mir-e Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 (edytowane) Panowie czy ktoś ma może jakąś serwisówkę do tego modelu Tyrana rok 96 numery błędów 17, 15 ,47,42 Proszę tylko o konkrety Na forum są tłumaczenia błedów ale nie pasują do tego modelu A było tak Zajechałem do pracy dziś rano po około 3 godz chciałem jechać do domu już nie odpalił Pilne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Samochodzik już śmiga to był nastawnik dawki Edytowane 19 Lipca 2010 przez mir-e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 (edytowane) czesc mirek nie wiem czy to masz ale powinno pasowac u mnie jak wiesz na zexelu sie zgadza pzdr ps . próbowałes je skasowac?????? Kody z tłumaczeniem wg and_pec: 11 Camshaft Position Sensor (CMPS) (PUMP) Czujnik położenia wałka rozradu (CMPS) (pompa) 12 Mass Air Flow Sensor (MAFS) czujnik przepływu masy powietrza (MAFS) 13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor czujnik temperatury płynu chodzącego silnika 14 Vehicle Speed Sensor (VSS) czujnik prędkości pojazdu 15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS) czujnik kontroli położenia tuleji/nasówki ????? 17 Adjustment Resistor korekta rezystora jakiego rezystora 18, 22, 25 Electric Governor elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa 21 Injection Timing Control Valve zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej 23 Accelerator Switch (F/C) Przełącznik akceleratora (pedału gazu) 27, 31 Engine Control Module (ECM)-ECCS-D Control Module moduł kontroli silnika ECM 28 Cooling Fan (Overheat) przegrzanie wentylatora chłodzenia 34 Needle Lift Sensor (NLS) czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu 36, 37, 38 Fuel Cut Solenoid Valve odcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwa przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo 42 Fuel Temperature Sensor (FTS) czujnik temperatury paliwa 43 Accelerator Position Sensor czujnik położenia akceleratora (pedał gazu) 47 Crankshaft Position Sensor (TDC) czujnik polożenia wału korbowego 48 Governor Cut Circuit odcięcie obwodu nie wiem jakiego przypuszcvzam że nastawnika (Governor) 82 Barometric pressure (BARO) sensor, in ECM - incorrect signa Ciśnienie barometryczne (BARO) czujnika, w ECM - błędny sygnał 83 Glow plug relay- circuit malfunction przekażnik świec żarowych-awaria obwodu 84 Engine control module (ECM), reference voltage – incorrect moduł kontroli silnika (ECM), napięcie odniesienia - nieprawidłowe 85 AC relay – circuit malfunction przekażnik AC (klimatyzacji) awaria obwodu 86 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – circuit malfunction recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) elektromagnetyczny - awaria obwodu nie bardzo rozumiem zawór sterowany jest podciśnieniem, jedynie kostka rozdzielająca jest na elektromagnesie 87 Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction pozycja pedału hamulca (BPP) przełącznik I / II - awaria obwodu 91 Engine control module (ECM) – defective moduł kontroli silnika (ECM) - wadliwy 92 Engine control relay, shut-off time – too late Przekaźnik kontroli silnika, odcinający czas - za późno jaki czas i czego ??? 93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction wyłacznik zapłonu / ECM napięcie - awaria obwodu 94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunction awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa 96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signa moduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał 97 Malfunction indicator lamp (MIL) – circuit malfunction lampka check engine-awaria obwodu 98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu instrukcja do OBD1 w TD (gniazdo prostokątne) 1 włączasz zapłon 2 Zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny 3 odczytujesz błędy (są powtarzane na okrągło) długi dziesiątki , krótkie jedności 4 wyjmujesz zworkę 5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach 6 Miga kod 55 (brak błędów) 7 wyłączasz zapłon Jeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6 http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf wez jeszcze tutaj Panowie czy ktoś ma może jakąś serwisówkę do tego modelu Tyrana rok 96 numery błędów 17, 15 ,47,42 Proszę tylko o konkrety Na forum są tłumaczenia błedów ale nie pasują do tego modelu A było tak Zajechałem do pracy dziś rano po około 3 godz chciałem jechać do domu już nie odpalił Pilne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Samochodzik już śmiga to był nastawnik dawki nastawiłeś go na oko;) Edytowane 17 Lipca 2010 przez tarpan 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 czesc mirek nie wiem czy to masz ale powinno pasowac u mnie jak wiesz na zexelu sie zgadza pzdr ps . próbowałes je skasowac?????? Kody z tłumaczeniem wg and_pec: 11 Camshaft Position Sensor (CMPS) (PUMP) Czujnik położenia wałka rozradu (CMPS) (pompa) 12 Mass Air Flow Sensor (MAFS) czujnik przepływu masy powietrza (MAFS) 13 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor czujnik temperatury płynu chodzącego silnika 14 Vehicle Speed Sensor (VSS) czujnik prędkości pojazdu 15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS) czujnik kontroli położenia tuleji/nasówki ????? 17 Adjustment Resistor korekta rezystora jakiego rezystora 18, 22, 25 Electric Governor elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa 21 Injection Timing Control Valve zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej 23 Accelerator Switch (F/C) Przełącznik akceleratora (pedału gazu) 27, 31 Engine Control Module (ECM)-ECCS-D Control Module moduł kontroli silnika ECM 28 Cooling Fan (Overheat) przegrzanie wentylatora chłodzenia 34 Needle Lift Sensor (NLS) czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu 36, 37, 38 Fuel Cut Solenoid Valve odcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwa przerwa w obwodzie zaworu odcinającego paliwo 42 Fuel Temperature Sensor (FTS) czujnik temperatury paliwa 43 Accelerator Position Sensor czujnik położenia akceleratora (pedał gazu) 47 Crankshaft Position Sensor (TDC) czujnik polożenia wału korbowego 48 Governor Cut Circuit odcięcie obwodu nie wiem jakiego przypuszcvzam że nastawnika (Governor) 82 Barometric pressure (BARO) sensor, in ECM - incorrect signa Ciśnienie barometryczne (BARO) czujnika, w ECM - błędny sygnał 83 Glow plug relay- circuit malfunction przekażnik świec żarowych-awaria obwodu 84 Engine control module (ECM), reference voltage – incorrect moduł kontroli silnika (ECM), napięcie odniesienia - nieprawidłowe 85 AC relay – circuit malfunction przekażnik AC (klimatyzacji) awaria obwodu 86 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – circuit malfunction recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) elektromagnetyczny - awaria obwodu nie bardzo rozumiem zawór sterowany jest podciśnieniem, jedynie kostka rozdzielająca jest na elektromagnesie 87 Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction pozycja pedału hamulca (BPP) przełącznik I / II - awaria obwodu 91 Engine control module (ECM) – defective moduł kontroli silnika (ECM) - wadliwy 92 Engine control relay, shut-off time – too late Przekaźnik kontroli silnika, odcinający czas - za późno jaki czas i czego ??? 93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction wyłacznik zapłonu / ECM napięcie - awaria obwodu 94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunction awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa 96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signa moduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał 97 Malfunction indicator lamp (MIL) – circuit malfunction lampka check engine-awaria obwodu 98 Glow plug warning lamp – circuit malfunction świece żarowe lampka ostrzegawcza - awaria obwodu instrukcja do OBD1 w TD (gniazdo prostokątne) 1 włączasz zapłon 2 Zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny 3 odczytujesz błędy (są powtarzane na okrągło) długi dziesiątki , krótkie jedności 4 wyjmujesz zworkę 5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach 6 Miga kod 55 (brak błędów) 7 wyłączasz zapłon Jeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6 http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf wez jeszcze tutaj nastawiłeś go na oko;) na oko to nie ale obroty są ok 750 jak ustawisz wyższe to się będą wieszać przez chwilę na ok 1100 obrotów ,a tak bardziej ściśle to jak czyściłem nastawnik to źle przylutowałem jeden drucik i odpadł i stąd błąd 15 i 17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 na oko to nie ale obroty są ok 750 jak ustawisz wyższe to się będą wieszać przez chwilę na ok 1100 obrotów ,a tak bardziej ściśle to jak czyściłem nastawnik to źle przylutowałem jeden drucik i odpadł i stąd błąd 15 i 17 Witam, Kolego "mir-e" cieszę się, że samochód już ci jeździ ale muszę od siebie dodać 3 grosze. Masz może jakieś fotki z tej operacji? Tyle się tu pisze o tym nastawniku a zdjęć brak. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 mam pompe zexela luzna bo wymieniałem na pompe po regeneracji w auto bosch smieana w Kobiórze woj Śląskie (dobry fachowiec ceny przeciętne ale myslałem ze jak sie daje z czystą komora silnika auto do mechanika i z pospinanymi kablami to takie powinno wrócić a było wrecz odwrotnie wiec za fachowość Bosch Śmietana 5pkt ceny 4pkt robocizna 2pkt<czyt mierny> musze ja wyczyscic i porobie pare fotek i wystawie ale to już po urlopie .Mirek własnie masz już w 100% opanowane wyciąganie twojej pompy i naprawy wiec zrób pare fotek jak i co pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Witam, Może przy następnej (najlepiej aby nie nastąpiła już taka konieczność) operacji wyjęcia pompy porobicie, oczywiście jak nie macie już porobionych zdjęć, ale przynajmniej tak pokrótce opiszcie jak się do niej podchodzi. Od góry czy może jakoś od strony koła i czy niezbędny jest kanał. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Witam, Może przy następnej (najlepiej aby nie nastąpiła już taka konieczność) operacji wyjęcia pompy porobicie, oczywiście jak nie macie już porobionych zdjęć, ale przynajmniej tak pokrótce opiszcie jak się do niej podchodzi. Od góry czy może jakoś od strony koła i czy niezbędny jest kanał. Pozdrawiam Piotr Miałem porobić kilka fotek ale to był mój czarny weekend wszysko mi się skomplikowało i nie miałem czym tego zrobić bo się aparat popsuł Następnym razem, Mam nadzieje że dokiero za następne 300 tys kilometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Miałem porobić kilka fotek ale to był mój czarny weekend wszysko mi się skomplikowało i nie miałem czym tego zrobić bo się aparat popsuł Następnym razem, Mam nadzieje że dokiero za następne 300 tys kilometrów Witam kolego, Zdjęcia zrobisz to oczywiście przy okazji, jak piszesz za 300kkm ale napisz jak do tego się zabierasz. Od góry, od strony koła i czy jest potrzebny kanał. Informacja tylko tak dla ciekawości, mam nadzieję, że też tam będę musiał zajrzeć dopiero za 300kkm. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 A więc tak najpierw trzeba wyciągnąć akumulator puźniej odkręcić pompę wspomagania a reszte odkręcamy od strony koła oczywiście te śruby które trzeba odkręcić od góry to odkręcamy a pompę wyciągamy do góry w stronę akumulatora więc nie ma żadnej filozofji Pozdrawiam powodznia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 A więc tak najpierw trzeba wyciągnąć akumulator puźniej odkręcić pompę wspomagania a reszte odkręcamy od strony koła oczywiście te śruby które trzeba odkręcić od góry to odkręcamy a pompę wyciągamy do góry w stronę akumulatora więc nie ma żadnej filozofji Pozdrawiam powodznia Witam, Dzięki "mir-e". Jak na skróconą wersję opis może być. Przy najbliższej okazji poszerzy się wiadomości. Ciekawy jestem czy przy wyjmowaniu pompy jej wał się nie przekręca, czyli w skrócie jak zaznaczę sobie położenie jej korpusu względem mocowania na silniku i w tym położeniu ją zamontuję nie będzie problemów z jej ustawieniem i właściwym zazębieniem (wgląd jest poprzez dekiel od przodu silnika) - ale to temat na później. Dodatkowe pytanko, czy ustawiasz pompę tylko i wyłącznie na znaki czy masz jakieś autorskie rozwiązania - ale to też temat na później. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sloneczny Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Dziękuję za poruszenie tego tematu. Mnie także przydadzą się informacje o kodach błędów w Zexelu i nie tylko te. Pozdrawiam. Piotr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Witam, Fajnie, że jest jeszcze ktoś kogo ten temat zainteresował, kolego "sloneczny" - pozdrawiam, więc Mirek "mir-e" jak znajdziesz chwilkę czasu i tu zaglądniesz to napisz, czy po wyciągnięciu pompy jej wał się nie przestawia, czy niema później problemów z jej właściwym zazębieniem i najważniejsze co Ty w niej tam lutowałeś? Jak ją później odpowietrzasz, jak ją ustawiasz, tylko na znaki czy korygujesz wg własnego doświadczenia? To są raczej tylko informacje dla zaspokojenia własnej ciekawości, jak widać temat jest ciekawy. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.