PUMP)

Czujnik położenia wałka rozradu (CMPS) (pompa)

12 Mass Air Flow Sensor (MAFS)

czujnik przepływu masy powietrza (MAFS) 13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor

czujnik temperatury płynu chodzącego silnika

14 Vehicle Speed Sensor (VSS)

czujnik prędkości pojazdu

15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS)

czujnik kontroli położenia tuleji/nasówki ?????

17 Adjustment Resistor

korekta rezystora jakiego rezystora

18, 22, 25 Electric Governor

elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa

21 Injection Timing Control Valve

zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej

23 Accelerator Switch (F/C)

Przełącznik akceleratora (pedału gazu) 27, 31 Engine Control Module (ECM)-ECCS-D Control Module

moduł kontroli silnika ECM

28 Cooling Fan (Overheat)

przegrzanie wentylatora chłodzenia

34 Needle Lift Sensor (NLS)

czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu

36, 37, 38 Fuel Cut Solenoid Valve

odcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwa

przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo

42 Fuel Temperature Sensor (FTS)

czujnik temperatury paliwa

43 Accelerator Position Sensor

czujnik położenia akceleratora (pedał gazu)

47 Crankshaft Position Sensor (TDC)

czujnik polożenia wału korbowego

48 Governor Cut Circuit

odcięcie obwodu nie wiem jakiego przypuszcvzam że nastawnika (Governor)

82 Barometric pressure (BARO) sensor, in ECM - incorrect signa

Ciśnienie barometryczne (BARO) czujnika, w ECM - błędny sygnał

83 Glow plug relay- circuit malfunction

przekażnik świec żarowych-awaria obwodu

84 Engine control module (ECM), reference voltage – incorrect

moduł kontroli silnika (ECM), napięcie odniesienia - nieprawidłowe

85 AC relay – circuit malfunction

przekażnik AC (klimatyzacji) awaria obwodu

86 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – circuit malfunction

recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) elektromagnetyczny - awaria obwodu

nie bardzo rozumiem zawór sterowany jest podciśnieniem, jedynie kostka rozdzielająca jest na elektromagnesie

87 Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction

pozycja pedału hamulca (BPP) przełącznik I / II - awaria obwodu

91 Engine control module (ECM) – defective

moduł kontroli silnika (ECM) - wadliwy

92 Engine control relay, shut-off time – too late

Przekaźnik kontroli silnika, odcinający czas - za późno jaki czas i czego ???

93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction

wyłacznik zapłonu / ECM napięcie - awaria obwodu

94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunction

awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa

96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signa

moduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał

97 Malfunction indicator lamp (MIL) – circuit malfunction

lampka check engine-awaria obwodu

98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction

świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu

 

 

instrukcja do OBD1 w TD (gniazdo prostokątne)

 

1 włączasz zapłon

2 Zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny

3 odczytujesz błędy (są powtarzane na okrągło) długi dziesiątki , krótkie jedności

4 wyjmujesz zworkę

5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach

6 Miga kod 55 (brak błędów)

7 wyłączasz zapłon

Jeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6

 

http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf wez jeszcze tutaj

 

Panowie czy ktoś ma może jakąś serwisówkę do tego modelu Tyrana rok 96

 

numery błędów 17, 15 ,47,42

 

Proszę tylko o konkrety

 

Na forum są tłumaczenia błedów ale nie pasują do tego modelu

 

A było tak

Zajechałem do pracy dziś rano po około 3 godz chciałem jechać do domu już nie odpalił

 

Pilne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Samochodzik już śmiga to był nastawnik dawki rolleyes.gif

 

 

nastawiłeś go na oko;)search.gif

Edytowane przez tarpan 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc mirek nie wiem czy to masz ale powinno pasowac u mnie jak wiesz na zexelu sie zgadza

pzdr

 

ps . próbowałes je skasowac??????

 

Kody z tłumaczeniem wg and_pec:

 

11 Camshaft Position Sensor (CMPS) (PUMP)

Czujnik położenia wałka rozradu (CMPS) (pompa)

12 Mass Air Flow Sensor (MAFS)

czujnik przepływu masy powietrza (MAFS) 13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor

czujnik temperatury płynu chodzącego silnika

14 Vehicle Speed Sensor (VSS)

czujnik prędkości pojazdu

15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS)

czujnik kontroli położenia tuleji/nasówki ?????

17 Adjustment Resistor

korekta rezystora jakiego rezystora

18, 22, 25 Electric Governor

elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa

21 Injection Timing Control Valve

zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej

23 Accelerator Switch (F/C)

Przełącznik akceleratora (pedału gazu) 27, 31 Engine Control Module (ECM)-ECCS-D Control Module

moduł kontroli silnika ECM

28 Cooling Fan (Overheat)

przegrzanie wentylatora chłodzenia

34 Needle Lift Sensor (NLS)

czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu

36, 37, 38 Fuel Cut Solenoid Valve

odcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwa

przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo

42 Fuel Temperature Sensor (FTS)

czujnik temperatury paliwa

43 Accelerator Position Sensor

czujnik położenia akceleratora (pedał gazu)

47 Crankshaft Position Sensor (TDC)

czujnik polożenia wału korbowego

48 Governor Cut Circuit

odcięcie obwodu nie wiem jakiego przypuszcvzam że nastawnika (Governor)

82 Barometric pressure (BARO) sensor, in ECM - incorrect signa

Ciśnienie barometryczne (BARO) czujnika, w ECM - błędny sygnał

83 Glow plug relay- circuit malfunction

przekażnik świec żarowych-awaria obwodu

84 Engine control module (ECM), reference voltage – incorrect

moduł kontroli silnika (ECM), napięcie odniesienia - nieprawidłowe

85 AC relay – circuit malfunction

przekażnik AC (klimatyzacji) awaria obwodu

86 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – circuit malfunction

recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) elektromagnetyczny - awaria obwodu

nie bardzo rozumiem zawór sterowany jest podciśnieniem, jedynie kostka rozdzielająca jest na elektromagnesie

87 Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction

pozycja pedału hamulca (BPP) przełącznik I / II - awaria obwodu

91 Engine control module (ECM) – defective

moduł kontroli silnika (ECM) - wadliwy

92 Engine control relay, shut-off time – too late

Przekaźnik kontroli silnika, odcinający czas - za późno jaki czas i czego ???

93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction

wyłacznik zapłonu / ECM napięcie - awaria obwodu

94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunction

awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa

96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signa

moduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał

97 Malfunction indicator lamp (MIL) – circuit malfunction

lampka check engine-awaria obwodu

98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction

świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu

 

 

instrukcja do OBD1 w TD (gniazdo prostokątne)

 

1 włączasz zapłon

2 Zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny

3 odczytujesz błędy (są powtarzane na okrągło) długi dziesiątki , krótkie jedności

4 wyjmujesz zworkę

5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach

6 Miga kod 55 (brak błędów)

7 wyłączasz zapłon

Jeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6

 

http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf wez jeszcze tutaj

 

 

 

nastawiłeś go na oko;)search.gif

na oko to nie ale obroty są ok 750 jak ustawisz wyższe to się będą wieszać przez chwilę na ok 1100 obrotów ,a tak bardziej ściśle to jak czyściłem nastawnik to źle przylutowałem jeden drucik i odpadł i stąd błąd 15 i 17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oko to nie ale obroty są ok 750  jak ustawisz wyższe to się będą wieszać przez chwilę na ok 1100 obrotów ,a tak bardziej ściśle to jak czyściłem nastawnik to źle przylutowałem jeden drucik i odpadł i stąd błąd 15 i 17

 

Witam,

 

 

Kolego "mir-e" cieszę się, że samochód już ci jeździ ale muszę od siebie dodać 3 grosze. Masz może jakieś fotki z tej operacji? Tyle się tu pisze o tym nastawniku a zdjęć brak.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pompe zexela luzna bo wymieniałem na pompe po regeneracji w auto bosch smieana w Kobiórze woj Śląskie (dobry fachowiec ceny przeciętne ale myslałem ze jak sie daje z czystą komora silnika auto do mechanika i z pospinanymi kablami to takie powinno wrócić a było wrecz odwrotnie wiec za fachowość Bosch Śmietana 5pkt ceny 4pkt robocizna 2pkt<czyt mierny> musze ja wyczyscic i porobie pare fotek i wystawie ale to już po urlopie .Mirek własnie masz już w 100% opanowane wyciąganie twojej pompy i naprawy wiec zrób pare fotek jak i co search.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Może przy następnej (najlepiej aby nie nastąpiła już taka konieczność) operacji wyjęcia pompy porobicie, oczywiście jak nie macie już porobionych zdjęć, ale przynajmniej tak pokrótce opiszcie jak się do niej podchodzi. Od góry czy może jakoś od strony koła i czy niezbędny jest kanał.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Może przy następnej (najlepiej aby nie nastąpiła już taka konieczność) operacji wyjęcia pompy porobicie, oczywiście jak nie macie już porobionych zdjęć, ale przynajmniej tak pokrótce opiszcie jak się do niej podchodzi. Od góry czy może jakoś od strony koła i czy niezbędny jest kanał.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Miałem porobić kilka fotek ale to był mój czarny weekend wszysko mi się skomplikowało i nie miałem czym tego zrobić bo się aparat popsuł

Następnym razem,

Mam nadzieje że dokiero za następne 300 tys kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem porobić kilka fotek ale to był mój czarny weekend wszysko mi się skomplikowało i nie miałem czym tego zrobić bo się aparat popsuł

Następnym razem,

Mam nadzieje że dokiero za następne 300 tys kilometrów

 

Witam kolego,

 

 

Zdjęcia zrobisz to oczywiście przy okazji, jak piszesz za 300kkm ale napisz jak do tego się zabierasz. Od góry, od strony koła i czy jest potrzebny kanał. Informacja tylko tak dla ciekawości, mam nadzieję, że też tam będę musiał zajrzeć dopiero za 300kkm.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak najpierw trzeba wyciągnąć akumulator puźniej odkręcić pompę wspomagania a reszte odkręcamy od strony koła oczywiście te śruby które trzeba odkręcić od góry to odkręcamy

a pompę wyciągamy do góry w stronę akumulatora

 

więc nie ma żadnej filozofji

 

Pozdrawiam powodznia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak najpierw trzeba wyciągnąć akumulator puźniej odkręcić pompę wspomagania a reszte odkręcamy od strony koła oczywiście te śruby które trzeba odkręcić od góry to odkręcamy

a pompę wyciągamy do góry w stronę akumulatora

 

więc nie ma żadnej filozofji

 

Pozdrawiam powodznia

 

Witam,

 

 

Dzięki "mir-e". Jak na skróconą wersję opis może być. Przy najbliższej okazji poszerzy się wiadomości. Ciekawy jestem czy przy wyjmowaniu pompy jej wał się nie przekręca, czyli w skrócie jak zaznaczę sobie położenie jej korpusu względem mocowania na silniku i w tym położeniu ją zamontuję nie będzie problemów z jej ustawieniem i właściwym zazębieniem (wgląd jest poprzez dekiel od przodu silnika) - ale to temat na później.

 

Dodatkowe pytanko, czy ustawiasz pompę tylko i wyłącznie na znaki czy masz jakieś autorskie rozwiązania - ale to też temat na później.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Fajnie, że jest jeszcze ktoś kogo ten temat zainteresował, kolego "sloneczny" - pozdrawiam, więc Mirek "mir-e" jak znajdziesz chwilkę czasu i tu zaglądniesz to napisz, czy po wyciągnięciu pompy jej wał się nie przestawia, czy niema później problemów z jej właściwym zazębieniem i najważniejsze co Ty w niej tam lutowałeś? Jak ją później odpowietrzasz, jak ją ustawiasz, tylko na znaki czy korygujesz wg własnego doświadczenia?

 

To są raczej tylko informacje dla zaspokojenia własnej ciekawości, jak widać temat jest ciekawy.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...