Gość macmall Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Witam Wszystkich, Od jakiegos czasu jestem użytkownikiem MICRY K11 rocznik 1993. Do obecnej chwili wszystko było OK. Nagle pojawił się problem z prawym światłem drogowym (przestało się włączać). Poszukałem na forum i okazało się ze to wina przełacznika świateł. Rozkręciłem i przeczyściłem przełącznik. Na chwilę było OK, póżniej problem wrócił. Postanowiłem że kupię używany przełacznik zespolony do swiateł i wycieraczek. Kupiłem jednak mój błąd polegał na tym, że nie sprawdziłem rodzaju wtyczek do przełącznika (u mnie są zupełnie inne), sam przełącznik również wygląda inaczej. Ten który kupiłem jest oznaczony nr 24 (mój oznaczenia nie miał). W tym który kupiłem przełączniki są montowane na śrubę, natomiast w moim na zatrzaski. No ale do celu. Chciałbym jednak zamontować zakupiony przełącznik, nawet ze względu na to, że w moim brak pulsacyjnego włączania wycieraczek (sa tylko dwa biegi). Czy ktoś z Forumowiczów spotkał sie z takim problemem. Czy jest możliwe zaadoptowanie tego przełącznika, czy mam szukać odpowiednika tego, który mam teraz w autku. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 pulsacji nie zrobisz ze wzgledu na modul sterowania wycieraczek. masz inny. nie kombinuj z rzezbą tylko zamontuj sobie automatyczny wlacznik swiatel i po problemi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macmall Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 pulsacji nie zrobisz ze wzgledu na modul sterowania wycieraczek. masz inny. nie kombinuj z rzezbą tylko zamontuj sobie automatyczny wlacznik swiatel i po problemi Witaj, Wielkie dzieki za podpowiedz. Chyba to będzie najlepsze rozwiazanie. Teraz zostałem z przełącznikiem zespolonym świateł do K11 rocznik 1996-1998. Czy istnieje możliwośc odsprzedaży uczestnikom forum. pozdrawiam mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felson Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Czy istnieje możliwośc odsprzedaży uczestnikom forum. pozdrawiam mm Dział giełda tu na forum. Albo wystaw na Alledrogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Ja się podepnę pod temat z innym pytaniem o przełącznik zespolony... Nie zdejmowałem jeszcze obudowy kolumny kierownicy, ale czy Micra K11 1994r. ma na jednym przewodzie światła postojowe lewe i prawe, czy są osobne na każdą stronę? Podobnie jeśli chodzi o światła mijania. Będę wdzięczny za odpowiedź. P.S. Jeszcze jedno pytanie. Jaki element elektryczny dostaje napięcie +12 volt dopiero po uruchomieniu silnika. Nie po przekręceniu kluczyka, ale dopiero jak silnik już pracuje. Potrzebuję to wiedzieć, aby takim impulsem sterować urządzenie włączania automatycznego świateł. Paweł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 (edytowane) Ja się podepnę pod temat z innym pytaniem o przełącznik zespolony... Nie zdejmowałem jeszcze obudowy kolumny kierownicy, ale czy Micra K11 1994r. ma na jednym przewodzie światła postojowe lewe i prawe, czy są osobne na każdą stronę? Podobnie jeśli chodzi o światła mijania. Będę wdzięczny za odpowiedź. P.S. Jeszcze jedno pytanie. Jaki element elektryczny dostaje napięcie +12 volt dopiero po uruchomieniu silnika. Nie po przekręceniu kluczyka, ale dopiero jak silnik już pracuje. Potrzebuję to wiedzieć, aby takim impulsem sterować urządzenie włączania automatycznego świateł. Paweł. pierwsze pytanie. osobno. kazde swiatlo ma osobny bezpiecznik drugie pytanie. kontrolka ladowania Edytowane 13 Września 2010 przez elektryk1e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Czyli trzeba podpiąć przekaźnik osobno pod postojówki i osobno pod krótkie, to oczywiste, ale jak każde światło ma osobny bezpiecznik, to lepiej nie dawać przekaźnika takiego typu jak od świateł np. w Polonezie, że jedną cewką zwiera obie strony, tylko taki który będzie miał dwa niezależne kanały sterowane jedną cewką (no właśnie, każda lampa z osobna czy może każda strona - lewa i prawa). No albo diody pozakładać. Bo inaczej jak będę chciał włączyć fabrycznym włącznikiem tylko postojówki, to się zapalą krótkie od razu. Czy przewód od lampki ładowania szukać pod dechą, czy można go łatwo zlokalizować gdzieś, gdzie nie trzeba wybebeszać za dużo gratów - w tym przypadku zegary. Gdzieś przy alternatorze pod regulator napięcia np. można się podpiąć? Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Czyli trzeba podpiąć przekaźnik osobno pod postojówki i osobno pod krótkie, to oczywiste, ale jak każde światło ma osobny bezpiecznik, to lepiej nie dawać przekaźnika takiego typu jak od świateł np. w Polonezie, że jedną cewką zwiera obie strony, tylko taki który będzie miał dwa niezależne kanały sterowane jedną cewką (no właśnie, każda lampa z osobna czy może każda strona - lewa i prawa). No albo diody pozakładać. Bo inaczej jak będę chciał włączyć fabrycznym włącznikiem tylko postojówki, to się zapalą krótkie od razu. Czy przewód od lampki ładowania szukać pod dechą, czy można go łatwo zlokalizować gdzieś, gdzie nie trzeba wybebeszać za dużo gratów - w tym przypadku zegary. Gdzieś przy alternatorze pod regulator napięcia np. można się podpiąć? Dzięki. odp na pierwsze pytanie: dokladnie tak jak piszesz odp na drugie. cienszy przewod przy alternatorze. ale nie podpinaj cewek przekaznika pod ten przewod. kup po prostu automatyczny wlacznik swiatel za trzydziesci złotych ktory po prostu włacza swiatla w momencie gdy napiecie w instalacji przekroczy okreslona wartośc, czyt. ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Powiem szczerze, że nie spotkałem się z dobrą opinią tego układu który oferują choćby na Alledrogo.pl :-) Ponoć robi straszne jajka zimą, jak się obciąża nagle układ dmuchawą, czy ogrzewaniem szyby tylnej... A dlaczego nie polecasz podpinać się pod alernatorowy kabelek? Miałem tak zrobione w Poloneziku kiedyś u było OK, ale w sumie to inna epoka konstruktorska :-) Czy ten kabelek idzie prosto do kontrolki ładowania na desce rozdzielczej, czy coś po drodze jeszcze ma do zasilenia? Bo w sumie jak idzie prosto do kontrolki i tylko do niej, to jaki problem może się pojawić? Paweł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Powiem szczerze, że nie spotkałem się z dobrą opinią tego układu który oferują choćby na Alledrogo.pl :-) Ponoć robi straszne jajka zimą, jak się obciąża nagle układ dmuchawą, czy ogrzewaniem szyby tylnej... A dlaczego nie polecasz podpinać się pod alernatorowy kabelek? Miałem tak zrobione w Poloneziku kiedyś u było OK, ale w sumie to inna epoka konstruktorska :-) Czy ten kabelek idzie prosto do kontrolki ładowania na desce rozdzielczej, czy coś po drodze jeszcze ma do zasilenia? Bo w sumie jak idzie prosto do kontrolki i tylko do niej, to jaki problem może się pojawić? Paweł. Witajcie. Pierwsza sprawa to taka ze nie trzeba kupować przełącznika zespolonego ! Wystarczy go zdemontowac z auta , rozebrać na części pierwsze i przeczyścić miedziane blaszki zeby wróciło przewodnictwo prądu.. Druga sprawa : nie działające światło drogowe nie musi być spowodwoane przełącznikiem zespolonym ! sprawdź kostke od świateł czy nie jest podtopiona // nadpalona. Miałem póki co 4 micry w swoim życiu i w 3 wystąpiła podana wyżej usterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertb Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Witam koledzy mam taki sam problem z oświetleniem, pali mi żarówkę świateł mijania z lewej strony.Kostkę mam delikatnie nadtopioną. Czy wystarczy wyczyścić styk na kostce czy bawić się w rozbieranie przełącznika zepolonego? Jak się rozbiera ten przełącznik bo widzę że to jest generalnie problem ( czy są różne modele tych przełączników i są rozpieralne?)i nie przekaźniki czy bezpieczniki, mam poduszkę co zrobić żeby nie wystrzeliła? Witajcie. Pierwsza sprawa to taka ze nie trzeba kupować przełącznika zespolonego ! Wystarczy go zdemontowac z auta , rozebrać na części pierwsze i przeczyścić miedziane blaszki zeby wróciło przewodnictwo prądu.. Druga sprawa : nie działające światło drogowe nie musi być spowodwoane przełącznikiem zespolonym ! sprawdź kostke od świateł czy nie jest podtopiona // nadpalona. Miałem póki co 4 micry w swoim życiu i w 3 wystąpiła podana wyżej usterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.