Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

awaria sterowania nawiewu


fotokora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Mój problem to nawiew w terrano II 98rok. nie działa na 1,2,3,4 załancza się dopiero gdy ustawie pokrętło na ikonke wentylatorka.

Może którys z kolegów doradzi dzie szukać awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest prosta

 

-odkrecasz wentylator od strony pasarzera

 

-tam gdzie wchodza przewody jest płytka

 

-bierzesz omomierz mierzysz gdzie jest przerwa na opornicy

 

-obdrapujesz lekkp lutujesz

 

-wsio

 

jak cos daj znać

 

pzdr

 

naprawiłeś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej

 

U mnie sytuacja podobna dmuchawa nie chodzi na 123 na 4 - czyli na maxa działa.

 

Zastanawiam się czy trzeba wymątować z konsoli ten potencjometr i popsikać jakims cudem typu kontakt60 czy moze to być inny problem.

 

Czyli teraz mam albo nic albo wieje na maxa :)

 

Trzeba koniecznie grzebać przy silniku itd tam przy schowku według mnie silnik jest ok skoro na maxa kreci :)

 

PS. Co to za płytka o której piszesz ?

 

Pozdro!

B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie juz naprawione.

Pod schowkiem jest wentylator w jego obudowe wsunięta jest płytka przykręcona na 2 śrubki do płutki jest podłączona kostka/kable odłanczasz wykręcasz i u mnie był jeden obieg na płytce skorodowany wyskrobałem delikatnie zalutowałem złożyłem i działa już miesiąc.

Mam pytanie do kogoś kto się bardziej zna : czy to że ta płytka strasznie mocno się grzeje to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie juz naprawione.

Pod schowkiem jest wentylator w jego obudowe wsunięta jest płytka przykręcona na 2 śrubki do płutki jest podłączona kostka/kable odłanczasz wykręcasz i u mnie był jeden obieg na płytce skorodowany wyskrobałem delikatnie zalutowałem złożyłem i działa już miesiąc.

Mam pytanie do kogoś kto się bardziej zna : czy to że ta płytka strasznie mocno się grzeje to normalne?

 

 

hej

znalazłem to cudo na allegro - żęby miec co obejrzeć i wiedzieć czego szukać. Wiec twoje pytanie o grzanie - musi sie grzać bo to jest opornik. W innych autach jest np drutowy tutaj jest na płytce. Zrobiłem rozeznanie w innych markach samochodach dzieje sie to samo. Dzisiaj postaram sie wyjac tą płytke...

 

Podobno - zasłyszane od elektronika - nie lutuje sie taki drutów - scieżek oporowych - ponoć działa to słąbo... także malowanie farbami"klejami" przewodzącymi z racji amperażu ponoć odpada.

Ale i tak warto zrobic na początek jakas wlasna naprawde. JAk wydlube bede myslał. A moze da sie zmotać jakis opornik ceramiczny w to miejsce na przerwanej scieżce pytanie jak tam z miejscem bo płytka ze zdjec wydaje sie waska i nie wiem czy wchodzi jak slot w pc-cie czy jest wiecej miejsca :).

 

Pozdro

B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc fajnie ze naprawiłes a co do opornika nie da rady go tam wcisnać pomysl ile musiał by miec wat ??? dlatego można zastosować drut oporowy a co do przepalania .przepala sie poniewaz drut nie ma odpowiedniego chłodzenia

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc fajnie ze naprawiłes a co do opornika nie da rady go tam wcisnać pomysl ile musiał by miec wat ??? dlatego można zastosować drut oporowy a co do przepalania .przepala sie poniewaz drut nie ma odpowiedniego chłodzenia

 

pozdro

 

hej

Zlutowałem scieżke (po odrapaniu dało rade)

 

Narazie hula :) moge załączyc zdjecie ustrojstwa jeśli komuś potrzebne :)

 

Pozdro

B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

Zlutowałem scieżke (po odrapaniu dało rade)

 

Narazie hula :) moge załączyc zdjecie ustrojstwa jeśli komuś potrzebne :)

 

Pozdro

B.

 

Witam,

 

 

Jak masz zdjęcia to śmiało wstawiaj. Na pewno się przyda.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Jak masz zdjęcia to śmiało wstawiaj. Na pewno się przyda.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

Oto płytka...

opornica

to srebrne miejsce to miejsce w którym ja miałem zgrzany obwód. Obdrapałem to sprawdziłem miernikiem czy jest styk miedzy tym a bolcem... następnie zlutowałem ... sprawdziłem ponownie przejścia ... i do samochodu.... wszystko działa.

 

Płytka jest pod puszką od filtra powietrza kabiny i silnikiem nawiewu blisko grodzi od silnika w nią wchodzi kostka prostokątna.

Mocowana na 2 śrubki do odkręcenia przyda się krótki krzyżak.

 

Pozdro

B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

i ponownie u mnie nawiew działa tylko na 4 ce. Czy dalej szukać winy w oporniku-płytce czy jest jeszcze jakieś miejsce odpowiedzialne?

 

ok temat nieaktualny - problem rozwiązałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Hey. Czy ktoś kiedyś wymieniał spalony bezpiecznik termiczny, który znajduje się na płytce oporowej dmuchawy ? U mnie się spalił, a wręcz wyparował i teraz nie wiem jaki bezpiecznik zastosować (o jakiej wartości temperatury).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zalutowuje to drutem miedzianym  1.5mm choć przy tyranie akurat tego nigdy nie robiłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...