Gość lukasz_k Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Witam wszystkich ponownie Przy wymianie opon okazało się że na tarczy hamulcowej są jakieś mikropęknięcia, przedwczoraj skończyły się klocki więc kupiłem nowe razem z tarczami (tarcze TRW) wymiana zajęła ok 30 min i jazda próbna... Na początku hamulce dosyć słabe, po kilku kilometrach żyleta, po powrocie przed dom po chwili z tarcz zaczął się wydobywać biały dym, sprawdziłem wszystko i niby nic się nie stało, podniosłem auto i okazało się że prawdopodobnie szczęki nie odbijają po naciśnięciu hamulca gdyż przy podniesionym aucie podczas obrotu ręką koła czuć opór, to tłumaczyło by dym (po prostu tarcze były przegrzane, może jakieś smary (którymi są pokryte nowe części aby nie rdzewiały) itp po prostu się wytopiły. w jaki sposób nasmarować szczęki aby odbijały, może są zapowietrzone czy coś? dodatkowo zauważyłem że prawe klocki przed wymianą były całkowicie zjechane, a lewe dopiero w 70-80% wolałbym uniknąć wymiany szczęk (zwyczajnie nie mam na to kasy) czym ew. grozi jazda z nieodbijającymi szczękami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solar Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Co do dymku to możesz mieć racje. Smarowanie tłoczków można samemu zrobić bez rozbierania na części pierwsze. Ja użyłem strzykawki i smaru grafitowego. Wsunąłem koniec strzykawki pod gumkę i przesuwając dookoła wyciskałem smar. Później wciskałem i wyciskałem tłoczek aby się ładnie wszystko tam rozeszło. I pomogło. Bardziej zjechane klocki z prawej strony to norma. No może nie w takim stopniu jak u ciebie, ale norma. Prawa strona jeździ zawsze po brudniejszej stronie drogi i dla tego się szybciej zużywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_k Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 w takim razie jadę zaraz na stacje po smar i zabieram się do rozbierania jeszcze raz, dam znać jakie efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 A KLOCKI DOBRZE ZAŁOŻYŁES TZN WYCZYSCIŁES PROWADNICE Z KURZU I RDZY!!! I NA NOWYCH KLOCKACH JEST CZARNA FARBA JA TEZ CZASAMI DOBRZE ZJECHAC SZLIFIERKA ALBO TYLKO NOZEM W ZALEŻNOSCI JAKIE SA LUZY JAK PASUJA. I MUSZ DOBRZE CHODZIC.CZASAMI JEST DOBRZE WD 40 LUB COS W TYM STYLU WLAC POD GUMKE I COFAC WYCISNAC TŁOCZEK. MILEJ PRACY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 kurde, żaden grafit.Są takie specjalne pasty do smarowania tłoczków zacisków wysoko temperaturowe i jeszcze nasmaruj samoregulatory zacisków,czyli te śruby co się przykręca zacisk.Jak to zrobisz to musi być dobrze.Aaaaaaaa ,i klocki w jarzmach też muszą się w miarę luzno przesówać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturos Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Witam wymieniłem własnie tarcze i klocki z tyłu i mam mały problem, grzeje mi sie jedna tarcza podczas jazdy i stąd moje pytanie czy to z czasem przestanie czy trzeba coś z tym zrobić? Z drugą tarczą nie ma żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Raczej samo nie przestanie. Trzeba rozebrać i sprawdzić czy coś się nie zapiekło. Przy zmianie klocków/tarcz zawsze warto przeczyścić prowadnice i jarzma a jeśli trzeba to nawet wymienić gumki w zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam wymieniłem własnie tarcze i klocki z tyłu i mam mały problem, grzeje mi sie jedna tarcza podczas jazdy i stąd moje pytanie czy to z czasem przestanie czy trzeba coś z tym zrobić? Z drugą tarczą nie ma żadnych problemów. Jak wkładałeś klocki to wchodziły luźno bo jak się blokowały to masz odpowedź, często trzeba klocki trochę przyciąć żeby luźno chodziły w zacisku Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez Denver1979 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturos Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Klocki wchodziły lużno, przesmarowałem tłoczek to trochę pomogło ale jeszcze delikatny opór przy obracaniu kołem jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Pewnie nie odbija ci do końca mechanizm ręcznego, poczytaj w dziale primery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.