Gość cerber Opublikowano 4 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2005 Temat już nie raz był poruszany, ale pozostał bez konkretnego rozwiązania (przynajmniej nie znalazłem). Problem dotyczy obrotów na biegu jałowym. W momencie włączenia jakiegokolwiek urządzenia pobierającego prąd obroty biegu jałowego wzrastają od jakiś 800-900 do 1300-1350. Jedynie co udało mi się stwiedzić to fakt, że jak odłącze przewód ciśnienia od czyjnika ciśnienia (po prawej stronie komory silnika tyż przy obudowie amortyzatora) w kolektorze dolotowym to mam spokój i obroty nie wzrastają. Rzecz w tym, że rozwiązanie w stylu "to odłącz to i jeździj bez" do mnie nie przemawiają a zależy mi na wyjaśnieniu tego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 4 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2005 Wszystko jest OK... maja wzrastac ale do poziomu jak na biegu jalowym. bieg jalowy ma byc biegiem jalowym bez swiatel dmuchaw jak i z wlaczonymi wszystkimi odbiornikami. Jest specjalny zawor dodatkowego powietrza i miesci sie on w kolektorze dolotowym. Jak go poznac? Jest do niego przymocowany przewod doprowadzajacy powietrze z rury za filtrem. prawdopodobnie masz uszkodzony ten zawor ktory otwiera sie zbyt mocno i daje za duzo powietrza i stad te duze obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 4 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2005 Uszczegółownienie - chodzi o N14 Z tego co rozebrałem i zobaczyłem to: mam u siebie 2 elektorozawory, jeden do sterowania EGR i pochłaniaczem par oraz z niego wychodzi rurka do drugiego elektrozaworu z którego są znowu 2 wyjścia. Ten drugi elektrozawór w książce napisali, że jest odpowiedzialny za sterowanie ilością powietrza Myśle że elektorzaory działają poprawnie bo je rozbierałem i przeczyściłem, poza tym one działają na zasadzie, włączony - wyłączony nie ma wartości pośrednich. Jeden z przewodów z tego zaworu wychodzi do zaworu membranowego który jest zamontowany tuż obok tego czujnika ciśnienia o którym pisałem w poprzednim poście. Od tego zaworu odchodzą 2 grube rury (1 idzie do kolektora wydechowego przechodząc w metalową w pewnym momencie, a druga do obudowy filtra powietrza i też zamienia się z gumowego na metalowy). Najgorsze że nie bardzo wiem o jakim ty mówisz zaworze bo wszystkie opisane wyżej nie są związane bezpośrednio z kolektorem dolotowym lub gażnikiem Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 4 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2005 Odsylam do ksiazki H.R.Etzold " Sam naprawiam samochod - Nissan Sunny" strona 104.... tam jest to dosc szczegolowo opisane.. ba nawet jest rysunek w ktorym miejscu znajduje sie ten zawor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 4 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2005 Mam wersje elektroniczną tej książki ale strony 104 tam akurat brakuje (w sumie to brak od 104 do 126). A może ty posiadasz ją w wersji elektronicznej ? Za to mogę powiedzieć, że to co odłączyłem to jest przedstawione na str 154 w książce obsługa i naprawa wyd. AUTO (czujnik ten odłącza się podczas regulacji GMP), ale po jego odłączeniu jakiekolwiek włączenie odbiornika prądu powoduje spadek obrotów o około 50.Czujnik ten podobno oddziałowuje na wyprzedenie zapłonu, ale dlaczego aż tak mocno u mnie?, z czym to może być związane ?, może powinienem pojechać na ustawienie tego GMP ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 5 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2005 Strona 103 kończy się rozdziałem wielopunktowy wtrysk paliwa Więc to co mi muwisz to pewnie tzw silniczek krokowy (bądz jakolwiek to zwą). Jeśli forumowicz "maciejka_sz" powiedzieć mi który to element jest na schemacie na str 95 będe bardzo wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Postaram sie jutro odpowiedziec jak dotre do pracy gdyz ksiazka o ktorej mowa lezy w biurku w pomieszczeniu w ktorym spedzam dziennie 8h :x Z tego co pamietam to ow element znajduje sie z lewej strony urzadzenia wtryskowego blisko kolektora ssacego przy silniku patrzac stajac z przodu silnika przy otartej masce pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Ja swoją teorię na te obroty mam, tylko nie wiem ile w niej może być prawdy. Może żeby się nie rozpisywać powtórnie jeśli pozwolicie to dam poprostu linka na ten temat poruszony na innym forum http://www.autocentrum.pl/index.php3?FF=75...&showform=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Melek Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Sory ze sie wpiernicze z brudnym ryjem do boczku ale ja w p11 td mam na odwrot,jak cos zalacze to obroty spadaja i co to moze byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 No na tkaich silnikach to się nie znam i nie za bardzo ci pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.