Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Bijąca piasta prawy przód, ABS działa źle – po urwaniu prawej półosi i wstawieniu nowej.


Keram

Rekomendowane odpowiedzi

Primera P10, 2,0 benzyna, 1994, 280.000 km, sedan z ABS-em

Bijąca piasta prawy przód, ABS działa źle – po urwaniu prawej półosi i wstawieniu nowej.

 

Posiadam ten samochód od 6 lat, czytam forum klubu, jak mam z nim jakiś problem.

Teraz problem jest skomplikowany, kilka warsztatów w Lublinie nie jest w stanie do tej pory go usunąć.

Cztery miesiące temu urwała mi się prawa półoś. Samochód był ciągnięty na holu przez ok. 1 km. Wstawili mi nową półoś zamiennik za 280 zł + 100 zł robota.

Od tego czasu z przodu zaczęło coś obcierać podczas jazdy. Najwyraźniej było to słychać na 2 lub 3 biegu, odgłos typu łu, łu, łu, łu o częstotliwości rosnącej lub malejącej w takt obracającego się koła.

Mechanik z mojego warsztatu przejechał się samochodem i zauważył, że po wrzuceniu luzu odgłos ten znika. Stwierdził, że to usterka w skrzyni biegów.

Pojechałem do Siedlec do słynnego zakładu naprawiającego skrzynie. Podczas jazdy do Siedlec odgłos ten znacznie ucichł, a jak wróciłem do Lublina to się znów nasilił.

Pan w Siedlcach zbadał sprawę i odrzekł, że to nie jest objaw łożysk w skrzyni, ale coś z napędem.

Mój warsztat w Lublinie znów badał odgłosy słuchawką, ale nie mógł zlokalizować przyczyny. Słyszeli odgłosy z łożyska prawego koła, ze skrzyni i z łożyska pośredniego prawej półosi. Kazali mi jeździć, aż będą one głośniejsze.

Po jakimś czasie doszedł nowy odgłos – na 1. biegu np. w korku przy bardzo wolnej jeździe słuchać w takt obrotu koła takie puk, puk, puk, oraz czasem puk i odgłos sprężyny – brrr, puk – brrr, puk, puk – brrr.

Do tego muszę dodać, że dodatkowym zjawiskiem jest włączanie się ABS-u bez przyczyny pod koniec hamowanie, lub całkowite wyłączenie ABS- u podczas jazdy, ale po ponownym odpaleniu samochodu lampka ABS-u znów gaśnie.

Pojechałem do drugiego warsztaty – tam wymienili mi łożysko prawego kola za 250 zł z robocizną, ale usterka nie znikła. Zrobili konsylium co to może być – może przegub, może to, może tamto i byli bezradni. Ale stwierdzili, że łożysko też było złe, więc wymiana była uzasadniona.

Choć nie jestem mechanikiem, to na parkingu odkręciłem prawe przednie koło i zauważyłem, że tarcza hamulcowa podczas obrotu stawia w jednym miejscu silny opór.

Pojechałem do specjalistów od hamulców i poprosiłem o pomiar bicia tarcz hamulcowych.

W lewym kole było ono w normie 0,02 mm, a w prawym wadliwym aż 0,1 mm.

Kazali mi kupić nowe tarcze i klocki. ( 400 zł razem ) Jak je założyli, to tknięty przeczuciem poprosiłem o ponowny pomiar bicia tarcz. W lewym było OK. jak przedtem, a w prawym 0,2 mm, czyli więcej niż na starej tarczy.

Okazało się, że prawa piasta ma bicie 0,1 mm ( dopuszczalne jest 0, 02 mm )

Kazali mi kupić piastę + nowe łożysko. W serwisie komplet 1300 zł, zamienników nie można dostać, a jak są, to też drogie.

Chcę kupić kompletną używaną zwrotnicę z piastą, łożyskiem i czujnikiem ABS- u.

Tutaj mama pytania do Panów orientujących się w temacie.

-Czy jak kupię ten komplet z Primery P10 1,6 benzyna lub z P10 diesla z ABS-em, to czy się to nada do mojej P10 2,0 B. z ABS-em ?

-Od której P11 pasuje zwrotnica do mojej P10, chodzi mi o rodzaj silnika P11 ( 1,6 B, 1,8B, 2,0B, 2,0 Diesel )

-Czy od Anglika P11 z ABS- em będzie ta zwrotnica pasowała do mojej P 10 B. z ABS-em?

Teraz pytanie najważniejsze – czy jak piasta ma bicie, to po wymianie całej zwrotnicy z piastą to bicie ustąpi, czy może mieć ono również inną przyczynę zewnętrzną ? Pytam teoretycznie, na wszelki wypadek, bo dotychczasowi fachowcy wymieniając łożysko i tarcze usterki nie usunęli.

Wygląda na to, że te wszystkie powyżej opisane odgłosy, jak też wadliwe działanie ABS-u mają związek z biciem piasty.

Proszę o rzeczową pomoc w sprawie. Napisałem dużo, aby oddać dokładnie istotę rzeczy.

Z góry dziękuje za informacje na powyższy temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie , czy po wyłączeniu ABS-u nie pulsował przy hamowaniu pedał hamulca i nie było drgań przy hamowaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie , czy po wyłączeniu ABS-u nie pulsował przy hamowaniu pedał hamulca i nie było drgań przy hamowaniu ?

Tak, wtedy jak działa ABS, to pod koniec hamowania czuć pod pedałem pulsowanie ABS-u. Dzieje się to prawie zawsze tuż przed zatrzymaniem samochodu i słychać taki odgłos sprężyny .Typowe działanie ABS-u aczkolwiek nieco różniące się chyba od klasycznego przypadku działania ABS, bo jakby delikatniejsze. Podczas hamowanie nie ma ściągania samochodu na bok.

 

mam pytanie , czy po wyłączeniu ABS-u nie pulsował przy hamowaniu pedał hamulca i nie było drgań przy hamowaniu ?

 

Dzięki za pytanie Binladenie.

Gdy ABS się wyłączy , lampka ABS świeci, to pod koniec hamowania nie ma opisanych przeze mnie drgań pedału hamulca, nie ma odgłosu sprężyn, jaki słychać normalnie podczas działania ABS-u.

Jednak odgłos łu-łu-łu podczas jazdy nadal słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...