Jopotam Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Kilka dni temu kupilem w Niemczech Primere P11 2l diesel z 2000 roku. Podczas jazd nia do domu, juz w Polsce, po bezproblemowym przejechaniu ok 1200 km zaczelo mi cos stukac w rejonie przedniego prawego kola. Po przejechaniu dalszych 2 km stuk zwiekszyl sie znacznie i dalej juz nie pojechalem. Pomoc drogowa zawiozla mnie do jakiegos warsztatu gdzie stwierdzono ze nakretka prawej poloski sie odkrecila i jest luz na kole. Dokrecili mi ta nakratke i dolej juz nic nie stukalo. Pytale u Nissana w jaki sposob zabezpieczona powinna byc ta sruba aby sie sama nie odkrecala a oni stwierdzili ze zadnego zabezpieczenia w tym modelu nie ma. Mam jaszcze stara Primiere P10 i tam te sruby sa zabezpieczone blaszana kornka przez ktora przechodzi zawleczka. W P11 nic takiego nie bylo i nakretka sie odkrecila. Powiedzcie mi jak powinny byc zabezpieczone te sruby w modelu P11? Mam pietra przed dalsza jazda takim samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimtom5 Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 (edytowane) W mojej p11 jest zabezpieczone zawleczką.. http://moto.allegro.pl/item1097078292_nowa_polos_nissan_primera_p11_2_0_td_prawa_abs.html Widac np. na tym przykładzie że jest miejsce na zawleczkę zabezpieczającą.. Zapewniam cie muszą być zawleczki ja mam oryginalne jeszcze i są zawleczki.. Edytowane 25 Lipca 2010 przez klimtom5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 popatrz dobrze na gwint, pewnie ścieło zawleczkę i gdzieś tam siedzi, trzeba to wybić i założyć koronkę z zawleczką, lub nakrętkę z koronką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 W P11,144 nie ma koronki tak jak w P11 i sama nakrętka jest mniejsza. W poliftowej masz nakrętkę koronkową zabezpieczoną zawleczką. Na przyszłość to nie korzystaj z usług ASO. Z czasem zrozumiesz czemu i zaczniesz omijać ich szerokim łukiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jopotam Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 W mojej p11 jest zabezpieczone zawleczką.. http://moto.allegro.pl/item1097078292_nowa_polos_nissan_primera_p11_2_0_td_prawa_abs.html Widac np. na tym przykładzie że jest miejsce na zawleczkę zabezpieczającą.. Zapewniam cie muszą być zawleczki ja mam oryginalne jeszcze i są zawleczki.. W mojej tez byla zawleczka ale ona jest w odleglosci ok 5 mm od nakretki, ta zawleczka zabezpiecza nie przed odkrecaniem a przed odpadnieciem piast w ogole. Kiedy w warsztacie przykrecali mi ta nakretke to ona byla odkrecona moze na 0,5 mm a juz cholernie stukalo, gdyby nakretka tak sie odkrecila zeby sie oprzec o zawlaczke juz by mi na pewno kolo odpadlo. popatrz dobrze na gwint, pewnie ścieło zawleczkę i gdzieś tam siedzi, trzeba to wybić i założyć koronkę z zawleczką, lub nakrętkę z koronką Poczatkowo szukalem po roznych serwisach wlasnie koronki zabezpieczajacej ale nic nie znalazlem a w Nissanie powiedzieli mi ze tez nic takiego u nich nie kupie bo P11 nie ma zadnych koronek ani nakretek z koronka. Powiedz mi gdzie ja taka koronke lub nakretke z koronka moge dostac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Może twoja nakrętka nie jest od Primery Tam ma być dokręcone do oporu, a potem zabezpieczone i koniec. Zawleczka ma wchodzić pomiędzy ząbki w nakrętce. Piasta to właśnie trzyma się na nakrętce a nie jakiejś tam zawleczce. Pomyśl, z czego by musiała być zrobiona aby wytrzymać takie siły. Według manuala w P11,144 były dwa rodzaje nakrętek Jedna z tak jakby od razu podkładką a druga zwykła z podkładką osobno Może u ciebie brakuje tej podkładki i stąd zawleczka wystaje poza nakrętkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jopotam Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Może twoja nakrętka nie jest od Primery Tam ma być dokręcone do oporu, a potem zabezpieczone i koniec. Zawleczka ma wchodzić pomiędzy ząbki w nakrętce. Piasta to właśnie trzyma się na nakrętce a nie jakiejś tam zawleczce. Pomyśl, z czego by musiała być zrobiona aby wytrzymać takie siły. Moja nakretka jest dokladnie taka sama jak pokazal przed chwila kolega dwa post wczesniej. http://moto.allegro.pl/item1097078292_nowa_polos_nissan_primera_p11_2_0_td_prawa_abs.html Jak popatrzysz na ten obrazek to widac ze nakretka ta nie ma zadnych zabkow ani koronek wiec nie ma co ja zabezpieczac przed odkrecaniem sie i u mnie tak sie wlasnie nieznacznie odkrecila (moze o pol mm ale to wystarczy zeby z czasem urawlo ci sie kolo). W P11,144 nie ma koronki tak jak w P11 i sama nakrętka jest mniejsza. W poliftowej masz nakrętkę koronkową zabezpieczoną zawleczką. Na przyszłość to nie korzystaj z usług ASO. Z czasem zrozumiesz czemu i zaczniesz omijać ich szerokim łukiem O ile dobrze zrozumialem to w oryginalnym wydaniu nakretka jest gladka natomiast po jej jednorazowym odkreceniu nalezy juz zakladac nakretki z koronka. Powiedz mi gdzie taka nakretke z koronka dostane bo w Gdyni u Nissana powiedzieli mi ze do modelu P11 takich nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 (edytowane) Tamta nakrętka z aukcji ma wkładkę teflonową która zabezpiecza ją przed odkręceniem Oryginały były koronkowe Obstawiam że twoja to jakaś kombinacja Ja nakrętkę dokupiłem kiedyś w sklepie metalowym specjalizującym się właśnie w śrubach W starych budach były to 32 a w lifcie są już 27 i właśnie koronkowe a nie zwykłe+koronka tak jak dawniej Edytowane 25 Lipca 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jopotam Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Tamta nakrętka z aukcji ma wkładkę teflonową która zabezpiecza ją przed odkręceniem Oryginały były koronkowe Obstawiam że twoja to jakaś kombinacja Ja nakrętkę dokupiłem kiedyś w sklepie metalowym specjalizującym się właśnie w śrubach W starych budach były to 32 a w lifcie są już 27 i właśnie koronkowe a nie zwykłe+koronka tak jak dawniej Nie wiem jakie nakretki powinny byc u mnie jest to kombi diesel P11 z 2000 roku. Co by nie bylo ktos przy okazji jakich operacji odkrecal te nakretki i z pwrotem nie skrcil teg nalezycie, czy zapomnial podkladek czy zamienil sruby tego nie wiem, taki samochod uzywany juz kupilem. Poradzcie mi co teraz mam zrobic aby byc pewnym ze te nakretki mi sie ponownie nie odkreca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 U mnie chyba mechanik przy wymianie przegubu lub pół ośki posiał chyba podkładkę bo własnie ta nakrętka nie dosięga do zawleczki i też jestem skazany na dokręcanie co jakiś czas. Ta podkładka ma mieć konkretne wymiary ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Nic tam nie ma w manualu o tym. Myślę że z 3 mm to pewnie pominna mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 witam ja miałem innego typu problem bo wyciągam powoli silnik i musiałem wykręcić pół osie i ku mojemu zdziwieniu ta nakrętka u mnie jest na klucz 36 i na prawdę ciężko się odkręcało w książce jest napisane ze jak się odkręcić tą nakrętkę to trzeba nową zastosować i dokręcić z momentem 300 N/m mam P 11 2.0 96 kV tiptronic po lificie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jopotam Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 witam ja miałem innego typu problem bo wyciągam powoli silnik i musiałem wykręcić pół osie i ku mojemu zdziwieniu ta nakrętka u mnie jest na klucz 36 i na prawdę ciężko się odkręcało w książce jest napisane ze jak się odkręcić tą nakrętkę to trzeba nową zastosować i dokręcić z momentem 300 N/m mam P 11 2.0 96 kV tiptronic po lificie pozdrawiam Mechanik u ktorego robilem ostatnia naprawe szukal jakiejs koronki do zawleczki na moje nakretki ale nic nie znalazl i szuka teraz originalnych nakretek od Primery P10 tam sa co prawda o mniejszej srednicy ale zabezpieczone koronkami. Czy myslicie ze to ma jakies znaczenie ta wielkosc nakretki skoro przy poprzedniej primerze przez wiele lat byla taka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.