Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Oś wycieraczek z P10 do P11


pako

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie. Czy ośki (mocowane za pomocą trzech śrub 10) wycieraczek z modelu P10 pasują do P11? Właśnie zauważyłem, że w moim P11 wytarła się plastikowa tuleja na ośce od strony kierowcy. Powoduje to niesamowity luz na całej ośce i złe przyleganie wycieraczki do szyby. Posiłkowałem się Waszymi artykułami dotyczącymi demontażu/montażu i dziękuję wszystko się przydało ;) Po rozebraniu i ładnym wyczyszczeniu i nasmarowaniu wszystko złożyłem do kupy ponownie żeby poszukać części (no i też dlatego że zaczęło padać jak na złość). Jednak mam takie zapytania:

1. Czy mechanizm w P10 jest taki sam (przynajmniej te tuleje) jak w P11. Patrzyłem na zdjęcia na alledrogo i w P10 one są metalowe zamiast plastikowe i moim zdaniem byłyby dużo trwalsze. Na oko (tak wiem chłop w szpitalu umarł) wyglądają bardzo bardzo podobnie rzekłbym identycznie. Czy ktoś robił taką przekładkę z P10 do P11? Czy te krótkie cięgna które są przy ośkach są takich samych wymiarów jak w P10? Niestety nie dokopałem się do jakichś konkretów na forum. Jeżeli faktycznie są zamienne to można by uaktualnić dokument PDF z działu zrób to sam ;)

2. Czy ośkę od strony pasażera można zamienić z tą od strony kierowcy? Dzwoniłem do Nissana i to są dwie różne części więc teoretycznie nie. Zaśpiewali, że ta część kosztuje jedynie 240PLN więc raczej się nie skuszę ;P Zamiennik kosztuje 152PLN tylko jest jeden problem - mają tylko od strony pasażera a ja potrzebuje od strony kierowcy.

3. Gdzie można kupić obydwie ośki do P11 (lub do P10 jeżeli faktycznie są zamienne). Proszę o jakieś kontakty namiary najchętniej ze sprzedażą wysyłkową. Na alledrogo nie ma nic w sensownej cenie. Jest owszem cały mechanizm za 400PLN ale nie jest mi potrzebny cały no i 400PLN to megadrogo.

Link do osiek do P10 na alledrogo o których mowa w temacie: http://allegro.pl/item1164750812_nissan_primera_glowka_bolec_trzpien_wycieraczek.html

Dzięki za wszelkie pomocne informacje koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te plastiki się wycierają. Mi poradził niejaki Dżodżo, że należy mechanizm wziąć z Maximy, bo tam jest wszystko metalowe. Tak też zrobiłem - wymienione i działa. Nie potrafię dokładnie powiedzieć od którego modelu maximy pasowały do mojego P11E - ale na pewno idź tym śladem. Możesz wymienić jedynie tuleje, a możesz od razu cały mechanizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego żeby zamienić sworznie stronami wystarczy wykręcić zdjąć pierścień i zamienić same ośki .Tuleje są identyczne lewa jak i prawa strona. Część P10 już też miała na plastikowych tulejach .

Jak dbasz i smarujesz tuleje to będą działać też dobrze plastikowe.

Zawsze możesz podjechać do tokarza żeby ci wstawił tulejkę .

Rozwierci ci tuleję plastikową zrobi na wymiar tulejkę i będzie śmigać jak będzie posmarowane .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dwa dni się z tym ustrojstwem babrałem. Kupiłem najpierw cały mechanizm od strony pasażera bo tylko taki był. Pomyślałem, że ma to sens, bo wymienię od strony pasażera a tulejkę zdejmę ze starego mechanizmu i przełożę na stronę kierowcy. No i jak pomyślałem tak zacząłem robić. No i jak zwykle zaczęły się schody. Pierwszy schodek to taki, że mechanizm do P11 jest różny w zależności od wersji. Inny jest w wersji przed liftem a inny po lifcie. Oczywiście miałem to "szczęście" i kupiłem inny niż powinien być. Różnica polega w wymiarach jednej kulki na którą zakłada się cięgno. Tak więc wymiana od strony pasażera odpada. Rozebrałem więc nowy mechanizm i założyłem tulejkę na starą oś od strony kierowcy. Okazało się, że tulejka którą kupiłem jest nieco krótsza od tej która była u mnie. W innym miejscu był wpust do założenia spinki. Musiałem dołożyć jedną grubą podkładkę. Jeżeli szukacie podkładek takich które są w tym mechanizmie to raczej możecie zapomnieć że takowe dostaniecie. Także dobrze jest je zachować. Drugi problem to zapieczony stary mechanizm od strony pasażera. Był tak zasyfiony że nie udało mi się mimo wielu prób zdjąć tulejki. Udało się ją z lekka wypłukać z syfu ale przy próbie jej zsunięcia trochę mi popękała więc zaprzestałem dalszej destrukcji. Ogólnie doczyściłem i nasmarowałem ją tak że chodziła bardzo luźno bez żadnych oporów. Do smarowania zarówno tulejek jak i kulek użyłem towotu maszynowego. Jest dość gęsty i dość dobrze trzymał się powierzchni. Poskładałem wszystko do kupy przykręciłem wycieraczki i jakoś śmiga. Jest o wiele ciszej, silnik się tak nie męczy ponieważ wyeliminowany został opór na ośce od strony pasażera. Może warto uaktualnić PDFa dotyczącego regeneracji lub wymiany mechanizmu wycieraczek o informację na temat różnicy w mechanizmach w P11 i P11.144.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam Założyłem od p10 kupiłem za 50 zł cały mechanizm,tam były tuleje z brązu .Rozebrałem ,nasmarowałem ,wymieniłem ,wszystko, teraz mam spokój na kilka lat zostawiłem tyklo swoję cięgna .Czas pracy ok 1-1,5 godziny :nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...