Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

po wymianie tarcz i klocków


Gość lukasz_k
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie

Przy wymianie opon okazało się że na tarczy hamulcowej są jakieś mikropęknięcia,

przedwczoraj skończyły się klocki więc kupiłem nowe razem z tarczami (tarcze TRW)

wymiana zajęła ok 30 min i jazda próbna...

Na początku hamulce dosyć słabe, po kilku kilometrach żyleta,

po powrocie przed dom po chwili z tarcz zaczął się wydobywać biały dym, sprawdziłem wszystko i niby nic się nie stało, podniosłem auto i okazało się że prawdopodobnie szczęki nie odbijają po naciśnięciu hamulca gdyż przy podniesionym aucie podczas obrotu ręką koła czuć opór, to tłumaczyło by dym (po prostu tarcze były przegrzane, może jakieś smary (którymi są pokryte nowe części aby nie rdzewiały) itp po prostu się wytopiły.

 

w jaki sposób nasmarować szczęki aby odbijały, może są zapowietrzone czy coś?

 

dodatkowo zauważyłem że prawe klocki przed wymianą były całkowicie zjechane, a lewe dopiero w 70-80%

 

wolałbym uniknąć wymiany szczęk (zwyczajnie nie mam na to kasy)

 

czym ew. grozi jazda z nieodbijającymi szczękami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dymku to możesz mieć racje.

Smarowanie tłoczków można samemu zrobić bez rozbierania na części pierwsze. Ja użyłem strzykawki i smaru grafitowego. Wsunąłem koniec strzykawki pod gumkę i przesuwając dookoła wyciskałem smar. Później wciskałem i wyciskałem tłoczek aby się ładnie wszystko tam rozeszło. I pomogło.

Bardziej zjechane klocki z prawej strony to norma. No może nie w takim stopniu jak u ciebie, ale norma. Prawa strona jeździ zawsze po brudniejszej stronie drogi i dla tego się szybciej zużywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A KLOCKI DOBRZE ZAŁOŻYŁES TZN WYCZYSCIŁES PROWADNICE Z KURZU I RDZY!!! I NA NOWYCH KLOCKACH JEST CZARNA FARBA JA TEZ CZASAMI DOBRZE ZJECHAC SZLIFIERKA ALBO TYLKO NOZEM W ZALEŻNOSCI JAKIE SA LUZY JAK PASUJA. I MUSZ DOBRZE CHODZIC.CZASAMI JEST DOBRZE WD 40 LUB COS W TYM STYLU WLAC POD GUMKE I COFAC WYCISNAC TŁOCZEK.

MILEJ PRACY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, żaden grafit.Są takie specjalne pasty do smarowania tłoczków zacisków wysoko temperaturowe i jeszcze nasmaruj samoregulatory zacisków,czyli te śruby co się przykręca zacisk.Jak to zrobisz to musi być dobrze.Aaaaaaaa ,i klocki w jarzmach też muszą się w miarę luzno przesówać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wymieniłem własnie tarcze i klocki z tyłu i mam mały problem, grzeje mi sie jedna tarcza podczas jazdy i stąd moje pytanie czy to z czasem przestanie czy trzeba coś z tym zrobić? Z drugą tarczą nie ma żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej samo nie przestanie. Trzeba rozebrać i sprawdzić czy coś się nie zapiekło. Przy zmianie klocków/tarcz zawsze warto przeczyścić prowadnice i jarzma a jeśli trzeba to nawet wymienić gumki w zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniłem własnie tarcze i klocki z tyłu i mam mały problem, grzeje mi sie jedna tarcza podczas jazdy i stąd moje pytanie czy to z czasem przestanie czy trzeba coś z tym zrobić? Z drugą tarczą nie ma żadnych problemów.

 

Jak wkładałeś klocki to wchodziły luźno bo jak się blokowały to masz odpowedź, często trzeba klocki trochę przyciąć żeby luźno chodziły w zacisku

Edytowane przez Denver1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...